Barti Opublikowano 7 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2018 Dzisiaj tradycyjną pocztą otrzymałem od Cyfrowego Polsatu pismo odnośnie zmian w umowie, które wejdą w życie z dniem 12 grudnia br.: (kliknij poniższe obrazki, aby je powiększyć) Ja z powyższego rozumiem to, że, zgodnie z obecnie obowiązującym unijnym prawem, Cyfrowy Polsat wydłuża czas na odstąpienie od umowy zawartej na odległość z dotychczasowych 10 dni do 14 dni. Ciekawi mnie tylko, dlaczego dopiero teraz? Przecież te ustawowe 14 dni na prawo do odstąpienia od umowy funkcjonuje już chyba od kilku lat... No, ale jak to się mówi, lepiej późno, niż wcale. Druga rzecz, jaką w tym piśmie wyczytałem to jest tam coś na temat formy wypowiedzenia umowy. Ja z treści tego pisma (na drugiej jego stronie) rozumiem, że nie będzie już koniecznie składanie wypowiedzenia na piśmie. Czy ja dobrze myślę? Czyżby teraz były dostępne także inne formy wypowiedzenia umowy, np. telefonicznie, mailowo albo przez ICOK? Coś mi się wierzyć w to nie chce... Mam tylko nadzieję, że Cyfrowy Polsat przy tym wszystkim nie zlikwiduje możliwości wcześniejszego przedłużania umowy po uprzednim jej wypowiedzeniu, tak aby pozostałe miesiące dotychczasowej umowy zostały anulowane, a nowa umowa (aneks) weszła w życie już pierwszego dnia kolejnego naszego okresu rozliczeniowego. Jeśli to zrobi to przedłużanie umowy i tym samym wiązanie się kolejnym "cyrografem" w Cyfrowym Polsacie stanie się nieopłacalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowy 123 Opublikowano 7 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2018 (edytowane) To może rozwieje Twoje wątpliwości. Po pierwsze, prawo 14 dni również obowiązuje w Polsacie, ale tylko przy umowach z wymianą sprzętu. Przy aneksie telefonicznym było 10 dni od momentu otrzymania pisma i to było zgodne z prawem. Natomiast z racji tego, że od 12.12 nie będzie czegoś takiego, jak telefoniczna zmiana warunków umowy to zmienia się również czas na odstąpienie. Po drugie, od 12.12, jeśli będziesz chciał zawrzeć umowę to ustalisz warunki z konsultantem i będziesz miał do wyboru sposób zawarcia umowy: - SMS na telefon i będziesz musiał odpisać "TAK", żeby zaakceptować, ewentualnie wejść w link w SMS-ie i aktywować, - otrzymasz na maila link do aktywacji umowy, - kurier, który przywiezie umowę do podpisu w ciągu 5 dni. Ty wybierasz formę zawarcia umowy. Warunki nowej umowy nie będą aktywowane tak, jak teraz od razu, tylko dopiero po akceptacji umowy przez klienta. Po trzecie, będziesz mógł wypowiedzieć umowę mailem (tylko tym, który był podany na umowie), bądź przez ICOK. Pocieszę Cię, bo oferty będą dostępne takie, jakie są teraz Edytowane 7 Grudnia 2018 przez Barti Poprawiono interpunkcję w poście. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barti Opublikowano 7 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2018 OK, teraz wszystko rozumiem. Dziękuję ci bardzo, @Nowy 123, za przekazane informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kecik18 Opublikowano 7 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2018 Teraz pytanie, czy w związku z tym iż jest zmiana w regulaminie, to czy można wypowiedzieć umowę z Cyfrowym Polsatem, bez kar? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swojadroga Opublikowano 7 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2018 Jaka zmiana w regulaminie? Gdzie wyczytałes o jakiejkolwiek zmianie regulaminu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barti Opublikowano 7 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2018 26 minut temu, kecik18 napisał: Teraz pytanie, czy w związku z tym iż jest zmiana w regulaminie, to czy można wypowiedzieć umowę z Cyfrowym Polsatem, bez kar? Przeczytaj sobie ostatni akapit na drugiej stronie tego pisma, które wyżej zamieściłem. I wówczas wszystko będziesz miał jasne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swojadroga Opublikowano 7 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2018 Nie czytałem treści ze skanu, założyłem że to skan nowych warunków Twojej umowy @Barti. Osobiście nie dostałem jeszcze takiej korespondencji od CP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barti Opublikowano 7 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2018 @swojadroga Gdy dzisiaj przyszła do mnie koperta z Cyfrowego Polsatu to też z początku myślałem, że to jest właśnie papierowy aneks po moim ostatnim przedłużeniu mojej umowy, ale jednak nie. W kopercie tej było właśnie to pismo, które zeskanowałem i wyżej zamieściłem w moim poście w niniejszym wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SatExpert Opublikowano 8 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2018 (edytowane) Dodam od siebie, że kilka dni temu również otrzymałem te pismo, ale się w nie zbytnio nie zagłębiałem. 20 godzin temu, Nowy 123 napisał: Po trzecie, będziesz mógł wypowiedzieć umowę mailem (tylko tym, który był podany na umowie), bądź przez ICOK. No kurde, rewolucja w CP się wydarzyła! 20 godzin temu, Nowy 123 napisał: Po drugie, od 12.12, jeśli będziesz chciał zawrzeć umowę to ustalisz warunki z konsultantem i będziesz miał do wyboru sposób zawarcia umowy: - SMS na telefon i będziesz musiał odpisać "TAK", żeby zaakceptować, ewentualnie wejść w link w SMS-ie i aktywować, - otrzymasz na maila link do aktywacji umowy, - kurier, który przywiezie umowę do podpisu w ciągu 5 dni. Ty wybierasz formę zawarcia umowy. Warunki nowej umowy nie będą aktywowane tak, jak teraz od razu, tylko dopiero po akceptacji umowy przez klienta. No to już nie jest takie wygodne jak było dotychczas, ale no nie jest źle. Jako że mój główny numer telefonu nie jest w smartfonie, to dla mnie najwygodniejszy będzie sposób akceptacji znany w nc+, czyli klik w link umieszczony w E-Mailu. Edytowane 8 Grudnia 2018 przez SatExpert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barti Opublikowano 8 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2018 @SatExpert Dokładnie! Ja z tych wszystkich możliwości potwierdzenia nowej umowy też chyba wybrałbym właśnie mail z linkiem aktywacyjnym. Zobaczymy, jak to wszystko wyjdzie "w praniu". 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OlafS Opublikowano 8 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2018 Ja w czwartek złożyłem wypowiedzenie, nikt nie zadzwonił więc chyba w poniedziałek sam zadzwonię by obgadać temat po staremu, nie mam ochoty być jednym z pierwszych królików doświadczalnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SatExpert Opublikowano 8 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2018 Teraz pytanie: jak takie wypowiedzenie wysłane drogą elektroniczną ma wyglądać (format)? Czy może to być dokument napisany na komputerze w pliku doc/PDF (bez podpisu), czy musi być skan wypowiedzenia napisanego w formie papierowej (z podpisem)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowy 123 Opublikowano 8 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2018 @SatExpert tego Ci jeszcze nie powiem bo nie wiem, ale dam znać na forum jak będę już wiedział. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rotalplus Opublikowano 8 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2018 Te zmiany chyba dopuszczają inną formę niż pisemną zawarcia/rozwiązania umowy (tj. w sposób elektroniczny), ale nie obligują Operatora do udostępnienia takiej formy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barti Opublikowano 8 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2018 A mnie nurtuje trochę inna kwestia. Jak wiadomo, osobiste złożenie wypowiedzenia umowy w APS-ie Cyfrowego Polsatu sprawia, że jest ono od razu rejestrowane w systemie. Dzięki temu możemy już np. następnego dnia skontaktować się z DUK i przedłużyć umowę. Natomiast co w sytuacji, gdy umowę wypowiemy mailowo (pomijam już kwestię podpisu itp.) albo przez ICOK? Wówczas może to wyglądać podobnie, jak np. wysłanie fizycznie napisanego (wydrukowanego) wypowiedzenia pocztą tradycyjną na adres siedziby Cyfrowego Polsatu i tym samym trzeba będzie zaczekać kilka dni, aż wypowiedzenie to zostanie zarejestrowanie w systemie tego operatora. Nie wiem, tak mi się przynajmniej wydaje, że wówczas tak to może być... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czytnik Opublikowano 8 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2018 To nic innego nam nie pozostanie jak tylko poczekać te kilka dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burito Opublikowano 9 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2018 9 godzin temu, Barti napisał: A mnie nurtuje trochę inna kwestia. Jak wiadomo, osobiste złożenie wypowiedzenia umowy w APS-ie Cyfrowego Polsatu sprawia, że jest ono od razu rejestrowane w systemie. Dzięki temu możemy już np. następnego dnia skontaktować się z DUK i przedłużyć umowę. Natomiast co w sytuacji, gdy umowę wypowiemy mailowo (pomijam już kwestię podpisu itp.) albo przez ICOK? Wówczas może to wyglądać podobnie, jak np. wysłanie fizycznie napisanego (wydrukowanego) wypowiedzenia pocztą tradycyjną na adres siedziby Cyfrowego Polsatu i tym samym trzeba będzie zaczekać kilka dni, aż wypowiedzenie to zostanie zarejestrowanie w systemie tego operatora. Nie wiem, tak mi się przynajmniej wydaje, że wówczas tak to może być... W takim razie trzeba będzie nadal zanosić wypowiedzenia do APS-u. Faktem jest że po jego złożeniu natychmiast jest w zarejestrowane w systemie. Miałem taki przypadek, że złożyłem wypowiedzenie z APS-u i wracając do domu miałem już telefon z Działu Utrzymania CP. Mega szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maks27 Opublikowano 9 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2018 Może w związku z tymi zmianami wczoraj po zalogowaniu do ICOK miałem komunikat: "trwają prace serwisowe". Dzisiaj już jest OK. Niedługo będę składał wypowiedzenie, więc zaciekawiły mnie te zmiany. Jak na razie, listem otrzymałem ofertę na 29 miesięcy bez gratisów, jedynie na początku wyższy pakiet. W tej chwili 6 pełnych miesięcy do końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barti Opublikowano 9 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2018 @maks27 Ofertę, jaką otrzymałeś listownie, jest wręcz drakońska i absolutnie nie do przyjęcia! Tak więc, składaj wypowiedzenie umowy jak najszybciej i potem za pomocą DUK przedłużysz umowę na korzystnych dla siebie warunkach. Wątek dotyczący bieżących ofert przedłużeniowych Cyfrowego Polsatu jest tutaj: https://forum.satkurier.pl/topic/12802-promocje-oferty-dla-stałych-abonentów-cp/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maks27 Opublikowano 9 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2018 @Barti Dokładnie, celuję w Rodzinny za 5 w umowie 24/3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
333mateusz Opublikowano 9 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2018 Witam. W piątek przedłużyłem umowę po telefonie DUK, w niedługim czasie ma pojawić się kurier z umową do podpisania. Jednak mam taką pracę, że każdego dnia mogę być w innym mieście. Moje pytanie brzmi, czy kurier może zostawić umowę, a jak będę to podpiszę i odeślę, czy np. mogę udać się do dowolnego punktu i tam podpisać, a może są jakieś inne sposoby rozwiązania mojego problemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowy 123 Opublikowano 9 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2018 (edytowane) Rozumiem że skoro załatwiałeś umowę przez kuriera to albo wymieniałeś dekoder albo dobierałeś drugi dekoder, więc jak kurier może zostawić Ci umowę z dekoderem? W punkcie nie podpiszesz, jeśli przedłużałeś przez DUK, więc jedyna opcja to kontaktować się z firmą kurierską jak już będziesz miał nr przesyłki SMS-em i może uda się ustalić dogodny termin dostawy. Edytowane 9 Grudnia 2018 przez Barti Mając "polską" klawiaturę stosujemy poprawnie polskie znaki diakrytyczne, tzw. "ogonki". Poprawiono post. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 9 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2018 2 godziny temu, 333mateusz napisał: Witam. W piątek przedłużyłem umowę po telefonie DUK, w niedługim czasie ma pojawić się kurier z umową do podpisania. Jednak mam taką pracę, że każdego dnia mogę być w innym mieście. Moje pytanie brzmi, czy kurier może zostawić umowę, a jak będę to podpiszę i odeślę, czy np. mogę udać się do dowolnego punktu i tam podpisać, a może są jakieś inne sposoby rozwiązania mojego problemu? Myślę, że nie będzie problemu z podpisaniem umowy w siedzibie oddziału firmy kurierskiej. Kwestia dogadania się z kurierem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maks27 Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 Od wczoraj nowy regulamin, a przed chwilą sprawdzałem ICOK i nie znalazłem opcji wypowiedzenia umowy. Ciekaw jestem, jak to będzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rotalplus Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 Nowa forma zawierania umów z Klientami nie jest obligatoryjna i szybciej spodziewałbym się wprowadzenia ułatwień w zakresie zawierania, niż rozwiązywania umów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.