Skocz do zawartości

Dekoder HD 3000


Gość Anonymous
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie wieszał się, gdy moc i jakość z danego transpondera DVB-S2 była znikoma albo wcale nie było. Teraz, gdy antena lepiej jest ustawiona, a co za tym idzie wzrosła moc i jakośc sygnału, to tak już nie ma. Wczoraj natomiast oglądam sobie TV, jak nigdy nic, a nagle obraz wyglądał jak ten od odłączonej kablówki (czyli śnieżenie, bo prawie tak samo wyglądało), po 5 sekundach zniknął i czarny ekran, a dekoder dalej pracował. Na necie widziałem, że jakiś posiadacz tego dekodera wstawiał zdjęcie z tym samym zjawiskiem, jakie wczoraj u mnie wystąpiło. Wyłączam pilotem, po chwili ponownie włączam i już było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jeszcze inne cyrki z dekoderem HD3000.

 

Po nocy włączam: pojawiła się tablica gdzie programują się (wgrywają od nowa wszystkie kanały kodowane i niekodowane), dodam, że niczym nie dało się z tego wyjść czy wyjmując kartę z dekodera czy resetując- to samo. Chcąc nie chcąc musiałem zostawić by się wgrały kanały, oczywiście maksymalne wkurzenie bo po tej czynności znikła mi lista ulubionych kanałów i musiałem wszystko układać na nowo.

 

Jeśli będzie się to powtarzać to ja dziękuję bardzo :/ Spotkał się ktoś z taką sytuacją u siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wieszał się, gdy moc i jakość z danego transpondera DVB-S2 była znikoma albo wcale nie było. Teraz, gdy antena lepiej jest ustawiona, a co za tym idzie wzrosła moc i jakośc sygnału, to tak już nie ma. Wczoraj natomiast oglądam sobie TV, jak nigdy nic, a nagle obraz wyglądał jak ten od odłączonej kablówki (czyli śnieżenie, bo prawie tak samo wyglądało), po 5 sekundach zniknął i czarny ekran, a dekoder dalej pracował. Na necie widziałem, że jakiś posiadacz tego dekodera wstawiał zdjęcie z tym samym zjawiskiem, jakie wczoraj u mnie wystąpiło. Wyłączam pilotem, po chwili ponownie włączam i już było ok.

Ale u mnie antena jest raczej dobrze ustawiona i na większości transponderów jest mocny sygnał - przynajmniej tak pokazuje plansza z informacjami technicznymi, która się pojawia po dłuższym wciśnięciu czerwonego przycisku, a zresztą na tej samej instalacji jest podłączony też drugi dekoder (bo mam Monoblocka Twin) - Sagemcom ESI88 i działa bez żadnych problemów, kanały HD mogą być włączone całymi dniami, a nic się nie wiesza. Tylko właśnie ten nieszczęsny HD 3000 cały czas się wiesza, a jak to dokładnie wygląda - po włączeniu na dany kanał HD po jakimś czasie (różnie to bywa - w niektórych przypadkach nawet od razu już po kilku sekundach) po prostu sam się wyłącza i po kilku sekundach się z powrotem włącza tak jakby się restartował, często też się wiesza w taki sposób, że zatrzymuje się obraz i pojawiają się takie zielone pasy, dźwięku brak i nic reaguje - wtedy pomaga tylko odłączenie go z prądu. A i jedyny transponder, który zauważyłem, gdzie czasem występują zaniki sygnału to tylko ten o częstotliwości 11508 - tam gdzie jest TVN HD, TVN7 HD i Religia TV. Więc jeśli pójdę do APS-u to chyba powinni go bez problemu wymienić, choć teraz to już chyba poczekam na ten nowy soft - może jednak to coś pomoże :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Problemy z sygnałem z 11508 oznaczają konieczność poprawnego ustawienia anteny i/lub skrętu konwertera właśnie.

2. W dekoderze powinna być wersja oprogramowania: 1.122.1.18 chyba, że trafiłeś w pulę 10000 klientów testujących wersję 2.30.1.18.

3. Sprawdź czy Twój TV ma dostępne jakieś nowsze oprogramowanie.

4. Prosty test masz do zrobienia. Podłącz HD3000 w miejsce ESI-88 i zobacz czy problem występuje nadal (dobrze jeśli będą to dwa różne TV najlepiej różnych producentów).

5. Jeśli powyższe problemy nadal występują to udaj się z dekoderem do APS-u i wymień na model MINI HD2000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Właśnie to są bardzo dziwne problemy, bo czasem jest tak, że wszystko normalnie działa przez nawet spory czas, a pewnego dnia potrafi żaden kanał nie działać z tego transpondera. Ale tak jak już pisałem poza tym transponderem wszystko dobrze działa i z HotBirda i z Astry, więc chyba nie ma sensu poprawiać ustawienia anteny, bo jeszcze się sygnał z innych transponderów popsuje.

2. Tak - wersja oprogramowania to 1.122.1.18.

3. Właśnie w tym TV (Sony), do którego cały czas jest podłączony to aktualizowałem mu oprogramowanie kilka miesięcy temu.

4. Już podłączałem tak i to wiele razy i jest to samo na TV Samsungu. Dodam, że dekoder zawsze jest podłączany przez HDMI, ale kiedyś z ciekawości podłączyłem go przez SCART i też się zawieszał właśnie na kanałach, o których wspominałem.

5. No właśnie już dawno zamierzałem tak zrobić, ale zawsze coś tam wypadało - teraz chyba jeszcze poczekam tylko na ten nowy soft i jeśli on nic nie naprawi to udam się do APS-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba najlepsze rozwiązanie właśnie iść od razu i wymienić, bo ile można się męczyć z tym dekoderem - nic nie można w HD spokojnie obejrzeć, bo się wiesza... Zamiast normalnie jakiś meczyk w HD obejrzeć to trzeba w SD. A niedługo już rok minie, jak go mam, więc to już przesada. A co do anteny, to na razie kanały z transpondera o częstotliwości 11508 normalnie działają - sprawdziłem przed chwilą na Sagemcomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O wiele prościej będzie jeśli powiesz jaką masz wersję oprogramowania dekodera, jakie łącze i w jaki sposób masz podłączony dekoder do internetu (poprzez router czy bezpośrednio). Dopóki nie podasz przynajmniej tych detali to nikt tutaj nie wywróży rozwiązania dla Ciebie.

 

Jesteś nowy, więc powinieneś się zapoznać z zasadami zadawania pytań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja oprogramowania 1.122.1.18

Internet neostrada 20Mb, dekoder podłaczony do internetu przez router.

 

Wymiana dekodera nie pomogła, co ciekawe w punkcie sprzedaży dekoder był testowany i u nich IPLA działała.

 

Wczesniej miałem Nke i wszystko chodziło, w TV Smart TV również bez zarzutu(IPLA w TV chodzi).Tylko jest problem z IPLĄ przez ten dekoder...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bank jest to błąd routera (zła konfiguracja urządzenia).

 

Problem tylko w tym, że dział techniczny CP w ogóle nie ma pojęcia jak się do tego zabrać (sprawdzone) i uprawia spychologię zrzucając całą odpowiedzialność na dostawców internetu.

 

A powinni podać założenia, jakie powinna spełniać konfiguracja routerów, konkretnie pod usługę ipla i to powinno leżeć jak byk na ich portalu, dostępne dla wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Z przełącznikami DISEqC jest tak że jedne współpracują idealnie z dekoderem a inne "kuleją"

Ta przypadłość dotyczy nie tylko dekoderów CP. Są przełączniki i "przełączniki". Jedne są porządne, drugie dla sztuki.

Miałem podobny przypadek ze sprzętem od Cyfry+.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...