Skocz do zawartości

TV Mobilna


Gość Anonymous
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie robię dla Was eksperyment.

Mam T-HD1000 nieużywany od 4-go czerwca (nawet do prądu nie był podłączony), opłacany regularnie (abonament), podłączony 5 minut temu do anteny (MUX-1-3 działa) i telewizora.

 

Na razie, co nie dziwne, E030 i czekam na Polsacie Sport. Na razie czekam. Jak do godziny nie zaświeci, ponowię przez ICOK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebę przywrócenia/nadania sobie uprawnień miałbyś zaraz po wpięciu dekodera w instalację antenową oraz gniazdko elektryczne. To ile to może potrwać?

 

Pewnie jakiś dłuższy czas - aż zgasną uprawnienia, zobaczymy, gdyż aktywacja także nie jest tożsama z przywracaniem uprawnień po wystąpieniu błędu z serii Exxx i też łatwo może być przez operatora zbita na zasadzie: przy aktywacji trzeba dzwonić. To rozmija się z istotą udowodnienia rzeczywistego problemu gdy dekoder przestanie działać (choć nie powinien - to także jest badane) i funkcja jest wtedy rzeczywiście potrzebna, nie zmienia nic w kwestii ani profesjonalizmu w zakresie sprawdzenia tego ani nie zmienia w tym, że nie jest to przy obecnej skali problemu materiał na news.

 

Docelowo z pewnością dojdę do tego sam, zbiorę przede wszystkim odczyty z menu dekodera (stan przed, stan po ponowieniu, po telefonie) i to pozwoli mi na przesłanie szerszych wniosków do operatora.

 

Abonentem usługi jestem dopóty, dopóki posiadam zarejestrowany na siebie dekoder do odbioru tej usługi z opłaconym pakietem ekstra. To, że go podarowałem rodzinie, to moja prywatna sprawa. Zarzucenie mi - ponownie - prób wywołania wojenki z operatorem to dość dobry argument, ale to potrafię generalnie sam, gdyż posiadam takie możliwości. Zresztą jak już bym chciał, to zgłosiłbym się do brukowca albo na alert24. W tej kwestii niesłychanie mocno się mylisz.

 

Oj chyba jednak się nie mylę. I proponuję nie mieszać do tego ani redakcji ani forum. Poza tym weź naprawdę pisz poważnie, bo teksty w stylu, że alert24 by to zainteresowało, że nie możesz ponowić uprawnień są na poziomie kiepskiego żartu.

 

Ponadto to zarzucanie mi po prostu złej woli jedynie na podstawie poszlak i domniemań. Idąc tym tokiem myślenia ja - mając podobnie mierne argumenty i dowody - mógłbym zarzucić, że Redakcja nie chce się zająć tym tematem, bo jest on bardzo mało interesujący dla Czytelników i nie wygeneruje dostatecznej ilości klików. Ale tego nie robię. Nie robię, bo byłoby to krzywdzące i niesprawiedliwe.

 

Ależ robisz to cały czas, próbując wymóc nacisk na mnie (tak średnio co kilka tygodni powtarza się ta sama głupia dyskusja), żeby opublikować news na portalu, gdyż tak sobie wymyśliłeś :) Ignorując przy tym, że redakcja się sprawą zajęła w niezwykle wręcz szerokim (w stosunku do skali problemu) zakresie lub próbując tak to (celowo) sprzedać na forum publicznym. Dla Ciebie działanie redakcji jak widzę sprowadza się do napisania newsa na Twoje żądanie. Informuję iż to nie nastąpi, redakcja nie służy do publikowania newsów na posyłki, ani nie ma to niczego wspólnego z profesjonalnym (czy jakimkolwiek) dziennikarstwem. Powtarzam po raz ostatni: redakcja sprawą się zajmuje i robi to w sposób taki, na jaki pozwala ilość zgłoszeń i co za tym idzie jaka jest skala problemu w korespondencji czytelników. Będzie więcej, będzie mocniej, nie będzie więcej - zrobię to, co mogę zrobić aż do wyczerpania wszelkich swoich możliwości przy tej skali zgłoszeń.

 

Redakcja zajęła się tym tematem w bardzo szerokim zakresie, realizując wsparcie, poświęcając czas na analizy i korespondencję z operatorem, zainteresowanymi oraz ja także dołożyłem się finansowo, co będzie miał też ciąg dalszy i pozwoli na kolejne ustalenia (muszę to zsynchronizować ze swoim sporym obciążeniem innymi obowiązkami). Co się uda - trafi do operatora. Reszta zależy od niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pewnie jakiś dłuższy czas - aż zgasną uprawnienia, zobaczymy, gdyż aktywacja także nie jest tożsama z przywracaniem uprawnień po wystąpieniu błędu z serii Exxx i też łatwo może być przez operatora zbita na zasadzie: przy aktywacji trzeba dzwonić. (...)

Odłóżmy mnie na bok. Nie mam już siły udowadniać, że nie jestem wielbłądem i nie marzę o newsie o niedziałaniu TV Mobilnej.  Nie masz racji, gdyż właśnie chodzi o to, że zderzyłbyś się wówczas z sytuacją, że...

 

 

przy aktywacji trzeba dzwonić

nie da się nawet dzwoniąc! Usłyszałbyś w słuchawce od konsultanta, że kurka wodna nie da się i że nie wie dlaczego. I że musisz czekać jakiś tam czas ale że nie wiadomo jaki. Wyżej zaś masz kolejnego użytkownika, zdaje się łącznie piątego, który za chwile Ci napisze, że za pomocą ICOK zmienił komunikat błędu na ekranie i tyle.

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jaszek - przeczytaj uważnie co napisałem. Nie ważne, czy się da, czy nie, tylko zgłaszając się do operatora i formułując wniosek, że to jest popsute właśnie na bazie aktywacji dostałbym odpowiedź, że trzeba - czyli łatwo to zbić bez wnikania. Po to zrobię swoje próby z wynikami, co pozwoli mi na przesłanie szerszych wniosków niż Exxx zmienił się na inny Exxx i to może pchnie coś znowu. Taka jest moja rola w tym temacie i to mogę zaoferować.

@Mruczek - dzięki, zawsze dodatkowa informacja się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam już E016 i czekam dalej...

Teraz już nie masz na co czekać. Ale oczywiście odczekaj swoje, żeby nie było wątpliwości. Potem zadzwoń. Jak będziesz miał szczęście, to trafisz na moment, w którym konsultantowi zadziała. Wygląda jakby to łatali, żeby nie było dłuższej niż 12-godzinnej przerwy, ale to moje gdybanie. Mi kanały wróciły chyba po 4-6 godzinach, w cudowny sposób.

 

Mr. Orbita

 

więc zajęłoby Ci to kilka dni, przy czym Twoja czynna aktywność zajęłaby nadal nie więcej niż kilka minut, bo czekania 5-ciu dni z odłączonym od zasilania dekoderem nie liczę jako Twojej pracy. Chodzi o fakt stwierdzenia, czy problem jest, czy jaszek (i dwóch innych użytkowników) oszalał. Poza tym piszesz ciągle o zgłaszaniu tego do operatora. Napisz z ręką na sercu - cokolwiek się zadziało? Była jakakolwiek wola współpracy? Bo jak nie, to po co tracić czas? Lepiej może byłoby dać narzędzie (wiedzę) nam. My już wówczas sami o siebie zadbamy.

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ze mną nie będzie woli współpracy, to zapewniam Cię, że z Tobą nie będzie jeszcze bardziej (już nie ma, bo w ogóle to po to redakcja została zaangażowana, bo przez bardzo długi czas nie osiągnęliście nic, od tego momentu zaczęło się ciśnięcie, żeby redakcja się włączyła - zatem się włączyła, co jest zresztą moją zasługą, bo udało się jakoś uporządkować i skanalizować w jeden strumień nieliczne pokazujące się zgłoszenia i zebrać spójną listę uwag/postulatów). Czy redakcja coś osiągnęła? Oczywiście tak, na co dowody są w tym wątku (warto się cofnąć) i wcześniejsza dyskusja potwierdza, że udało się dotrzeć ze zgłoszeniami do nazwijmy to ciała decyzyjnego (gdyż coś dłubano, choćby przy formacie obrazu, choć finalnie ze skutkiem nie takim na jaki oczekiwano, bo wyszedł sztywny 16:9 - na co wpływu nie mam, albo ktoś się zlitował i przestawił tuner FM po Bajce, nawet jeśli bez korekty nazwy - zawsze coś - mógłby nadal iść szum, nikt mi jednak nie powie, że kompletnie nic się nie działo, bo to nie jest prawda - lektura wątku). Natomiast faktem jest, że kluczowe kwestie są nadal niezałatwione. Tyle, że to akurat nie wina redakcji, bo nie jesteśmy Cyfrowym Polsatem. Poza tym uważam, że nie wykorzystane są jeszcze wszystkie możliwości zebrania szczegółów, co powoli czynię w miarę możliwości czasowych. Wychodząc z dobrą wolą poświęcenia czasu ponad zwykłe suche przekazanie sprawy do operatora kanałami redakcyjnymi. Licząc, że operator to doceni i potraktuje poważniej niż brzęczącą muchę nad uchem.

 

O stwierdzaniu problemu pisałem już tak wiele razy, że po prostu przeczytaj moje posty. Bardziej szkodzi sprawie odciąganie mnie na takie bezproduktywne dyskusje, gdzie już wszystko padło i było wyjaśnianie wiele razy. W ten sposób to akurat się nic do przodu nie posuwa. A wręcz idzie wstecz, bo mi inna robota zalega. Wiem co mam robić i nadal pilotuję sprawę. Nie ma tu nic do dodania, a jeśli tylko będą wieści, to się podzielę :)

 

Może szansy należy upatrywać w uruchomieniu nadajników z obecnych pozwoleń, gdyż duże moce pozwolą dotrzeć z sygnałem do znacznie szerszego grona widzów. Wraz z postępującą się popularyzacją usługi siłą rzeczy powinno naturalnie pojawiać się więcej raportów (zakładając masowość), a to wesprze obecną niestety wątłą sytuację. Patrząc na sytuację np. w serwisach informacyjnych chyba każdy widzi, że gdy jest mało protestujących to protesty są mało skuteczne :> Żeby nie napisać za dużo, bo naruszę regulamin ಠ‿ಠ Zresztą ma to głębszy sens, bo z pewnością nie ma miejsca jakieś celowe utrudnianie życia abonentom - jeśli nawet latając po całym internecie do 5 lat wstecz nie jesteśmy w stanie naliczyć 10 niepowtarzalnych przypadków z TV Mobilną, no to trudno tu wywierać jakieś szalenie efektywne naciski. Więcej maili dostałem od premiery dekodera Evobox PVR w sprawie braku wyjścia SCART :) (problem z podłączeniem do TV bez HDMI, czego zresztą do operatora nie przekazałem - to nie jest usterka, odpowiedziałem czytelnikom i podpowiedziałem możliwe rozwiązania).

 

Tu odniesienie do @rotalplus - pisałem o tym z @jarek999 ale myślę, że nie jest to nic tajnego - raczej spodziewam się szybkiego startu choćby Raszyna, bo pozwolenie na Raszyn jest obecnie wydane tylko do końca br. - jedno wyjątkowe krótkie. Mój nos podpowiada mi, że to mogą być parametry dla testu i wykonania pomiarów w terenie lub kontroli sytuacji jak będzie przy tropo. Zostałyby one szybko dostosowane poprzez zmianę pozwolenia jeszcze przed końcem br. Tylko żeby dało się mierzyć - musi być co ;) Na koniec sierpnia Raszyn ma planowaną konserwację. Może to ma związek, może nie - tak tylko odnotowuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ba, pewnie, że grzebali. Nie świadczy o tym tylko format obrazu, czy tuner przestawiony na częstotliwość VOX FM. Świadczyć o tym może też fakt, że padła możliwość samodzielnego rozwiązania problemu braku odbioru przy komunikatach innych, niż Irdeto 016-0, a ostatnio nawet to, że problemu Irdeto 016-0 często nie mogą rozwiązać nawet konsultanci wewnętrznego działu technicznego CP. Po prostu doszło to do takiego momentu, że jak już padnie (patrz posty tv1, który został potraktowany dokładnie tak samo, jak ja), to klient nie może zrobić już kompletnie nic, musi czekać, aż jakoś zadziała. Ja czekałem kilka godzin. Pomocy znikąd. 

 

Nie czekam już na jakiś pozytywny finał. Bo jak rozumiem dobrze Twoje wypowiedzi, nawet jeśli po uruchomieniu sprzętu (obserwacje, testy, może rozebranie dekodera, analiza softu) stwierdzisz ewidentny i rażący problem (nie znam się, ale zapewne to możliwe dla osoby z odpowiednią wiedzą), to musiałby zostać spełniony jeszcze jeden warunek - musiałoby to zacząć przeszkadzać użytkownikom, gdyż inaczej generalnie to sprawa CP :) Nawet jeśli sam polegniesz na rutynowej aktywacji sprzętu i nie przebrniesz tego elementarnego i podstawowego procesu ;) A to po prostu niemożliwe, bo skoro do teraz nie ma wielu zgłoszeń (choć wczoraj stał się cud i jednocześnie w tym samym dniu z problemami spotkało się dwóch różnych i nowych użytkowników), to już ich nie będzie, chyba, że ktoś wyłączyłby wszystkim naraz uprawnienia na amen


tv1

 

Napisz proszę czy i jak udało Ci się rozwiązać Twój problem i czy zdążyłeś przed meczem :)

 

Mr.Orbita

 

Życzę Ci, żebyś - jak już uda Ci się poskładać wszystko do kupy - poległ na zwykłej "aktywacji" dekodera :) Wtedy może chociaż przez kilka godzin poczujesz się tak, jak ja przez 2 lata ;)

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mogę podsumować test:

1. Wczoraj wieczorem włączyłem dekoder po 2 miesiącach bez prądu -> E030

2. Po kilkunastu minutach -> E016

3. Poł godziny później - próba reaktywacji przez ICOK, i dalej do północy nic (E016)

4. Idę spać :-)

5. W nocy dekoder się wyłącza (ECO), rano dalej nic (E016)

6. Dziś około 9:00 ponowna reaktywacja przez ICOK.

7. 10 minut później... kanały kodowane "świecą" :-)

 

Bez dzwonienia, bez proszenia się, nikt nie mógł interweniować, bo nikt nie wiedział na jakim dekoderze robię ten "test".

 

Moje spostrzeżenia (poparte tylko obserwacjami):

1. Uprawnienia są nadawane dla dekodera na bardzo krótki czas (liczony w godzinach, a nie na miesiąc jak w SAT). Przy normalnym użytkowaniu Mobilnej często rano były krótkie problemy z brakiem uprawnień, pomimo iż dzień wcześniej dekodowanie działało poprawnie. Wystarczyło poczekać kilka minut, bez ponawiania przez ICOK.

2. Z 1. może wynikać, że uprawnienia (EMM, lub jakiś odpowiednik) lecą do dekoderów masowo rano, by dekoder działał cały dzień (nie dobę - dzień) bez problemów.

 

Oczywiście mogę się mylić, lub być wyjątkowym przypadkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Bez dzwonienia, bez proszenia się, nikt nie mógł interweniować, bo nikt nie wiedział na jakim dekoderze robię ten "test".

 

(...)

I zajęło Ci to 12 godzin. Teraz wyobraź sobie, że chcesz obejrzeć mecz o 20:00 ;) Mówiłem, że w cudowny sposób zadziała :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywolałem odebranie uprawnień przez ponowienie uprawnień z poziomu ICOK i po paru minutach E0-16. Pole z datą wyczyścilo, natomiast zakładka:

Usługa EMM w linijce monitoring widać że dekoder coś odbiera ponieważ zmienia się ciąg znaków jeśli dekoder jest na kanale kodowanym. Status usługi D-100.

Nie będzie mnie w domu, jednak zostawię go na czuwaniu z ciekawości czy wróci odbiór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dalej E-016. Ponawiam  teraz sygnał przez ICOK i poczekam może akurat zaskoczy. Może jutro rano odkoduje samo z siebie. Zobaczymy. Wczoraj dałem sobie spokój. Mecz oglądałem na Super Polsacie. A potem i tak przestawiłem antenę na Słowacką dvb-t bo tam o 21 też była LE. Teraz znowu ustawiona na Tarnów. Siła/jakość na zielono i czekam. Wczoraj też bym czekał na tym E-033 ale chciałem  zobaczyć coś meczu LE na Polsacie Sport Extra to zadzwoniłem do CP.

Edit. Ponowienie przez ICOK zadziałało. Zniknął  w kilka sekund E-016 jest obraz  :wink:

Edytowane przez tv1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, teraz dopiero można mówić o postępie. Można samodzielnie zlikwidować Irdeto 016-0, nigdy wcześniej nie było to możliwe i w przypadku pojawienia się akurat tego kodu błędu, pozostawał kontakt z ICOK. Szkoda, że sam nie mogę tego przetestować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy E-033 trzeba chyba cierpliwie czekać aż zaskoczą uprawnia (wczoraj czas ograniczał mecz o 20 na Polsat Sport Extra). Mogą na przykład wczytać się na drugi dzień rano  :wink: . Jak nie wskoczą to zostaje ponawianie przez ICOK jak już można odblokować E-016.

Edytowane przez tv1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej pisałem dziś przed południem ponowiłem uprawnienia z poziomu ICOK skutkowało to wywołaniem braku uprawnień i komunikatem Irdeto E-016. Do tej pory dekoder był na czuwaniu, włączyłem i sytuacja bez zmian.

Po tym co pisał @tv1,

zalogowałem się i kolejny raz ponowiłem uprawnienia z poziomu ICOK i po 2 minutach:

WOW kanały świecą ☺

Może w końcu będzie lepiej w związku z planowanym zwiększeniem zasięgu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wczoraj wieczora u mnie na kanałach radiowych:

-Vox MUSIC, na liście podpisane jako Radio Bajka,

-Radio Złote Przeboje,

-Rock Radio.

Jest cisza jakbym przyciszył głos do zera, inne kanały działają prawidłowo.

Ja odbieram nadajnik w Częstochowie, proszę sprawdźcie jak u Was.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczekaj 12 godzin i pisz reklamację. Albo złóż ją telefonicznie, niech się konsultant spoci :) Bo jak mogą sobie na jakiś czas wyłączyć którąś stację radiową, to mogą i telewizyjną. To awaria u operatora, bo stacje te normalnie nadają, w eterze i w internecie. Znając Cyfrowy Polsat poprawią to za kilka tygodni najwcześniej.


edit:

 

 

 

Szanowny Panie

Uprzejmie informujemy, że Pakiet Ekstra został Panu wydłużony o dodatkowe 30 dni.
 

:jupi:  :-8 Jednak się da, 2 lata batalii :)

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Proszę, przywróć ustawienia fabryczne sprzętu i sprawdź, czy nadal występuje taka sytuacja.

Od wczoraj wieczora u mnie na kanałach radiowych:
-Vox MUSIC, na liście podpisane jako Radio Bajka,
-Radio Złote Przeboje,
-Rock Radio.
Jest cisza jakbym przyciszył głos do zera, inne kanały działają prawidłowo.
Ja odbieram nadajnik w Częstochowie, proszę sprawdźcie jak u Was.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomagają ustawienia fabryczne, a identycznw usterka wystąpiła w tym samym czasie na 2 dekoderach.

Czyli na 2 dekoderach taka sama awaria ? Zdarzały mi się różne awarię, lecz identyczny problem u mnie i sąsiada jednocześnie to bardzo dziwny zbieg okoliczności i moim zdaniem wskazuje że coś zmieniło się po stronie Operatora, tym bardziej że sygnał z anteny jest prawie 100 % i oba paski są na zielosno.

 

@Specjalista Cyfrowy Polsat

A czy ustawienia fabryczne zmienią nazwę Radia Vox aby była poprawna ? W EPG dekodera jest nadal Rado Bajka, a miałeś przekazać aby to poprawiono.

Oczywiście po ustawieniach fabrycznych nadal jest na liście kanałów radiowych Radio Bajka.

Edytowane przez maks27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maks27, zaraz zostaniesz wysłany do APS na wymianę dekodera :) Albo na dach sprawdzić antenę.

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maks27, zaraz zostaniesz wysłany do APS na wymianę dekodera :) Albo na dach sprawdzić antenę.

Z tym numerem nie uda się że mną. Pierwsze co mówię kosnulantowi to że mam sygnał 95% i antenę w polaryzacji pionowej tak jak nadajnik Częstochowa i żaden mi nie próbował wmawiać że to wina mojej instalacji antenowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...