Skocz do zawartości

TV Mobilna


Gość Anonymous
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W TV Mobilnej występują dwa różne komunikaty:

 

  1. "Nie można wyświetlić tego kanału", czyli Irdeto 030-0
  2. "Brak uprawnień, aby oglądać ten kanał", czyli Irdeto 016-0

Podpytałem trochę we własnym zakresie u źródła. Dwie różne osoby powiedziały mi z grubsza to samo.

 

Pierwszy komunikat pojawia się, kiedy dekoder nie przetworzy (lub przetworzy źle) sygnał emitowany/wysyłany z nadajnika naziemnego. Ten można ponowić samemu (w ICOK) lub na infolinii pierwszego kontaktu (ogólnej), gdzie konsultanci robią dokładnie tak samo. 

 

Drugi komunikat, to efekt pozbawienia uprawnień przez system obsługujący tę usługę. Jest równoznaczny z sytuacją, kiedy abonent/użytkownik nie opłaci usługi. Nie wiedzieć czemu pojawianie się tego sygnału nie ma nic wspólnego z płatnościami. Komunikat występuje również w przypadku opłacenia usługi, ba, potrafi wyskoczyć w trakcie oglądania kanału kodowanego. W tym przypadku trudno zwalać winę na jakieś błędy komunikacji pomiędzy nadajnikiem(nadawcą?), a urządzeniem końcowym(dekoderem). Bardziej rozgarnięci konsultanci infolinii ogólnej odnajdują w systemie informację o "odłączeniu" uprawnień i łączą dalej. 

 

Zarówno z jednym, jak i drugim, Cyfrowy Polsat nic nie zrobił. A jak widać problem jest, występuje, i nie mam go tylko ja. 


Czy @Specjalista Cyfrowy Polsat mógłby wyjaśnić dlaczego po wyskoczeniu błędu E016-0 nie można samemu wznowić uprawnień przez ICOK i nie jest też tego wstanie zrobić konsultant na infolinii. Tylko dział techniczny może to zrobić, dlaczego?

Konsultanci infolinii ogólnej to zapewne pracownicy jakiegoś "podwykonawcy". Operator nie da im zbyt wielu uprawnień, ponieważ są tam często ludzie z przypadku (uczniowie, studenci...). Sami chcą (CP) kontrolować kwestię uprawnień, bo Ci przypadkowi ludzie szybko narobiliby w systemie bałaganu. Dział techniczny to już dział wewnętrzny CP. O ile jednak mają większe uprawnienia, to już niekoniecznie mają większe kompetencje... Procedury jednych i drugich też mają wspólny mianownik, kończą się w tych samych miejscach.


(...)Jeśli to nie pomoże, to ponów uprawnienia na dekoder. Aby to zrobić, zaloguj się do swojego konta w ICOK(...)

A to dowód na to, że przedstawiciele CP niekoniecznie mają większe kompetencje od konsultantów infolinii ogólnej, o czym pisałem wyżej. Otóż nie ma możliwości samodzielnego ponowienia uprawnień! Samodzielnie można wysłać TYLKO - raz jeszcze - sygnał na dekoder. Uprawnienia można ponowić/przywrócić TYLKO dzwoniąc na infolinię i to dopiero po "dostaniu się" na dział techniczny, co wiąże się nierzadko z bardzo długim czasem oczekiwania na takie połączenie.


Nie miał racji też @Mr.Orbita pisząc kilka stron wcześniej, że gubienie uprawnień to norma, ponieważ status Irdeto 030-0 nie ma nic wspólnego z uprawnieniami. 

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaszek - to co napisałeś ma sens.

 

Doceniam obecność na forum @Specjalista Cyfrowy Polsat ale chciałbym by wypowiedział się na temat uprawnień, także na temat zaników sygnału w Warszawie a nie tylko o ofercie. Niestety w pozostałych sytuacjach chowa głowę w piasek i udaje, że tych postów tu na forum nie ma. Jak i cały Cyfrowy Polsat udający, że nie dzieje się to co się jednak dzieje. Jeśli przedstawiciel CP uda, że tego posta nie ma a na taki dotyczący oferty odpisze natychmiast to dla mnie będzie to tylko potwierdzenie tego co właśnie napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaszek - to co napisałeś ma sens.

(...)

Tak powiedziały mi dwie niezależne od siebie osoby bardzo dobrze znające temat od środka. Ich opis był praktycznie taki sam, różnił się jedynie słownictwem. Irdeto 030-0 nie ma nic wspólnego z utratą uprawnień, a jedynie z błędnym przetworzeniem sygnału przez urządzenie końcowe. Irdeto 016-0 to brak uprawnień po stronie CP. Konsultanci je wówczas (Irdeto 016-6) nadają, przywracają, a nie "ponawiają". Operacja ta odbywa się ręcznie w ich wewnętrznym systemie i w czasie rzeczywistym.

 

Dla mnie też stało się to jaśniejsze, a jeszcze jaśniejsze stanie się to wtedy, jak dowiem się, co jest tego przyczyną (a dokładnie co takiego schrzaniono podczas wdrażania usługi). A jest taka szansa po długim weekendzie majowym, wówczas odbędę ciekawą rozmowę. Niestety, ale czas zakończyć ten temat, użytkownicy nie mają czasu kolejnymi tygodniami czekać na jakieś weryfikacje. Czasu mieli aż nadto. Nawet formatu obrazu nie dali rady poprawić do końca, a co dopiero to.

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sąsiad wczoraj podpisał umowę na Tv Mobilną i jeszcze nie działa. Jest status Irdeto 16-0.

Coś długo trwa aktywacja nowej umowy.

Edit:

Telefon i już działa, nawet szybko działa połączyło z konsultantem.

Edytowane przez maks27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jaszek

To nie kwestia aktywacji. Po prostu zawsze trzeba telefonicznie to popchnąć, bo inaczej nie zadziała. Tak po prostu ta usługa została skonstruowana. Zastanawiam się, jak by to rozwiązali, gdyby sprzedało się w krótkim czasie ze 200 tys. dekoderów...

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jaszek

Czyli dobrze że sąsiad nie czekał i zadzwonił, jednak w powinni o tym poinformować w APS. Klient by wiedział co robić, gdyby sąsiad nie powiedział czekał by dalej. W tej chwili jest 2 osobą na osiedlu która korzysta z Tv Mobilnej.

Sam jak podpisywałem umowę to Pani w APS od razu uruchomiła dekoder i dzięki temu klient tego punktu nie musi myśleć o sposobie aktywacji. Przychodzi do domu i ma działający sprzęt. Sąsiad był w innym APS, który nie ma anteny naziemnej. Myślę że powinien otrzymać info jak aktywować. Ostatecznie zadowolony że działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jaszek

Mi też w APS powiedziano, że po powrocie do domu będzie działać. Nie działało. Jak nie aktywują tego w APS (dość skomplikowany proces choćby ze względu na konieczność podłączenia dekodera do instalacji antenowej) trzeba telefonicznie na infolinii działu technicznego. Nie da się on-line przez ICOK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne że działa i sąsiad zadowolony.

Jeszcze jedno co nie działa poprawnie to zauważyłem po kilku dniach obserwacji że na wszystkich kanałach kodowanych obraz jest rozciągany do 16/9, a zauważyłem ten fakt na starszych programach na Polsacie Play, Polsat Cafe, TVN Style. Nie lubię oglądać zniekształconego obrazu i zmieniam ma oryginalny format obrazu. To pierwsza rzecz którą ustawiam po resecie do ustawień fabrycznych, aby nie był tryb ekranu pełny.

Edytowane przez maks27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jaszek

Bo CP rozwiązując kwestię złego formatu obrazu na dwóch kanałach poszedł na skróty - wyeliminował w ogóle możliwość zmiany formatu obrazu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T-HD 1000 nie potrafi przetworzyć dźwięku AAC. W słowackim mux 1 odkodowano na miesiąc kanał Sport 2. Na T-HD 1000 jest obraz ale bez dźwięku. Na telewizorze nie ma problemów z AAC.  

Edytowane przez tv1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo CP rozwiązując kwestię złego formatu obrazu na dwóch kanałach poszedł na skróty - wyeliminował w ogóle możliwość zmiany formatu obrazu :)

Niestety są osoby, które myślą że tv jest popsuty bo ma czarne pasy po bokach. Sam kilku znajomym ustawiałem tryb pełny ekrany: żeby nie było tego czarnego po bokach, a że psuje to geometrię obrazu to nic im nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkała mnie dziwna sytuacja: dekoder poprawnie działający, jednak coś mnie skusiło, ponowiłem uprawnienia poprzez ICOK. Po chwili ogromne zdziwienie, wyskoczył status Irdeto E0-16. Wyglądało to tak, że ponowienie uprawnień je odebrało. Sygnał prawidłowy i brak zaległości w opłatach. Więc o co może chodzić tego nie potrafię zrozumieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jaszek

Poprzedni mój post wyleciał do kosza, ponieważ zrobiłem sobie wycieczkę odbiegającą od istoty problemu, więc napiszę skupiając się na sednie.

 

Status Irdeto 016-0, choć zarezerwowany dla przypadku braku uprawnień (które można stracić wyłącznie z powodu zaległości w płatnościach lub jakiegoś nadużywania usługi/korzystania niezgodnie z regulaminem, choć trudno mi sobie to drugie wyobrazić), często nie ma nic wspólnego z utratą uprawnień w systemie (np. zaległa płatność). Użytkownik może wręcz wywołać go samodzielnie, co jest dość absurdalne. Ja osobiście nie znam innej takiej oferty w Polsce, w której byłaby możliwość pozbawienia się uprawnień do korzystania z niej tym bardziej, że później ten brak uprawnień może być podstawą do reklamacji i roszczeń klientów.

 

Natomiast do samego stwierdzenia faktu, czy sama usługa działa poprawnie, czy może faktycznie jest nas kilku w Polsce, którzy wiecznie robią problemy... wystarczy spojrzeć na sam początek przygody z tą usługą - dekoder kupiony, zarejestrowany i aktywowany w systemie CP w APS po przyjeździe do domu nie działa (brak dostępu do kanałów). Przecież sprzedawane były choćby w Biedronkach, a do działania usługi wcale nie jest potrzebna nawet imienna rejestracja dekodera (rejestracja uprawnia jedynie do skorzystania z promocyjnego bezpłatnego Pakietu Extra przez 3 lub 6 miesięcy, w zależności od modelu dekodera). Klient powinien kupić taki dekoder, wrócić do domu, zarejestrować się w ICOK zakładając konto, doładować i korzystać. To jest jednak niewykonalne, co bardzo łatwo sprawdzić. A chyba nie o to chodziło, żeby dziesiątki tysięcy klientów musiało dzwonić do działu technicznego CP i prosić telefoniczne o ręczne nadanie uprawnień (wykonalne?). Sam APS mówi, że po podłączeniu będzie działać.

 

Nie będę już udzielał się w tym wątku do czasu wyjaśnienia sprawy, dla jej dobra. Dla pomocy w rozwiązaniu tej kwestii zrobiłem nawet więcej niż powinienem. Teraz nie do mnie należy kolejny ruch.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez jaszek
Wymoderowane wycieczki osobiste w moim kierunku - to było niemiłe zważywszy, że poświęcam czas na zajmowanie się tym, a nie muszę i redakcja także poświęca czas i angażuje ludzi. Obsmarowując nas nasza chęć pomocy nie wzrośnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Trwa awaria TV Naziemnej CP. System nie pozwala na nadanie uprawnień. Nie mam dostępu do kanałów kodowanych od wczesnego popołudnia. Konsultanci nic nie mogą zrobić i każą czekać. Skutek awarii - Błąd Irdeto 030-0 i komunikat "Nie można wyświetlić tego kanału". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@Specjalista Cyfrowy Polsat

Proszę przekaż do odpowiedniego działu, aby prawidłowo ustawił identyfikację kanału na liście radiowej Tv Mobilnej Radio VOX FM jest podpisane jako Radio Bajka.

Wypadałoby żeby ten odpowiedni dział zauważył że jest błąd w nazwie i to skorygował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak mnie zastanawia co kombinuje Cyfrowy Polsat ze swoim multipleksem - może wreszcie się skapnął że utrzymywanie TV Mobilnej w obecnym kształcie nie ma sensu i szykuje rozwój zasięgu pod restart oferty i zamianę jej na darmową? Co bowiem z tego że multipleks mi się zamelduje na liście jak i tak pożytek z niego marny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie ma to sensu, bo powoli kolejne częstotliwości będą "zabierane" pod LTE na 700 MHz, jeśli będzie porozumienie z Rosją. Kolejnego przedłużenia za 2023 rok już raczej nie dostaną, bo uszczupli się zakres częstotliwości dostępnych dla telewizji naziemnej i będzie trzeba upchnąć gdzieś to co leci w ramach DVB-T, tylko że już w nowym standardzie T2 i HEVC. Teraz to inwestycja tylko na kilka lat.

Edytowane przez james_b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego mogliby przeskoczyć na ofertę darmową gdyż byłaby większa sytuacja że po 2023 roku utrzymaliby swoją ofertę. Zresztą TV Mobilna umarła już śmiercią naturalną - strona internetowa jest ukryta i dawno nieaktualizowana a M-T 5000 stracił już oficjalne wsparcie w sklepie Google Play.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...