Skocz do zawartości

TV Mobilna


Gość Anonymous
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Np. Wydarzenia w Polsat News wyglądają bardzo dobrze, zaś np. niektóre transmisje sportowe, zwłaszcza jeśli coś małego (np. piłka tenisowa) szybko się przemieszcza, wyglądają gorzej i widać ubytki.

Polsat News może subiektywnie wyglądać lepiej bo w większości są tam programy studyjne. Polsat Sport gorzej bo tu mamy już sport gdzie jest większa dynamika. Jednak nominalnie jest to bardzo zbliżona jakość.

 

Na moje oko np. nadająca w MUX-8 telewizja WP nie ma zauważalnie lepszej jakości (nieobecne już na antenie tej stacji serwisy informacyjne miały wręcz dużo gorszą jakość).

Bardzo odważna opinia ale mówimy o odczuciach subiektywnych więc każdy ma prawo do swoich.

 

 

Nie sądzę, aby obraz ten był gorszy od tego, co otrzymuje się oglądając coś online np. w Ipla, nc+ GO, czy HBO GO i wyświetlając to na ekranie telewizora. Ostatnio oglądałem film w HBO GO i wyświetliłem go na swoim nowym telewizorze i jakość była przeciętna, pomimo że mam internet LTE z prędkością ok 20 mb/s.

Odczucia oczywiście są subiektywne ale tu muszę już zaprotestować. Nie można porównywać słabego SD z materiałami w przyzwoitym HD. Oglądam Iplę przez aplikację na Android TV podłączonym do internetu światłowodowego JMDI 60 MB/s i współczesne produkcje naprawdę mają niezłą jakość. Nie wiem w jaki sposób użytkujesz Iplę ale nie porównuj tego do TV Mobilnej bo mocno wprowadzasz innych w błąd swoim stwierdzeniem. nc+ Go nie mam a HBO Go ma widoczne artefakty, to fakt, ale i tak słabe HD to i tak więcej niż słabe SD.

 

I na koniec moje spostrzeżenia co do subiektywnej jakości kanałów TV Mobilnej. Nowsze lub bardziej zaawansowane telewizory mają systemy poprawy jakości obrazu, można ustawiać płynność ruchu, rozmyć piksele i jakość subiektywnie jest lepsza, nawet przyzwoita. Jedne telewizory radzą sobie z tym lepiej, inne gorzej, użytkownicy też mogą sobie w różnym stopniu radzić z tymi ustawieniami. Z załączonymi systemami na moim TV Sony Bravia KDL 43W809C obraz na przykład na Polsat News jest w miarę przyzwoity. Gdy się te wszystkie systemy wyłączy i mamy po prostu zwykły obraz na LCD to zaczyna być już mało przyjemnie bo obraz się sypie bardzo często i jest zupa pikseli. Jednak nawet z załączonymi wszystkimi poprawiaczami obrazu od razu widać który kanał jest z TV Mobilnej a który z pozostałych multipleksów. A jeśli chodzi o twarde dane przepływności to zamieścił je niedawno Mr. Orbita i wyglądają one marnie, ok. 1,50 Mbit/s.

 

Mój trochę długi wywód ma zastosowanie także w odwiecznej walce między userami tego forum gdzie jest lepsza jakość kanału itp., itd. Różne telewizory radzą sobie różnie z tym co dostajemy od nadawców i subiektywne odczucia są uzależnione od nas ale także od sprzętu, który użytkujemy, lub jak potrafimy go użytkować by uzyskać jak najlepszą jakość obrazu.

Edytowane przez jarek999
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy jeszcze F1 było w Polsat Sport, to pamiętam moją ogromną irytację, kiedy ujęcia z helikoptera lub wysokiego ramienia, kończyły się poruszającymi po szarym torze kilkoma, wielkimi pikselami, w kilku kolorach. Mówię oczywiście o oglądaniu tego za pomocą dekodera TH-D210.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle sprawdzasz i źle odczytujesz sygnał. Na kanale 5 nie jest nadawana TV Mobilna CP. Albo zmień kanał na odpowiedni dla Twojego regionu lub na włączonym kodowanym kanale przytrzymaj czerwony przycisk (obok zielonego).

Faktycznie trochę mylące to jest w menu.

 

Więc na wsi jestem zdziwiona że jest taki zasięg a spodziewałem się gorszego a nawet zerowy.

 

Rosnówko-k/Chojny-Zachodniopomorskie.

 

 

 

https://i.imgur.com/Cn70Gwd.jpg

Edytowane przez jeneka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po powrocie z kanału niekodowanego na kodowany pojawił się błąd Irdeto 033-0 . Wyłączenie odczekanie i  włączenie dekodera nic nie dało. Po ponowieniu uprawnień jest błąd Irdeto 016-0. Ostatnio błąd Irdeto 016-0 miałem tydzień temu. Na sofcie 1.48. Ipla na T-HD 1000 zawiesza się i zostaje wyłączenie dekodera z prądu. Wgrałem soft 1.48 bo na 1.38 też się Ipla zawieszała.

Edytowane przez tv1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standard. Kwintesencja tego, jak działa usługa.


Warto zauważyć, że od mojego postu minęło już prawie miesiąc, a od postu Mr. Orbita mówiącego o przekazaniu wszystkiego do CP minęło ponad 2 tygodnie. Poza poprawą formatu obrazu na dwóch kanałach (TVP Seriale i Kino Polska) zmian na lepsze nie ma żadnych, kompletnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TVP Regionalna, słowacka Jednotka i Dvojka na jednym pilocie  i stare EPG ratuje u mnie  mobilną tv . Przy zakupie dekodera za 149 (6 miesięcy gratis) i 2 letnim doładowaniu średnio 10.96 złotego. Polsaty Sport HD za 15 złotych można mieć a nawet 5 złotych.

Edytowane przez tv1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie tradycyjnie znikło EPG. Piszę żeby było widać, z jaką częstotliwością to się dzieje. EPG ginie zawsze bezpowrotnie, samo nie wróci nigdy, konieczne jest odłączenie dekodera od prądu na chwilę. 

I znowu zniknęło EPG. Nie minął nawet tydzień od ostatniego razu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niech wymienią dekodery albo zaktualizują/usprawnią soft. A co do instrukcji, to jest w niej to, żeby właśnie nie odłączać od prądu, bo uprawnienia mogą zniknąć ;)

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WAŻNE!!! Zaniki sygnału w Warszawie. To o czym pisałem wcześniej czyli niestabilność usługi ma miejsce. Użytkownicy TV Mobilnej w Warszawie - jak jest u Was? Mam film, zdjęcia... Jeszcze dziś wstawię jak sprawa wygląda ale raportowanie innych użytkowników jest ważne. Mam potwierdzenie z pracy gdzie też mamy TV Mobilną, że zaniki również występują w tych samych momentach co u mnie. To nie jest to przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosiłbym o nie lekceważenie tego posta bo zaobserwowanie tego zjawiska jest czasochłonne a ostatnio była dobra pogoda i wiele dni i wiele godzin oglądałem TV Mobilną aż się udało. Chciałbym też poprosić o dokładne przeczytanie co napisałem bo piszę o wielu szczegółach, które mam nadzieję naprowadzą na przyczynę usterki. Z tego powodu piszę może o wielu niepotrzebnych rzeczach ale wolę napisać więcej niż za mało.

 

Uprzedzam wszystkie wątpliwości: nie mam problemów z sygnałem a opisane niżej problemy występowały na dwóch dekoderach, dwóch niezależnych instalacjach w dwóch oddalonych od siebie o kilometr lokalizacjach. Zaniki występowały w tym samym czasie. Moja lokalizacja to 4 km od ul. Łubinowej 4 i 7 km od Ostrobramskiej 77. Są to adresy siedzib Cyfrowego Polsatu i TV Polsat (są to odległości z google maps więc w linii prostej są mniejsze). Podaję je bo zaniki sygnału w transmisjach na żywo realizowanych przez Polsat są zbieżne z zanikami z mojej anteny satelitarnej. Gdy oglądam transmisję w Polsacie Sport to zazwyczaj po tym jak z powodu ulew i burz zrywa sygnał Polsatowi to za kilkanaście, kilkadziesiąt sekund ja też nie mam sygnału ze swojej anteny satelitarnej prywatnej na balkonie. Z tego powodu zrozumiałbym jeśli zaniki w TV Mobilnej pojawiałyby się mniej więcej w tym samym czasie. Sygnał dosyłany jest przez satelitę, ulewa, burza - to zrozumiałe, że jest brak sygnału. W przypadku wczorajszych warunków było inaczej.

 

Burza w Warszawie i deszcz były wczoraj przed 21:00. Przed 21:00 i ja nie mogłem przez kilka minut oglądać telewizji satelitarnej. Była to słaba, odległa burza tylko z chwilowymi mocniejszymi opadami deszczu. Zacinki na Polsacie Sport o których pisał @bugmenot wystąpiły przed godz. 21:10 i miały prawo bo warunki pogodowe mogły spowodować chwilowe zaniki. Wtedy TV Mobilnej nie obserwowałem. Włączyłem o godz. 21:10 kiedy już tylko siąpiło, z daleka było widać błyski a moja telewizja satelitarna odbierała sygnał bez najmniejszego problemu. Obserwowałem sytuację bez przerwy do godz. 22:30 i niestety w TV Mobilnej był festiwal zaników sygnału. Proszę o zwrócenie uwagi na te przycinki bo po niektórych z nich jest jeszcze przez kilka sekund stopklatka. Stopklatka nigdy nie występuje jeśli samemu odetnie się źródło sygnału od dekodera. Może być to więc ślad świadczący o czymś (moim zdaniem o wyłączaniu się nadajnika ale nie chcę przesądzać). Nagranie jest w linku poniżej:

 

 

Jeśli ktoś ma zamiar przyczepić się do żółtego paska to poprawiłem ustawienie anteny by pasek był zielony. Moja antena nie jest przytwierdzona na stałe a po prostu wystawiona na zewnątrz.

 

 

W tle filmów słychać deszcz zza otwartego okna. Jest głośno co nie oznacza, że leje. W moim bloku barierki są z pustego w środku prostokątnego płaskiego metalu więc ścieka deszcz z wyższych pięter, odbija się i nawet jak już nie pada to jest głośno :-) Widać to na zdjęciu poniżej.

 

Antena to samoróbka z bezpośrednią widocznością nadajnika na PKiN. Sygnał mam nawet gdy do gniazda antenowego przyłożę łyżeczkę do herbaty więc moje rozwiązanie jest absolutnie wystarczające. W kółku jest PKiN.

 

Inked2018_qnseqes.jpg

 

Przycinki między 21:10 a 22:30 kiedy obserwowałem TV Mobilną występowały przez kilkanaście, kilkadziesiąt sekund o godz. 21:14, 21:14, 21:17, 21:20, 21:21, 21:25, 21:30, 21:32, 21:34, 21:35, 21:36, 21:43, 21:53, 21:56, 21:57, 21:59, 22:01, 22:02. Później przez 28 minut było wszystko ok. więc zakończyłem obserwację. Przypominam, że byłem przez część tego czasu na telefonie z kolegą z pracy, który potwierdzał zaniki w tym samym czasie. Przypominam warunki pogodowe: lekko siąpiący deszcz i rzadkie błyski z dużej odległości. Warunki jak najbardziej umożliwiające odbiór satelitarny.

 

Przycinki występują także podczas zwykłych, wcale nie obfitych opadów deszczu. Pamiętam jedno niedzielne przedpołudnie. Za oknem zwykły jesienny deszcz a takie same zacinki były co najmniej od 6:00 i trwały do 12:00. To nie jest normalne.

 

Piszemy tu o wielu niedogodnościach związanych z TV Mobilną ale dla mnie to właśnie zaniki sygnału podczas trochę niesprzyjających warunków są najbardziej uciążliwe. A co jeśli będzie trzydniowa plucha? Kropi za oknem a chcemy oglądać mecz w Polsacie Sport? Gdyby zaniki sygnału występowały sporadycznie, tak jak to ma miejsce w przypadku odbioru satelitarnego, to nie byłoby problemu. Już pisałem - dosył z satelity - to zrozumiałe. Ale wielogodzinne czasami zaniki od lat to coś niedopuszczalnego.

Edytowane przez jarek999
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaniki sygnału są tu ewidentne i bezdyskusyjne. To nie jest wina anteny, czy kabla. Jeśli trwa to tyle czasu po ulewie, to trudno zwalić to na pogodę tym bardziej, że zaniki są cykliczne i krótkotrwałe. Ponieważ brak sygnału zgłaszałem również ja, to wiem już doskonale, że "procedura" Cyfrowego Polsatu kończy się (powtarzam, bo to bardzo ważne - kończy się) na poinformowaniu klienta, żeby ustawił antenę w polaryzacji pionowej lub zainwestował w antenę dwupolaryzacyjną (ewentualnie wymienić dekoder).

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie to wina instalacji antenowej. Ustaw antenę w polaryzacji pionowej skoro tak nadawany jest sygnał i wtedy obserwuj poziom sygnału. Od kilku lat rodzice odbierają mobilną TV i nigdy nie skarżyli mi się na jakiekolwiek zaniki sygnału.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpowiadaj proszę jak infolinia Cyfrowego Polsatu i dokładnie przeczytaj mój poprzedni post. Zaniki występowały dokładnie w tych samych momentach na dwóch dekoderach umiejscowionych kilometr od siebie podłączonych na dwóch niezależnych anten. To byłby zbyt duży zbieg okoliczności, że dwie niezależne anteny akurat w tych samych momentach traciły sygnał.

 

Usługa TV Mobilnej działa w oparciu o sieć nadajników naziemnych. Piszesz, że rodzice się nie skarżą, ale z jakiego nadajnika odbierają sygnał? W samej aglomeracji warszawskiej jest ich 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Ponieważ brak sygnału zgłaszałem również ja, to wiem już doskonale, że "procedura" Cyfrowego Polsatu kończy się (powtarzam, bo to bardzo ważne - kończy się) na poinformowaniu klienta, żeby ustawił antenę w polaryzacji pionowej lub zainwestował w antenę dwupolaryzacyjną (ewentualnie wymienić dekoder).

 

 

Wg mnie to wina instalacji antenowej. Ustaw antenę w polaryzacji pionowej skoro tak nadawany jest sygnał i wtedy obserwuj poziom sygnału. Od kilku lat rodzice odbierają mobilną TV i nigdy nie skarżyli mi się na jakiekolwiek zaniki sygnału.

 

Nie odpowiadaj proszę jak infolinia Cyfrowego Polsatu(...)

:) Dobre :)

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpowiadaj proszę jak infolinia Cyfrowego Polsatu i dokładnie przeczytaj mój poprzedni post. Zaniki występowały dokładnie w tych samych momentach na dwóch dekoderach umiejscowionych kilometr od siebie podłączonych na dwóch niezależnych anten. To byłby zbyt duży zbieg okoliczności, że dwie niezależne anteny akurat w tych samych momentach traciły sygnał.

 

Usługa TV Mobilnej działa w oparciu o sieć nadajników naziemnych. Piszesz, że rodzice się nie skarżą, ale z jakiego nadajnika odbierają sygnał? W samej aglomeracji warszawskiej jest ich 6.

Zrobisz jak uważasz.Żeby jednak znaleźć przyczynę zaniku sygnału należy mieć poprawnie wykonaną instalację odbiorczą. Jako ciekawostkę  podam taki przypadek.Jest sobie tuner DVBT (popularna Wiwa)podłączony do anteny ustawionej w polaryzacji H.W linii prostej może z pięć km od nadajnika Konin Żółwieniec.Bez problemu odbiera wszystkie muxy nadające w polaryzacji H natomiast muxa ósmego nadawanego w V ani śladu.Albo inaczej.Rano jest.W dzień brak.Wieczorem jest.Czasami w dzień na chwilę wskoczy.Po ustawieniu anteny pionowo oczywiście poprawa sytuacji w zakresie odbioru muxa8.

Do tej samej instalacji zamiast Wiwy podłączam telewizor z wbudowanym tunerem DVB-T.I zero problemów.Działają wszystkie muxy łącznie z ósmym bez względu na porę dnia na antenie ustawionej poziomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...