godunow Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Wczoraj rozgorzała dyskusja czy nowa umowa zawarta i umowa przedłużeniowa Cyfra prze telefon podlega pod umowę zakup zawarty na odległość.. Ustawa 2 marca 2000r dokładnie to reguluje LINK do tej ustwy W rozumieniu przytoczonej ustawy umowa na usługi przykładowo operatora Cyfry innych podobnych jest normalnym zakupem .. Nabywając np. umowę przedłużeniową na 20 miesięcy zakupujemy abonament na 20 miesięcy zakupujemy go jako zakup na odległość z wszelkimi konsekwencjami prawnymi wynikającymi z tego tytułu. Dziwi mnie.. stanowisko ludzi którzy piszą na forum i mienią się pracownikami Cyfry.. Skoro sami konsultanci twierdzą co innego.. Ustawa z 2 marca 2002 roku nie pozostawia żadnych złudzeń.. Kilka dni temu byłem świadkiem rozmowy telefonicznej właśnie jednego klienta cyfry rozmowa przez telefon ( opcja na głośnik - ba nawet jest zapis tej rozmowy).. Konsultant Cyfry pouczał klienta uczciwie ,że prawnie istnieje możliwość zrezygnowania do 10 dni z podpisanej umowy przedłużeniowej przez telefon.... W tym temacie pragnę by poruszano aspekty prawne związane z zawieraniem umów wszelakich ..z Cyfrą i podobnymi podmiotami .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audib6 Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 W zeszłym roku w grudniu zawarłem umowę z N przez telefon. Kurier wszystko dostarczył, ale po 5 dniach się rozmyśliłem. Zadzwoniłem do CTA i powiedziałem, że chcę zrezygnować. Pani bez żadnych problemów podała mi adres punktu gdzie mam oddać sprzęt i jak go zwrócę oni oddzadzą mi opłatę aktywacyjną 49pln. Nie było żadnych problemów. Opcja 10 dni zwrotu dotyczy wszystkich transakcji zawartych na odległość tzn. tych, w których klient nie dokonał zakupu w siedzibie firmy lub w punkcie pośredniczącym (reprezentującym) sprzedającego i oczywiście jeżeli towar nie został uszkodzony i nie nosi śladów użytkowania. Nie dotyczy to tylko chyba żywności i towarów z datą przydatności krótszą niż 14 dni. Miłego dnia. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wonsik Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 audib6, tylko różnica taka, że w N kurier przynosi umowę, a w C+ samemu się udajesz do konkretnego punktu i w tym przypadku przestaje obowiązywać termin 10 dniowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyfrapro Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Ok! Możemy odstąpić od umowy bez podania przyczyn, ale jak podpisujemy dokumenty u kuriera, bądź jeszcze ich nie podpisaliśmy w punkcie! Inaczej jak podpisujemy warunki w pukcie gdzie mamy czas przeczytać wszystko to już ta ustawa nie obowiązuje. Prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryl4 Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Niewątpliwie jednak przedłużenie umowy (aneks, zmiana umowy - jak to zostanie nazwane nie ma znaczenia), przez telefon (a więc za pomocą środków komunikowania się na odległość) upoważnia konsumenta do odstąpienia od tak zawartej umowy (aneksu) w terminie dziesięciu dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibi-s Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Mnie też się ta metoda tajemniczości (obawy przesłania pocztą aneksu) Cyfry+ do abonenta nie podoba, ale nie mam obecnie czasu poszperać w ustawach i przepisach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godunow Opublikowano 17 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Piszesz udib6, tylko różnica taka, że w N kurier przynosi umowę, a w C+ samemu się udajesz do konkretnego punktu i w tym przypadku przestaje obowiązywać termin 10 dniowy Nie jest to zgodne z duchem ustawy przytoczonej na wstępie.. tego tematu 1. jeżeli zawrzemy umowę telefonicznie . konsultant cyfry powiadomi nas.Że sprzęt karta jest do odebrania np. na drugi dzień u wskazanego dilera. 2. Udajemy się do wskazanego punktu i dopełniamy formalności zawartej umowy przez telefon.. Identycznie czynimy jak przychodzi kurier ze sprzętem.. 3. Tak zawarta umowa jest umową w świetle polskiego prawa zwarta na odległość ze wszelkimi tego konsekwencjami.. Ze nam wmawiają że białe jest czarne to już inny temat. Zapoznamy sie z prawem zanim zaczniemy negocjacje z operatorami.. Pamiętać należy zawsze konsultant czy pracownik danej platformy , telefonii komórkowej on informuje zazwyczaj o tych aspektach prawnych które są wygodne dla operatora którego. Te wygodne zazwyczaj wygodne dla klienta a nie wygodne dla operatorów zazwyczaj zbywane są milczeniem , i pomijane, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audib6 Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 @godunow zgadza się wszystko, co piszesz i dlatego ja też wyraźnie napisałem, że poza punktem dystrybucyjnym i poza siedzibą firmy sprzedającej czy to towar, czy usługi w naszym przypadku telekomunikacyjne. Tak więc jeszcze raz: Wszystko, co podpisywane i zawierane na odległość jest z możliwością odstąpienia od tej umowy w ciągu 10 dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godunow Opublikowano 17 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Tyle tylko ja nie mogę zrozumieć piszących ludzi związanych z cyfrą którzy ludziom wmawiają nieprawdę .. Czy to jest tylko ich niewiedza .. Czy to jest działanie z premedytacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyfrapro Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Zawarcie umowy to podpisanie umowy/aneksu, jeśli dobywa się to poza siedzibą/placówką danej firmy to w tenczas przysługuje prawo konsumenckie! Natomiast ustalenie warunków no ni jak się ma do zawarcia umowy! Konsultant Cyfry nie zawiera umowy z abonentem tylko ustala warunki, a sfinalizowanie następuje w punkcie gdzie prawo konsumenckie 10 dniowe już nie obowiązuje!! Nawet w ustawie masz jak wół napisane: "Umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa"! Ostatni raz piszę ustalenie warunków a podpisanie to dwie zupełnie inne rzeczy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godunow Opublikowano 17 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Piszesz tylko ustala warunki, a sfinalizowanie następuje w punkcie gdzie prawo konsumenckie 10 dniowe już nie obowiązuje!! Sfinalizowanie umowy w rozumieniu prawa to jest etap końcowy zawartej umowy ..przez telefon !! Nie mylić z podpisaniem.. umowy.. Ja zawarłem telefonicznie umowę z cyfrą że taki sprzęt nabywam w posiadanie dzierżawę etc. i wyznaczonym dniu u wyznaczonego dystrybutora go odbieram finalizuęj umowę.. Czyli umawiam się Cyfra ma mi go dostarczyć albo kurierem lub powiadomić mnie o odebranie stosownego sprzętu karty u wyznaczonego dystrybutora.. Dla mnie jako klienta nie ma znaczenia czy jest kurier czy dystrybutor .. I od daty tej finalizacji to jest dostarczenia towaru , karty faktur etc i usługi.. To zgodnie z ustawą z 2002 roku mam czas 10 dni na wypowiedzenie umowy bez podania przyczyny.. Umowa zawarta na odległość.. Zawarcie umowy u dystrybutora następuje w tedy wchodzę do siedziby dystrybutora w tym przykładzie punktu CYFRY podpisuje nie wydzwaniam po żadnych konsultantach.. biorę kartę i sprzęt do domu.. I nie mam prawa do 10 dni.. Proste..?? I Chyba jasne.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wonsik Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 No to idź z tym do UOKiK jak twierdzisz, że wiesz lepiej, albo nawet do sądu. Daj znać jak coś wygrasz, UOKiK nałoży karę na C+. Więcej na takie tematy nie będę się wypowiadał, szkoda nerwów, bo niektóry są zacietrzewieni w swoich poglądach i nie potrafią przyjąć do wiadomości to, co inni im piszą i wyjaśniają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN-SAT Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Nie wiem jak teraz ale kiedyś, jak ktoś zamawiał Cyfrę przez telefon, a następnie podpisywał umowę w punkcie to musiał podpisać pismo o rezygnacji z możliwości do odstąpienia umowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wonsik Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Dokładnie to jest tam zapis, mówiący, że podpisując umowę w punkcie, nie obowiązuje termin 10 dni na odstąpienie umowy i że zostało się o tym poinformowanym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Tak, jest oświadczenie przy umowie, że nie ma 10 dni na odstąpienie od umowy, przy podpisywaniu umowy w punkcie 15 lat sprzedaję C+ i było kilka spraw naszych klientów w UOKiK i u Rzecznika Konsumentów , którzy chcieli zerwać umowę z telesprzedaży w ciągu 10 dni W 1 przypadku, gdzie klient miał dostawę z montażem urząd stanął po stronie klienta, że należy się rozwiązanie umowy ale bez zwrotu kosztów anteny i montażu, w 3 przypadkach gdzie umowa była podpisana w punkcie a wcześniej zamówienie było składane telefonicznie, że nie ma takiej możliwości Co do przedłużenia to nie wiem, bo w tym nie siedzę i zajmuję się tylko sprawami, które mnie dotyczą czyli samej sprzedaży więc mądrego nie będe udawał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyfrapro Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Bardzo dobrze że koledzy się wypowiedzieli, ja nie miałem takiej siły persfazji !! Chwila satysfakcji... I co teraz powiesz godunow?? I doradzam zmienić nazwę wątku bo trochę podburza pozycję konsulatanta cyfry jak i samej firmy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msala Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Brzmi to tak: Niniejszym przyjmuję do wiadomości że zgodnie z przepisami ustawy z dnia 2 marca 2000r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny ("Ustawa"), konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia na piśmie w ciągu 10 dni od jej zawarcia. 1. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w wypadkach: a) świadczenia usług rozpoczętych, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu, o którym mowa w art. 7 ust. 1 Ustawy, dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na nośnikach programów komputerowych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania, c) umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym, d) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą, e) świadczeń, które z uwagi na na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu, f) dostarczaniu prasy, g) usług w zakresie gier losowych i zakładów wzajemnych. (...) OŚWIADCZENIE: Niniejszym wyrażam zgodę na rozpoczęcie z dniem ...(tutaj data podpisania).... tj. przed upływem 10-dniowego terminu uprawniającego do odstąpienia od umowy, świadczenia usług przez CANAL+Cyfrowy Sp.zo.o. z siedzibą w Warszawie Al. Gen. W. Sikorskiego 9, w zakresie określonym w umowie o abonament CYFRY +. I to sprawę załatwia dla nowych umów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godunow Opublikowano 18 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 No to idź z tym do UOKiK jak twierdzisz, że wiesz lepiej, albo nawet do sądu. Wie Pan pomogłewm klientowi w podobnej sprawie wygrać klientowi w 2008 roku facet zawarł umowę przez telefon.. a sprzęt odebrał u dystrybutora.. Po rozmowie telefonicznej i odebraniu sprzętu zorientował się że jednak za duży pakiet zamówił ( cenowo ) i chciał się wycofać w opisanym trybie Cyfra uznała to jako zerwanie umowy z przyczyn klienta podał go do sądu sprawę przegrała.. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godunow Opublikowano 18 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Tak, jest oświadczenie przy umowie, że nie ma 10 dni na odstąpienie od umowy, przy podpisywaniu umowy w punkcie 15 lat sprzedaję C+ i było kilka spraw naszych klientów w UOKiK i u Rzecznika Konsumentów , którzy chcieli zerwać umowę z telesprzedaży w ciągu 10 dni W 1 przypadku, gdzie klient miał dostawę z montażem urząd stanął po stronie klienta, że należy się rozwiązanie umowy ale bez zwrotu kosztów anteny i montażu, w 3 przypadkach gdzie umowa była podpisana w punkcie a wcześniej zamówienie było składane telefonicznie, że nie ma takiej możliwości Co do przedłużenia to nie wiem, bo w tym nie siedzę i zajmuję się tylko sprawami, które mnie dotyczą czyli samej sprzedaży więc mądrego nie będe udawał - jeżeli jest to oświadczenie klienta ,że jest podpisana umowa w trybie umowy nie na odległość. to siła rzeczy nikt nie może mieć z tego tytułu roszczeń. - Ja się jasno wyraziłem w postach wcześniej zawarcie umowy w punkcie dystrybutora Cyfry nie podlega pod punkty ustawy z 2002 dotyczącej zwrotu towaru w ciagu 10 dni .. - Widze Pan mądrze opowiadasz .. To Pana zapytam .. Czy jeżeli ja telefonicznie zamówię cyfre sprzęt i Cyfra wskaże mi pana punkt gdzie mam odebrać ten konkretny zamówiony sprzęt i dokończy finalizację umowy u Pana... T Przychodzę do Pana na drugi dzień i mowie panu co i jak. Pan się loguje na strony Internetowy cyfry ( a zazwyczaj jak wymienię nazwisko to Pan by już wiedział o wydaniu sprzętu) Pan już wie , ( bo tak to technicznie wgląda ) wydaje mi zamówiony sprzęt telefonicznie kartę etci dopełnia wszelkich formalności identycznie gdy by mi do mieszkania ten sprzęt przyniósł kurier.. Ja pisze o takim przypadku. To czy Pana zdanie podany przykład nie jest zakupem na odległość ?? Moim zdaniem jak najbardziej jest takim zakupem.. I o tym pisze. I nie ma żadnych podstaw by sądzić inaczej.. - przedłożenie umowy przez telefon sprawa bezdyskusyjna klasyczne sprzedaż abonamentu cyfry na odległość.. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godunow Opublikowano 18 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Bardzo dobrze że koledzy się wypowiedzieli, ja nie miałem takiej siły persfazji !! Chwila satysfakcji... I co teraz powiesz godunow?? I doradzam zmienić nazwę wątku bo trochę podburza pozycję konsulatanta cyfry jak i samej firmy! Ale bardzo niedobrze ,że kolega nie rozumiesz tego co koledzy napisali.. Kilku Panów napisało z sensem i chwała im za to ale ci panowie prowadzą dystrybucje.. i warto u nich sprzęt nabywać.. Bo przynajmniej po przez internet wykazują profesjonalne podejście.. Ale niestety jest kilku takich którzy się mienią pracownikami cyfry a opowiadają ludziom bajki i ja o tym .. I to nawet tu na forum.. Także żadnej satysfakcji i zmiany tematu nie będzie.. Temat dotyka istotne problemy .. Przy zawieraniu umów.. A gdy bym tak opisał co konsultanci platform ( rzecz nie tylko cyfry dotyczy) klientom opowiadają To na prawdę...... AL to może na inna okazję zostawimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Przecież napisałem, że właśnie w 3 przypadkach taka sytuacja miała miejsce, tj. klient zamówił telefonicznie, następnie przyszedł do punktu, podpisał umowę, otrzymał sprzęt a kilka dni później chciał tą umowę rozwiązać powołując sie na okres 10 dni, Canal+ odmówił, klient złożył skargę do urzędu i urząd mu odpowiedział, że nie ma takiego prawa do odstąpienia umowy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibi-s Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Jednoznacznie wynika z tego że dokąd nie podpisze umowy może sie wycofac z ustaleń telefonicznych w ciągu 10 dni. Mowa tu o nowym abonencie, a w przypadku Aneksu podpisuje sie aneks w punkcie c+ po ustaleniach telefonicznych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Nie musisz się przy nowej umowie z niczego wycofywać, to jest tylko zamówienie, które możesz zrealizować albo nie, nie ma tu żadnego zobowiązania z Twojej strony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibi-s Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Dzieki, to o czym tu dyskutowć zamówienie to nie jest umowa, sprawa jasna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rasheed Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Jednoznacznie wynika z tego że dokąd nie podpisze umowy może sie wycofac z ustaleń telefonicznych w ciągu 10 dni.Mowa tu o nowym abonencie, a w przypadku Aneksu podpisuje sie aneks w punkcie c+ po ustaleniach telefonicznych? W przypadku aneksu nie podpisuje sie niczego tylko konsultant uprzedza po ustaleniu wszystkich rzeczy, ze nastąpi teraz potwierdzenie aneksu (nie pamietam jak to dloslownie nazywa), czyta rozne postanowienia a my mowimy "zgadzam się". Dla mnie to aneks sporzadzony na odległość a wiec powinno byc prawo 10 dni. Pózniej przychodzi do domu aneks ale nie musze niczego podpisywac i odsyłac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.