Jump to content
swojadroga

Wymiany uszkodzonego dekodera Cyfrowego Polsatu

Recommended Posts

Witam.

Mam dekoder SD Echostar 717 jako użyczony.

Mam pakiet Familijny SD, umowa kończy się 22 maja, ale w każdej chwili można wysłać pismo o wycofaniu się z rezygnacji z umowy.

Dopóki nie mam w stajni dekodera HD - nie mogę ugrać żadnej sensownej oferty przedłużeniowej (tylko to oferują co dla nowych klientów).

 

Dekoder ma mechanicznie wgniecioną górną powierzchnię obudowy w sposób widoczny, ale działa w 100% poprawnie.

 

1. Czy da się jakoś sprytnie skorzystać z wymiany dekodera?

 

2. Czy za takie uszkodzenie jest potrącane 100% kary umownej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dekodery uszkodzone mechaniczne nie podlegają wymianie. Gdyby nie ta wgnieciona obudowa :( No i nie wiem czy pisząc o karze umownej masz na myśli ugę przyznaną przy podpisaniu umowy? Jeśli tak to nie ma ona nic wspónego z dekoderem. Wg. cennika wartość dekodera SD to mniej niż 200 zł. i proporcjonalnie do uszkodzeń będzie naliczona jakaś opłata, a może nie być jej wcale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź.

 

Dodatkowo dziś w tym dekoderze padła elektronika.

 

Co teraz, żeby uniknąć opłaty przy zwrocie?

 

W APS powiedziano mi, że Ten dekoder pójdzie do utylizacji i nie będzie żadnej opłaty.

 

Czy może jednak wymieńić dekoder ( a może go naprawić w serwisie w ramach gwarancji - tą elektronikę) i jak się umowa skończy 22.05 to wysłać sprawny? Chodzi mi o uniknięcie opłaty. Teraz do uszkodzenia mechanicznego doszło uszkodzenie elektroniczne NIE Z MOJEJ WINY.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej to napisz maila do nich i opisz całą sprawę , nikt Ci głowy nie urwie . Po odpowiedzi będziesz wiedział na czym stoisz . Może nie potrzebnie się martwisz . Napisz im , że chciałbyś nową umowę ( nawet z pakietem Mini ) z tunerem HD bo w tej chwili na starym nie korzystasz w pełni ze swojej oferty itp , itd ............ coś podobnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Przy podpisywaniu nowej umowy (dziś) wymieniono mi również dekoder wraz z kartą. czekam już pół dnia bo chcę coś obejrzeć i widzę tylko błąd 09 problemy z kartą. Wyłączałem, czekałem, aktualizowałem. Mogę zrobić coś więcej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od lutego jestem abonentem pakietu Mini HD. Przez trzy miesiące korzystałem z promocji na pakiet Rodzinny HD. I od maja taki też pakiet będę opłacał. Przy zawieraniu umowy otrzymałem dekoder sd Echostar 717W wykazie kanałów gwarantowanych dopatrzyłem sie, iż mam kilka kanałów w hd, ponadto niektóre ( np. Wedding Tv) można odbierać wyłącznie na dekoderach hd. Czy mogę wymienić bezpłatnie dekoder na hd. Dodam , że przy podpisywaniu umowy wybrałem promocję dla abonentów sieci Plus związaną z bonusem kwotowym na korzystanie z WYPOŻYCZALNI vod. Dekoder jest sprawny, nie będę kręcił z ewentualnym uszkodzeniem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniane są tylko uszkodzone dekodery.

Jedyne rozwiązanie jakie widzę to podejść do punktu i zapytać się o promocje wraz z wymianą dekodera (łączy się to z podpisaniem umowy)

Najlepiej to zrobić po okresie 3 miesięcy za darmo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wymieniane są tylko uszkodzone dekodery.

Jedyne rozwiązanie jakie widzę to podejść do punktu i zapytać się o promocje wraz z wymianą dekodera (łączy się to z podpisaniem umowy)

Najlepiej to zrobić po okresie 3 miesięcy za darmo.

A zacznijmy z innej beczki . Jeżeli dostawca nie wywiązuje się z należytego świadczenia usług. Brak dostępu do kanałów gwarantowanych to mam przecież prawo rozwiązania umowy,

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może by tak główką ruszyć? :) Wciskaj sprzedawcy w APSie, że np. trzeszczy dźwięk na złączu spdif, pomimo wymiany kabla. Dekoder zostanie wymieniony, bo nie będzie miał możliwości sprawdzenia w punkcie (raczej nie mają kina domowego). Ja tym sposobem wymieniłem swojego Echostara DSB717 na HD3000 miesiąc temu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Razio1 przecież napisał że nie chce kręcić na temat awaryjności.

 

 

@Dartman Z drugiej strony miałeś do wyboru dwa dekodery albo SD albo HD. Może jest zapis że dane kanały będą tylko odbierać na dekoderach HD. Dlatego trudno mi odpowiedzieć na to pytanie tak o. Bym musiała poszukać po regulaminach jak coś znajdę dam znać :)

Ale tak jak pisał Razio1 chyba najłatwiej wymienić jako uszkodzony dekoder na hd 3000

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale po co bawić się w wypowiedzenia, reklamacje itp., jak można w ciągu 5 minut mieć dekoder HD :crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są też w APS normalni ludzie. W jednym punkcie nie chcieli mi wymienić wadliwego M100 (chyba tak to się nazywa - malutkie, czarne, SD...) - po dwóch - trzech dniach "odpoczynku" (czasem po tygodniu...) dekoder gubił wszystkie ustawienia - nie miał listy kanałów, ustawień obrazu itp. itd. - poza tym od czasu do czasu po włączeniu pilotem przestawał regować - tj. zawieszał się na uruchomionym kanale i jedyną opcją był reset "z wtyczki". Wady oczywiście nie do stwierdzenia w APS, bo przecież nie zostawię dekodera na tydzień do sprawdzenia. W innym punkcie dostałem (po opisaniu problemów z dekoderem) od ręki nowiutki HD3000 :jupi: Pani, która mnie obsługiwała podłączyła dekoder na chwilę do telewizora, popstrykała pilotem, włączyła, wyłączyła, stwierdziła "faktycznie nie bardzo ten dekoder" i poszła po nowy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam problem z Samsungiem DSB-H370G ponieważ nie odbierają mi na nim kanały TVN HD oraz Religia TV. Na HD3000, HD6000 oraz Sagemcomie HD z C+ podłączonymi do tej samej instalacji kanały te odbierają bez problemu, a pasek siły i jakości sygnału jest na tych dekoderach na poziomie ok 4/5. Czy myślicie, że z tego powodu wymienią mi tego Samsunga na HD6000? Jakich ewentualnie argumentów użyć, żeby nie było problemów z wymianą?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SummerCruisin a takich rzeczy nie sprawdzają? I bez znaczenia jest to czy pójdą do salonu firmowego, autoryzowanego punktu czy salonu plusa? Jeszcze jedno, czy jak już będą wymieniać, to mogę wziąć HD6000, czy tylko taki jaki mi zaproponują? Dzięki za odp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Salonie Firmowym i Apsie wymieniają, nie wiem jak to jest z plusem ale chyba tez nie powinno być problemu. To czy sprawdzą to od APS-u tak naprawdę zależy. A jeżeli faktycznie to wada dekodera to u nich też nie będzie to działać (podłączą na miejscu dekoder i od razu sprawdzą- nie będziesz musiał czekać na dekoder). Przy wymianie możesz powiedzieć jaki chcesz konkretnie dekoder i nie mogą ci robić z tego tytułu problemów, no o ile mają go oczywiście na stanie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawalił mi dekoder SD Echostar DSB-616. Niestety zagubiła mi się klapka od baterii pilota i jest on bez tej klapki.

Pytanie to czy wymienią mi dekoder bez tej klapki? Czy potrącą jakąś karę za brak klapki,lub uszkodzenie pilota? Dekoder jest na własność i umowa jest aktywna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi wymienili sam dekoder, bez pilota, przewodów, pudełka itp. Nawet nie brałem tego ze sobą. Trochę żałuję bo mogłem mieć nowego pilota :-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wygląda sprawa w przypadku wymiany jednego z terminali, który funkcjonuje w ramach Multiroomu? Czy muszę oba wziąć celem wymiany?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...