Jump to content
swojadroga

Wymiany uszkodzonego dekodera Cyfrowego Polsatu

Recommended Posts

Proponuję wątek o tej tematyce, ponieważ nieoczekiwania w temacie o pakietach pojawił się temat serwisowania uszkodzonych elektrycznie dekoderów Cyfrowego Polsatu. Może admin zamiast do kosza przeniesie tutaj temat o procedurze serwisowania dekoderów CP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za duży tam bajzel.

Przypominam o regulaminie, Tobie również "swojadroga" (pisanie kilku postów po sobie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pisałem po sobie. Tylko lądowały posty dziobalka w koszu i zostały moje jeden po drugim a to były wymiany zdań z dziobalkiem.

 

Od 1 czerwca 2011 abonenci dekoderów własnościowych (w okresie gwarancji i po gwarancji) i udostępnionych mają prawo do wymiany dekoderów uszkodzonych elektrycznie w APS bezpłatnie. Nie ma już dekoderów zastępczych i wysyłek do serwisu przez APS.

Samsung 305 można wymienić (bez przedłużania umowy) na Samsunga 305, Echostara 606, 616, 717, M100, Mini, F300, Familijny CP2.

Udaj się z zepsutym dekoderem do APS, oddaj go i odbierz kolejny sprawny. Oddając Samsunga nie musisz dostać Samsunga tylko sprzęt, który jest na stanie i jest z powyższej listy, którą wymieniłem.

 

Dekodery HD: Samsung 370G, Echostar 7100HD, 7200HD, HDS400E lub HD5000 na aktualnie dostępne dekodery HD w APS Samsung 370G, Echostar 7100HD, 7200HD, HDS400E lub HD5000.

 

Sagemcom na Sagemcom, DVR-7400HD na DVR-7400HD, moduł CAM na Moduł CAM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy rzeczywiście "Od 1 czerwca 2011 abonenci dekoderów własnościowych (w okresie gwarancji i po gwarancji) i udostępnionych mają prawo do wymiany dekoderów uszkodzonych elektrycznie w APS bezpłatnie."

Czy ktoś poda żródło tej informacji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ;)

Posiadam dekoder SAMSUNG DSB-H370G. Od dlugiego czasu miewalem problemy z "dekoder zostal zablokowany" + data 1970 rok. Dzis po restarcie pojawil sie komunikat "prosze wlozyc karte". Kilka razy restartowalem dekoder i przecieralem chip. W koncu zaskoczyl ... Na infolinii poinformowano mnie, ze moge isc do punktu autoryzowanego i wymienic na nowy, jesli ten jest uszkodzony. Gwarancja na moj dekoder konczy sie we wrzesniu. Jesli to co pisaliscie wyzej jest prawda to chyba nie musze obawiac sie konca gwarancji ? Nie ukrywam, ze obecny cyrograf podpisalem, bo stary SAMSUNG DSB-S305G padl ... Boje sie powtorki z rozrywki i uwiezienia z CP.

 

Jesli bym musial wymienic dekoder to na jaki najlepiej ? Zalezy mi na wlasnej liscie programowej jak na moim obecnym SAMSUNG DSB-H370G. Czy sa jakies dekodery, ktore posiadaja mozliwosc tworzenia wlasnych list programow ? Ewentualnie, ktore sa godne polecenia ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepszego tunera nie znajdziesz w CP . Nie ma innego z takimi funkcjami i możliwościami . Gdybym wymieniał to tylko na Samsunga H370G .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, czy mając dekoder własnościowy (który uległ awarii po gwarancji) otrzymam do umowy inny dekoder który nadal będzie własnościowy ? Czy też nowy dekoder będę miał "użyczony" ? Pytam bo ostatnie zdanie o dekoderach które usłyszałem w APS brzmiało "już nie będzie dekoderów na własność" (to było chyba przy wprowadzeniu HD5000).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Status sprzętu (własność lub wypożyczenie) nie ulega zmianie jeśli wymiana następuje na zasadach opianych przeze mnie na początku tego wątku.

 

Jeśli chcesz wymienić dekoder SD na HD lub na HD PVR (Sagemcom) lub HD na HD PVR (Sagemcom)to tylko na użyczenie po podpisaniu umowy lojalnościowej taka możliwość istnieje.

 

Nie wspominam o Echostarze DVR-7400HD ponieważ tego dekodera już dawno w magazynach nie widziano i nawet z wymianami DVR-7400HD na DVR-7400HD obecnie jest spory problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam, czy mając dekoder własnościowy (który uległ awarii po gwarancji) otrzymam do umowy inny dekoder który nadal będzie własnościowy ? Czy też nowy dekoder będę miał "użyczony" ? Pytam bo ostatnie zdanie o dekoderach które usłyszałem w APS brzmiało "już nie będzie dekoderów na własność" (to było chyba przy wprowadzeniu HD5000).

Tak otrzymasz na własność, ale nie możesz być na umowie na czas nieokreślony lub przedłużony automatycznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wprowadzaj w błąd, w takim i takim przypadku wymiana się należy z tym że najpierw zostanie zaproponowane przedłużenie umowy z nowym dekoderem i będzie ono "wciskane" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli, jeżeli mam zepsutego Echostara DSB 717, po umowie, to byłaby możliwość wymiany?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Procedura serwisowa opisana przeze mnie jest tylko dla abonentów (osób związanych umową abonencką na czas określony lub nieokreślony).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się,czyli jeżeli masz dekoder Echostar a nie jesteś związany umową abonencką z CP,to za naprawę serwisową będzie trzeba zapłacić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam dekoder Echostar DSB-717 z umową na Mini HD jak mi w trakcie umowy dekoder "padnie" jest szansa na inny na własność? A czy wtedy abonament można "przerzucić" na inny dekoder własnościowy od CP w tzw. pre-paid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie da się wymienić dekodera nie podpisując nowej umowy.

Taki właśnie jest cyfrowy polsat :/ .Ja mam jeszcze cyfrowy polsat do grudnia,a też mi się dekoder spalił i zadzwoniłem do nich to powiedzieli że jedynie mogą dac drugi dekoder przy przedłużeniu umowy na następne ileś tam miesięcy.A dodam że to juz drugi raz jak mi się od nich dekoder spalił przed końcem umowy i w ten sposób łapią naiwnych ludzi na podpisanie następnych umów.Dlatego ja podziękowałem im,wysłałem wypowiedzenie i wziełem już sobie cyfre+,tu jak mi się dekoder spali to przynajmiej nie musze następnej wiążącej umowy podpisywać bo wkładam karte do innego dekodera i mnie nic nie obchodzi.

A w tym polsacie to z tymi dekoderami to jest chyba specjalnie tak robione że one się palą przed albo po końcu umowy bo w moiej rodzinie już kilku osobą się tak spaliły.Dlatego ja po 6latach zdecydowałem sie zrezygnować z ich oferty.

Nikomu oczywiście nie odradzam bo każdy kupuje to co chce,ale tak w moim przypadku było i nie tylko w moim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ burito Otóż można wymienić dekoder bez podpisania aneksu. Każdy dekoder będący na jakiejkolwiek umowie podlega gwarancji. Także możesz być absolutnie spokojny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy można także wymienić zepsuty moduł cam CP HD, który był kupiony na własność? Umowa trwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moduł CAM można wymienić na inny sprawny moduł CAM lub dekoder HD. Oczywiście nadal zasada ta obowiązuje klientów w aktywną umowa abonencką a nie użytkowników Pre-Paid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z dniem dzis15 lutego 2012 r. wprowadzone zostały zmiany w konfiguracji wymian dekoderów:

 

SAGEM ESI88 + Dysk wymiana na ECHOSTAR DVR-7400 HD

 

ECHOSTAR DVR-7400 HD wymiana na SAGEM ESI88 + Dysk

 

HD MINI 2000 + DYSK wymiana na ECHOSTAR DVR-7400 HD

 

ECHOSTAR DVR-7400 HD wymiana na HD MINI 2000 + DYSK

 

HD 5000 + Dysk wymiana na ECHOSTAR DVR-7400 HD

 

ECHOSTAR DVR-7400 HD wymiana na HD 5000 + Dysk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Z dniem dzis15 lutego 2012 r. wprowadzone zostały zmiany w konfiguracji wymian dekoderów:

 

SAGEM ESI88 + Dysk wymiana na ECHOSTAR DVR-7400 HD

 

Czy to znaczy, że uszkodzonego Sagema nie wymienią na Sagema?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Z dniem dzis15 lutego 2012 r. wprowadzone zostały zmiany w konfiguracji wymian dekoderów:

 

SAGEM ESI88 + Dysk wymiana na ECHOSTAR DVR-7400 HD

 

ECHOSTAR DVR-7400 HD wymiana na SAGEM ESI88 + Dysk

 

HD MINI 2000 + DYSK wymiana na ECHOSTAR DVR-7400 HD

 

ECHOSTAR DVR-7400 HD wymiana na HD MINI 2000 + DYSK

 

HD 5000 + Dysk wymiana na ECHOSTAR DVR-7400 HD

 

ECHOSTAR DVR-7400 HD wymiana na HD 5000 + Dysk

 

I po jakiego grzyba podajesz takie informacje? Jeżeli jesteś pracownikiem APS z miejsca powinieneś dostać reprymendę i powinny być wyciągnięte sankcje co do Twojej osoby za ujawnianie takich szczegółowych informacji. Dzięki swoim popisowym informacjom wpływasz negatywnie na obsługę potencjalnego klienta. Prosta sytuacja z dnia dzisiejszego. Po lekturze forum SATKURIER a dokładnie tego wątku "klient - znawca" przyszedł do naszego APSu celem wymiany rzekomo uszkodzonego DVR 7400 na SAGEMA ESI z powodu nieustających problemów z komunikatem "brak sygnału". Oczywiście wg wytycznych z księgi jakości zamieszczonej w serwisie dla dystrybutorów ( oczywiście wiesz o czym mowa ) MY jako pracownicy powinniśmy dokonać diagnostyki sprzętu i w przypadku nie stwierdzenia usterki pobrać od klienta stosowną kwotę za w skrócie ujmując "zmarnowany czas i zawracanie głowy". Oczywiście nigdy nie pobieramy tej opłaty, gdyż wiadomo z jaką reakcją klienta możemy później mieć do czynienia ( piszę z doświadczenia ). ROBI TAK WIĘKSZOŚĆ APSów jak nie wszyscy ALE oczywiście nikt o tym oficjalnie nie pisze, bo po co. W oczach klientów czytujących forum satkurier pracownicy sieci CP to oczywiście naciągacze, kłamcy studenci po szkole nie mający doświadczenia praktycznego w instalacjach antenowych, czyli uczcie ojca robić dzieci ! I taki wizerunek jest lepszy niż PH idący w życiu codziennym na rękę klientowi poprzez nie pobieranie opłaty za diagnostykę sprawnego sprzętu !

 

 

Dekoder podłączony, na oczach klienta i mamy taką oto sytuację:

- 30 minut pracy - usterka nie występuje, więc poprosiliśmy o pozostawienie sprzętu na minimum 2 - 3 godziny ( klient oczywiście z wielkim BULWERSEM się zgodził zaraz wyjaśnię dlaczego się denerwował )

- 1 godzina pracy, w miedzy czasie zmiana kanałów z SD -- > HD i odwrotnie - usterka NIE WYSTĄPIŁA

- 2 godzina pracy - załączone nagrywanie na BBC HD oraz TVN HD ( tak tak, mamy u siebie konwerter TWIN :) ) - usterka nie wystąpiła

- 3 godzina pracy - USTERKA NIE WYSTĄPIŁA

Tak więc jak widać, nie mamy podstawy by dokonać wymiany sprzętu. Problem "brak sygnału" pojawiający się u klienta prawdopodobnie jest związany z wadliwie działającą instalacją antenową, ustawienie anteny, konwerter, przewody ale oczywiście do klienta to nie trafia. W dalszym ciągu żąda wymiany sprzętu na SAGEMA, bo cyt.: "Echostary to wielkie G...". Nasza koleżanka pyta szanownego klienta: "dlaczego Pan tak twierdzi?", odpowiedź klienta: " yyyhhhmmm uuhhhmm bo w internecie wiele jest opinii że to felerny sprzęt i u mnie też nie chce działać, więc to jest badziew, tak samo jak te tutaj... hd300" :) ( wskazując na dekoder F300 -SD, który obecnie sprzedajemy wraz z usługą multiroom :)

Co do czego wysłaliśmy do niego naszego montera wyposażonego w śmiercionośny miernik Openbox SF30, który sprawdził przewody, konwerter, antenę i okazało się że w kilku miejscach przewód był ładnie spękany, oplotu praktycznie nie było - kruszył się a końcówka przy konwerterze zaśniedziała jakby miała ze 20 lat. Oczywiście wymiana i regulacja anteny na koszt klienta!

 

Sytuacja nr 2, w dniu wczorajszym mieliśmy lokalne opady śniegu i tradycyjnie jak to w okresie zimowym 20 telefonów od zdegustowanych klientów: "Dzień dobry, tnie się obraz, kratki się robią OLA BOGA co robić?" ... wiadomo co, jak i dlaczego - ZAŚNIEŻONA CZASZA, którą WYSTARCZY OCZYŚCIĆ ze śniegu !

Co lepszy klient od razu przychodzi do sklepu i takich oto dwóch klientów w dniu wczorajszy mieliśmy:

- echostar DVR 7400 - "brak sygnału", kratki, pauzowanie obrazu - żądanie wymiany na SAGEM ESI 88

- MINI HD 2000 - tak samo jak wyżej - żądanie wymiany na HD5000

A dlaczego ? Bo wielkie G***, bo w internecie, bo macie wymienić, bo tak ma być. ...

NO PRZEPRASZAM ALE klient nie będzie nam - pracownikom dyktował co i jak mamy robić! To że jakiś pracownik APSu się wysypie ( swojadroga ) a 5 000 Jaśków Kowalskich to przeczyta i będzie w posiadaniu informacji nie koniecznie dlań przeznaczonych i odpowiednio to zinterpretuje na swój sposób, to nie będzie mi do jasnej ciasnej generować zbędnych kosztów logistycznych za wysyłki sprzętu, który jest SPRAWNY!

 

Prawda jest taka, że od pewnego czasu ( PH wiedzą od kiedy ) nie ma ŻADNEJ podkreślam ŻADNEJ prowizji dla APSu z tytułu wymiany dekodera na gwarancji/po gwarancji/udostępnionego/na umowie itp., dlatego nie wiem jak jest u innych ale podejrzewam, że tak samo jak u nas KAŻDY kto potrafi liczyć podchodzi do diagnozy sprzętu skrupulatnie i nie podejmuje pochopnych decyzji wymieniając każdemu sprzęt sprawny na sprawny, bo po co. Tym samym, że sprzęt uszkodzony sieć franczyzowa wysyła całkowicie na własny koszt, sieć tradycyjna również ( choć zdarzają się wyjątki ). Także nie podobają mi się myśli co poniektórych, że PH ma od wymiany gwarancyjnej dobry pieniądz a GUZIK NIE MA NIC, bo gdyby tak było to w APS PH nawet by głowy sobie nie zawracał diagnostyką, tylko odrazu by wymieniał !

 

A później MAGAZYN rozsyła newsletter do sieci sprzedaży z informacją aby "skrupulatnie diagnozować dekodery, starając się ograniczać procent wymian nieskutecznych" ! I właśnie przez takich ludzi jak użytkownik swojadroga, pieniądze ciężko zarobione systematycznie się zmniejszają, jeżeli PH w APSie nie jest odporny na takich klientów i ulegając takim dokonuje dziennie 5-6 wymian sprawny na sprawny.

 

Osobiście nic tu do nikogo nie mam ALE SZANOWNI Użytkownicy FORUM SATKURIER a w szczególności pracownicy Sieci sprzedaży CP, miejcie świadomość że zamieszczanie informacji oraz procedur WEWNĘTRZYCH z sieci sprzedaży generuje tylko niepotrzebne koszty oraz zmarnowany czas na obsługę klientów-wszechwiedzących-znawców-doktorów od dekoderów a z kolei WY łamiąc umowę, która podpisaliśmy wszyscy taką samą o zachowaniu poufności NIE MACIE SIĘ CZYM CHWALIĆ, gdyż z automatu kwalifikuje to WAS DO DYSCYPLINARNEGO ZWOLNIENIA Z PRACY !

 

Tak SAMO TWOJA informacja żywcem wklejona z newslettera otrzymanego od centrali:

by SWOJADROGA

"Nie pisałem po sobie. Tylko lądowały posty dziobalka w koszu i zostały moje jeden po drugim a to były wymiany zdań z dziobalkiem.

 

Od 1 czerwca 2011 abonenci dekoderów własnościowych (w okresie gwarancji i po gwarancji) i udostępnionych mają prawo do wymiany dekoderów uszkodzonych elektrycznie w APS bezpłatnie. Nie ma już dekoderów zastępczych i wysyłek do serwisu przez APS.

Samsung 305 można wymienić (bez przedłużania umowy) na Samsunga 305, Echostara 606, 616, 717, M100, Mini, F300, Familijny CP2.

Udaj się z zepsutym dekoderem do APS, oddaj go i odbierz kolejny sprawny. Oddając Samsunga nie musisz dostać Samsunga tylko sprzęt, który jest na stanie i jest z powyższej listy, którą wymieniłem.

 

Dekodery HD: Samsung 370G, Echostar 7100HD, 7200HD, HDS400E lub HD5000 na aktualnie dostępne dekodery HD w APS Samsung 370G, Echostar 7100HD, 7200HD, HDS400E lub HD5000.

 

Sagemcom na Sagemcom, DVR-7400HD na DVR-7400HD, moduł CAM na Moduł CAM."

 

Tym samym wnoszę o zablokowanie i usunięcie tegoż tematu albo może lepiej nie, bo gdybyśmy mieli usuwać inne tematy w ten sposób to dział "Cyfrowy Polsat" skurczyłby się do max 15 wątków otwartych :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...