Skocz do zawartości

Topfield TF7700HSCI


Gość PawelU1981
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Małe podsumowanie sytuacji odnośnie Topfielda 7700, odkryć kolegów z HDTV.COM.PL, rad BOK Cyfry i moich doświadczeń z modułem CI Cyfry. Obecna wersja softu Topfielda ma bug, ale da się z tego dość prosto wyjść:

1. Przełączamy odbiornik na dowolny kanał FTA z HotBirda.

2. Wyłączamy dekoder i ponownie włączamy dekoder.

3. Wchodzimy do menu i robimy manualne przeszukanie

częstotliwości 11470V. Znajduje się Canal+ Film HD

4. Przełączamy się na ten kanał. Nic nie działa, ale nie przejmujemy się tym. NA WŁĄCZONYM dekoderze wyjmujemy moduł CI z gniazda.

5. Odczekujemy chwilę i ponownie go wkładamy. Wszystko zaczyna działać.

Miłą niespodzianką jest, że ta metoda leczy Topfielda także z problemu wieszającej się Astry (acz z tego co piszą koledzy tak nie do końca).

 

AKTUALIZACJA

 

Niestety. Metoda działa tylko do pierwszego wyłączenia dekodera o czym się właśnie przekonałem. Potem pozostaje ponowne wyrwanie modułu. :( Jednym słowem porażka trwa i bez interwencji Topfielda się raczej nie obędzie...

Na pocieszenie. NG HD działa i to bez powyższych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas jest nieco gorzej - po kilku minutach oglądania, nawet po zostasowaniu sposobu (o którym zresztą pisałem już wczoraj) następuje zwieszka.

 

Ten sam (a nawet większy) problem ma Ferguson, bo zalicza identyczne zwieszki na Canal+ HD Film i NGC HD też, tak więc Topfield nie jest jedynym z problemami, a winny jest niskiej jakości produkt Cyfry+. Tylko Humaxa ominęły kłopoty ze współpracą z modułem Cyfry+.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PawelU1981

Dobrze, ze narazie nie wykupilem opcji HD. To kolejny przyklad na to, ze Cyfra ma w nosie ludzi z wlasnym sprzetem. Mysla moze, ze ktos kupi te ich Philipsy z HD i rozstanie sie z Topfieldem:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie moduł jest od Cyfry+, więc to jest też ich sprzęt i powinni się tym nieco zaintersować, że coś jest nie tak. Polsat chociaż swój moduł kilka razy uaktualniał i poprawili jego pracę z odbiornikami - i tak powinno być w wypadku C+ - jest problem, technicy określają przyczynę i próbują ją usunąć wraz z programistami odbiorników, które dotknął problem. Wszystko powinno się dziać w ogóle bez konieczności "przymuszania" ze strony użytkowników. Biorą pieniądze za abonament, więc powinni zapewnić dostęp do kanałów odbiorcom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PawelU1981

Ale trzezwo myslac to cos dziwnego, bo skoro Canal+ Sport HD dziala bez problemu (no chyba ze sie teraz cos zmienilo) to na dobra sprawe czemu nie dzialaja nowe kanaly w HD. Moze to specjalny krok C+ zeby sprzedac wiecej swojego sprzetu :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto stanowisko Cyfry w przedmiotowej sprawie, otrzymane po naszym mailu do Działu Technicznego:

 

Szanowna Pani,

 

dziękujemy za korespondencję i zgłoszenie problemu. Odpowiadając na Pani e-mail, informuję, iż sprawa jest nam znana. Aktualnie sprawdzamy gdzie leży przyczyna wadliwego odbioru CANAL+ Film HD na dekoderach pracujących z naszym modułem CAM.

Postaramy się jak najszybciej zweryfikować problem i stwierdzić czy jest to wada modułu CAM czy oprogramowania dekoderów. Na chwilę obecną jedyną metodą radzenia sobie z tą sytuacją jest wyjmowanie modułu CAM przy włączonym dekoderze i ponowne jego wkładanie. Do momentu wyłączenia dekodera odbiór CANAL+ Film HD jest wtedy prawidłowy.

W razie pytań uprzejmie proszę o kontakt z Działem Technicznym z Centrum Telefonicznym Abonentów pod numerem telefonu 0 801 801 801 lub (022) 57 40 777 wew. 4.

 

Z poważaniem,

 

Dział Relacji z Abonentami

 

-------------------------------------------------------------

CENTRUM TELEFONICZNE ABONENTÓW

Tel.: 0 801 801 801 lub 022 57 40 777

Fax: 022 57 40 778

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weźmy tym razem kwestię polskich napisów dla filmów na C+ Sport HD. Stanowisko C+ jest takie:

Odpowiadając na Pana e-mail informuję, iż filmy nadawane na CANAL+ Sport HD są nadawane z polskimi napisami.

W razie pytań uprzejmie proszę o kontakt z Działem Technicznym z Centrum Telefonicznym Abonentów pod numerem telefonu 0 801 801 801 lub (022) 57 40 777 wew. 4.

A fakty są takie, że napisów na 7700 HSCI nie ma (nie licząc wersji dla niesłyszących via telegazeta), a z lektorem niestety pryska czar DD. Więc i cały ten topfield wyprysnie niedługo przez moje okno jeżeli się okaże że cyrfa rzeczywiście je nadaje. Jak sprawa wygląda w Waszym przypadku. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nie ma i Topfield jest niewinny, co więcej ostatecznie dowiedliśmy, że jest też niewinny w sprawie modułu Cyfry+ HD, bo wieszają się wszystkie trzy odbiorniki HD, tylko w różnym stopniu - najbardziej odporny jest Humax, ale i jemu się to zdarza, tak więc nie jest to wina Topfielda. Po prostu moduły są za wolne - albo uda się poprawić ich oprogramowanie, albo nie wiem co Cyfra+ z nimi zrobi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Topfielda HD i Humax HDCI moduł Cyfry z kartą na C+ HD, na dzień dzisiejszy działaja... choć na Humax-ie są problemy z przełączaniem kanałów z Astry i HB trzeba długo czekać na obraz.

Z modułem aston 2.18, jest troszkę lepiej... a na Topfield HD (najnowszy soft 048)w zasadzie nie ma problemu.

Cyfra musi coś zrobić ze swoim modułem.... to samo Humax-y, czekamy na nowy soft...? :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że nie jest to wina Topfielda to byłbym ostrożny. Humax potwierdził, że błąd był w jego sofcie również - oficjalny komunikat informuje, że po swojej stronie też poprawiali obsługę karty SCM. Niepokój w Tpofiledzie wywołuje, że firmaware ma równocześnie też inne bugi: wieszanie się dekodera na na kanałach HD z Astry (tu akurat mam oficjalne potwierdzenie Topfielda, że wiedzą o bugu i pracują nad rozwiązaniem), złącza analogowe (błąd się pojawił w marcowym firmware) a i to nie jest wszystko. Daleki jestem od stwierdzenia, że to wyłączna wina Cyfry - producent zdaje sie też nie jest wcale tego taki pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie całkowicie bez winy nikt nie jest. Ale z punktu widzenia użytkownika zmiana tunera (jak dobrze przeczytałem forum) niewiele da bo na każdym są jakieś cuda z modułem Cyfry HD.

 

Mam w związku z tym pytanie do posiadaczy :arrow:Astona 2.17. Czy potwierdzacie prawidłową pracę z Topfieldem 7700 w kanałach HD i pozostałych na Cyfrze+ tj. polskie litery, wielodniowe EPG, napisy na C+ film i sport HD itp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kkuba - Humax potwierdził, nieco podreperował, ale nadal zdarzają się zwiechy (rzadziej, ale jednak), więc nie ma możliwości pełnego naprawienia problemu bez ingerencji Cyfry+ w oprogramowanie modułów i to ostateczny werdykt (jak ktoś nie wierzy - zapraszam do Hollexu) - z dalszymi problemami proszę kierować się do Cyfry+.

 

Aston na chwilę obecną zapewnia bezproblemową pracę (także z kanałami HD Cyfry+) - także w razie wątpliwości zapraszam do Hollexu na pokaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej na chwilę obecną, ale co wymyśli Cyfra+ w przyszłości tego nie wie nikt - niech przejdą na inny system (tak, wiem - fantazja mnie ponosi ;) ) to Astony z uwagi na przeznaczenie tylko do Seca polecą do kosza. Przypuszczam, że po wprowadzeniu poprawek do oprogramowania modułów Cyfry+ wszystko wróci do normy - miejmy nadzieję, że nastąpi to szybko ;)

 

Jeszcze apropos Humaxa, choć to OT - musicie wiedzieć, że poprawki pod moduł Cyfry+ spowodowały pewne pogorszenie pracy z modułami uniwersalnymi (niemal wszystkimi - cały czas zbieramy informacje od rozżalonych posiadaczy - kolejny dowód jak bardzo moduły Cyfry+ są problematyczne i ile kłopotów narobiły producentom odbiorników cyfrowych - od początku cała sprawa biegła w złym kierunku - zamiast cisnąć C+ męczono producentów, Ci robili w pocie czoła poprawki, co skończyło się problemami z pozostałymi modułami, które trzymają się standardów i niech C+ wyda w końcu poprawkę - znowu zaczną się schodki, bo trzeba będzie poprawiać w drugą stronę softy odbiorników cyfrowych - po prostu szaleństwo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PawelU1981

No, to jak dobrze rozumuję to kanały HD idealnie działają na Astonie w Topfieldzie. Tylko teraz nie wiem sam co robić, bo przecież nie wiadomo co Cyfra+ wymyśli. Niby nie zanosi się na zmianę systemu kodowania, ale jak naprawią swój moduł to może lepiej mieć sprzet od nich bo teoretycznie jest do kogo mieć pretensje, a przy Astonie w sumie moża sobie w brodę [beep] jak coś się zmieni :roll: I co tu robić. Opcja HD mnie kusi, ale nie aż tak żeby kupić moduł i być niezadowolonym. Mr. Orbita, co Ty byś zrobił jakbyś miał się zdecydować na coś. Poczekać czy kupić któryś z modułów?? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc nowy regulamin C+, obowiązujący od 02.07, mówie, że (art 14a)

 

§ 4. Odbiór Opcji Dodatkowej CANAL+ HD oraz Opcji Dodatkowej National Geographic Channel HD w standardzie HDTV jest możliwy również przy użyciu własnego Sprzętu Abonenta zawierającego terminal z funkcją umożliwiającą odbiór programów w standardzie HDTV - przy czym w takim wypadku stosuje się postanowienia art. 11 niniejszego Regulaminu.

 

A artykuł 11 (nie będę kopiował bo za długi) http://www.cyfraplus.pl/upload/regulami ... 7-2007.pdf

mówi generalnie o karcie C+ i takie tam [beep]erele.

 

Tak więc nie trzeba zakupować, ani modułu, ani dekodera żeby mieć HD, co więcej można kupić sam NGC HD za 6 zeta bez zakupu Canal + HD, który też kosztuje 6 zł ale + 29 zł Opcja Premium Canal+.

No ale przy Topfieldzie i Astonie to te pare groszy dodatkowo to drobiazg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy ktoś testował firmware w wersji 57, który pojawił się na stronie Topfielda? Co prawda jest w wersji europejskiej i niemieckiej (dla 23022), a także chyba rosyjskiej (23222). Jak na razie brak jest wersji dla PL (23322)

Interesuje mnie szczególnie, czy poprawiła się współpraca z modułem Polsatu ("kanał nie nadaje lub jest zakodowany") i jakość obrazu na wyjściu EURO (w wersji 39 i 48 była do ...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...