Skocz do zawartości

Dokładny przebieg cesji dekodera


artero
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie. :D

Zaczynam swoją przygodę z cyfrowym polsatem i mam pytanie. Zakupiłem dekoder HD Samsung. Poprzedni użytkownik zerwał umowę(oczywiście posiada kartę). Rozumiem, że powinien wraz z dekoderem dostarczyć mi w pół wypełnione i podpisane takie pismo.

Miejsce i Data…………………………….....................
Oświadczenie
Ja niŜej podpisany
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
(Nazwisko, Imię, adres zamieszkania, nr. dowodu osobistego, PESEL)
oświadczam, Ŝe odstępuję dekoder telewizji satelitarnej „POLSAT”
model :……………………………..nr. fabryczny:……………………………..
wraz z kartą abonenta numer:…………………………………………………...
do umowy numer:……………………………………………………………….
zawartej w dniu:…………………………………………………………………
na okres:…………………………………………………………………………
Pan(u)……………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
(Nazwisko, Imię, adres zamieszkania, nr. dowodu osobistego, PESEL)
......................................
(Podpis osoby odstępującej)
………………………...
(Podpis nowego abonenta)

 

Następnie wypełniam je, wpisując swoje dane i dołączając skan dowodu osobistego. I co się dzieje teraz. Czy to już koniec formalności i podpisywania. Czy do obu stron przyjdą jeszcze jakieś inne dane do podpisywania/przekazywania sobie nawzajem?

Pozdrawiam i mam nadzieję że ktoś skorzystał z cesji i opisze swoje doświadczenia. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Cesja polega na tym, że nabywca dekodera, przysyła kserokopię dowodu osobistego, oraz oświadczenie że kupił od innej osoby (imię i nazwisko) dekoder.

 

2. Sprzedawca przesyła do Polsatu:

a) swoją kopię dowodu i swoje oświadczenie o sprzedaży (odstąpieniu) nabywcy (imię, nazwisko i adres) dekodera.

B) kopię dowodu nabywcy oraz jego oświadczenie o zakupie/przejęciu dekodera.

 

Następnie oni wysyłają sprzedawcy (pierwszemu właścicielowi oświadczenia (3 kopie ) do podpisania przez niego i przez nabywcę i następnie jedną z nich odsyła do Polsatu.

 

Także to jest droga przez mękę.

 

Ja wiem jak to wygląda - bo sprzedawałem dekoder Samsunga HD.

 

Droga przez mękę.

 

Na szczęście mieszkam w Warszawie i mogłem z nabywcą pojechać do Polsatu i u nich tonę papierków musiałem do spółki z nim podpisać.

 

Polsat chyba specjalnie tak to zrobił aby dana osoba nie pozbyła się za szybko nabytego dekodera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Na dzień dzisiejszy wygląda to tak:

Klient przesyła prośbę zmiany danych abonenta, a w niej dane pozwalające na identyfikację ( np: ID Kontraktu, nr karty, nr dekodera )

Kopię dokumentu potwierdzającego tożsamość nowego abonenta, dane korespondencyjne nowego abonenta. Reszta jw, czyli porozumienie w trzech egzemplarzach itd.

Warunek jest taki że muszą być pokryte należności wynikające z abonamentu, dopuszczalna jest niepokryta należność za jeden okres rozliczeniowy.

CP może pobrać opłatę określoną w cenniku ( 10zł ), za sporządzenie dokumentów.

Zmiana danych abonenta następuje z pierwszym okresem rozliczeniowym następującym po dacie wpływu w/w dokumentu, jeśli zostały spełnione wszystkie postanowienia w nim zawarte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...

Cesja wygląda tak.

 

Dotychczasowy właściciel dekodera pisze takie pismo do Cyfrowego Polsatu o następującej treści:

 

imię i nazwisko dotychczasowego właściciela .............. miejscowość, dnia…………………..

adres .......................

ID: kontraktu...............

PESEL……………

CYFROWY POLSAT S.A

ul. Łubinowa 4a

03-878 Warszawa

 

 

CESJA

 

 

Ja niżej podpisany ............imię i nazwisko dotychczasowego właściciela..........., zam. ............adres................, PESEL:………………, legitymujący się dowodem osobistym nr…………………wydanym przez ........................zrzekam się na rzecz ..................imię i nazwisko nowego właściciela............, zam. ..............adres zameldowania nowego właściciela.............., PESEL:................, legitymującego się dowodem osobistym nr ................... wydanym przez.......................,praw własności do dekodera Cyfrowego Polsatu marki ..............model dekodera......... o nr seryjnym …………….. oraz karty Cyfrowego Polsatu o nr ...................

Proszę o przerejestrowanie dekodera na Pana .............imię i nazwisko nowego właściciela........... oraz załączam kserokopię dowodu osobistego nowego właściciela dekodera.

 

 

podpis dotychczasowego właściciela

 

 

 

 

Po wpłynięciu tego pisma do Cyfrowego Polsatu, pracownik CP sporządza tzw. porozumienie dotyczące przeniesienia praw i obowiązków

z umowy abonenckiej do kontraktu nr ................, podpisane przez Przedstawiciela Cyfrowego Polsatu, które przesyła do "starego" właściciela dekodera/modułu w celu podpisania. "Stary" właściciel podpisuje wszystkie 3 egz. ww. porozumienie i przesyła do "nowego" właściciela celem podpisania wszystkich 3 egzemplarzy.

 

"Nowy" właściciela następnie wykonuje takie czynności:

1 egz. porozumienia wysyła do Cyfrowego Polsatu w "kopercie firmowej" załączonej do korespondencji,

2. egz. porozumienie wysyła do "starego" właściciela,

3 egz. porozumienia zostawia u siebie.

 

Taka procedura trwa ok. 1,5 miesiąca.

 

Po wpływie do Cyfrowego Polsatu jednego egz. podpisanego przez wszystkie strony porozumienia sprzęt jest przerejestrowany na nowego właściciela.

 

Opłata za cesję 10 zł.

 

Tak w skrócie ten sposób działa sam wypróbowałem kilka razy :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cenniku jest kwota 10 zł ja nigdy za to nie płaciłem, bo zawsze byłem "nowym" właścicielem dekodera/modułu.

 

U mnie trwa to z reguły 1,5 miesiąca. Też jestem w trakcie cesji, która rozpoczęła się 12.12.2011 r. odesłałem już do CP podpisane porozumienie i nadal nie przerejestrowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli konsultant nie mial racji w kwesti porozumienia mowiac ze nie trzeba ich odsylac podpisanych bo sa one tylko wysylane jako info dla przepisujacego ze doszlo do zmiany. No coz tak juz chyba musi byc z konsultantami.

Mam jeszcze taka mysl. Jezeli przepisujacy dekoder nie odesle podpisanego porozumienia to cala procedura zostanie zatrzymana czy oni i tak przepisza a odeslanie porozumienia potraktuja a jak odesle do dobrze a jak nie to tez bedzie ok. Czyli niby powinien przepisujacy odeslac ale tak naprawde to jak tego nie zrobi to i tak sie nic zlego nie stanie bo i tak zostal przez nas poinformowany o sytuacji przepisania dekodera a samo nie odeslanie porozumienia jest w razie czego jego nie dopelnieniem powinnosci w razie gdyby sie ktos podszywal pod niego lub przepisywal bez jego wiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak do Cyfrowego Polsatu nie wpłynie dokumentacja podpisana przez trzy strony tj. przedstawiciela CP, "starego" właściciela i "nowego" właściciela w postaci porozumienia przeniesienia praw i obowiązków z umowy abonenckiej to dekoder/moduł nie zostanie przepisany. Konsultant nie miał racji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja tam zawsze robiłem tak, że dotychczasowy właściciel dekodera/modułu przysyłam mi podpisane przez siebie pismo w sprawie cesji, gdy już je miałem to kopię swojego dowodu osobistego sam dołączałem. Następnie wszystko wysyłałem do Cyfrowego Polsatu. Według mnie to bezpieczniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...