Jump to content
artero

Dokładny przebieg cesji dekodera

Recommended Posts

1 minutę temu, wuzel napisał:

GIODO.

Teraz jest PUODO - Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, wuzel napisał:

@markar, a oni dalej kserują dowody czy już od tego odeszli i tylko spisują dane? Jeżeli kserują to co na to GIODO?

Nie zauważyłem by kserował... W ogóle dziwna sprawa z tymi zgodami na cesje. Na moduły, gdzie mam pakiet Darmowy HD i są one starego typu CI to wyrażają zgodę a tam gdzie mam bliską końca umowę na pakiet Rodzinny HD i moduł CI+ to już tej zgody nie ma. Generalnie w dłuższej perspektywie chcę się pozbyć wszelkiego sprzętu od CP, a tu takie utrudnienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam umowę z CP na TV i internet zawartą w wrześniu 2018. Bo nic lepszego w moim mieszkaniu nie dało się uruchomić. Teraz można i mam światłowód od Orange od paru dni. 

 

Chciałem zrobić cesję na inną osobę. Poszliśmy razem do punktu a tam Pan mówi, że się nie da... Nawet danych nei sprawdził (Warszawa, Blue City). . Od razu powiedział że jeśłi umowa na TV i Internet jest z CP, to nie można.

Zadzwoniłem na infolinię i Pan powiedział, że moje warunki wykluczają wypowiedzenie.. Jak zapytałem co tak stanowi, czy regulamin promocji czy ogólny, to powiedział że nie wie.... Pewnie chodzi o ten zapis regulaminu, co podajecie wyżej ...

 

 

Jak się pozbyć CP ? Czy Recznik Praw Konsumenckich daje radę coś wskurać ? Próbował ktoś ?

 

Pozdrawiam 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.11.2018 o 17:17, Burito napisał:

Powyżej cytowałem regulamin Cyfrowego Polsatu, gdzie jest taka informacja:

"Do przeniesienia praw i obowiązków Abonenta wynikających z Umowy na inny podmiot wymagana jest zgoda Cyfrowego Polsatu oraz spełnienie łącznie następujących warunków: 

a) uregulowanie wszystkich należności dotychczasowego Abonenta,

b) spełnienie przez podmiot zainteresowany przejęciem praw i obowiązków Abonenta z Umowy warunków zawarcia Umowy opisanych Regulaminem."

 

Słowo klucz "wymagana zgoda Cyfrowego Polsatu"....

http://www.cyfrowypolsat.pl/strefa-abonenta/zmiana-danych-stron-zmiana-abonenta.cp

 

Jeżeli to jest umowa na szczególnych warunkach np. Rodzinny HD w cenie 4,99 zł, gdzie normalna cena wynosi 19,99 zł to Cyfrowy Polsat odmawia wykonania cesji, tak samo z pozostałymi pakietami.

 

@wuzel a Ty masz sprzęt udostępniony przez Cyfrowy Polsat ? Jeżeli tak to w takim przypadku CP zawsze odmawia wykonania cesji. Mają w regulaminie "magiczny" zapis ""Do przeniesienia praw i obowiązków Abonenta wynikających z Umowy na inny podmiot wymagana jest zgoda Cyfrowego Polsatu oraz spełnienie łącznie następujących warunków:.."

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Buritoale ja tylko pytałem o kserowanie dokumentów:smile:.Pewnie chodziło Ci o kolegę @pogar.Prawdopodobnie masz rację.Jeżeli umowa jest na promocyjnych warunkach,może smartdom/rabat ,to CP będzie odmawiać cesji.

@pogar,spróbuj jeszcze może w dziale reklamacji dopytać,przedstaw swoją sytuację,wskaż odmowę w APS.może się coś uda załatwić.

......a potem zdaj nam relację :-D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzień dobry,

 

Chciałem dokonać cesji (zmiany abonenta) na telewizję satelitarną. Do tej pory wszystkie umowy były spisywane na mojego ojca, lecz z racji jego wieku wspólnie uznaliśmy, aby przepisać je na mnie (syna). Kontaktowałem się w tej sprawie z dwoma punktami sprzedaży CP w moim mieście i w obu powiedziano mi, że cesja nie jest możliwa. Dlaczego? Tego nie potrafili mi powiedzieć. Nie bo nie.

 

Oczywiście jest opcja wypowiedzenia umowy i zawarcia nowej już na inną osobę, ale temat dotyczy stricte cesji. Dlaczego nie ma już możliwości jej dokonania?

 

Zgodnie z tym, co jest napisane tutaj:

https://www.cyfrowypolsat.pl/strefa-abonenta/zmiana-danych-stron-zmiana-abonenta.cp

https://www.cyfrowypolsat.pl/uploaded-files/reg-repo/regulamin-swiadczenia-uslug-telekomunikacyjnych-telewizji-25032019.pdf

...nie można wywnioskować, aby cesja była niemożliwa. Czy może umknęło mi jakieś ważne info? Reasumując - gdzie w regulaminach jest mowa o tym, że nie można zmienić abonenta telewizji satelitarnej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z cesją w Polsacie jest co raz trudniej.

Ostatnio zasłaniali się tym że:

1. Oferta jest w formie promocji dla danego abonenta i nie ma możliwości po cesji przejęcia tej oferty przez nowego abonenta.

2. Liczy się sztuka - nowy abonent podpisze nową umowę.

3. Stary abonent odejdzie wraz końcem umowy albo rozwiąże przed terminem i zapłaci karę.

 

Co by nie patrzeć trzeba nowego klienta naciągnąć na nowe warunki umowy.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taką odpowiedź dostałem od fanpage CP:


 

Cytat

 

Witamy. W celu przeniesienia praw i obowiązków z umowy abonenckiej właściciel powinien przesłać wniosek o zmianę danych Abonenta.

Pismo powinno zawierać:
- dane pozwalające na identyfikację (np. id kontraktu, nr karty, nr dekodera),
- kopię dokumentu potwierdzającego tożsamość nowego Abonenta (np. dowód osobisty),
- dane korespondencyjne nowego Abonenta,
- podpisane Oświadczenie nowego Abonenta (dostępne tutaj:  http://bit.ly/2zLu3RN).
Wypełnione dokumenty należy przesłać do siedziby Cyfrowego Polsatu listownie (najlepiej listem poleconym) na adres:
Cyfrowy Polsat S.A.
ul. Łubinowa 4a
03-878 Warszawa

Po otrzymaniu wniosku Cyfrowy Polsat prześle do Ciebie, jako dotychczasowego Klienta  Porozumienie Dotyczące Przeniesienia Praw i Obowiązków z Umowy Programowej. Jeden egzemplarze własnoręcznie podpisanego Porozumienia (przez Cedenta i Cesjonariusza) należy odesłać na adres Cyfrowego Polsatu.

Koszt to 10 zł.

 

 

Jak dla mnie pracownicy CP zaprzeczają sami sobie. Powyższa "instrukcja" wygląda na podobną do tej, która obowiązywała do maja 2018:

https://icyfrowypolsat.pl/cesja-uslugi-telewizyjnej-cyfrowego-polsatu/

 

FP co innego, punkty sprzedaży co innego... Napisałem jeszcze na kontakt przez ICOK, ciekawe co tam wymyślą. O ile odpowiedzą... Ogólnie wygląda mi to na niezły kabaret, a regulamin to istnieje jako sztuka dla sztuki.

Edited by confused

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja chciałem jakiś rok temu dokonać cesji umowy moich rodziców na siebie bo i tak za każdym razem ja załatwiam im przedłużenie itp. Cyfrowy Polsat pisemnie odmówił powołując się na punkt regulaminu w którym jest napisane, że do przeniesienia praw i obowiązków Abonenta wynikających z Umowy na inny podmiot wymagana jest zgoda Cyfrowego Polsatu. W związku z tym zapisem takiej zgody nie wyrażają. Gdy kontynuowałem korespondencję dowiedziałem się, że wynika to z faktu specjalnej oferty promocyjnej której nie można przenieść na inną osobę. Nie przepychałem się z CP dalej, bo szkoda było mi nerwów i czasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro tak często CP odmawia zgody na cesję umowy to może ktoś załatwiał upoważnienie do reprezentowania abonenta ?

Wtedy unikamy cesji i załatwiamy formalności w imieniu osoby będącej abonentem.

Sam kiedyś o to pytałem w APS i podobno nie ma takiej opcji. 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie takie proste, bo teraz sprawy związane z danymi osobowymi podlegają pod RODO. Kary są tak wysokie, że CP musi przestrzegać zasad. W NC+ np. wymagają poświadczenia notarialnego. Tak samo jest w Orange. :D Może to jakiś sposób też w słonecznej platformie. Tylko, że brzmi dosyć niepoważnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co ciekawe moja mama podpisała w salonie CP pełnomocnictwo dla mnie na jakimś ich własnym druku jeszcze przed tym jak próbowaliśmy zrobić cesję. Przy zakupie konwertera czy adaptera wi-fi przeze mnie dla moich rodziców nie miałem problemu. Jednak podczas przedłużania umowy przez telefon konsultant rozmawiał ze mną o ofercie, ale zatwierdzenia musiała dokonać już mama. Po konsultacji z kierownikiem konsultant powiedział, że z tym pełnomocnictwem nie mogą ze mną zrobić przedłużenia. Wtedy postanowiłem zrobić cesję i znów problem jak pisałem wyżej. Teraz za 8 miesięcy kończy się im umowa więc będę próbował z pełnomocnictwem notarialnym (wysłane do CP korespondencyjne parę dni temu, bo Pani w punkcie nie wiedziała co z tym zrobić i powiedziała mamie że nie przyjmie), które mamy co prawda do innych celów ale jest tam zapis dotyczący zawierania umów.

Edited by kubus.kul

Share this post


Link to post
Share on other sites

@the cable guy. Niedawno znajomi w NC+ załatwiali upoważnienie i pracownik APS wydrukował z systemu dał do podpisu i gotowe.

Tyle uzupełnieniem nie w temacie wątku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.11.2019 o 17:36, kubus.kul napisał:

Gdy kontynuowałem korespondencję dowiedziałem się, że wynika to z faktu specjalnej oferty promocyjnej której nie można przenieść na inną osobę. Nie przepychałem się z CP dalej, bo szkoda było mi nerwów i czasu.

 

A napisali konkretnie jaki to punkt? U mnie korespondencja z nimi wyglądała następująco (w dużym skrócie):

Ja: chcę cesję.

CP: nie można.

Ja: dlaczego?

CP: bo pkt. X regulaminu mówi, że trzeba zgody, której nie dajemy.

Ja: a jakich warunków nie spełniam, że nie mogę uzyskać zgody?

CP: nie spełnia pan Y i Z.

Ja: gdzie te wymogi są w regulaminie?

CP: pkt. X regulaminu mówi, że trzeba zgody, której nie dajemy.

Ja: pytałem o umiejscowienie w regulaminie warunków, które pan przedstawił i które są konieczne do uzyskania prze mnie zgody.

CP: pkt. X regulaminu mówi, że trzeba zgody, której nie dajemy.

 

No i to jak grochem o ścianę. Odpisali, że nie mogę, bo coś tam coś tam, ale na prośbę o wskazanie gdzie owe "coś tam coś tam" się znajduje, nie potrafią odpowiedzieć. Równie dobrze mogę przyjąć, że dany argument jest wzięty z powietrza, skoro nie ma umocowania w regulaminie/umowie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, confused napisał:

CP: pkt. X regulaminu mówi, że trzeba zgody, której nie dajemy.

Jaja jak berety 😂

- to po kiego grzyba w ogóle taki punkt znajduje się w regulaminie :?::!:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo to taki zapis, aby móc powiedzieć klientowi "nie bo nie".

 

Jakby kogoś interesowało:

 

Do przeniesienia praw i obowiązków Abonenta wynikających z Umowy na inny podmiot wymagana jest zgoda Cyfrowego Polsatu oraz spełnienie łącznie następujących warunków:

a.uregulowanie wszystkich należności dotychczasowego Abonenta,

b.spełnienie przez podmiot zainteresowany przejęciem praw i obowiązków Abonenta z Umowy warunków zawarcia Umowy opisanych Regulaminem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.11.2019 o 17:51, the cable guy napisał:

To nie takie proste, bo teraz sprawy związane z danymi osobowymi podlegają pod RODO. Kary są tak wysokie, że CP musi przestrzegać zasad. W NC+ np. wymagają poświadczenia notarialnego. Tak samo jest w Orange. :D Może to jakiś sposób też w słonecznej platformie. Tylko, że brzmi dosyć niepoważnie.

Nic bardziej mylnego. W CANAL+ upoważnienie wcale nie musi być notarialne, ważne aby na upoważnieniu znajdowały się potrzebne dane ale nie o tym w tym wątku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 19.11.2019 o 16:48, roberttosat napisał:

Nic bardziej mylnego. W CANAL+ upoważnienie wcale nie musi być notarialne, ważne aby na upoważnieniu znajdowały się potrzebne dane ale nie o tym w tym wątku.

To wytłumacz to obsługującym w APS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robiłem cesję parę miesięcy temu.Wypełniłem gotowy wniosek dostępny w ICA i wysłałem listem do wtedy jeszcze nc+. Po bodaj trzech tygodniach umowa została przepisana bez żadnych problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie, telewizja w domu jest na moją mamę i przez to ja sam nie mogę nic załatwić bo musi być mama, a mama jest średnio zorientowana w dekoderach umowach i pakietach, chciałbym zrobić cesję na siebie, żebym mógł wszelkie formalności załatwiać osobiście, ale nie wiem czy CP dopuszcza cesje  ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj. Aby zweryfikować, czy cesja będzie możliwa dla tego kontraktu, proszę o wiadomość e-mail na adres: [email protected] Konsultanci zweryfikują sprawę. W celu dokonywania zmian na koncie, Twoja mama może napisać upoważnienie, które powinno zawierać:
- Dane właściciela (Imię i Nazwisko/Pesel/Seria i numer dokumentu tożsamości).

- Dane osoby upoważnionej (Imię i Nazwisko/Pesel/Seria i numer dokumentu tożsamości).

- Datę wystawienia dokumentu wraz z czytelnym podpisem Klienta.

- Do jakich czynności zostaje upoważniona osoba lub osoby – zakres czynności definiuje Cyfrowy Polsat.

- Których umów/usług dotyczy - w przypadku braku takiej informacji upoważnienie będzie dotyczyło wszystkich posiadanych umów/usług Klienta.
Dokument można złożyć w punkcie, wysłać listownie na adres Cyfrowego Polsatu lub mailowo na: [email protected] Konieczny jest własnoręczny podpis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To w takim razie cesje sobie odpuszczam, ale te upoważnienie z chęcią bym złożył. Przez ICOK nie mogę tego wysłać ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Specjalista Cyfrowy Polsat napisał:

Witaj. Aby zweryfikować, czy cesja będzie możliwa dla tego kontraktu, proszę o wiadomość e-mail na adres: [email protected] Konsultanci zweryfikują sprawę. W celu dokonywania zmian na koncie, Twoja mama może napisać upoważnienie, które powinno zawierać:
- Dane właściciela (Imię i Nazwisko/Pesel/Seria i numer dokumentu tożsamości).

- Dane osoby upoważnionej (Imię i Nazwisko/Pesel/Seria i numer dokumentu tożsamości).

- Datę wystawienia dokumentu wraz z czytelnym podpisem Klienta.

- Do jakich czynności zostaje upoważniona osoba lub osoby – zakres czynności definiuje Cyfrowy Polsat.

- Których umów/usług dotyczy - w przypadku braku takiej informacji upoważnienie będzie dotyczyło wszystkich posiadanych umów/usług Klienta.
Dokument można złożyć w punkcie, wysłać listownie na adres Cyfrowego Polsatu lub mailowo na: [email protected] Konieczny jest własnoręczny podpis.

Jakoś konkurencja nie robi problemów z cesjami tylko Wy z tym robicie. Wysłałem taki wniosek do Warszawy jakiś czas temu i telefon nie ma możliwości. Czyli macie abonenta w ****************.

Była nawet nadpłata na waszym koncie na całą umowę. I się nie dało.

Wcześniej dzwoniłem na infolinię i konsultantka mówiła że nie ma problemów z cesjami a jak przyszło co do czego to nie da się.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, DiegoPL napisał:

To w takim razie cesje sobie odpuszczam, ale te upoważnienie z chęcią bym złożył. Przez ICOK nie mogę tego wysłać ? 

Możesz także wysłać dokument poprzez ICOK. Wybierz zakładkę Kontakt z Cyfrowym Polsatem -> Napisz do nas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...