Jump to content
Guest Anonymous

Dekoder HD5000

Recommended Posts

Skończmy dyskusje na ten temat. Opisany przez ciebie problem nie wpływa na podstawą funkcje dekodera, jaką jest oglądanie programów i funkcje z tym związane.

Ponadto sprawdzenie sygnału w menu Ustawienia / Diagnostyka / Sprawdzenie sygnału z Anteny, które jest dedykowane dla użytkownika działa bez problemu. Dyskutowany problem występuje losowo, ale już został przekazany tam gdzie trzeba.

Edited by support458

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po aktualizacji oprogramowania niektóre kanały zaczęły się ciąć, występują takie jakby zamrażanie obrazu, pikselowanie. Przykładowo problemem zauważono na TV4,Polsat 2,Polsat Play,Polsat Cafe,Eurosport. Odczyty sygnału na podanych kanałach to 85% siły/83% siły(tp.TVN), 100% jakości, MER 15 dB.

Edited by Krzysiek11:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest jeden błąd z sofcie. Podświetlenie ekranu na liście kanałów nie jest równomierne, zmienia się dynamicznie. Jest to na tyle dziwne, że wszelkie opcje automatycznej regulacji jasności ekranu i oszczędzania energii są w telewizorze wyłączone.

Nikt nie zauważył tego błędu? W menu ustawienia - podświetlenie bardzo ciemne, w menu ustawienia -> dźwięk i obraz podświetlenie bardzo jasne, a na liście kanałów podświetlenie skacze jak na choince z lampkami migającymi. Wypuścić soft z takimi błędami. Dajcie spokój, niech wypuszczą poprawione oprogramowanie.

Dobrze, że przy oglądaniu kanałów nic się nie dzieje i podświetlenie jest stałe.

Edited by jeplum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma żadnego błędu w oprogramowaniu HD5k.Błąd może być w oprogramowaniu telewizora, którego funkcje eco dynamicznego sterowania podświetleniem ekranu, są ustawione zbyt agresywnie.  Wyłącz dla testu wszystkie funkcje Eco, w tym sterowanie dynamicznym podświetleniem ekranu.Przekonasz się, że wszystko działa poprawnie.

Grafika ekranowa menu zwiera głównie kolor czarny i biały, skrajne barwy, które w przypadku różnej zawartości koloru białego powodują w telewizorze różne poziomy podświetlenia ekranu.

Marki Samsung i LG mają domyślnie ustawiony agresywny system oszczędzania energii, co może powodować silne ściemnienia obrazu w przypadku małej zawartości koloru białego w sygnale wideo.

Rozwiązaniem jest wyłączenie w funkcjach Eco dynamicznego podświetlenia LED lub takie dopasowanie ustawień, aby skoki podświetlenia ekranu były na akceptowalnym poziomie.

Korzystam z nowego menu w HD5k na najnowszych modelach telewizorów Samsung HD i UHD oraz Sony HD i UHD. Przy prawidłowym ustawieniu funkcji eco, nie mam żadnych opisywanych objawów.

Edited by support458

Share this post


Link to post
Share on other sites

@support458 

 

 

Nie ma żadnego błędu w oprogramowaniu HD5k.

Skoro zaznaczasz, że tak jest to dlaczego czekamy miesiąc na udostępnienie ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potwierdzam słowa @support. Wyłączyłem opcje X-Contrast u mnie i podświetlanie jest wszędzie takie samo.

 

Zrobiłem też reset do ustawień domyślnych i obraz przestał się zamrażać i ścinać. Teraz czekać na soft na HD5500s.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po aktualizacji oprogramowania niektóre kanały zaczęły się ciąć, występują takie jakby zamrażanie obrazu, pikselowanie. Przykładowo problemem zauważono na TV4,Polsat 2,Polsat Play,Polsat Cafe,Eurosport. Odczyty sygnału na podanych kanałach to 85% siły/83% siły(tp.TVN), 100% jakości, MER 15 dB.

 

Tak mogło być wczoraj, to problem szumów kosmicznych i chwilowych zakłóceń w sygnale.Dziś jest już OK, ten efekt nie ma związku z oprogramowaniem :) Od rana oglądam Polsat HD i nie ma tego objawu. BTW to nie były przecięcia tylko obwódki dookoła np. postaci.

Zakłócenia były na tyle krótkie, że glitche występowały tylko w elementach obrazu, a nie powodowały zatrzymania całego ekranu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po aktualizacji oprogramowania niektóre kanały zaczęły się ciąć, występują takie jakby zamrażanie obrazu, pikselowanie. Przykładowo problemem zauważono na TV4,Polsat 2,Polsat Play,Polsat Cafe,Eurosport. Odczyty sygnału na podanych kanałach to 85% siły/83% siły(tp.TVN), 100% jakości, MER 15 dB.

U mnie było identycznie po wejściu nowego softu i wymieniłem dekoder w APS na nowy z softem orange i problemy zniknęły.

Edited by berserker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj dopiero zauważyłem,że po aktualizacji na nowy soft na pilocie nie działa powracanie do poprzedniego programu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szansa jest zawsze.

BTW jutro kolejne emocje dla wybranych :wink:

Edited by support458

Share this post


Link to post
Share on other sites

W końcu dostałem nowy soft ! Jak na razie zero problemów. Tylko trzeba czasu aby przyzwyczaić się do nowego sposobu nawigacji ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli soft został już udostępniony dla wszystkich dekoderów HD5000?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlatego bo ten nowy soft jest zoptymalizowany pod kątem obsługi z pilota Evobox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich :hello:

Właśnie dziś otrzymałem nowy sofi i już na samym początku niemiłe zaskoczenie..otóż straciłem 3 listy ulubionych.

Na starym sofcie miałem 6 list z czego po aktualizacji zostały tylko 3.... do tego w drugiej i trzeciej liście ulubionych można zmienić nazwę a w pierwszej już nie...tak ma być??...oby nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowe oprogramowanie umożliwia utworzenie 3 list użytkownika.

Lista Ulubione jest nazwana systemowo i nie można modyfikować jej nazwy.

Należysz do niewielkiego grona użytkowników, którzy korzystają z więcej niż jednej własnej listy kanałów.

Edited by support458

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...