Skocz do zawartości

Przetarg na transmisje Ekstraklasy


El Loco
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kanały ZPR Media to oni już przejęli od razu. Teraz ciągnie się sprawa z NETIĄ, ale na nią muszą dostać zgodę. Wtedy przejmą jedną część, a później drugą.

Ale poza tymi przejęciami, to oni cały czas tworzą zysk na obecnych interesach i to że przejmują jakąś spółkę nie oznacza, że nie mają obok tego jakiejś dodatkowej rezerwy finansowej na kolejne zakupy ;)

Oczywiście! Ja nie twierdzę, że ktoś jest faworytem czy nie. Do niedawna CANAL+ był faworytem przy każdym przetargu. Ale teraz sytuacja na rynku się pozmieniała znacząco. Głównie przez wejście ESN i ostatnio przez sporą porażkę nc+. Także szanse ma każdy - czy to Polsat, czy CANAL+, czy ESN, czy nawet ktoś jeszcze nieobecny.

Pieniądze nie rodzą się z dnia na dzień i firma takich rzeczy jednym przelewem nie załatwia. To jest operacja długofalowa. Ale ekonomii nie chce mi się tłumaczyć.

 

 

 

Generalnie przede wszystkim chcą zwiększyć prawa internetowe i to kilkukrotnie, jednym z pomysłów jest to aby kolejka albo pojedyncze mecze były dostępne w internecie za opłatą.  A na dziś to i C+ i CP i Eleven mogą to zrobić bez problemu. Te pozostałe pakiety to generalnie jeśli będą to jest drobnica która jest nie istotna. 

 

Mowa jest o 4 pakietach TV (zagranica, kodowana i jakieś 2-3 mecze maksymalnie w otwartej i internet). Ale to też początek rozmów o kształcie więc wiele może się zmienić.

Edytowane przez Mr. Orbita
Wycięty powód dalszego offtopic, które poszło do kosza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ekstraklasa w 4K to rzecz niemożliwa. Chyba, że będą pokazywać w tej technologii tylko Legię.

Edytowane przez Mr. Orbita
Wycięte odniesienie do postu z kosza, łączę z wątkiem dotyczącym przetargu na prawa do transmisji Ekstraklasy - po to jest osobny wątek, żeby nie mieszać w innych tematach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekstraklasa w 4K to rzecz niemożliwa. Chyba, że będą pokazywać w tej technologii tylko Legię.

Jak nie możliwa jak możliwa, Ekstraklasa LIve Park szykuje się do zakupu wozu transmisyjnego 4k a nikt nie wyda kilku czy tam kilkunastu milionów złotych aby wydać. Dlaczego tylko Legii ? Wiadomo całej kolejki nie będzie bo jeden wóz tego nie obsłuży ale 2-3 mecze spokojnie. Z HD też tak było, że bardzo szybko to poszło. Tak samo n wymusiła kiedyś szybszy start HD w Polsce. Testy w planach są w następnym sezonie. 

 

A co do 1 kwestii, tak nie jestem w stanie sobie wyobrazi c bo jeśli coś przejmujesz od kogoś to jednak starasz się to ulepszyć a nie ograniczyć a skoro nc+ zaczęło pokazywać wszystkie mecz(część w internecie), weszło 4 k to naturalne jest, że CP powinien jeszcze bardziej to rozwinąć a nie cofać się do tego co było kiedyś.

 

To logiczne, że nie będzie 1 czynnika który zdecyduje, bo nawet kasa takim nie będzie bo te oferty w gruncie rzeczy będą różnić się jakimiś drobnym sumami a nie wyglądać np. tak CP 250 nc 200 a Eleven 350( to jest nie realne). Wiele czynników zdecyduje a technologia będzie jednym z nich.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4K to wciąż duża nisza, w tej chwili porównywana przeze mnie do zachłyśnięcia się transmisjami w 3D. Na pewno nie będzie to główny czynnik decydujący o wygranej w przetargu, bo to wciąż jest śpiew przyszłości. Niech Live Park nie robi taniej propagandy, że chce realizować całą Ekstraklasę w 4K jako pierwsi na świecie, bo każdy doskonale zdaje sobie sprawę, że jest to niemożliwe. Nie jest to na tyle konkurencyjny produkt, aby realizacja w tej technologii na chwilę obecną była rzeczywiście opłacalna. Jeżeli uda się w ogóle przetestować takie rozwiązanie choć w kilku spotkaniach to będzie to sukces. W innym wypadku przy obecnym stanie popularności 4K zakup takich wozów i wszystkiego co potrzebne będzie przynosił jedynie straty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4k nie ma większego znaczenia, bo to tylko trend. Przedtem bylo 3D, a za 3 lata bedzie 8k. A jak realizator dostarczy sygnal 4k, to operator dla chcących przepłacić klientów wypluje dekoder w miesiąc.

 

Inna kwestia jest bardzo ważna. Stawka toczy się, aby ewentualnie unicestiwić konkurenta.

Edytowane przez jacekmalina30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, bo widziałeś te portfele, czy wiesz bo wiesz? Jak na razie to tylko wróżenie z fusów: kto wystartuje, w jakich sojuszach i ile będzie gotów zapłacić...

Wyraźnie widać, że ktoś ma w tym cel, by wypisywać, że to Polsat jest faworytem w tym wyścigu. Powodów można się domyślać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4k nie ma większego znaczenia, bo to tylko trend. Przedtem bylo 3D, a za 3 lata bedzie 8k. A jak realizator dostarczy sygnal 4k, to operator dla chcących przepłacić klientów wypluje dekoder w miesiąc.

 

Inna kwestia jest bardzo ważna. Stawka toczy się, aby ewentualnie unicestiwić konkurenta.

Przecież tak tego nie możesz porównać. W 3D chodziło o pokazanie kontentu w innej technologii, a tu o podniesienie jakości, tak jak z SD do HD. Wiec takie porównanie stosuj... Twoje jest z czapy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za maksymalnie 2 lata wszystkie czołowe ligi będą pokazywane w 4k i to będzie bardzo ważny aspekt. Chyba nie wyobrażacie sobie że ekstraklasa zacznie myśleć o 4k dopiero w przyszłym przetargu. Wtedy będzie już za póżno bo będzie to taki sam standard jak teraz hd. Ekstraklasa w nowym przetargu będzie w 4k,bez tego byłaby to d aleko posunięta krótkowzroczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Gdy tak patrzymy na obecny sojusz C+ z Eleven, to wydaje się, że wspólny udział w przetargu na Ekstraklasę jest praktycznie pewny. Osobiście jednak jestem innego zdania, ponieważ w przypadku ewentualnej wygranej, połowa praw trafi do kanałów Eleven, a co za tym idzie również do abonentów CP, co raczej nie jest entuzjastycznie widziane przez zarząd NC+. Dlatego uważam, że jeżeli C+ zgodzi się na kolejny sojusz z Eleven, to bardziej z przymusu, niż chęci podziału praw.

Edytowane przez Mr. Orbita
Zanim rozkręci się offtopic, może jednak przeniosę to do tego tematu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy tak patrzymy na obecny sojusz C+ z Eleven, to wydaje się, że wspólny udział w przetargu na Ekstraklasę jest praktycznie pewny. Osobiście jednak jestem innego zdania, ponieważ w przypadku ewentualnej wygranej, połowa praw trafi do kanałów Eleven, a co za tym idzie również do abonentów CP, co raczej nie jest entuzjastycznie widziane przez zarząd NC+. Dlatego uważam, że jeżeli C+ zgodzi się na kolejny sojusz z Eleven, to bardziej z przymusu, niż chęci podziału praw.

 

Ja widzę dwa scenariusze w przypadku przetargu na Ekstraklasę: Canal+/Eleven lub Canal+/Discovery (Eurosport) - tak jak jest obecnie. Jaki wariant będzie, to się okażę. Raczej wątpię, aby Ekstraklasa trafiła do Polsatu (choć pewnie ten będzie się te prawa starać). Poza tym, Polsat/TVP w walce o Ekstraklasę?. To brzmi jak kiepski żart, biorąc pod uwagę, że TVP wiecznie jęczy, że nie ma kasy, zaś Polsat trochę popłynął z kasą za prawa do LM i LE.

Edytowane przez Bloo411
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekstraklasie powinno zależeć, aby liga trafiła do jak największej liczby odbiorców. Jeden, może dwa mecze w kolejce na otwartej antenie byłyby dobrym sposobem na rozwój medialny ligi i zwiększenie zainteresowania wśród niedzielnego kibica. Jak pokazują statystyki transmisji meczu Widzew-Legia II otwarta antena ma duży potencjał. Dlatego pod tym względem liczę może na jakiś sojusz Polsatu z TVP, który mógłby zapewnić nieco Ekstraklasy na kanałach niekodowanych.

Z drugiej strony nie wierzę w porozumienie Eleven-C+ w którym znaczną część ligi otrzymaliby także abonenci Cyfrowego Polsatu, a taka sytuacja na pewno nie jest na rękę NC+. Uważam, że po nowym przetargu wiele się nie zmieni. C+-Eurosport wydaje się w tej chwili porozumieniem które jest głównym faworytem w walce o ligę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co ma natrafić do jak największej liczby odbiorców ? Ekstraklasa musi zostać jak najdrożej sprzedana bo są potrzebne pieniądze aby się rozwijać. A bajki tego typu, że to da sponsorów itd można sobie schować między buty. Zbyt duża liczba meczu w otwartych TV  to jest wręcz kłopot bo raz cena prawa spada a dwa może mieć duży wpływ na frekwencje na stadionach.  Więcej niż 3-4 mecze na rundzie na pewno nie będą i nie zależy tez to od żądnego sojuszu bo jeśli ESA będzie to chciała to będzie na to osobny pakiet. 

 

Po 2 jakbyś nie pamiętał liga kiedyś była podzielona pomiędzy C+ a Polsat, więc to też nie jest żaden problem. Liczby się kasa i dla ESA i dla TV .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to ma trafić, bo to zwiększa medialność ligi, a z tej biorą się m.in. wpływy dla klubów Ekstraklasy. Poza tym tylko transmisjami w kanałach ogólnodostępnych zainteresujesz ligą tzw. kibica niedzielnego, a to właśnie takiego kibica brakuje na trybunach podczas meczu. Ultrasi nie zapełnią całego stadionu, mogą zapełnić swoją trybunę, a reszta bardzo często jest pusta co obniża przychód z dnia meczowego. Całą koniunkturę klubową napędzają właśnie w dużej mierze "niedzielniacy", którzy w Polsce na stadiony chodzą od święta.

Poza tym dużo lepiej jest sprzedać produkt, gdy trafia on dajmy na to do milionowej publiczności w kanale otwartym, niż w kanale premium na którym mecze ogląda średnio jakieś 100 tysięcy widzów.

Otwarte transmisje też nie bardzo wpłyną na frekwencję na stadionie, a wręcz mogą pomóc przekonując niezdecydowaną grupę widzów, że wyjście z całą rodziną w weekendowe popołudnie to nie jest zły pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura. Większa dostępność to nie są wcale większe wpływy dla klubów to raz, niedzielny kibic przez TV też klubowi nie przysparza wpływów a bardzo często ich pozbawia bo częściej wybierze TV zamiast iść na stadion bo po co płacić jak coś jest za darmo ?. Piszesz o jakiś bzdurnych mitach które są przez lata powielane co przetarg. Oczywiście, że ma wpływ, a myślisz dlaczego niektóre kluby nie sprzedają swoich meczy pucharowych ze słabymi rywalami ? Bo mecz w TV oznacza kłopot z frekwencją i to otwarcie mówił nawet Rutkowski z Lecha.

 

Słaba frekwencja na stadionach to zły marketing i to żadna tajemnica bo coś takiego w ESA poza małymi wyjątkami nie istnieje a nie wpływ tego, że liga jest w kanałach kodowanych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekstraklasie powinno zależeć, aby liga trafiła do jak największej liczby odbiorców. Jeden, może dwa mecze w kolejce na otwartej antenie byłyby dobrym sposobem na rozwój medialny ligi i zwiększenie zainteresowania wśród niedzielnego kibica. Jak pokazują statystyki transmisji meczu Widzew-Legia II otwarta antena ma duży potencjał. Dlatego pod tym względem liczę może na jakiś sojusz Polsatu z TVP, który mógłby zapewnić nieco Ekstraklasy na kanałach niekodowanych.

 

 

Nie po to CP tworzy dwa sportowe kanały Premium dodatkowo płatne, aby udostępniać takie rarytasy w kanałach niekodowanych, czy dostępnych jak Polsat Sport/Polsat Sport Extra w najniższych pakietach. Moim zdaniem jeżeli CP wygrałby przetarg na Ekstraklasę, to ta trafiłaby na antenę tych nowych sportowych stacji Premium, obok praw LM i LE.

Edytowane przez Bloo411
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kingofsouth

. Moim zdaniem jeżeli CP wygrałby przetarg na Ekstraklasę, to ta trafiłaby na antenę tych nowych sportowych stacji Premium, obok praw LM i LE.

CP nie wygra, nie ma takiej opcji. LM wam wystarczy. :D

Edytowane przez kingofsouth
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...