rotalplus Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Dla mnie z tego stanowiska UKE jasno wynika, że przy rebrandingu NIE MA możliwości zerwania umowy bez konsekwencji. Ich pismo nie odpowiada na pytanie: czy zmiana np. kanału z informacyjnego na sportowy albo filmowy jest zmianą warunków Umowy... Czytają to literalnie - masz zapisany kanał w Umowie, który znika - możesz wypowiedzieć, o ile nadawca w jego miejscu nie zastąpił go innym? Czy wejście Discovery Life to wejście nowej marki czy zastąpienie poprzedniej? Czy zmiana treści programowych w takim stopniu spełnia warunki rebrandingu a może jest to już jednak nowość? Operator inaczej traktuje nowe marki a inaczej rebrandingi - odpowiedź może znajduje się w koncesji stacji, jeśli dokonała zmian w warunkach programowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Be89 Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Takie coś pojawiło się na Wykopie http://www.wykop.pl/ramka/2464457/sprze ... e-i-uokik/ Jak tak to czytam to mam wrażenie że to są podobne sytuacje jak te z FOX Life/Comedy i Animal Planet SD/Discovery Life, tyle że ws. Multimedia UKE i UOKiK wszczęły postępowania a ws. nc+ i CP wszystko wg. nich było OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ceberebek Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Może UKE i UOKiK "większe" koperty otrzymały od gigantów TVSat... I ciekawe zmiany na stronie UOKiK obowiązujące od 25 grudnia 2014: http://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=11397 Ciekawe czy poniższa zmiany zawierania umów przez telefon i tzw."sakramentalne" TAK konsumenta/abonenta też pod to podchodzi: TELEMARKETING – na początku rozmowy konsultant musi poinformować, że dzwoni, aby zaproponować zawarcie umowy. Powinien się przedstawić oraz podać dane firmy, którą reprezentuje. Sprzedawca zobowiązany jest następnie potwierdzić treść proponowanej umowy na papierze lub innym trwałym nośniku. Umowę uważa się za zawartą, jeżeli konsument po otrzymaniu jej treści wyrazi na nią zgodę na papierze lub innym trwałym nośniku i przekaże ją przedsiębiorcy. Co ważne, nie jest możliwe zawarcie umowy wyłącznie na podstawie zgody wyrażonej przez konsumenta w czasie rozmowy telefonicznej ze sprzedawcą.(Ustawa o prawach konsumenta, art. 20) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fezuj Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 @CeberebekMoże UKE i UOKiK "większe" koperty otrzymały od gigantów TVSat... Nie potwierdzam,nie zaprzeczam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ceberebek Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 TYLKO to przychodzi mi do głowy... No chyba,że powyższe urzędy uważają,że pozmieniane/usunięte/zastąpione kanały to był rebranding Co w sumie mnie jako końcowego klienta gó..o powinno obchodzić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rotalplus Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 CZY MOŻNA ROZWIĄZAĆ UMOWĘ...? http://serwisy.gazetaprawna.pl/telekomu ... umowe.html Szczególnie interesujący jest ten zapis, który poniekąd podważa decyzje Operatorów dot. wyłącznie pod uwagę brania ilości programów a nie ich zawartości programowej - Tymczasem np. ofercie operator Multimedia Polska sp. z o.o. Zmianie uległy programy o tematyce dokumentalno-przyrodniczo-filmowym. W zamian za to wprowadzono kilka programów dziecięcych, program serialowy i motoryzacyjny. Z uwagi na brak zainteresowania takimi programami konsument może wypowiedzieć umowę abonencką. Wypowiedzenie uzasadnione jest znaczną zmianą warunków zaakceptowanych w momencie zawierania z umowy. Warto podkreślić, że operator przedstawiając ofertę, a także na swojej stronie internetowej posługuje się informacjami o świadczeniu konkretnych programów telewizyjnych, a nie enigmatycznej liczbie programów w skład której, może wchodzić praktycznie wszystko i nic. Tymczasem w przypadku wypowiedzenia umowy konsumenci zostają obciążeni karą umowną z uzasadnieniem, że operator świadczy określoną ilość programów, a nie konkretne programy. Na koniec dnia ilość programów i tak się zgadza, a operator nie bierze pod uwagę, że konsument w ogóle nie potrzebuje np. programów dziecięcych. - uważa Agnieszka Popławska, prawnik FK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moqu'ai Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Może UKE i UOKiK "większe" koperty otrzymały od gigantów TVSat... To w takim razie trzeba zglosic odpowiednim instancjom o nie kompetentne dzialania tych urzedow. Nie stoja na strazy prawa obywateli, tylko na operatorow sieci kablowych i sat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Be89 Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Z tego co czytam na innych forach to UKE z Gdyni twierdzi że zmiana FOX Life w FOX Comedy była jednak zmianą warunków umowy. Co delegatura to inna opinia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taz Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 A UKE takimi kwestiami w ogóle się zajmuje? Oni są raczej od częstotliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Be89 Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Mają ciut więcej do roboty niż tylko częstotliwości. https://www.uke.gov.pl/kompetencje-972 Przy okazji trafiłem na Poradnik dla konsumentów - usługi telekomunikacyjne. Można rzucić okiem. http://www.uke.gov.pl/poradnik-dla-kons ... yjne-15592 Nie wiedziałem że reklamację można złożyć do 12 miesięcy od zaistnienia nieprawidłowości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taz Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Nawet jeśli to się ociera o ich kompetencje to wydaje mi się, że lepszym miejscem byłby UOKiK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hruszcz Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Pismo/maila do UOKiK wysyła się bezpośrednio do Urzędu, czy za posrednictwem Rzecznika Praw Konsumentów? Jeśli przez Rzecznika to z doswiadczenia mam mieszane uczucia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławomir Pawłowski Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Możesz wysłać samodzielnie na adres delegatury,np mieszkasz w województwie Łódzkim to wysyłasz do delegatury w Łodzi itd. Możesz też wysłać poprzez rzecznika, ale tego nie polecam, bo trwa to trochę dłużej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hruszcz Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Z ciekawości napisałem maila do UOKIK w wiadomej sprawie Oto odpowiedź: W moje ocenie odpowiedź operatora jest zasadna. Operator nie ma wpływu na zmianę nazwy, logotypu i ramówki przez stację telewizyjną i nie może za te zmiany ponosić odpowiedzialności. Jeżeli jednak operator miał wpływ na zmianę – np. rozwiązał umowę z nadawcą programu, mają zastosowanie wskazane przez Pana przepisy, orzeczenia i interpretacje. W razie dalszych problemów lub wątpliwości proponuję osobiście skontaktować się z powiatowym lub miejskim rzecznikiem konsumentów lub Oddziałem Federacji Konsumentów. Podmioty te będą mogły dokonać pogłębionej analizy stanu faktycznego i prawnego, a następnie podjąć właściwe działania (porada, interwencja lub pomoc w sporządzeniu pisma procesowego, pozwu do sądu powszechnego lub wniosku do sądu polubownego). Od razu myslałem, że lepiej uderzać do UKE, ale dla spokoju sumienia spróbowałem z UOKiK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja00 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Witam. A ja mam pakiet Rodzinny HD. Właśnie przed chwilą przejrzałem warunki umowy z lutego ubiegłego roku (wciąż obowiązuje) i mam zagwarantowane kanały Polsat Sport i Polsat Sport Extra. Mam to na piśmie. Oczywiście w wersji SD. To co, jak je wycofają to będzie podstawa do rozwiązania umowy? Bo słyszałem, że od maja mają wycofywać sporo kanałów SD? Prawada to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawop Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Czyli zarówno UKE, jak i UOKiK potwierdzili, że przy rebrandingu NIE MA MOŻLIWOŚCI zerwania umowy bez konsekwencji. Znając życie i tak znajdą się tacy, którzy będą wiedzieli lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
volcan Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Witam. A ja mam pakiet Rodzinny HD. Właśnie przed chwilą przejrzałem warunki umowy z lutego ubiegłego roku (wciąż obowiązuje) i mam zagwarantowane kanały Polsat Sport i Polsat Sport Extra. Mam to na piśmie. Oczywiście w wersji SD. To co, jak je wycofają to będzie podstawa do rozwiązania umowy? Bo słyszałem, że od maja mają wycofywać sporo kanałów SD? Prawada to? Zapewne zostaną zastąpione wersjami HD - a to jest generalnie zmiana z punktu widzenia abonenta in plus i wątpię, żeby była to podstawa do wypowiedzenia umowy (podobnie jak np. dodanie nowego kanału do oferty). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swojadroga Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 To akurat będzie podstawa do "ucieczki" bezkarnej z CP, dla osób mających te kanały gwarantowane. A co CP zrobi z wersjami HD nie ma tu akurat znaczenia. Zbliżony przypadek był z HBO, Cinemax i Sundance w wersjach SD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bober1 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Pewnie będzie za chwil kilka wielka akcja przedłużenia ludziom umów na korzystnych dla nich warunkach, a w nowych umowach nie będą one już gwarantowane co pozwala operatorowi zamknąć furtkę jak najmniejszej liczbie abonentów, a wycofanie kopii sd został przesunięty to mają więcej czasu na to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
volcan Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 To akurat będzie podstawa do "ucieczki" bezkarnej z CP, dla osób mających te kanały gwarantowane. A co CP zrobi z wersjami HD nie ma tu akurat znaczenia. Zbliżony przypadek był z HBO, Cinemax i Sundance w wersjach SD. A tam nie były gwarantowane obie wersje, tj. SD i HD? Wtedy faktycznie likwidacja jednego z kanałów daje pełne prawo do rezygnacji - w końcu jest o kanał mniej. W przypadku zamiany gwarantowanego SD na (wcześniej niegwarantowany) HD przypuszczam, że nie będzie tak łatwo "uciec". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ceberebek Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Czyli zarówno UKE, jak i UOKiK potwierdzili, że przy rebrandingu NIE MA MOŻLIWOŚCI zerwania umowy bez konsekwencji. Znając życie i tak znajdą się tacy, którzy będą wiedzieli lepiej Ale tego nikt nie neguje... Chodzi o to - co jest faktycznym rebrandingiem programów, a co jest tylko "naciąganiem" pod rebranding . Bo na chwilę obecną większość kanałów zmienianych/usuwanych CP podciąga sobie pod wygodną dla siebie formułkę... To akurat będzie podstawa do "ucieczki" bezkarnej z CP, dla osób mających te kanały gwarantowane. A co CP zrobi z wersjami HD nie ma tu akurat znaczenia. Zbliżony przypadek był z HBO, Cinemax i Sundance w wersjach SD. A tam nie były gwarantowane obie wersje, tj. SD i HD? Wtedy faktycznie likwidacja jednego z kanałów daje pełne prawo do rezygnacji - w końcu jest o kanał mniej. W przypadku zamiany gwarantowanego SD na (wcześniej niegwarantowany) HD przypuszczam, że nie będzie tak łatwo "uciec". Były oba gwarantowane-zarówno wersje SD,jak i HD. To samo jest w większości umów z obecnymi kanałami SD i HD, gdzie abonenci mają w PWU zagwarantowane obie wersje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawop Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Wyraźnie jest to określone: zmiana nazwy, loga, czy ramówki nie daje możliwości zerwania umowy. Druga kwestia, to podmiana kanałów SD --> HD. Zmiana na lepsze równieź nie daje możliwości zerwania umowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ceberebek Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Cofnij się wstecz: ktoś podał cytat wypowiedzi-bodajże kogoś z ochrony konsumenta, że każda zmiana w umowie - nawet na korzyść abonenta daje prawo do rozwiązania umowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swojadroga Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Wystarczy się tylko cofnąć. Osoby, które nie zmieniły do tej pory i nie zmienią umowy do czasu wyłączenia wersji SD kanałów, w której mają gwarantowane te kanały SD, będą miały prawo nie zgodzić się na taką zmianę (oczywiście bez konsekwencji w postaci kary umownej). Jak wspomniał @bober1, CP już pracuje nad tym, aby liczba abonentów z tym prawem była niewielka, bo nawet z pakietu Mini HD wypadną kanały SD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawop Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 ktoś podał cytat wypowiedzi-bodajże kogoś z ochrony konsumenta, że każda zmiana w umowie - nawet na korzyść abonenta daje prawo do rozwiązania umowy Bzdura! W takim wypadku każde dodanie kanału dawałoby możliwość zerwania umowy. nka niejednokrotnie podmieniała kanały na wersje HD i nigdy nie było możliwości rozwiązania umowy. Prawo Telekomunikacyjne Art. 60a 1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych: 1) doręcza na piśmie abonentowi będącemu stroną umowy zawartej w formie pisemnej lub elektronicznej treść każdej proponowanej zmiany warunków umowy, w tym określonych w regulaminie świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, chyba że abonent złożył żądanie określone w ust. 1b, 2) doręcza na piśmie abonentowi niebędącemu stroną umowy zawartej w formie pisemnej lub elektronicznej, który udostępnił swoje dane, o których mowa w ust. 1a, treść każdej proponowanej zmiany warunków umowy określonych w regulaminie świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, chyba że abonent złożył żądanie określone w ust. 1b, oraz 3) podaje do publicznej wiadomości treść każdej proponowanej zmiany warunków umowy określonych w regulaminie świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych – z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem tych zmian w życie. Okres ten może być krótszy, jeśli publikacja aktu prawnego, z którego wynika konieczność wprowadzenia zmian następuje z wyprzedzeniem krótszym niż miesiąc przed jego wejściem w życie lub okres taki wynika z decyzji Prezesa UKE. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji tych zmian, przy czym termin na realizację tego prawa nie może być krótszy niż do dnia wejścia tych zmian w życie. 2. W razie skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy, o którym mowa w ust. 1, dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie przysługuje zwrot ulgi, o której mowa w art. 57 umowa o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, ust. 6, o czym abonent powinien zostać także poinformowany. 3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli konieczność wprowadzenia zmian, o których mowa w ust. 1: 1) wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa albo z usunięcia niedozwolonych postanowień umownych; 2) wynika z decyzji Prezesa UKE, o której mowa w art. 63 publikacja informacji o jakości usług, ust. 2a. 3a. W przypadku, gdy proponowana zmiana warunków umowy określonych w regulaminie świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, powoduje obniżenie cen usług telekomunikacyjnych, dodanie nowej usługi lub wynika z decyzji Prezesa UKE dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych podaje do publicznej wiadomości treść proponowanych zmian, z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem ich w życie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.