Skocz do zawartości

Zmiany w ofercie (kanałach Polsat Box) - czy można wypowiedzieć umowę?


Duro Hombre
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dostałem odpowiedz z CP na temat mojego wypowiedzenia. Telefoniczną oraz mam dostać ją na piśmie jak poinformowała mnie strasznie poważnym tonem pani dyrektor jednego z działów ds. klientów :" ZAMIANA FOX LIFE HD NA FOX COMEDY HD JEST REBRENDINGEM. TAK POINFORMOWAŁ NADAWCA W OFICJALNYM KOMUNIKACIE DO CYFROWEGO POLSATU. JEST TO NIEZALEŻNE OD CYFROWEGO POLSATU. CYFROWY POLSAT JEST TYLKO DYSTRYBUTOREM TEGO KANAŁU I NIE JEST TO POWÓD DO WYPOWIEDZENIA UMOWY". Pani mnie poinformowała że mam czas na wycofanie wypowiedzenia do końca tego okresu rozliczeniowego, inaczej będzie naliczona kara umowna za bezpodstawne zerwanie umowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Impal racja. W Twoim przypadku pewnie podziałało natręctwo, bo po którejś wiadomości stwierdzili, że sprawa jest tak błaha, że nie warto się ciskać i poszli Ci na rękę. Tak samo jest w każdym innym przypadku, ale w większości przypadkach po odpowiedzi CP większość podkuli ogon i dalej nic robić nie będzie. Odpowiedź oficjalna z CP już jest, że to rebranding. Myślę, że z AP aż takiego problemu nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błaha jak błaha - mnie te kilka tysięcy robi różnicę (wspomniana setka to tylko te "koszty dodatkowe"), choć dla ubezpieczyciela to pewnie drobne. Tyle że ja zwyczajnie nie dałem się zbyć, a wyegzekwowałem od firmy to, na co się wcześniej umówiliśmy. Jeśli dla ciebie oczekiwanie, że ktoś się wywiąże z umowy, jest natręctwem, to raczej nie osiągniemy consensusu i pozostaje mi pozostać w zadumie.

 

Zgodzę się, że odpowiedź CP jest obliczona właśnie na to, że część "podkuli ogon" i będzie to zysk operatora. Pytanie, co z tą częścią, która raczej pokaże zęby.

 

A co do samego "rebrandingu", jakkolwiek by go nie definiować - jest jakoś ujęty w regulaminie świadczenia usług? Bo jeśli nie, znowu zataczamy koło - ludzie mają w umowach pewien kanał, i gdzie on jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanowisko operatora jest znane i nic niestety nie zrobicie. Bo co macie zrobić?

Podtrzymacie wypowiedzenie- naliczą Wam kary za wcześniejsze zerwanie umowy, UOKiK Was oleje. Pozostanie założenie sprawy w sądzie, ale czy z takimi molochami jak nc+ czy CP jest szansa wygrać? Wątpię.

Ja czekam na stanowisko z nc+ ale też nie spodziewam się odmiennej decyzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma kanału. Był kanał X, jest Y. To tak, jakby TVP1 HD "rebrandowało się" na TVP Disco Polo 4K i puszczało wiadomą muzykę całą dobę, z przerwą na Wiadomości o 19:30.

 

W umowie są wyszczególnione poszczególne kanały, a nie podana ich łączna liczba.

 

Impal nie wyolbrzymiajmy tak, bo przecież nie zmienił się, aż tak profil danej stacji. Nadal jest to stacja nastawiona na seriale komediowe i tak pozostało. W Twoim przykladzie jak najbardziej nie podciąga się to pod definicje rebrandingu.

 

Racji nie masz, bo jest stanowisko operatora i nadawcy kanału. Kto jeszcze ma wydać Ci oświadczenie, żebyś zrozumiał, że jest to rebranding? Król Unii Europejskiej Tusk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rebranding nie zwalnia z odpowiedzialności, danego operatora. Wedlug prawa, konsumenta może nie interesować taka podmiana, gdyż wzial jakiś pakiet ze względu na jeden kanal, ktory miał gwarantowany, a teraz tego kanalu nie ma, jest to zmiana na niekorzyść dla abonenta, wiec zgodnie z prawem może wypowiedzieć bezkarnie operatorowi umowę. @bober1, zapoznaj się czy taki rebranding, upowaznia do wszystkiego na korzysc operatora. TU: viewtopic.php?f=24&t=38414&p=1046882#p1046882

@johndeacon1, będę dalej dzialal, a co zrobie to będę się zastanawial po odpowiedzi ze strony operatora. Ja się uparłem na ta plugawa praktykę zwana rebrandingiem i dla przykładu się nie wycofam tylko dopne swego. Żeby na przyszlosc nie robili z abonentami co im się zywcem podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałem odpowiedz od CP. Niby oficjalną. To prawda . ale mam czas do końca tego okresu rozliczeniowego czyli do 17.02. w moim przypadku czyli sporo czasu. Wypowiedzenia jednak nie wycofałem poczekam co odpowie CP innym którzy wysłali po mnie. Ja wysłałem w poniedziałek rano więc po mnie myślę też parę osób wysłało. Nie ma co PŁAKAĆ szanowni państwo. CP już parę razy zmieniało zdanie w różnych sprawach pod wpływem nacisku z tego co pamiętam. WIĘC NIE PODDAWAJCIE SIĘ TAK SZYBKO. POZDRAWIAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Impal nie wyolbrzymiajmy tak, bo przecież nie zmienił się, aż tak profil danej stacji. Nadal jest to stacja nastawiona na seriale komediowe i tak pozostało. W Twoim przykladzie jak najbardziej nie podciąga się to pod definicje rebrandingu.

 

Racji nie masz, bo jest stanowisko operatora i nadawcy kanału. Kto jeszcze ma wydać Ci oświadczenie, żebyś zrozumiał, że jest to rebranding? Król Unii Europejskiej Tusk?

 

Brober8 czy jak ci tam, skoro już przekręcamy nicki: podaj stosowny punkt z regulaminu świadczenia usług odnoszący się do rebrandingu. Bo w dalszym ciągu jest "Wysoki Sądzie, no ja mam tutaj umowę z operatorem i nie potrafię tego kanału znaleźć. Sam nadawca na swojej stronie pisze, że to jakieś tam Comedy to nowy kanał".

 

Czy mam rację, czy nie - nie tobie decydować. A oświadczać może mi kto chce i co chce - ja mam prawo pokiwać z politowaniem głową. Sugeruję, żebyś trzymał się tematu, a nie próbował podszczypywać każdego, kto ma inne zdanie niż ty, bo żałośnie to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie nie mpal :) Nie podszczypuje każdego kto ma inne zdanie tylko ludzi, którzy na każdym kroku dopatrują się jakiegoś spisku i tego, że zawsze ma się racje, ale jesteśmy Polakami i przecież na wszystkim znamy się najlepiej. CP wydał stanowisko i teraz można się przepychać. W więkoszości przypadkach jeśli klient będzie się przepychał to oczywiście operator ulegnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałem odpowiedz od CP. Niby oficjalną. To prawda . ale mam czas do końca tego okresu rozliczeniowego czyli do 17.02. w moim przypadku czyli sporo czasu. Wypowiedzenia jednak nie wycofałem poczekam co odpowie CP innym którzy wysłali po mnie. Ja wysłałem w poniedziałek rano więc po mnie myślę też parę osób wysłało. Nie ma co PŁAKAĆ szanowni państwo. CP już parę razy zmieniało zdanie w różnych sprawach pod wpływem nacisku z tego co pamiętam. WIĘC NIE PODDAWAJCIE SIĘ TAK SZYBKO. POZDRAWIAM.

Ja jestem kolejny, który się nie podda, jeszcze żeby tak znalazło się z kilkudziesięciu lub kilkuset, Ludzie w kupie siła. A wszyscy ci co mowia ze nic nie wskóramy, widocznie latwo w zyciu się poddają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początek znacznie lepszy, bober1 :)

 

Tu nikt (przynajmniej ja nie dostrzegam) nie widzi żadnego spisku. Zwyczajnie, operator stara się działać z pozycji siły i rozwiązać sprawę po swojej myśli. Kilka osób tutaj uważa, że jego działanie jest bezprawne. Część się przestraszy, część coś wywalczy, pytanie tylko, jakich środków będą musieli użyć.

 

Natomiast nieuprawnione jest to "jeśli klient będzie się przepychał" - klient domaga się tylko realizacji umowy. Jeśli CP uważa, że jest święty jak Dziewica Orleańska, niech spotka się z klientem w sądzie, w końcu po coś dział prawny mają.

 

No i zacytuję twoje słowa: "bo jest stanowisko operatora i nadawcy kanału" - na stronie nadawcy kanału stanowisko jest następujące:

"Już od 16 stycznia br. rusza nowy kanał o nazwie FOX Comedy, który zastąpi kanał FOX Life". Nie "rebrandujemy się i macie stary dobry FOX Life w nowej odsłonie", a "nowy kanał".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do @swojadroga, czemu CP nie wpadnie na pomysl, żeby wydac oświadczenie pozytywne dla abonentow, jeżeli chodzi o zerwanie bezkarne umowy (które i tak jest prawdziwe). Zalatwiajac tym samym konkurencje, i zgarnąć jakiś % abonentow którzy chcą się definitywnie rozstać z operatorem ? Przeciez takie pomysły nie bola, może stracili byscie kilku swoich abonentow, którzy placa niskie abonamenty, a zyskali abonentow po nc+ którzy mogliby u Was mieć wykupione wysokie abonamenty. Czemu nie myślicie jako operatorzy "dwubiegunowo".

Przeciez to jest walka o potencjalnych abonentow. No chyba ze macie jakiś nieoficjalny pakt ze sobą, np. (spekulacje o fuzji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze. Koniec dyskusji w tej kwestii z mojej strony. Stanowisko moje znacie, stanowisko CP zostalo już ustalone, że jest to rebranding i nie ma możliwości wypowiedzenia bez kary i teraz Wy musicie udowodnić, że jesteście na tyle zdeterminowani, że chcecie to zrobić. Zastanawia mnie czemu nie ma takiego tematu w dziale nc+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc ja też wysłałem wypowiedzenie na poczatku tygodnia ale zadzwonilem dzisiaj zeby sie dowiedziec o status i uslyszalem to co koledzy z forum że traktują to jako rebranding i jest to niezależne od nich. Wkurzyło mnie to na tyle że zadzwoniłem do urzędu ochrony konsumenta i spędziłem na rozmowie z miłym panem prawie pół godziny. Otóż zmiana nazwy i kontentu programu daje nam prawo do rozwiązania umowy bez ponoszenia konsekwencji. Nie ma tu nic do rzeczy że zmiany dokonał właściciel kanału a nie dystrybutor bo to nie właściciel jest stroną naszej umowy. Wystarczy ze zmienila sie nazwa i sa nadawane inne programy. Dodatkowo w czasie rozmowy poruszyłem temat automatycznego przedłużania umów przez cp za co vectra dostała karę od uokik po skargach konsumentów. Jednak zgadnijcie co. Wygląda na to że na cp się nikt do nich nie skarży! Niestety skarga do uokik-u odniesie tylko skutek gdy złoży ją przynajmniej kilku konsumentów bo to urząd działający na rynku masowym i nie rozpatruje skarg pojedyńczych osób. Dlatego ja wysłałem e-mailem oficjalną skargę na te praktyki CP. Jeżeli też zależy wam na tym temacie to jak powysyłacie również skargi to beda musieli sie zajac ta sprawa i odpisac. Ja wyslalem na adres e-mail: uokik@uokik.gov.pl lub na stronie uokik.gov.pl na dole zakladka kontakt i jest gotowy formularz. Zabierze wam to pare minut a w kupie siła! Dodatokowo jak wam CP odpisze już oficjalnie ze nie uznają wypowiedzenia to w razie skargi do uokik i oficjalnego ich stanowiska będą musieli uwzględnić to wypowiedznie jezeli w skardze podacie prawdziwe dane kontaktowe! Oto treśc emaila jaki ja wysłałem. Możecie go uzyc lub napisać swój bo jak pisałem w kupie siła!

 

Szanowni Państwo,

 

Zwracam się z uprzejmą prośbą o przyjrzenie się praktykom Cyfrowego Polsatu. Otóż w dniu 16.01.2015 r. kanał Fox Life został wycofany i zastąpił go w ich ofercie kanał Fox Comedy. Jest to kanał nadający komedie a nie ogólnie seriale jak Fox Life i inaczej się nazywa. W spisie programów gdy podpisywałem umowę z nimi był program Fox Life a nie Fox Comedy. Niezadowolony ze zmiany postanowiłem wypowiedzieć umowę ale dowiedziałem się od przedstawiciela Cyfrowego Polsatu że ta zmiana to tylko rebranding i że nałożą na mnie karę gdy nie zrezygnuje z wypowiedzenia. Zwracam się wiec z zapytaniem do Szanownego Urzędu czy Cyfrowy Polsat może mi zabronić wypowiedzenia umowy z tytułu zaprzestania nadawania kanału Fox Life i zastąpienia go programem Fox Comedy? Dodatkowo pragnę zgłosić Państwu że ja mam w umowie, tak jak setki tysięcy innych klientów Cyfrowego Polsatu, wpisane automatyczne przedłużanie mojej umowy z nimi na kolejne okresy 12-to miesięczne po zakończeniu obowiązywania obecnej umowy. Wiem że takie praktyki są nagminne i stosuje je tez np. Orange w umowach o Neostradę ale wiem też, że firma Vectra została za takie praktyki ukarana. Bardzo proszę aby Szanowny Urząd przyjrzał się również tym praktykom i przeanalizował ich wzorce umów. W razie pytań służę kopią mojej umowy aby przedstawić szczegóły.

 

Z góry dziękuję,

 

Imię Nazwisko

Adres

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...