Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

No i tu mam wątpliwość natury prawnej. Bo tak naprawdę to prowadzący nie informowali o zakończeniu jakieś części programu. Zapowiadali skrót, który leciał po przerwie reklamowej bez żadnej czołówki LM, która by wskazywała na start programu,a dalej była rozmowa na temat tego obejrzanego skrótu, zaproszenie na kolejny- reklamy - skrót- dyskusja. Może licencje na filmy nie pozwalają, ale idąc tym tokiem np. film z Jamesem Bondem też można by podzielić na kilka części i emitować pomiędzy nimi reklamy co np. 30-40 minut, Dla mnie to nie wiem wykorzystanie jakieś luki w przepisach lub zwyczajne ich złamanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mi trochę przypomina takie dzielenie programu jak było przy "Gwiazdach tańczących na lodzie" parę lat temu, gdy pod pretekstem czyszczenia lodowiska podzielono program na kilka części i dano reklamy, zresztą przy "Przebojowej nocy" też robiono dzielenie programu. Tutaj istotnie może być pewne obchodzenie ustawy o RTV. Jest w niej taki oto ustęp (to dokładniej ustęp 7 z artykułu 16a):

 

Nie można przerywać w celu nadania reklam lub telesprzedaży audycji w programach publicznej radiofonii i telewizji, z wyjątkiem audycji, o których mowa w ust. 2.

 

Ustęp 2 zaś to:

W transmisjach zawodów sportowych zawierających przerwy wynikające z przepisów ich rozgrywania oraz w transmisjach innych wydarzeń zawierających przerwy, reklamy lub telesprzedaż mogą być nadawane wyłącznie w tych przerwach.

 

Skróty meczowe nie są już transmisją bezpośrednią z zawodów, nie ma tam przerw wynikających z przepisów. A skoro nie było sygnalizacji tego, że kończy się dana część programu, to jest tu już jakiś sposób na obejście przepisów. A jak pamiętam to nawet w stacjach komercyjnych się przy magazynach skrótów powiadamia że jest reklama i leci odpowiedni sygnał (a ustawa nakazuje też, aby przekazy reklamowe były łatwo odróżnialne od właściwego programu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odróżnienie było, bo np. Kurowski mówi : Zapraszamy na skrót Juventus-Real i mamy czołówkę z Ojcem Mateuszem na rowerze i napis reklama i leci po prostu blok reklamowy po którym puszczony jest skrót, wracamy do studia i toczy się rozmowa . Nie było wzmianki,że po reklamach skrót czy witamy w kolejnej części skrótów. akic sformułowań nie było. Było wszystko to samo co pamiętam przy skrótach z początku sezonu LM tylko,że dodano reklamy. Nie wiem jak oni by wytłumaczyli,że przedtem reklam nie było, a teraz niby muszą być. Na tej samej zasadzie można by w ramówce dzielić film idąc tym tokiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 Kwietnia w związku z 8 rocznicą Katastrofy Smoleńskiej TVP1 nada program publicystyczny od 15.00-17.00 i od 20.20-21.35. Nie będzie zatem powtórki "Korony Królów", popołudniowego wydania "Wiadomości", serialu "Wszystko dla Pań", a wieczorem nie będzie 4 odcinka serialu "Najdłuższej wojny nowoczesnej Europy". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dali filmu ''Smoleńsk'' na wtorkowy wieczór pewnie dlatego, że o tej porze lecą seriale w TVP2 - więc zdecydowali dać ''Smoleńsk'' na niedzielny wieczór kosztem innego filmu ''Do diabła z miłością'' (choć ''Wojenne dziewczyny'' pozostaną w ramówce).

Edytowane przez Frontowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Premiery Teatr Telewizji na kwiecień (stała pora - 20:35)

9.04. - Inspekcja

23.04. - Okno na tamtą stronę (choć ta premiera jest obecnie niepewna - informacja wyłącznie z Programu dla prasy [rozpiska ze strony Teatru Telewizji kończy się na 17.04], który potrafi się jednak zmienić nawet na ostatnią chwilę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 milionów widzów nie widziało ''Smoleńska'' w TVP1 - niektórzy oglądali wtedy ''Kabaret na żywo'', ''MasterChef Junior'', ''Thor'' czy inne programy w telewizji. Na Twitterze niektórzy pisali, że oglądali ''Smoleńsk'' głównie dla tzw. beki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/0,16x2=12,5 [mln]

Chociaż na moje to niemożliwe. TV wieczorami średnio telemetrycznie ogląda 15-16 mln widzów. Jednak z drugiej strony trzeba wziąć pod uwagę to, że mamy już kwiecień. Zaczyna się ciepło robić to i mniej ludzi będzie siedzieć przed TV. Za ok 2-2,5 mca (dokładniej po MŚ) wrócimy do takiej sytuacji, gdzie wystarczy oglądalność rzędu 1,5 mln widzów, by być w TOP20 programów za dany tydzień.

Edytowane przez szyzag123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/0,16x2=12,5 [mln]

Chociaż na moje to niemożliwe. TV wieczorami średnio telemetrycznie ogląda 15-16 mln widzów. Jednak z drugiej strony trzeba wziąć pod uwagę to, że mamy już kwiecień. Zaczyna się ciepło robić to i mniej ludzi będzie siedzieć przed TV. Za ok 2-2,5 mca (dokładniej po MŚ) wrócimy do takiej sytuacji, gdzie wystarczy oglądalność rzędu 1,5 mln widzów, by być w TOP20 programów za dany tydzień.

Weźmy poprawkę na to, że to tylko badanie telemetryczne. Być może tyle osób było przed telewizorami, być może nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...