Jump to content
Tomo21

Historia telewizji w Polsce - wykaz chronologiczny

Recommended Posts

SK_BBCPRIME.png

 

BBC Prime

 

Rodzaj kanału: serialowy, rozrywkowy

Właściciel: BBC Worldwide

 

Data wejścia do Polski: 2003.01.16

Data zakończenia emisji: 2008.01.25

 

Kanał o profilu rozrywkowym, należący do brytyjskiej telewizji publicznej BBC (British Broadcasting Corporation).

Emitował przede wszystkim seriale, filmy oraz różne programy rozrywkowe pochodzące z bogatego archiwum stacji BBC.

Kanał posiadał jedynie oryginalną - angielską ścieżkę dźwiękową, ale w naszym kraju emitowany był z polskimi napisami u dołu ekranu.

Dostępny był na platformie CYFRA+ oraz w sieciach kablowych.

Logo ekranowe pozbawione było kolorów, zaś litery BBC były przezroczyste.

Kanał został wycofany z Polski 25 stycznia 2008 roku, niedługo po wejściu nowych tematycznych kanałów BBC, w tym mającego bardzo podobny profil BBC Entertainment.

Poza Polską emisja kanału kontynuowana była do 11 listopada 2009, kiedy to kanał definitywnie zakończył nadawanie.

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_PILOT.png

 

Pilot TV

 

Rodzaj kanału: informacyjny, rozrywkowy, o telewizji
Właściciel: Pilot Media, później MNI S.A.

 

Data startu: 2003.02.10
Data zakończenia emisji: 2005.04.02

 

Kanał telewizyjny o telewizji. Zgodnie z opisem samego nadawcy prezentował telewizyjny rozkład jazdy, czyli co gdzie i kiedy warto zobaczyć w polskiej tv.
Z kanałem związany był też portal internetowy oraz tygodnik z programem tv "Pilot Telewizyjny".
Kanał nadawany był FTA na satelicie HotBird, był także nieodpłatnie udostępniany sieciom kablowym oraz dostępny w ofercie platform CYFRA+ i Cyfrowy Polsat.
Firma go nadająca wkrótce zaczęła mieć problemy finansowe, znacznie spadła też oglądalność stacji.

Pod koniec roku 2004 została sprzedana spółce MNI S.A. Ta wkrótce stwierdziła, że kanał jest nierentowny i zaprzestała jego nadawania.

 

Pierwotna wersja logo:

 

SK_PILOT_FIRST.png

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_PODROZ.jpg

 

Podróże TV

 

Rodzaj kanału: turystyczny

Właściciel: PTV Production, później Capital Partners S.A.

 

Data startu: 2003.04.02

Data zakończenia emisji: 2008.12.31

 

Podróże TV był polskim kanałem emitującym sponsorowane programy dla turystów. Na antenie prezentowane były oferty turystyczne z biur podróży oferujące możliwość spędzenia wakacji na całym świecie, programy poradnikowe oraz wywiady. Podawane były ogłoszenia oraz numery telefonów, pod którymi można było zarezerwować wyjazd na prezentowane wczasy.

Kanał nadawał FTA na satelicie HotBird, był też dostępny w sieciach kablowych, platformach CYFRA+, Cyfrowy Polsat i n oraz bezpłatnie w Internecie.

W 2006 roku stacja zaczęła mieć problemy finansowe i na jakiś czas przerwano nadawanie. Wkrótce firma PTV Production została przejęta przez Capital Partners S.A. i emisję kanału wznowiono. Niebawem jednak pojawiły się kolejne problemy finansowe, kanał zaś nie uzyskał też oczekiwanej oglądalności.

W lipcu 2008 roku do ramówki wprowadzono także programy podróżnicze i rozrywkowe ale kanał nadal nie był rentowny. Ostatecznie zadecydowano o zaprzestaniu telewizyjnej emisji kanału z końcem 2008 roku.

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_TVNMETACTIVE.jpg

 

TVN Meteo Active, dawniej TVN Meteo

 

Rodzaj kanału: meteorologiczny, lifestyle, dokumentalny

Właściciel: TVN S.A. (Scripps Network Interactive), dawniej kolejno Grupa ITI, TVN S.A. (ITI Neovision Sp. z.o.o., CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o., inni akcjonariusze)

 

Data startu: 2003.05.10 jako TVN Meteo

Data zakończenia emisji: 2017.01.06

 

TVN Meteo startował jako kanał o pogodzie w Polsce oraz na całym świecie.

W ramówce poza szczegółowymi prognozami pogody i analizami synoptyków można było znaleźć także programy poradnikowe o zdrowiu, zwierzętach, roślinach i ogrodzie, a także o anomaliach pogodowych.

Początkowo nadawał FTA na satelicie HotBird, ale z czasem sygnał zakodowano.

Z czasem Grupa ITI zaczęła odsprzedawać udziały w TVN drobniejszym akcjonariuszom.

Udziałowcami zostały między innymi fundusze emerytalne ING, Aviva BZ WBK i PZU Złota Jesień (każdy po około 7%).

30 listopada 2012 roku współwłaścicielem stacji został CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o. (wykupił od Grupy ITI 40% akcji w spółce N-Vision, do której należała Telewizja TVN).

2 czerwca 2014 roku doszło do połączenia spółek CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o i ITI Neovision Sp. z.o.o w nową spółkę ITI Neovision S.A.

16 marca 2015 spółka sprzedała swoje udziały w TVN (52, 7%) amerykańskiemu koncernowi Scripps Network Interactive.

Scripps bardzo szybko rozpoczął skupowanie akcji od pozostałych udziałowców i od 28 września 2015 jest jedynym właścicielem stacji.

Jeszcze przed sprzedażą - w październiku 2014 roku - TVN ogłosił plany co do uruchomienia nowej stacji tematycznej o tematyce zdrowotnej z elementami fitness i sportu - TVN Sportive.

Jednak jeszcze w grudniu tego samego roku stwierdzono, że lepszym pomysłem będzie zmiana formuły TVN Meteo i niejako przekształcenie go w taki właśnie kanał.

Tłumaczono to spadkiem oglądalności i brakiem zapotrzebowania na stację stricte pogodową.

Rebrandingu dokonano 16 kwietnia 2015 roku - kanał poza zmianą ramówki otrzymał też nową nazwę - TVN Meteo Active.

Serwisy i informacje pogodowe oczywiście w nowej ramówce zostały, ale główną jej część wypełniły programy poświęcone zdrowemu trybowi życia i aktywności fizycznej.

Były to zarówno programy o fitnessie, bieganiu, aktywnym spędzaniu wolnego czasu, jak i o zdrowym odżywianiu.

Formuła ta również nie do końca się sprawdziła i nadawca na początku września 2016 zapowiedział zastąpienie stacji innym kanałem Scripps - HGTV, co ostatecznie nastąpiło wkrótce po nowym roku (7 stycznia 2017).

Kanał dostępny był w sieciach kablowych oraz na platformach satelitarnych CYFRA+, Cyfrowy Polsat, n, Orange, nc+ i Telewizja na Kartę.

Po zmianach związanych z uruchomieniem stacji HGTV kanał nie przestał istnieć całkowicie - uruchomiona została jego wersja internetowa (pod dawną nazwą - TVN Meteo).

 

Poprzednie logo kanału:

 

SK_TVNMET.png

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_TRWAM.png

 

TV Trwam

 

Rodzaj kanału: religijny

Właściciel: Fundacja Lux Veritatis

 

Data startu: 2003.06.12

 

Kontrowersyjny kanał religijny należący do fundacji  Lux Veritatis założonej przez redemptorystów - Tadeusza Rydzyka i Jana Króla.

Jego działalność opłacana jest głównie przez widzów, kupujących od właścicieli zestawy satelitarne do odbioru stacji oraz wpłacających pieniądze na jej konto.

Na antenie poruszane są nie tylko kwestie religijne, ale także w dużej mierze polityczne i społeczne.

Stacja od początku istnienia nadaje FTA za pośrednictwem satelity Astra oraz obecna jest w sieciach kablowych.

W roku 2011 nadawca zgłosił kanał do konkursu na zagospodarowanie pierwszego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej, jednak KRRiT wybrała inne kanały.

Mimo odwołania, decyzja ta została podtrzymana ze względu na niejasną sytuację finansową stacji.

Po licznych protestach organizowanych przez zwolenników stacji, pod naciskiem środowisk prawicowych i Kościoła, KRRiT na posiedzeniu 5 lipca 2013 przyznała telewizji Trwam miejsce w multipleksie, jednak z przyczyn technicznych (konieczność zwolnienia miejsca przez jeden z kanałów TVP) kanał pojawił się w nim dopiero 15 lutego 2014.

Poza DVB-T, kablówkami i satelitą Astra, kanał dostępny jest też bezpłatnie w Internecie.

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_ITV.png

 

ITV

 

Rodzaj kanału: interaktywny, rozrywkowy, muzyczny, ezoteryczny

Właściciel: Hyperion (Telestar, MNI S.A.), dawniej Telestar Sp. z o.o.

 

Data startu: 2003.06.15

Data zakończenia emisji: 2016.02.26

 

ITV to kanał interaktywny, którego działanie opierało się początkowo głównie na smsach i telefonach widzów.

Emitował różnego rodzaju konkursy telefoniczne i smsowe, quizy, programy typu talk-show, muzyczne, rozrywkowe i erotyczne.

Stałą pozycję na antenie zajmowały też programy ezoteryczne, które z czasem utworzyły blok programów Ezo TV.

29 czerwca 2007 nadawca spółki, firma Telestar, został wykupiony przez grupę kapitałową MNI S.A. skupiającą spółki z branży telekomunikacyjnej, medialnej i teleinformatycznej.

Stopniowo profil stacji był poszerzany o kolejne pozycje - programy plotkarskie, rozrywkowe oraz typowo muzyczne.

1 sierpnia 2012 nadawca poinformował o zmianie profilu kanału na typowo muzyczny (głównie z muzyką disco polo).

W lutym 2016 roku zdecydowano o transformacji kanału w nową stację - TO!TV.

Kanał nadawał FTA z satelity HotBird, dostępny był też w sieciach kablowych, platformach CYFRA+, Cyfrowy Polsat, n, Orange, Telewizja na Kartę i nc+ oraz bezpłatnie w Internecie.

Logo ekranowe było pozbawione kolorów, litery zaś były przezroczyste.

 

Poprzednie wersje logo:

 

SK_ITV_0305.jpg - pierwotne logo obowiązujące do 03.10.2005

 

SK_ITV_0509.png - obowiązywało od 04.10.2005 do 28.02.2009

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_AXN.png

 

AXN

 

Rodzaj kanału: serialowy, filmowy

Właściciel: Sony Pictures Entertainment

 

Data wejścia do Polski: 2003.10.17

 

Kanał telewizyjny koncernu Sony. Emituje głównie nowe amerykańskie seriale, a także filmy i programy rozrywkowe.

Nazwa kanału jest swego rodzaju skrótem słowa Axion (czyli nieco zmodyfikowanego słowa action - oznaczającego w języku angielskim akcję).

Dostępny jest na platformach cyfrowych (jako pierwszy dołączył ten kanał Cyfrowy Polsat), a także w sieciach kablowych.

 

Poprzednie logotypy :

 

SK_AXN_FIRST.png - obowiązywał do 31.03.2011

 

SK_AXN_1116.png - obowiązywał do 22.03.2016

 

Logo ekranowe zmieniało się na czas reklam - czerwony kolor znikał, a reszta stawała się półprzezroczysta.

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_JETPLAY.png

 

Jetix Play , dawniej FOX Kids Play

 

Rodzaj kanału: dla dzieci

Właściciel: Fox International Channels (News Corporation), później The Walt Disney Company

 

Data wejścia do Polski: 2003.11.01 jako FOX Kids Play

Data zakończenia emisji: 2010.07.31

 

Drugi dziecięcy kanał Foxa, uruchomiony pod nazwą FOX Kids Play.

Miał on być skierowanym do młodszych widzów uzupełnieniem oferty FOX Kids.

Kanał został, podobnie jak FOX Kids, przejęty przez The Walt Disney Company i 1 stycznia 2005 zmienił nazwę na Jetix Play.

Stacja emitowała głównie kreskówki, a od roku 2008 także filmy dla dzieci. Dostępna była w sieciach kablowych oraz na platformach Cyfrowy Polsat (w którym pojawiła się najpierw), n i Orange.

We wrześniu 2009 roku po likwidacji Jetix'a i zastąpieniu go kanałem Disney XD, jasnym stało się, że Jetix Play czeka wkrótce podobny los, dlatego też wielu operatorów wycofało go ze swojej oferty. Ostatecznie kanał zakończył nadawanie 31 lipca 2010, a we wrześniu jego miejsce zająć miał Playhouse Disney.

 

 

Poprzednie wersje logo:

 

SK_FOXKPLAY.png - logo FOX Kids Play

 

SK_JETPLAY_0507.jpg - logo w latach 2005 - 2007

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_POLSVIAEX.png

 

Polsat Viasat Explore, dawniej Viasat Explorer i Polsat Viasat Explorer

 

Rodzaj kanału: podróżniczy, popularnonaukowy

Właściciel: Viasat World (Modern Times Group), Cyfrowy Polsat S.A.

 

Data wejścia do Polski: 2003.11.01 jako Viasat Explorer

 

Kanał telewizyjny o tematyce podróżniczo - dokumentalnej rodem ze Szwecji.

Oferuje programy podróżnicze oraz szeroką gamę programów dokumentalnych o zróżnicowanej tematyce.

Od początku nadawania stacji do 28 lutego 2013 w godzinach nocnych nadawany był erotyczny blok programów - Spice.

Nadawca kanału, szwedzki koncern Viasat, od samego początku postawił na dystrybucję w sieciach kablowych i przez wiele lat stacja była dostępna jedynie tą drogą.

W listopadzie 2012 roku doszło jednak do porozumienia Viasatu z Cyfrowym Polsatem, na mocy którego kanały Viasat nie tylko pojawiły się w ofercie platformy, ale zapowiedziano również, że docelowo będą także przez nią współtworzone.

W związku z tym 1 marca 2013 roku nazwa stacji została zmieniona na Polsat Viasat Explorer.

29 kwietnia 2014 roku nazwa została zmieniona ponownie - na Polsat Viasat Explore.

Obecnie kanał dostępny jest na platformach cyfrowych (od 20 lipca 2016 także poza Cyfrowym Polsatem) oraz w sieciach kablowych.

 

Poprzednie logotypy kanału:

 

SK_VEXP_FIRST.gif - obowiązywał do 8 grudnia 2009

 

SK_VEXP.png - obowiązywał od 09.12.2009 do 28.02.2013

 

SK_POLSVIAEX_FIRST.png - zostało zastąpione obecnym 29.04.2014

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_TVNTURBO.png

 

TVN Turbo

 

Rodzaj kanału: motoryzacyjny, lifestyle

Właściciel: TVN S.A. (Discovery Inc.), dawniej kolejno Grupa ITI, TVN S.A. (ITI Neovision Sp. z.o.o., CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o., inni akcjonariusze), TVN S.A. (Scripps Network Interactive)

 

Data startu: 2003.12.12

 

TVN Turbo to kanał kierowany głównie do mężczyzn.

Emituje przede wszystkim programy motoryzacyjne, ale także sportowe, dokumentalne i hobbystyczne, a nocą także erotyczne. Na antenie pojawiają się też seriale, a czasami nawet transmisje meczów piłkarskich.

Logo ekranowe jest pozbawione kolorów, zaś litery wewnątrz rombu są przezroczyste.

Pierwsze testy kanału rozpoczęły się na satelicie HotBird 19 listopada 2003 i były niekodowane (FTA).

Z czasem Grupa ITI zaczęła odsprzedawać udziały w TVN drobniejszym akcjonariuszom.

Udziałowcami zostały między innymi fundusze emerytalne ING, Aviva BZ WBK i PZU Złota Jesień (każdy po około 7%).

30 listopada 2012 roku współwłaścicielem stacji został CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o. (wykupił od Grupy ITI 40% akcji w spółce N-Vision, do której należała Telewizja TVN).

2 czerwca 2014 roku doszło do połączenia spółek CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o i ITI Neovision Sp. z.o.o w nową spółkę ITI Neovision S.A.

16 marca 2015 spółka sprzedała swoje udziały w TVN (52, 7%) amerykańskiemu koncernowi Scripps Network Interactive.

Scripps bardzo szybko rozpoczął skupowanie akcji od pozostałych udziałowców i od 28 września 2015 został jedynym właścicielem stacji.

W niedługim czasie doszło do kolejnej zmiany właścicielskiej - 6 marca 2018 cały Scripps oficjalnie przejęty został przez koncern Discovery Inc.

Kanał dostępny jest w sieciach kablowych oraz we wszystkich platformach cyfrowych. Nadaje także w Internecie.

 

Poprzednie logo kanału:

 

SK_TVNTURBO_OLD.png - obowiązywało do 3 października 2009, od tego czasu obowiązuje obecne logo

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_KINOPL.png

 

Kino Polska

 

Rodzaj kanału: filmowy

Właściciel: Kino Polska TV (SPI International)

 

Data startu: 2003.12.20

 

Kanał filmowy prezentujący przede wszystkim polską kinematografię.

Stworzony został przez polski oddział czeskiego koncernu SPI International, który zajmuje się dystrybucją i produkcją filmową.

Na antenie poza filmami znaleźć można także dużo seriali fabularnych i starych seriali animowanych dla najmłodszych.

Ponadto w ramówce pojawiają się programy dokumentalne, wydarzenia kulturalne oraz programy rozrywkowe.

Przeważającą część ramówki, zgodnie z nazwą stacji, wypełniają produkcje polskie, ale na antenie można obejrzeć także filmy i seriale produkcji czeskiej.

Logo ekranowe nie posiada podpisu.

Kanał dostępny jest w sieciach kablowych oraz na oraz we wszystkich platformach cyfrowych.

Od 3 grudnia 2018 nadaje także w jakości HD (ramówka jest identyczna).

 

Poprzednie logo kanału:

 

SK_KINOPL_OLD.png - obowiązywało do 28.02.2009, od 1 marca 2009 obowiązuje logo obecne

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_MINIPLUS.png

 

Mini Mini+ , dawniej Mini Mini

 

Rodzaj kanału: dla małych dzieci

Właściciel: ITI Neovision S.A. (CANAL+ Group (Vivendi), TVN S.A., Liberty Global Inc.), dawniej CANAL+ Cyfrowy Sp z.o.o. (Vivendi)

 

Data startu: 2003.12.20 jako Mini Mini

 

Kanał telewizyjny adresowany do dzieci do lat 7. Emituje pozbawione przemocy seriale animowane oraz programy dla najmłodszych widzów.

Początkowo nosił nazwę Mini Mini, ale 11 listopada 2011 został przemianowany na Mini Mini+.

2 czerwca 2014 roku doszło do połączenia spółek CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o i ITI Neovision Sp. z.o.o w nową spółkę ITI Neovision S.A.

Udziałowcami nowej spółki zostały CANAL+ Group - 51%, TVN S.A. - 32 % i Liberty Global Inc. (operator sieci kablowej UPC) - 17%.

Logo ekranowe jest półprzezroczyste.

Kanał obecny jest w sieciach kablowych oraz na platformach cyfrowych (do marca 2013 roku tylko w kablówkach i na platformie CYFRA+).

 

Poprzednie logo:

 

SK_MINI.png - obowiązywało do 10.11.2011

 

SK_MINIPLUS_FIRST.png - obowiązywało do 31.08.2014

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_4FUN.png

 

4fun tv

 

Rodzaj kanału: muzyczny, rozrywkowy

Właściciel: 4fun Media

 

Data startu: 2004.02.17

 

Stacja muzyczno - rozrywkowa z elementami interaktywnymi. Prezentuje głównie teledyski, programy muzyczne, programy interaktywno-smsowe, a także seriale animowane dla dorosłych.

Logo ekranowe pozbawione jest kolorów.

Kanał dostępny w sieciach kablowych, wszystkich platformach cyfrowych oraz FTA z satelity HotBird.

Można go też oglądać bezpłatnie w Internecie oraz od 20.12.2013 lokalnie w naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T (tylko w niektórych regionach).

 

Poprzednie logotypy kanału:

 

SK_4FUN_FIRST.png

 

SK_4FUN_OLD.png

 

SK_4FUN_1415.png - obowiązywał od 13.02.2014 do 24.06.2015

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_POLSZIU.gif

 

Polsat Zdrowie i Uroda

 

Rodzaj kanału: o zdrowiu, lifestyle

Właściciel: Telewizja Polsat

 

Data startu: 2004.08.01

Data zakończenia emisji: 2008.10.06

 

Polsat Zdrowie i Uroda był kanałem propagującym zdrowy styl życia. Emitował programy o zdrowiu i jego profilaktyce, urodzie i jej pielęgnacji, a także różnego rodzaju nowinkach medycznych.

W późniejszym okresie na antenie pojawiły się także powtórki seriali z anteny głównej Polsatu.

Kanał nadawał FTA z satelity HotBird. Dostępny był też w sieciach kablowych oraz platformach Cyfrowy Polsat, CYFRA+, n i Orange.

W październiku 2008 został zastąpiony kanałem Polsat Cafe.

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_TVNSTYLE.png

 

TVN Style

 

Rodzaj kanału: lifestyle

Właściciel: TVN S.A. (Discovery Inc.), dawniej kolejno Grupa ITI, TVN S.A. (ITI Neovision Sp. z.o.o., CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o., inni akcjonariusze), TVN S.A. (Scripps Network Interactive)

 

Data startu: 2004.08.01

 

Kanał typu lifestyle skierowany głównie do kobiet. Nadaje głównie programy o stylu życia, modzie, zdrowiu, urodzie, kuchni i tym podobne.

Na antenie pojawiają się także filmy i seriale oraz bajki dla dzieci.

Kanał przez pewien czas nadawał FTA na satelitach HotBird i Amos 2, ale po jakimś czasie sygnał zakodowano.

Od 15 kwietnia 2011 wprowadzono nieco inną formę logo ekranowego - przezroczyste, ale znajdujące się wewnątrz szarego, nieprzezroczystego kwadratu (później forma ta została przyjęta również jako logo oficjalne).

Z czasem Grupa ITI zaczęła odsprzedawać udziały w TVN drobniejszym akcjonariuszom.

Udziałowcami zostały między innymi fundusze emerytalne ING, Aviva BZ WBK i PZU Złota Jesień (każdy po około 7%).

30 listopada 2012 roku współwłaścicielem stacji został CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o. (wykupił od Grupy ITI 40% akcji w spółce N-Vision, do której należała Telewizja TVN).

2 czerwca 2014 roku doszło do połączenia spółek CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o i ITI Neovision Sp. z.o.o w nową spółkę ITI Neovision S.A.

16 marca 2015 spółka sprzedała swoje udziały w TVN (52, 7%) amerykańskiemu koncernowi Scripps Network Interactive.

Scripps bardzo szybko rozpoczął skupowanie akcji od pozostałych udziałowców i od 28 września 2015 został jedynym właścicielem stacji.

W niedługim czasie doszło do kolejnej zmiany właścicielskiej - 6 marca 2018 cały Scripps oficjalnie przejęty został przez koncern Discovery Inc.

Kanał dostępny jest w sieciach kablowych oraz we wszystkich platformach cyfrowych. Nadaje też w Internecie.

 

Poprzednie logo stacji:

 

SK_TVNSTYLE_FIRST.png - obowiązywało do 31.08.2014

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_POLSBIZNES.png

 

Polsat Biznes, dawniej TV Biznes

 

Rodzaj kanału: biznesowy

Właściciel: Telewizja Polsat (Cyfrowy Polsat S.A.), wcześniej Media Biznes

 

Data startu: 2004.09.01 jako TV Biznes

Data zakończenia emisji: 2014.06.08

 

Pierwszy polski kanał o biznesie. Nadawał programy informacyjne i publicystyczne dotyczące biznesu, notowań giełdowych i ekonomii.

Od 8 lutego 2007 właścicielem stacji była Telewizja Polsat.

Kanał od początku istnienia dostępny był w sieciach kablowych, wszystkich platformach cyfrowych oraz FTA z satelity HotBird.

1 lutego 2013 roku zdecydowano się na zakodowanie sygnału, zaś 18.02.2013 zmieniono nazwę kanału na Polsat Biznes.

W czerwcu 2014 roku, na wzór jego konkurencyjnego odpowiednika, kanał został zastąpiony informacyjno-biznesową stacją Polsat News+.

Dostępny był w sieciach kablowych oraz platformach CYFRA+, Cyfrowy Polsat, n, Telewizja na Kartę, Orange i nc+.

 

Poprzednie logo kanału:

 

SK_TVBIZ_OLD.png - pierwotne logo

 

SK_TVBIZ.png - obowiązywało do 17.02.2013

 

Od 21 marca 2010 stacja posiadała dodatkowe logo, używane jedynie na ekranie :

 

SK_TVBIZ_EKR.jpg

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_POLSVIAHIST.png

 

Polsat Viasat History, dawniej Viasat History

 

Rodzaj kanału: historyczny

Właściciel: Viasat World (Modern Times Group), Cyfrowy Polsat S.A.

 

Data wejścia do Polski: 2004.09.01 jako Viasat History

 

Szwedzki kanał popularnonaukowy o tematyce historycznej.

Programy prezentowane na antenie opowiadają zarówno o historii dawnej, jak i tej najnowszej.

Pierwotnie planowano jego start na maj 2004, ale ostatecznie oficjalna emisja ruszyła 1 września.

Przez bardzo długi czas kanał dostępy był jedynie w sieciach kablowych, dopiero w listopadzie 2012 roku, w wyniku porozumienia nadawcy z Cyfrowym Polsatem, zadebiutował na satelitarnym niebie.

Dalszym efektem tej współpracy była zmiana nazwy kanału 1 marca 2013 roku na Polsat Viasat History.

Od 10 kwietnia 2016 w ramówce stacji gości wieczorne pasmo Viasat Epic, w którym emitowane są seriale historyczne i fabularyzowane dokumenty.

Obecnie kanał dostępny jest na platformach cyfrowych (od 20 lipca 2016 także poza Cyfrowym Polsatem) oraz w sieciach kablowych.

 

Poprzednie wersje logo :

 

SK_VHIST_OLD.png - obowiązywało do 8 grudnia 2009

 

SK_VHIST.png - obowiązywało w dniach 09.12.2009 - 28.02.2013

 

SK_POLSVIAHIST_FIRST.png - zostało zastąpione obecnym 29.04.2014

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_ZIGZAP.png

 

Zig Zap

 

Rodzaj kanału: dla dzieci i młodzieży

Właściciel: CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o. (Vivendi)

 

Data startu: 2004.10.16

Data zakończenia emisji: 2011.09.30

 

Kanał zastąpił istniejący wcześniej Minimax. Jako, że wcześniej została z niego wydzielona część dla najmłodszych widzów w postaci nowego kanału Mini mini, nowa stacja została skierowana głównie do nieco starszych dzieci i młodzieży (10-16 lat).

Na antenie nadawane były głównie seriale animowane, ale także filmy i seriale fabularne dla młodzieży.

Od września 2009 do końca września 2010 w godzinach wieczornych (19:30 - 21:00) nadawany był na antenie blok programów Owsiak TV.

Stacja dzieliła czas antenowy z kanałem Hyper.

W dniu 1 października 2011 roku zastąpiona została kanałem TeleTOON+.

Kanał dostępny był w sieciach kablowych oraz na platformie CYFRA+.

 

Poprzednie wersje logo:

 

SK_ZIGZAP_FIRST.png - pierwotne logo, obowiązywało do 13.02.2008

 

SK_ZIGZAP_OLD.jpg

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_CSPORT2.png

 

CANAL+ Sport 2

 

Rodzaj kanału: sportowy kanał premium

Właściciel: ITI Neovision S.A. (CANAL+ Group (Vivendi), TVN S.A., Liberty Global Inc.), dawniej CANAL+ Cyfrowy Sp z.o.o. (Vivendi)

 

Data startu: 2004.11.13

Data wstrzymania emisji: 2011.07.27

Data wznowienia emisji: 2015.05.15

 

Drugi kanał sportowy CANAL+. Powstał jako weekendowy serwis sportowy, aby możliwe było pokazywanie na żywo dwóch wydarzeń sportowych w tym samym czasie i nadawał wyłącznie w soboty i niedziele.

Poza transmisjami sportowymi, stacja pełniła także rolę kanału informacyjnego dla abonentów CYFRy+.

W roku 2008 emisja została wydłużona i kanał nadawał w pełnym wymiarze do 27 lipca 2011, kiedy to jego rolę przejął, uruchomiony wcześniej, CANAL+ Gol.

Kanał powrócił 15 maja 2015 roku wraz ze zmianami w całym pakiecie CANAL+, nadawany już przez inną spółkę ITI Neovision S.A. powstałą w wyniku połączenia CANAL+ Cyfrowego z ITI Neovision Sp. z o.o.

Udziałowcami nowej spółki zostały CANAL+ Group - 51%, TVN S.A. - 32 % i Liberty Global Inc. (operator sieci kablowej UPC) - 17%.

Uruchomione zostały dwie wersje stacji - SD i HD różniące się tylko formatem (zarówno ramówka jak i logo są identyczne).

Obie dostępne są na platformach cyfrowych oraz w sieciach kablowych (przed zakończeniem emisji dostępny był tylko w SD w CYFRA+ i w kablówkach).

 

Poprzednie wersje logo (chronologicznie) :

 

SK_CSPORT2_FIRST.png

 

SK_CSPORT2_OLD.png - logotyp ten używany był tak naprawdę do zakończenia nadawania, zamiennie z logotypem skróconym (który wprowadzony został w roku 2009)

 

SK_CSPORT2_0911.png - skrócona wersja powyższego logo

 

Logo ekranowe kanału stanowił początkowo biały znak: + na czarnym tle oraz biały napis: sport 2 wewnątrz zielonego prostokąta.

W roku 2009 wprowadzono nowe logo ekranowe - półprzezroczysty napis: +SPORT 2

Od marca 2011 na ekranie widniała pełna nazwa kanału.

Po wznowieniu emisji logotyp ekranowy jest identyczny z głównym, z tymże jest półprzezroczysty, a dolna jego część pozbawiona jest koloru i ma przezroczyste litery.

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kanały Regionalne Telewizji Polskiej

 

Rodzaj kanału: regionalny

Właściciel: Telewizja Polska S.A.

 

SK_REG_TVPGORZ_0507.pngSK_REG_TVPGORZ_0713.pngSK_REG_TVPGORZ_1316.pngSK_REG_TVPGORZ.png

 

TVP Lubuska, później TVP Gorzów Wielkopolski

Data startu: 2005.01.01

 

-----------------------------------------------------------------------

 

SK_REG_TVPKIEL_0507.pngSK_REG_TVPKIEL_0713.pngSK_REG_TVPKIEL_1316.pngSK_REG_TVPKIEL.png

 

TVP Kielce

Data startu: 2005.01.01

 

-----------------------------------------------------------------------

 

SK_REG_TVPOPOL_0507.pngSK_REG_TVPOPOL_0713.pngSK_REG_TVPOPOL_1316.pngSK_REG_TVPOPOL.png

 

TVP Opole

Data startu: 2005.01.01

 

Logotypy stacji zostały ujednolicone według wzoru logo TVP Info (czerwone) 1 grudnia 2007 roku i w takiej formie obowiązywały do 31 sierpnia 2013.

1 września 2013 zostały wprowadzone obecnie obowiązujące logotypy - z zielonym tłem.

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_ESP2.png

 

Eurosport 2

 

Rodzaj kanału: sportowy

Właściciel: Discovery Inc. (dawniej Discovery Communications), dawniej TF 1

 

Data wejścia do Polski: 2005.01.10

 

Kanał sportowy będący uzupełnieniem anteny głównej Eurosportu. Zastąpił w Polsce oraz wielu innych krajach Europy kanał Eurosport News. Na antenie zobaczyć można wiele relacji na żywo z meczów piłkarskich, a także innych dyscyplin sportowych, z których sporej części nie znajdziemy na kanale głównym Eurosportu, takich jak choćby koszykówka, piłka ręczna czy rugby.

Kanał dostępny jest w sieciach kablowych oraz platformach cyfrowych (jako pierwsza dołączyła go CYFRA+).

W grudniu 2012 roku 20% udziałów w Eurosporcie objęła sieć Discovery Communications. W niespełna dwa lata później, 21 stycznia 2014, Discovery powiększyło swój udział i stało się udziałowcem większościowym z 51% akcji.

22 lipca 2015 Discovery wykupiło od TF 1 pozostałe 49% i jest od tej pory jedynym właścicielem Eurosportu.

Z dniem 13 listopada 2015 Discovery postanowiło zmienić wizerunek stacji - wprowadzono nową oprawę graficzną i logo.

 

Poprzednie logotypy kanału:

 

SK_ESP2_OLD.png - obowiązywał do 31.03.2011

 

SK_ESP2_1215.png - od 01.04.2011 do 12.11.2015

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_CIN.png

 

Cinemax

 

Rodzaj kanału: filmowy kanał premium

Właściciel: Home Box Office Inc. (Time Warner)

 

Data wejścia do Polski: 2005.02.23

 

Kanał filmowy prezentujący bardziej ambitne kino niż klasyczne hity z Hollywood, chociaż one też się na antenie pojawiają.

Powstał jako nieco tańsza wersja HBO.

Stacja dostępna jest w sieciach kablowych oraz platformach cyfrowych (jako pierwszy dołączył ten kanał Cyfrowy Polsat).

 

Poprzednie wersje logotypu (obowiązywały do 28.02.2010) :

 

SK_CIN_FIRST.png - właściwe logo oryginalne i jego alternatywne wersje:

 

SK_CIN_ORANGE.png

 

SK_CIN_RED.png

 

SK_CIN_GREEN.gif

 

Logo od 01.03.2010 do 31.08.2016 :

 

SK_CIN_1016.png

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_TVPKUL.png

 

TVP Kultura

 

Rodzaj kanału: ogólnotematyczny

Właściciel: Telewizja Polska S.A.

 

Data startu: 2005.04.24

 

Kanał o tematyce kulturalnej.

Na antenie emitowane są programy poświęcone literaturze, teatrowi, kinematografii, muzyce i sztuce, a także filmy fabularne, dokumentalne i seriale.

Logo ekranowe pozbawione jest kolorów.

Do końca 2014 roku kanał nadawał FTA z satelitów HotBird (do 29.12.2014) i Astra.

Obecnie dostępny jest naziemnie (od czasu wprowadzenia naziemnej telewizji cyfrowej), w sieciach kablowych, oraz we wszystkich platformach cyfrowych.

 

Poprzednie logo stacji:

 

SK_TVPKUL_FIRST.png - obowiązywało do 10.04.2015, na ekranie pozbawione było tła

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_MOJA.png

 

Moja TV

 

Rodzaj kanału: poradnikowy

Właściciel: Media Ekspert Sp. z.o.o.

 

Data startu: 2005.04.27

Data zakończenia emisji: 2005.09.17

 

Moja TV była telewizyjną stacją poradnikową. W ramówce znaleźć można było między innymi programy o gotowaniu, pielęgnacji zdrowia i urody, o budowie domu, sposobach inwestowania pieniędzy czy sytuacji na rynku pracy. Emitowano też różnorodne porady dotyczące np. korzystania z nowych technologii czy zakupów oraz ogólne porady dla osób niepełnosprawnych. Na antenie nie zabrakło również programów hobbystycznych.

Oczywiście zamierzenia właścicieli stacji były może i jak najbardziej dobre, aczkolwiek stacja nie miała większych szans na utrzymanie się na rynku z uwagi na mocno egzotycznego satelitę, który wybrany został do celów nadawczych.

Pierwotnie planowano nadawanie kanału Moja TV na satelicie Astra, później zmieniono koncepcję na satelitę Hot Bird. Ostatecznie stacja wylądowała na satelicie Sesat (36 E).

Przyczyniło się to do ekstremalnie niskiej oglądalności i dostępności stacji (dołączyło ją do swoich ofert zaledwie kilka sieci kablowych). Siłą rzeczy stacja zaczęła mieć bardzo szybko kłopoty finansowe i zakończyła nadawanie, stając się krótkim blokiem na antenie kanału Edusat.

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_TRURBAN.png

 

Trace Urban , dawniej Trace TV

 

Rodzaj kanału: muzyczny

Właściciel: Alliance Trace Media

 

Data wejścia do Polski: 2005.05.19 jako Trace TV

 

Francuski kanał muzyczny poświęcony kulturze miejskiej. Nadaje głównie muzykę typu urban, hip-hop, ragga, reggae, afro, latino, rai, gospel, electro, techno, club, zouk i tym podobne. Oprócz tego nadaje także programy rozrywkowe i dokumentalne o muzyce.

Kanał nie posiada polskiej ścieżki dźwiękowej i nadawany jest z oryginalną.

Początkowo stacja nosiła nazwę Trace TV, jednak pod koniec grudnia 2010 zmieniła nazwę na Trace Urban.

Kanał od początku dostępny był w sieciach kablowych i na platformie CYFRA+. Po fuzji tej ostatniej z platformą n nie wszedł w skład nowej oferty, ale jakiś czas później został do niej włączony.

Obecnie dostępny jest na platformach cyfrowych i w sieciach kablowych.

 

Poprzednie logotypy kanału:

 

SK_TRACE_OLD.png

 

SK_TRACE.png - wprowadzony na początku roku 2010

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...