Jump to content
Tomo21

Historia telewizji w Polsce - wykaz chronologiczny

Recommended Posts

SK_MTVPL.png

 

MTV Polska

 

Rodzaj kanału: rozrywkowy, lifestyle, dawniej muzyczny

Właściciel: Viacom International Media Networks (Viacom Inc.), dawniej MTV Networks (Viacom Inc.)

 

Data startu: 2000.07.07

 

Polska wersja kanału MTV.

Kanał powstał na bazie polskiego Atomic TV (właściwie Atomic TV przekształcił się w MTV Polska).

Na początku stacja dostępna była na platformie Wizja TV oraz w sieciach kablowych, później pojawiła się w pozostałych platformach.

Wraz z wprowadzeniem jej do Polski z naszego kraju wycofany został MTV Europe, podobnie było tez zresztą w innych krajach, gdzie powstawały lokalne wersje MTV.

Początkowo był to kanał głównie muzyczny - w ramówce przeważały teledyski i programy typowo muzyczne, sama zaś nazwa stacji była skrótem od Music Television.

Z czasem niestety zaczęto od tego odchodzić i dzisiaj 90% ramówki stanowią różnorakie programy rozrywkowe typu lifestyle, o życiu gwiazd i plotkarskie, a także seriale.

Programy muzyczne są emitowane w zasadzie tylko nocą i nad ranem.

Pełne rozwinięcie nazwy nadawcy stacji (Viacom) to Video & Audio Communications.

Kanał dostępny jest w sieciach kablowych oraz platformach cyfrowych.

 

Obecne logo zostało wprowadzone 1 lipca 2011.

Poprzednie, oryginalne logo kanału:

 

SK_MTVPL_OLD.png

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_VH1UK.png

 

VH-1

 

Rodzaj kanału: muzyczny

Właściciel: MTV Networks (Viacom Inc.)

 

Data wejścia do Polski: 2000.07.08

Data wycofania: 2002.06.30

 

Brytyjska wersja VH-1 (czyli Video Hits One), podobnie jak jej amerykański odpowiednik, była siostrzaną stacją MTV.

Podczas gdy MTV skierowane było głównie do nastolatków, VH-1 miało być stacją przyciągającą głównie osoby w wieku 18-35 lat. Stacja grała spokojniejszą i trochę starszą muzykę.

Pojawiła się w ofercie Wizji TV w zamian za MTV Europe, który został z Polski wycofany. Była dostępna także w sieciach kablowych a później w innych platformach.

Nadawała w całości po angielsku.

Niestety MTV, tak jak w przypadku swojego głównego kanału, zdecydowało o tworzeniu lokalnych wersji także i VH-1. W związku z tym kanał został z Polski wycofany.

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_POLSPORT.png

 

Polsat Sport

 

Rodzaj kanału: sportowy

Właściciel: Telewizja Polsat (Cyfrowy Polsat S.A.)

 

Data startu: 2000.08.11

 

Sportowy kanał tematyczny Polsatu. W zasadzie jedyny kanał z pierwszej fali kanałów tematycznych utworzonych przez Polsat, który istnieje do dziś.

Przez cały okres istnienia można było na jego antenie oglądać transmisje z wielu różnych dyscyplin i wydarzeń sportowych, takich jak: piłka nożna (w tym Mistrzostwa Świata), siatkówka, koszykówka, boks, tenis, formuła 1, piłka ręczna, rugby i wiele innych.

Kanał dostępny jest w sieciach kablowych oraz na platformie Cyfrowy Polsat.

 

Poprzednie logotypy:

 

SK_POLSSPORT_OLD.jpg - oryginalne logo stacji

 

SK_POLSPORT_0405.jpg - wprowadzone w roku 2004, obowiązywało do 13.01.2005

 

SK_POLSSPORT_0516.png - obowiązywało w okresie 14.01.2005 - 09.06.2016

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_ESPNEWS.gif

 

Eurosport News

 

Rodzaj kanału: sportowy, informacyjny

Właściciel: TF 1

 

Data wejścia do Polski: 2000.09.01

Data zakończenia emisji: 2005.01.09

 

Kanał telewizyjny poświęcony wiadomościom sportowym.

Nadawany w formie podzielonego ekranu, którego część stanowił obraz właściwy, a część różne ramki oraz pasek z najnowszymi informacjami ze świata sportu i wynikami spotkań.

Od początku swojego istnienia kanał dostępny był w całkowicie polskiej wersji językowej.

Dostępny był w Wizji TV, CYFRZe+, Cyfrowym Polsacie oraz w sieciach kablowych.

W roku 2005 zastąpiony został we większości krajów kanałem Eurosport 2.

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_TELEUNIW.gif

 

Teleuniwersytet

 

Rodzaj kanału: edukacyjny

Właściciel: Telewizja Polsat

 

Data startu: 2000.09.12

Data zakończenia emisji: 2005.10.01

 

Pierwszy w Polsce interaktywny kanał edukacyjny. Kanał był dostępny w Polsacie Cyfrowym i emitował głównie wykłady na żywo.

Dodatkowo po podłączeniu dekodera do internetu możliwe było za pośrednictwem odpowiedniego kanału o nazwie "Portal ITV" skorzystanie z materiałów edukacyjnych, testów oraz pytań kontrolnych dotyczących prezentowanych na antenie wykładów.

Kanał nie zyskał jednak większego zainteresowania i został zlikwidowany w październiku 2005 roku.

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_EXTREME.png

 

Extreme Sports Channel

 

Rodzaj kanału: sportowy

Właściciel: AMC Networks International (dawniej kolejno Zone Vision, Chello Zone)

 

Data wejścia do Polski: 2001.01.12

 

Kanał  o tematyce sportów ekstremalnych.

Pokazuje między innymi skateboarding, snowboarding, surfing, windsurfing, motocross, BMX, MTB, wrestling i pokrewne sztuki walki.

Logo ekranowe jest białe.

Zadebiutował w  sieciach kablowych, a wkrótce potem pojawił się na platformie Wizja TV.

Obecnie można go znaleźć w ofercie platform cyfrowych i w kablówkach.

W lutym 2014 nadawca stacji (spółka Chello) został wykupiony przez amerykański koncern AMC Networks.

Od 1 października 2015 stacja dostępna jest też w jakości HD (logo jest takie samo).

Poprzednie logo:

 

SK_EXTREME_OLD.png - obowiązywało w latach 2001 - 2003

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_FILMAX.jpg

 

Filmax

 

Rodzaj kanału: filmowy

Właściciel: Telewizja Polsat, Multiwizja

 

Data startu: 2001.02.15

Data zakończenia emisji: 2002.09.02

 

Kanał filmowy z rodziny kanałów tematycznych Polsatu.

Dostępny na platformie Polsat 2 Cyfrowy oraz w sieciach kablowych.

Nadawał filmy i seriale, dzielił czas antenowy z kanałem Junior (po 21:00).

Został zlikwidowany z powodu niskiej oglądalności.

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_MTVTWO.png

 

MTV Two , dawniej MTV 2 Europe

 

Rodzaj kanału: muzyczny

Właściciel: MTV Networks (Viacom Inc.)

 

Data wejścia do Polski: 2001.02.27 (jednak oficjalnie dopiero 01.04.2001) jako MTV 2

Data zakończenia emisji: 2010.03.01

 

Kanał muzyczny MTV prezentujący muzykę alternatywną, głównie rockową. Była to brytyjska wersja amerykańskiego MTV 2.

Oficjalnie wprowadzony 1 kwietnia 2001 roku razem z dwoma innymi kanałami tematycznymi MTV, jednak abonenci Wizji TV mogli go oglądać już w lutym.

Początkowo nosił nazwę MTV 2 Europe (a zanim pojawił się w Polsce, także M2).

26 lipca 2007 zdecydowano się na zmianę nazwy na MTV Two (amerykańska wersja zachowała nazwę MTV 2).

Kanał nadawał w całości w oryginalnej wersji językowej.

Dostępny był na platformach Wizja TV, CYFRA+, n i Orange oraz w sieciach kablowych.

W marcu 2010 został zastąpiony nowym kanałem - MTV Rocks.

 

Poprzednie wersje logo (chronologicznie) :

 

SK_MTV2_01.png

 

SK_MTV2.png

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_MTVB.png

 

MTV Base

 

Rodzaj kanału: muzyczny

Właściciel: MTV Networks (Viacom Inc.)

 

Data wejścia do Polski: 2001.02.27 (jednak oficjalnie dopiero 01.04.2001)

Data zakończenia emisji: 2008.03.07

 

Brytyjski kanał muzyczny prezentujący muzykę RnB, hip hop, soul i urban.

Podobnie jak w przypadku MTV 2 - abonenci Wizji TV mogli go oglądać już w lutym 2001 roku, jednak oficjalnie wprowadzony został dopiero w kwietniu.

Nadawany był w całości w oryginalnej wersji językowej.

Poza Wizją TV, dostępny był także w sieciach kablowych.

Został z Polski wycofany z powodu niskiej oglądalności.

 

Poprzednie wersje logo (chronologicznie) :

 

SK_MTVB_9902.png - oryginalne logo, obowiązywało do roku 2002

 

SK_MTVB_0207.png - logo w latach 2002 - 2007

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_VHCLASS0410.png

 

VH1 Classic

 

Rodzaj kanału: muzyczny

Właściciel: MTV Networks (Viacom Inc.)

 

Data wejścia do Polski: 2001.02.27 (jednak oficjalnie dopiero 01.04.2001)

 

Siostrzany kanał VH1. Emituje muzykę z lat 70', 80' i 90' ubiegłego stulecia.

Początkowo w Polsce obecna była brytyjska wersja stacji. Dostępna była dla abonentów Wizji TV oraz sieci kablowych.

Później doszło do fuzji Wizji TV z CYFRą+ i kanał wypadł z nowej oferty. Powoli zniknął także z większości kablówek, pozostając jedynie w kilku nielicznych sieciach.

1 grudnia 2005 powstał osobny kanał przeznaczony na rynek europejski - VH1 Classic Europe, zaś zasięg dotychczasowego VH1 Classic został ograniczony jedynie do rynku brytyjskiego (do roku 2010, kiedy został tam zastąpiony przez MTV Classic UK).

Wersja europejska nie radziła sobie na naszym rynku najlepiej. Nie dołączyła jej żadna platforma cyfrowa ani nawet żadna z ogólnopolskich sieci kablowych.

Przez długi czas kanał wegetował w bardzo nielicznych, małych, osiedlowych kablówkach, a dla szerszej publiczności dostępny był jedynie przy pomocy kart MTV Unlimited (ogólnoeuropejska oferta muzyczna MTV z satelity Astra).

Dopiero w roku 2011 na jego dołączenie zdecydowały się dwie znane sieci kablowe - najpierw Jambox, a następnie Multimedia. Rokuje to pewne nadzieje na trwały powrót stacji na nasz rynek, jednak na razie dostępna jest jedynie w tych kilku kablówkach.

Kanał nadawany jest w całości po angielsku.

 

Poprzednie logo:

 

SK_VHCLASSUK_OLD.png - pierwotne logo wersji brytyjskiej, obowiązywało do roku 2004

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_PULS.png

 

TV Puls , dawniej także pod nazwą TV Niepokalanów Puls

 

Rodzaj kanału: ogólnotematyczny, wcześniej też chrześcijańsko-familijny

Właściciel: Telewizja Puls Sp. z.o.o. (Dariusz Dąbski), dawniej kolejno Telewizja Familijna S.A., Antena 1, News Corporation, Dariusz Dąbski i oo. franciszkanie

 

Data startu: 2001.03.18

 

Stacja została utworzona na bazie dawnej Telewizji Niepokalanów dzięki wsparciu spółek skarbu państwa (PKN Orlen, KGHM Polska Miedź, Polskie Sieci Elektroenergetyczne, PZU Życie) oraz Prokomu przez zakon franciszkanów.

Spółka nadająca początkowo TV Puls nazywała się Telewizja Familijna S.A. Stacja nadawała na częstotliwościach TV Niepokalanów oraz na satelicie Astra.

Sztandarowym programem informacyjnym TV Puls były Wydarzenia, prowadzone m.in. przez Bogdana Rymanowskiego i Magdę Mołek.

Niestety ze spółki dość szybko wycofał się Prokom i stacja zaczęła mieć poważne kłopoty finansowe. 1 kwietnia 2003 przerwano nadawanie stacji. Wznowienie nadawania naziemnego było możliwie 25 czerwca 2003, dzięki przejęciu udziałów w stacji przez spółkę Antena 1.

W sierpniu 2003 wsparcie dla TV Puls zadeklarował właściciel Polsatu, Zygmunt Solorz i stacja zaczęła nadawać FTA na satelicie Hot Bird. Od tego czasu stacja nadawała pod nazwą TV Niepokalanów Puls. Do pierwotnej nazwy powrócono jednak 6 grudnia 2003.

28 czerwca 2006 25% udziałów w stacji wykupiła spółka News Corporation należąca do magnata medialnego – Ruperta Murdocha. Dzięki tej inwestycji stacja miała przynosić dochody i zaczęła produkcję nowych programów, przestała jednocześnie być stacją chrześcijańsko-familijną i stała się bardziej ogólna. Program wypełniły głównie filmy fabularne i seriale. Stacja zwiększyła także swój zasięg naziemny.

3 listopada 2008 News Corporation wycofało się z TV Puls i 75% przejął prezes stacji Dariusz Dąbski. Pozostałe 25% należało do 22 lutego 2010 do franciszkanów. Obecnie Dariusz Dąbski posiada 100% udziałów stacji.

10 lutego 2014 roku sygnał stacji na satelicie został zakodowany, ale kanał pozostał w ofercie wszystkich głównych operatorów.

Stacja dostępna jest naziemnie, we wszystkich sieciach kablowych i platformach cyfrowych.

 

Poprzednie wersje logo:

 

SK_PULS_0103.png - pierwotne logo (18.03.2001 - 01.04.2003)

 

SK_PULS_03.png - logo TV Niepokalanów Puls (25.06.2003 - 05.12.2003)

 

SK_PULS_0307.png - logo w latach 06.12.2003 - 27.10.2007

 

SK_PULS_0708.png - logo w latach 28.10.2007 - 31.08.2008

 

SK_PULS_0810.jpg - logo w latach 01.09.2008 - 29.08.2010. Na ekranie pozbawione było wypukłości, kolorów oraz przez pewien czas segmentu z napisem "tv". Litery były przezroczyste.

 

SK_PULS_1012.png - logo w okresie 30.08.2010 - 02.09.2012

 

Od 3 września 2012 obowiązuje obecne logo. Na ekranie jest ono pozbawione kolorów, litery są zaś przezroczyste.

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_AVANTE.png

 

Avante

 

Rodzaj kanału: dokument, wojsko, technika

Właściciel: UPC Polska Sp. z.o.o.

 

Data wejścia do Polski: 2001.04.01

Data zakończenia emisji: 2003.05.31

 

Kanał dokumentalny emitujący głównie programy motoryzacyjne, typu reality, programy o tematyce wojskowej oraz o różnych nowinkach technicznych.

Pod koniec swojej działalności emitował również seriale sensacyjne.

Na początku nadawał tylko po angielsku, ale z czasem powstała też polska wersja językowa.

Na ekranie widniał tylko pierwszy element logo.

Kanał dostępny był w Wizji TV i sieciach kablowych, a następnie w CYFRZe+. W maju 2003 roku zakończył działalność nie tylko w Polsce, ale także w pozostałych krajach w związku z cięciami budżetowymi w UPC.

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_CLUB_2010.png

 

Club TV , dawniej Club oraz Zone Club

 

Rodzaj kanału: lifestyle

Właściciel: Chello Zone (dawniej Zone Vision)

 

Data wejścia do Polski: 2001.04.01 jako Club

Data zakończenia emisji: 2012.12.03

 

Kanał adresowany głównie do kobiet. Skupiał się głównie na stylu życia, zdrowiu, trendach, kuchni i relacjach międzyludzkich.

Na początku dostępny w Wizji TV i sieciach kablowych, później pojawił się też w innych platformach.

Podobnie jak Avante, nie od początku nadawał po polsku.

Początkowo nosił nazwę Club, 14 czerwca 2006 zmienił nazwę na Zone Club.

27 grudnia 2010 nastąpiła kolejna zmiana nazwy - na Club TV.

3 grudnia 2012 roku stacja została z Polski wycofana i u większości operatorów zastąpiona kanałem CBS Drama.

Kanał dostępny był na platformach Wizja TV, CYFRA+ i Cyfrowy Polsat oraz w sieciach kablowych.

 

Poprzednie logotypy kanału (chronologicznie) :

 

SK_CLUB.png - pierwotne logo stacji

 

SK_CLUB_0406.png - logo w latach 2004 - 2006

 

SK_ZCLUB.png - logo po zmianie w Zone Club (na ekranie pozbawione było kolorów)

 

Ostatnie logo zostało wprowadzone 27.12.2010. Logo ekranowe miało postać pomarańczowego koła z białym napisem z logo głównego wewnątrz.

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_MTVH.png

 

MTV Hits

 

Rodzaj kanału: muzyczny

Właściciel: Viacom International Media Networks (Viacom Inc.), dawniej MTV Networks (Viacom Inc.)

 

Data startu: 2001.05.01

 

Brytyjski kanał muzyczny emitujący najnowsze hity. Powstał 1 maja 2001 zastępując ówczesne MTV Extra.

W Polsce pojawił się prawdopodobnie wkrótce potem, niestety jedynie w sieciach kablowych i do dziś nie ma go w ofercie żadnej z polskich platform cyfrowych.

Podobnie, jak większość tematycznych stacji MTV, kanał ten nadawany jest w całości w oryginalnej wersji językowej.

 

Poprzednie logotypy kanału:

 

SK_MTVH_FIRST.png - obowiązywał do 28.02.2010

 

SK_MTVH_OLD.png - obowiązywał od 01.03.2010 do 30.06.2011

 

SK_MTVH_1113.png- logo w dniach 01.07.2011 - 30.09.2013

 

SK_MTVH_1317.png - logo w dniach 01.10.2013 - 04.04.2017

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_TVN24.png

 

TVN 24

 

Rodzaj kanału: informacyjny

Właściciel: TVN S.A. (Discovery Inc.), dawniej kolejno Grupa ITI, TVN S.A. (ITI Neovision Sp. z.o.o., CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o., inni akcjonariusze), TVN S.A. (Scripps Network Interactive)

 

Data startu: 2001.08.09

 

Pierwszy polski kanał informacyjny, a zarazem pierwszy kanał tematyczny TVN.

Na początku dostępny był na platformach Wizja TV i CYFRA+ oraz przez krótki czas analogowo z satelity HotBird (przekaz niekodowany). Później pojawił się też w innych platformach oraz w sieciach kablowych.

Kanał emituje najświeższe informacje z Polski i ze Świata, a także liczne programy publicystyczne i reportaże.

Początkowo stacja należała do Grupy ITI, jednak z czasem zaczęła ona odsprzedawać udziały drobniejszym akcjonariuszom.

Udziałowcami zostały między innymi fundusze emerytalne ING, Aviva BZ WBK i PZU Złota Jesień (każdy po około 7%).

30 listopada 2012 roku współwłaścicielem stacji został CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o. (wykupił od Grupy ITI 40% akcji w spółce N-Vision, do której należała Telewizja TVN).

2 czerwca 2014 roku doszło do połączenia spółek CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o i ITI Neovision Sp. z.o.o w nową spółkę ITI Neovision S.A.

16 marca 2015 spółka sprzedała swoje udziały w TVN (52, 7%) amerykańskiemu koncernowi Scripps Network Interactive.

Scripps bardzo szybko rozpoczął skupowanie akcji od pozostałych udziałowców i od 28 września 2015 został jedynym właścicielem stacji.

W niedługim czasie doszło do kolejnej zmiany właścicielskiej - 6 marca 2018 cały Scripps oficjalnie przejęty został przez koncern Discovery Inc.

Obecnie kanał dostępny jest w kablówkach oraz we wszystkich polskich platformach cyfrowych. Nadaje także w Internecie.

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_NIEP2.gif

 

Telewizja Niepokalanów 2

 

Rodzaj kanału: religijny

Właściciel: oo. franciszkanie

 

Data startu: 2001.08.12

Data zakończenia emisji: 2003.04.01

 

Kanał uruchomiony został po przeobrażeniu Telewizji Niepokalanów w TV Puls. Podobnie jak stacja poprzednia, ta również miała pełnić rolę ewangelizacyjno-misyjną.

Można ją było odbierać cyfrowo z satelity Astra (przekaz niekodowany) oraz w sieciach kablowych i na platformie Wizja TV.

Kanał zlikwidowano kiedy spółka zarządzająca TV Puls zaczęła mieć problemy finansowe i Niepokalanów nigdy już nie powrócił.

 

Późniejsze logo stacji:

 

SK_NIEP2_SECOND.png

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_HYPPLUS.png

 

Hyper+ , dawniej Hyper

 

Rodzaj kanału: o grach wideo, anime

Właściciel: CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o. (Vivendi), później ITI Neovision S.A. (CANAL+ Group (Vivendi), TVN S.A., Liberty Global Inc.)

 

Data startu: 2001.09.01 jako Hyper

Data zakończenia emisji: 2014.06.30

 

Kanał emitujący programy o grach komputerowych, a także seriale anime.

Zastąpił kanał Game One i tak jak on dzielił czas antenowy ze stacją Minimax, a następnie kolejno z kanałem Zig Zap i TeleTOON+. Nadawał od 21:00 do 1:00.

Od 11 listopada 2011 nosił nazwę Hyper+.

Logo ekranowe było półprzezroczyste.

2 czerwca 2014 roku doszło do połączenia spółek CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o i ITI Neovision Sp. z.o.o w nową spółkę ITI Neovision S.A.

Udziałowcami nowej spółki zostały CANAL+ Group - 51%, TVN S.A. - 32 % i Liberty Global Inc. (operator sieci kablowej UPC) - 17%.

W tym samym czasie nadawca zdecydował o likwidacji kanału i wcieleniu go do TeleTOON+.

Kanał dostępny był w sieciach kablowych oraz na platformach cyfrowych CYFRA+, nc+ i Orange.

 

Poprzednie logotypy:

 

SK_HYP_OLD.png - pierwotne logo

 

SK_HYP.png - zostało wprowadzone 1 kwietnia 2010

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_MANGO.png

 

Mango, dawniej Mango 24

 

Rodzaj kanału: telezakupy

Właściciel: Studio Moderna Polska Sp. z o.o., dawniej kolejno Mango Media, Grupa ITI, TVN S.A. (ITI Neovision Sp. z.o.o., CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o., inni akcjonariusze), TVN S.A. (Scripps Network Interactive)

 

Data startu: 2002.03.01, jako Mango

 

Telewizja nadająca przez 24 godziny na dobę, głównie telezakupy (po 23:00 także anonse erotyczne).

Początkowo nadawana była przez firmę Mango Media, która 23 maja 2007 została przejęta przez Grupę ITI.

30 listopada 2012 roku współwłaścicielem stacji został CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o. (wykupił od Grupy ITI 40% akcji w spółce N-Vision, do której należała Telewizja TVN).

2 czerwca 2014 roku doszło do połączenia spółek CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o i ITI Neovision Sp. z.o.o w nową spółkę ITI Neovision S.A.

16 marca 2015 spółka sprzedała swoje udziały w TVN (52, 7%) amerykańskiemu koncernowi Scripps Network Interactive.

Scripps bardzo szybko rozpoczął skupowanie akcji od pozostałych udziałowców i od 28 września 2015 jest jedynym właścicielem stacji.

22 listopada 2015 wraz z wprowadzeniem nowej oprawy graficznej stacja zmieniła nazwę na Mango.

Niedługo później koncern Scripps podjął decyzję o sprzedaży stacji - 4 sierpnia 2017 wszystkie udziały kupiła wywodząca się ze Słowenii firma handlowa Studio Moderna.

Kanał dostępny jest w sieciach kablowych, wszystkich platformach cyfrowych oraz FTA na satelicie HotBird. Jest też dostępny bezpłatnie w Internecie.

W niektórych regionach kraju dostępny jest też w cyfrowej telewizji naziemnej DVB-T (od 06.11.2015).

 

Poprzednie logo:

 

SK_MANGO_FIRST.jpg - pierwotne logo stacji

 

SK_MANGO_OLD.jpg - logo w latach 2008 - 2014

 

SK_MANGO_1415.png - wprowadzone 1 sierpnia 2014

 

Obecne logo obowiązuje od 22 listopada 2015.

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_TVN7.png

 

TVN 7 , dawniej TVN Siedem

 

Rodzaj kanału: ogólnotematyczny

Właściciel: TVN S.A. (Discovery Inc.), dawniej kolejno Grupa ITI, TVN S.A. (ITI Neovision Sp. z.o.o., CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o., inni akcjonariusze), TVN S.A. (Scripps Network Interactive)

 

Data powstania: 2002.03.01 jako TVN Siedem

 

Kanał powstał w wyniku przejęcia przez Grupę ITI kanału RTL 7. Początkowo planowano uruchomienie na jego bazie stacji o nazwie TVN 2, jednak z przyzwyczajenia widzów (których RTL 7 miało bardzo wielu) do marki zdecydowano się na nazwę TVN Siedem.

Początkowo stacja emitowała programy, filmy oraz seriale z bogatej biblioteki poprzednika, jednak z czasem zaczęły być one wypierane przez produkcje TVN oraz powtórki z głównej anteny.

Dziś w ramówce nie ma już właściwie nic z dawnych zasobów RTL, a większą jej część stanowią seriale, powtórki z TVN oraz filmy.

1 września 2008 roku nieformalnie zmieniono nazwę kanału na TVN 7, jednak stara nazwa funkcjonuje oficjalnie do dziś.

Z czasem Grupa ITI zaczęła odsprzedawać udziały w TVN drobniejszym akcjonariuszom.

Udziałowcami zostały między innymi fundusze emerytalne ING, Aviva BZ WBK i PZU Złota Jesień (każdy po około 7%).

30 listopada 2012 roku współwłaścicielem stacji został CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o. (wykupił od Grupy ITI 40% akcji w spółce N-Vision, do której należała Telewizja TVN).

2 czerwca 2014 roku doszło do połączenia spółek CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o i ITI Neovision Sp. z.o.o w nową spółkę ITI Neovision S.A.

16 marca 2015 spółka sprzedała swoje udziały w TVN (52, 7%) amerykańskiemu koncernowi Scripps Network Interactive.

Scripps bardzo szybko rozpoczął skupowanie akcji od pozostałych udziałowców i od 28 września 2015 został jedynym właścicielem stacji.

W niedługim czasie doszło do kolejnej zmiany właścicielskiej - 6 marca 2018 cały Scripps oficjalnie przejęty został przez koncern Discovery Inc.

 

Kanał dostępny jest we wszystkich sieciach kablowych oraz wszystkich platformach cyfrowych. Nadaje też naziemnie (od czasu wprowadzenia naziemnej telewizji cyfrowej).

 

Poprzednie logo:

 

SK_TVNS.png - obowiązywało do 31.08.2008

 

SK_TVN7_FIRST.png - obowiązywało do 31.08.2014, na ekranie pozbawione było kolorów

 

Od 1 września 2014 obowiązuje aktualne logo. Na ekranie jest ono pozbawione kolorów.

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_TVP3.png

 

TVP 3

 

Rodzaj kanału: ogólnotematyczny, regionalny

Właściciel: Telewizja Polska S.A.

 

Data startu: 2002.03.03

Data wstrzymania emisji: 2007.10.06

Data wznowienia emisji: 2016.01.02

 

Trzeci Program Telewizji Polskiej powstał w wyniku przekształcenia TVP Regionalna w stację bardziej ogólną.

Kanał emitował różnego typu programy - głównie informacyjne, publicystyczne i dokumentalne, ale nie tylko. W ramówce nie zabrakło również filmów i seriali, a także programów sportowych i wszelkiego rodzaju magazynów. Wszystkie stacje regionalne TVP zostały przekształcone w lokalne oddziały TVP 3 i nadawały swój program lokalny w wyznaczonych blokach na jej antenie. Zmieniono także ich logotypy na podobne do TVP 3.

Logo ekranowe pozbawione było tła.

Kanał dostępny był drogą naziemną, w sieciach kablowych, na platformach cyfrowych CYFRA+, Cyfrowy Polsat i n, a od 1 lutego 2006 także częściowo FTA na satelicie Astra.

Pod koniec nadawania z anteny zniknęły wszelkie filmy i seriale, a większą część ramówki wypełniły informacje i publicystyka. W październiku 2007 kanał został zastąpiony nowym kanałem informacyjnym - TVP Info.

1 września 2013 reaktywowano TVP Regionalną i wkrótce pojawiła się też koncepcja powrotu TVP 3.

Ostatecznie 2 stycznia 2016 historia zatoczyła koło i TVP 3 ponownie zajęło miejsce TVP Regionalnej, tym razem jednak na nieco innych zasadach niż poprzednio.

Nadawca od samego początku zapowiadał, że dążyć będzie do coraz głębszej regionalizacji kanału, tak aby każdy z ośrodków regionalnych nadawał docelowo 16 godzin własnego programu dziennie.

Stacja dostępna jest drogą naziemną (DVB-T), we wszystkich platformach cyfrowych (TVP 3 Warszawa) i w sieciach kablowych.

Można ją też oglądać bezpłatnie w Internecie (program każdego z ośrodków osobno).

Logo ekranowe pozbawione jest tła, zaś pod nim umieszczona jest nazwa miasta zależna od danego województwa.

 

Poprzednie logo kanału:

 

SK_TVP3_OLD.png - obowiązywało do 06.03.2003

 

SK_TVP3_0307.png - od 07.03.2003 do 06.10.2007

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_TELE5.png

 

Tele 5

 

Rodzaj kanału: ogólnotematyczny

Właściciel: Polcast Television

 

Data startu: 2002.04.19

 

Tele 5 to kanał ogólnotematyczny, który zastąpił istniejący wcześniej Super 1.

Stacja nadaje program o charakterze rozrywkowym, znaczną część ramówki stanowią filmy i seriale. Na antenie pojawiają się też programy dokumentalne, publicystyczne, kulturalne, rozrywkowe i kulinarne, a wieczorami także erotyczne.

Logo ekranowe jest pozbawione kolorów.

Kanał dostępny jest w sieciach kablowych, wszystkich platformach cyfrowych, FTA z satelity HotBird, a także bezpłatnie w Internecie.

 

Poprzednie logo kanału:

 

SK_TELE5_FIRST.jpg - na ekranie było pozbawione kolorów

 

SK_TELE5_OLD.png - wprowadzone w roku 2006, obowiązywało do 30.06.2012, na ekranie było przezroczyste

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_MTVC.jpg

 

MTV Classic

 

Rodzaj kanału: muzyczny

Właściciel: MTV Networks (Viacom Inc.)

 

Data startu: 2002.06.30

Data zakończenia emisji: 2005.11.30

 

Polski kanał muzyczny spod marki MTV. Zastąpił wycofany z naszego kraju VH-1.

Grupą docelową kanału mieli być widzowie w wieku 25 - 40 lat. Kanał emitował zarówno najnowsze hity, jak i teledyski z lat 60', 70', 80' i 90'.

Do prezenterów stacji należeli między innymi Beata Sadowska i Marcin Prokop.

Dostępny był na platformie CYFRA+ oraz w sieciach kablowych.

1 grudnia 2005 został zastąpiony przez VH1 Polska.

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_TVCENTR.gif

 

TV Centrum

 

Rodzaj kanału: ogólnotematyczny, regionalny

Właściciel: Grupa Medialna, później Data Telecommunications Systems, Marek Budziak

 

Data startu: 2002.09.30

Data zakończenia emisji: 2003.12.23

 

TV Centrum była stacją lokalną skierowaną na początku głównie do widzów w Warszawie, a później także do większej części Mazowsza. Stacja głosiła hasło: "Za niewielkie prywatne pieniądze staramy się przygotować programy służące sprawom publicznym. Za to dysponująca ogromnymi środkami telewizja publiczna staje się coraz bardziej prywatnym folwarkiem".

Założycielem telewizji była Grupa Medialna, której udziałowcami byli dyrektor Antoni Kopff oraz Marek Nowakowski, szef firmy lobbingowej GDS i członek Stowarzyszenia Ordynacka. Stacja skupiała się na programach autorskich nadawanych na żywo z aktywnym udziałem widzów.

W październiku 2003 roku TV Centrum została przejęta przez firmę Data Telecommunications Systems. Niestety spółka miała wtedy ponad milion złotych długu u ok. 30 wierzycieli i w związku z problemami finansowymi zawiesiła nadawanie 23 grudnia.

W 2004 roku udziały w TV Centrum kupił Marek Budziak, prezes Europejskiego Konsorcjum Inwestycyjnego, jak również prezes Polskiego Związku Piłki Ręcznej. Chciał stworzyć telewizję sportową między innymi walcząc z CANAL+ o prawa do transmisji rozgrywek piłkarskiej Ekstraklasy. Niestety mimo spłaty części zadłużenia Krajowa Rada Radiofoni i Telewizji cofnęła TV Centrum koncesję i kanał już nie powrócił.

Kanał dostępny był w sieciach kablowych, platformach CYFRA+ i Cyfrowy Polsat oraz FTA z satelity HotBird.

 

Późniejsza wersja logo:

 

SK_TVCENTR_LAST.jpg

 

Logo ekranowe:

 

SK_TVCENTR_EKR.png

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_ETV.png

 

E TV, dawniej Edusat

 

Rodzaj kanału: edukacyjny, dokumentalny, rozrywkowy

Właściciel: Edusat Channel Sp. z o.o., dawniej Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Warszawie

 

Data startu: 2002.11.09 jako Edusat

Data zakończenia emisji: 2018.05.27

 

Edusat powstał jako edukacyjny kanał telewizyjny przeznaczony dla studentów i naukowców, wspierający kształcenie na odległość.

Został założony w 2002 roku przez prof. dr hab. Wojciecha Pomykało - rektora Wyższej Szkoły Społeczno-Ekonomicznej w Warszawie.

Stacja transmitowała wykłady z 36 różnych sal wykładowych rozmieszczonych w całej Polsce.

Oprócz wykładów w ofercie telewizji znajdowały się różne programy dokumentalne, publicystyczne, relacje z konferencji i wydarzeń kulturalnych itp.

Na przestrzeni lat format stacji znacząco się zmienił.

Z czasem wykłady zniknęły z ramówki praktycznie w ogóle, zaś większą jej część wypełniły programy rozrywkowe i lifestyle, reportaże, programy edukacyjne, poradnikowe,  popularnonaukowe i dokumentalne. Poza nimi nadawane były także magazyny muzyczne i klasyczne filmy fabularne.

Za pewnego rodzaju ciekawostkę uznać można, że kanał nadawał na 3 koncesjach - w zależności od pory dnia był to odpowiednio Edusat, Edusat Bis lub Edusat Bis 2.

Stacja od początku nadawania dostępna była w sieciach kablowych oraz FTA na satelicie HotBird. Z czasem pojawiła się także w Internecie.

Od 15 października 2008 do 15 listopada 2008 po godzinie 22:00 prowadzona była emisja osobnego pasma (czy też kanału) o grach komputerowych - Gamesat.

15 października 2012 właściciel zdecydował o zaprzestaniu emisji satelitarnej i od tej pory kanał dostępny był tylko w kablówkach oraz bezpłatnie w Internecie.

Od 15.11.2012 dostępna była także wersja HD kanału.

7 lutego 2016 nadawca zmienił nazwę kanału na E TV.

Dwa lata później właściciel podjął decyzję o zmianie profilu i de facto zastąpieniu stacji innym kanałem - Red Carpet TV. Zmiana nastąpiła od 28 maja 2018.

Kanał w różnych etapach dostępny był w sieciach kablowych, platformach CYFRA+, Cyfrowy Polsat, n i Orange oraz FTA z satelity HotBird.

 

Poprzednie logotypy stacji:

 

SK_EDU_FIRST.png - obowiązywał do 4 lutego 2011

 

SK_EDU.jpg - obowiązywał do 6 lutego 2016. Logotyp ekranowy był spłaszczony i miał kolor biały, pozbawiony był też tła.

 

Logo 2014-2016 w wersji HD:

 

SK_EDUHD.png

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK_HBO2.png

 

HBO 2

 

Rodzaj kanału: filmowy kanał premium

Właściciel: Home Box Office Inc. (Time Warner)

 

Data wejścia do Polski: 2002.12.01

 

Drugi kanał premium z rodziny HBO w Polsce. Emituje filmy i seriale, które miały już swoją premierę na antenie głównej, a także filmy dokumentalne i koncerty.

Na ekranie napis HBO jest pozbawiony koloru. Całość jest półprzezroczysta.

Dostępny jest w sieciach kablowych oraz na platformach cyfrowych (jako pierwsza wprowadziła go do oferty CYFRA+).

 

Poprzednie logo:

 

SK_HBO2_OLD.png

 

Edited by Tomo21

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...