GieKa Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zarząd TVN S.A. ("Spółka") informuje o ilości klientów platformy cyfrowej "n" w 2009 r. W grudniu 2009 r. platforma "n" pozyskała 80 tys. nowych subskrybentów w segmencie abonenckim "n" oraz 101 tys. klientów w segmencie pre-paid ("Telewizja na kartę"). W 2009 r. platforma cyfrowa "n" pozyskała w sumie 300 tys. nowych subskrybentów w segmencie abonenckim "n" oraz 348 tys. klientów w segmencie pre-paid. Na zakończenie 2009 r. liczba subskrybentów w segmencie abonenckim "n" wyniosła 697 tys. W segmencie pre-paid ilość klientów wzrosła do 440 tys. Sukces sprzedaży oferty abonenckiej oraz w segmencie pre-paid jest wynikiem wysokiej jakości naszych usług, a w szczególności naszej oferty programowej i zaawansowania technologicznego. Dobre wyniki są ważnym krokiem na drodze do dalszej dywersyfikacji naszych przychodów. Opublikowane powyżej dane są przed audytem. http://www.bankier.pl/wiadomosc/TVN-Ilo ... 72563.html Pozyskała 300 tys., ma 697 tys. to ilu odeszło w 2009? Na koniec 2008 n miała nieco ponad 500 tys. Jeszcze 2 miesiące temu zakładano że liczba abonentów n na koniec roku wyniesie 766 tys. http://finanse.wp.pl/kat,7069,title,TVN ... omosc.html To chyba pierwsze od powstania niezrealizowane założenia co do ilości abonentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekPOZ Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 500+384-697=187 tysiace odpłyneło abonentów przez cały rok , wydaje się że mało , ale to 37% abonentów których n'ka miała jeszcze w grudniu 2008 (czyli to tzw. niezadowoleni klienci ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jkfish Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Nie wiem jak uzyskałeś ten wynik. Na koniec 2008 N-ka miała 500 tys. abonentów, w 2009 pozyskała 300 tys, a ma 697 tys. Według mnie odeszło 103 tys. Caly czas to dość dużo, ale czy to zaraz muszą być niezadowoleni klienci? Dużo ludzi po zakończeniu umowy i okresów promocyjnych szuka platform z lepszymi warunkami promocyjnymi i je wybiera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaFiA_87 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zgadza się ale trzeba też brać pod uwagę że Ci nie zadowoleni Abonenci zrywali umowy by podpisać nową na lepszych warunkach więc nie powiedziane że wszyscy odeszli i już nie wrócili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piszcza Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Odeszłam z enki, ale za to mam dwie TNK. Nie miałam czasu na oglądanie tylu kanałów co oferuje enka, a TNK jest dla mne akurat Myślę, że takich jak ja też jest sporo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawop Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 W 2008 to zakładali bodajże 800 tys. na koniec 2009 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orden Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Strata ok. 100tys. abo to dla N spory problem. Obawiam sie, ze bedzie jeszcze wieksza fala odplywu abo bo degradacje jakosci oferty postepuje, a konkurencja atakuje. Przyrost abonentow TNK jest sztuczny bo dekodery rozdawali na lewo i prawo przy promocji N. Ciekawe jaki procent aktywuje i bedzie doladowywal TNK. Dla mnie te wyniki sa bez rewelacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nin Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Moim zdaniem N przegrywa marketingowo i piarowa. Dzięki N mamy rozwój kanałów HD i walke na dekodery. Natomiast N przegrała swoim hasłem "Platforma nowej generacji". Ci co mają sd od razu odrzucili oferte właśnie ze wzgledu na odbiornik tv. Tymczasem CP i Cyfra konsekwentnie umacjniały się w umysłach przyszłych klientów. Nie mozna zarzucić N braku rozwoju ale braki w ofercie i przereklamowanie owszem. A ludzie nie są w Polsce coraz głupsi tylko mądrzejsi. Ruszyli z Nfilmami. Jaka reklama. Jaki marketing i promocja. Po pierwszym boomie ludzi zobaczyli że to jest ciężko nazwać to kanałami premium i poczuli się zrezygnowani. Zobaczyli że oferta Canal+ i HBO jest dużo lepsza a i w sporcie N ma zaległości. Ale mają i rodzynki takie jak TVP HD. To jednak przyciąga uwagę szczególnie teraz kiedy IO i MŚ przed nami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitero77 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Właśnie mnie zbanowali na forum n bo napisałem ile abonentów pozyskał Polsat Cfrowy hehehe Chyba ich to boli ze Cyfrowy polsat w ciągu jednego miesiaca pozyskał 200 tys abonentów nowych a n-ka została w tyle U mnie dużo znajomych rezygnuje z n i bierze Polsat albo Cyfre+ gdzie oferta jest duzo lepsza niz w n . Słabe wyniki n bardzo słabe . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcho Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 ale są przynajmniej w miarę wiarygodne a w wyniki Polsatu p. Solorza za diabła nie wierzę.Manipulować danymi można bardzoi łatwo zresztą jak każdą statystyką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GieKa Opublikowano 6 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 CP jest notowany na GPW i co kwartał przedstawia szczegółowe "rozliczenie". Nie raz na forum pojawiały się pdf-y czy tabelki. n tego nie robiła. Po wycofaniu się ITI z giełdy w Luksemburgu, dane które przedstawiała n praktycznie nie podlegały weryfikacji. Teraz kiedy TVN jest właścicielem może się to zmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Od dosyć dawna prowadzę statystyki na własne potrzeby i tym razem to jeden wskaźnik przy N mi nie pasuje Reszta się zgadza. Mimo to dajecie się zwieść statystykom, ponieważ wyniki N i Cyfrowego różnią się może 10 tys. abonentów, może 20... Dlaczego tak jest? Otóż proste zbicie komunikatów z dzisiaj, sprawdzenie starych danych oraz założenie, że 48% sprzedanych pakietów w CP w 4Q to pakiet familijny w górę, a 52% to pakiet MINI. Nie jest to głupie założenie, bo wcześniej sprzedaż prezentowała się nawet na poziomie 66% - MINI, 33% - Familijny. I tak zresztą nawet jeśli te procenty jednak się różnią ( o czym dowiemy się przy komunikacie giełdowym) to ma to jedynie znaczenie w podziale pakiety mini - pakiety abonamentowe. Całość prezentuje się więc następująco: Wzrost klientów w 2009: ITI - ok. 537 000 CP - ok. 475 000 W tym oferta MINI/TNK: MINI - ok. 280 000 TNK - ok. 348 000 W tym oferty Familijny+/N: Familijny - ok. 195 000 N - ok. 189 000 Wzrost - IV kwartał 2009 roku: ITI - ok. 266 000 CP - ok. 286 000 W tym oferta MINI/TNK: MINI - ok. 147 000 TNK - ok. 140 000 W tym oferty Familijny+/N: Familijny - ok. 139 000 N - ok. 126 000 Jak widzicie co najmniej dwie platformy w naszym kraju idą prawie łeb w łeb. Ciekawe jak sobie Cyfra+ radzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GieKa Opublikowano 6 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 A masz takie zestawienia za 2008 rok? Bo nie wiadomo czy n przyspieszyło czy CP dostało zadyszki? Jakie wtedy były różnice? Rynek chyba nasycił się już ofertą "dla ludu". Polski abonent staje się coraz bardziej wymagający. Może wydzielić jakiś wątek tylko o ilości abonentów w n? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitero77 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Od dosyć dawna prowadzę statystyki na własne potrzeby i tym razem to jeden wskaźnik przy N mi nie pasuje Reszta się zgadza. Mimo to dajecie się zwieść statystykom, ponieważ wyniki N i Cyfrowego różnią się może 10 tys. abonentów, może 20... Dlaczego tak jest? Otóż proste zbicie komunikatów z dzisiaj, sprawdzenie starych danych oraz założenie, że 48% sprzedanych pakietów w CP w 4Q to pakiet familijny w górę, a 52% to pakiet MINI. Nie jest to głupie założenie, bo wcześniej sprzedaż prezentowała się nawet na poziomie 66% - MINI, 33% - Familijny. I tak zresztą nawet jeśli te procenty jednak się różnią ( o czym dowiemy się przy komunikacie giełdowym) to ma to jedynie znaczenie w podziale pakiety mini - pakiety abonamentowe. Całość prezentuje się więc następująco: Wzrost klientów w 2009: ITI - ok. 537 000 CP - ok. 475 000 W tym oferta MINI/TNK: MINI - ok. 280 000 TNK - ok. 348 000 W tym oferty Familijny+/N: Familijny - ok. 195 000 N - ok. 189 000 Wzrost - IV kwartał 2009 roku: ITI - ok. 266 000 CP - ok. 286 000 W tym oferta MINI/TNK: MINI - ok. 147 000 TNK - ok. 140 000 W tym oferty Familijny+/N: Familijny - ok. 139 000 N - ok. 126 000 Jak widzicie co najmniej dwie platformy w naszym kraju idą prawie łeb w łeb. Ciekawe jak sobie Cyfra+ radzi? To jak robisz takie wyliczenia to napisz nam jeszcze APRU N-ki i Cyfrowego Polsatu Tylko nie zapomnij wliczyć abonentów TNK to N Ciekawe kto będzie miał wyższe APRU czy ta super telewizja Nowej Generacji czy ten zacofany Polsat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Jest oczywiste, że N przyspieszyła wzrostem TNK. Cyfrowy Polsat wyraźnie zwolnił. W 2008 roku cały Cyfrowy Polsat rósł o 650 tys abonentów, w tym już tylko + 475 tysięcy. W 2008 Familijny urósł + 460 tys., N + 234 tys. abonentów. ARPU dla N+TNK to ok. 39zł, ale przy założeniu, że ARPU TNK to 10,5zł, a N 58zł. Przy czym te 10,5 zł odnosi się prawdopodobnie do płacących za TNK, a tych jest mniej niż połowa abonentów karty TNK w ogóle. Niestety póki TVN S.A. nie wyda odpowiedniego komunikatu giełdowego w tej sprawie to można tylko przypuszczać, że tak jest. ARPU Cyfrowego ok. 34 zł o ile dobrze pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawop Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Nie można dodawać abonentów TNK do abo nki, bo są to dwa oddzielne podmioty. Zresztą sami przedstawiciele ITI kiedyś zapowiadali, że nie będą tak robić. Zupełnie inaczej przedstawia się sytuacja w CP, gdyż Mini i Familijny to są pakiety działające w obrębie tej samej platformy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Nie dodają, bo tak im wygodnie w sumie, dlaczego mielibyśmy nie porównywać ich wyników? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d100 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Po pierwsze klienci TNK nie są żadnymi abonentami, bo nie mają umowy na abonament. Po drugie jeśli już sumujesz wyniki n i TNK to rób to rzetelnie, czyli: Wariant 1: Po stronie TNK uwzględniaj tylko aktywne karty - będzie to z grubsza odpowiadać wzrostowi przyłączeń netto pakietu mini po stronie CP ALBO Wariant 2: Po stronie CP dodawaj potencjalnych klentów pre-paid - będzie to z grubsza odpowiadało liczbie przyłączeń brutto po stronie TNK Inaczej obliczenia sa bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomo21 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 A co z abonamentami Cyfry+ ilu ich jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GieKa Opublikowano 7 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Trzej królowie (CP, Cyfra+ i n) składają dary TVP w podzięce że ta nie uruchomiła swojej platformy O ile setek tysięcy mniej pozyskałyby abonentów te platformy? Sporo. Myślę że ze 100 tys platforma TVP zdobyłaby do końca roku. Zwłaszcza jeśli pojawiłyby się dedykowane dla niej, tanie tunery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nin Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Wczoraj Cyfrowy Polsat poinformował, że rok 2009 zakończył liczbą 3,2 mln abonentów, a telewizja "n" liczbą 697 tys. abonentów. Satelitarna platforma Cyfra+ na razie nie zdradza swoich wyników za 2009 roku, zapowiada, że zrobi to w ciągu najbliższych tygodni. Jednak Dziennik Gazeta Prawna szacuje, że Cyfra+ 2009 roku mogła zakończyć liczbą 1,6 mln abonentów, co oznacza wzrost o ponad 200 tys. klientów. News z media2.pl Wydaje mi się że chodzi tu o ostatni kwartał to oznacza porażkę w porównaniu z danymi jakie podał Bartek. A teraz też z media2.pl o N: Na początku listopada 2009 roku Grupa TVN w raporcie finansowym informowała, że do końca 2009 roku liczba subskrybentów platformy "n" ma osiągnąć 766 tysięcy. Wczoraj poinformowano, że na koniec 2009 roku telewizja "n" posiadała 697 tysięcy abonentów, czyli o 69 tys. mniej niż zakładano. W samym grudniu 2009 roku telewizja "n” pozyskała 80 tysięcy nowych abonentów, w całym 2009 roku liczba nowych abonentów "n" wyniosła 300 tysięcy. Analityk Deutsche Banku w rozmowie z Gazetą Wyborczą przyznaje, że liczył na 700 tys. abonentów. Stwierdził, że telewizja "n" pod rządami nowego prezesa nie walczy z konkurencją na promocję. Z kolei analityk KBC Securitie w wypowiedzi dla dziennika Parkiet dane telewizji "n" ocenił pozytywnie, zgodnie z oczekiwaniami. Także zakładał, że platformie uda się zdobyć 700 tys. abonentów. Sam prezes jest zadowolony z wyników. - Jestem zadowolony z przyspieszonego wzrostu zarówno w segmencie abonenckim, jak i segmencie usług pre-paid. Tak dobre wyniki to ważny krok w kierunku dalszej dywersyfikacji naszych źródeł przychodu. Etap rozwoju, do którego obecnie dotarliśmy daje solidne podstawy do dalszego wzrostu w 2010 i kolejnych latach - stwierdził Markus Tellenbach, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Grupy TVN. Dzisiejsza reakcja giełdy: TVN spadek o 3,8% CP wzrost o 1,63% Dane z 15.22 . Wiem że prawie cały WIG 20 na minusie ale nie po 3%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GieKa Opublikowano 8 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Taką ciekawostkę znalazłem Co ciekawe, cena zakupu 26 proc. udziałów platformy może wzrosnąć nawet o 60 mln euro, jeśli do 2011 r. N spełni następujące warunki: • przychody abonamentowe przekroczą 555,6 mln zł; • będzie miała ponad 848 tys. aktywnych abonentów związanych umowami (teraz ma 532 tys.); • przeciętny przychód od jednego abonenta przekroczy 60,48 zł (na koniec 2008 r. było to 50 zł) oraz • N będzie rentowna na poziomie operacyjnym (na razie funkcjonuje dzięki pożyczkom od akcjonariuszy).http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,637 ... _TVN_.html Czyli jeśli nie osiągną tego 848 tys abonentów to TVN "zarobi" 60 mln euro? Czyli będą mogli przeznaczyć te pieniążki na platformę n. Ale z drugiej strony TVN należy do ITI więc powinno robić wszystko by dać zarobić ITI. Jeśli da zarobić to nie zainwestuje tych 60 mln euro w platformę n. Strasznie to wszystko zagmatwane Ktoś pamięta kiedy n miała wyjść na swoje i jaka miała być wtedy liczba abonentów? Bo jeśli planowali na koniec 2009 766 tys abonentów a mają o 70 tys mniej to cały ten plan wziął w łeb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.