Skocz do zawartości

nFilm i nFilm 2


Karol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na MGM Duch 2 i Duch 3 leciały w HD, nie wiem co widziałeś na nfilmie, bo tego kanału nie oglądam. Większość filmów, która leci na MGM została "przeniesiona" do HD z taśmy filmowej, więc to nie są żadne upscale, już o 4:3 nie wspomnę, bo nikt raczej filmów kinowych w tym formacie nie kręci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KwiateK zdaje się że pomylił właśnie upscale z transferem z taśmy filmowej do HD. Dla przypomnienia, taśma filmowa ma jeszcze większą rozdzielczość niż Full HD. Podobnie zresztą robi Anixe HD na Astrze, tyle że tam mają dwa razy większy bitrate i to też widać.

 

Nie zmienia to jednak faktu że ostatnio na MGM nowe filmy (powyżej 2000 roku) faktycznie lecą tylko w upscalu. Oszczędzają czy jaka [beep]a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czego jest obróbka komputerowa? Zauważ, że dużo starych filmów, np. tych emitowanych w TCM mimo czarno-białych kolorów, z reguły nie posiada jako takich dropów, zawinięć taśmy ani trzeszczących dźwięków. Przegrywając filmy na nośniki cyfrowe, często zamazuje się wszelkiego rodzaju efekty starości, by widz mógł spokojnie je obejrzeć i żeby nie skazywać materiału całkowite zniszczenie z biegiem lat. A w Polsce nie ma już chyba telewizji, która korzysta z telekina, wszyscy korzystają z cyfrowych Bet.

 

Bardzo prosty przykład, choć nie związany z tematem. Polsat kolorując serię filmów z Kargulem i Pawlakiem oczywiście metodą poklatkową, także usunął wszelkiego rodzaju zakłócenia i dropy na taśmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Co sądzicie o planach wprowadzenia na kanałach nFilm filmów w 3D? Moim zdaniem świetny pomysł i choć pewnie zostanę zjechany przez bandę zadymiarzy z CP lub C+, to uważam że rozpoczęta moda na 3D z lat 90 teraz przeżywa swój renesans. Kiedyś może nie wyglądało to zbyt efektownie, zważywszy na niską jakość analogowych kanałów i kineskopów kulistych o małej przekątnej, teraz jednak są telewizory LCD, kanały nFilm są w jakości HD, ufam że producenci kanału zrobią wszystko aby była to rozrywka "nowej generacji" znacznie lepsza niż ta z lat 90'tych. Filmy 3D w nFilm mają być emitowane w standardzie Color Code, do którego najlepsze są okulary bursztynowo - niebieskie (inne nazwy amber-blue, lub color code), standard ten zapewnia nieco lepsze odwzorowanie normalnych kolorów i nie powoduje takich przekłamań w kolorze skóry albo np. w kolorze czerwonym, jak inne standrdy obrazów stereoskopowych.

W każdym razie BRAWA dla nFilm HD za podążanie za trendami i chęć wprowadzania takich nowych pomysłów. Mam też drobne uwagi, myślę że filmy te powinny być emitowane wieczorem, bo przy świetle dziennym raczej nie wygląda to tak efektownie, poza tym myślę że jeszcze lepiej byłoby zamieścić taki film w bibliotece nFILM VOD, gdyż nie zakłócało by to normalnej ramówki kanałów nFILM, choć pewnie ze względu na kablówki, ta opcja nie będzie brana pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mówię że 3D przeżywa swój renesans, w związku z całym tym medialnym szumem na temat technologii 3D i dlatego telewizje odkurzyły stare magiczne księgi i sięgnęły do technologii która dostarczała nam kiedyś tyle radości, a teraz podają ją w nowym wydaniu. Oczywiście, prawda jest taka że nie ma jeszcze w sprzedaży telewizorów które potrafią wyświetlić obraz z głębią (3D), istnieją już zaawansowane praktycznie funkcjonujące prototypy ale mają poważne wady, zamglony obraz, wyblakłe kolory itp, ta nowa technologia jest cały czas dopracowywana i niewykluczone że wkrótce zobaczymy jej efekty, natomiast teraz nie ma nawet kanałów, ani takich wolnych pojemności na transponderach by dla potrzeb obrazu stereoskopowego transmitować podwójną wiązkę video w HD dla jednego kanału.

nFilm wzorem zachodnich kanałów filmowych nie czeka na efekty pracy naukowców lecz woli wykorzystywać falę popularności 3D i zaproponować coś nowego, przy czym widzowie będą się mogli świetnie bawić .... i przy okazji śmiesznie wyglądać w okularkach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno pomysł ciekawy. W UK Channel 4 czasem emituje coś w HD i 3D właśnie w standardzie color code. Rok temu jeden z odcinków serialu Chuck stacja NBC w USA też wyemitowała w tym formacie.

Na pewno będzie to wyglądać lepiej niż w latach '90 na małych odbiornikach CRT w jakości SD.

 

 

A tak z innej beczki. Ktoś się orientuje czy takie 3D jakie zastosowano w Avatarze czy teraz w wielu innych filmach, studia filmowe mogą przerobić na 3D w standardzie color code i tak to wydać na np. Blu-ray?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tu jest mowa o jednym producencie, a nie o kilku.

Na forach i w komentarzach pojawiają się różne przypuszczenia, a to Sony, a to Fox, a przecież ten nowy producent/dystrybutor może pochodzić z Europy, lub innej części świata (np Bollywood). Na te największe wytwórnie w nFilm to na razie nie ma co liczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
WOW 4:3 w HD

A czemu nie? Standardowy format klatki filmowej to 4:3. Obraz panoramiczny uzyskuje się po założeniu na obiektyw różnego rodzaju soczewek, np. Panavision. Stąd np. bliki światła na filmie są owalne, a nie okrągłe. Wiele polskich filmów kinowych zostało nakręconych w 4:3 bez stosowania obiektywów Panavision, co nie znaczy że nie mają rozdzielczości większej niż HD. Na przykład taki Vabank czy Miś. Swoją drogą, wczoraj Vabank leciał na TVN-ie w 16:9. Skąd wzięli taki format? Uzyskali go poprzez wykadrowanie z klatki obrazu 4:3 na kliszy. Możliwe, że film został poddany restauracji (na kopii TVN-u nie występował efekt telekina w jasnych partiach obrazu), a więc ponownie zeskanowany i oczyszczony, stąd możliwe było uzyskanie pożądanej rozdzielczości filmu - jednak kosztem części obrazu. Czy to właściwe postępowanie, nie jestem do końca przekonany. Filmy były kadrowane do klatki obrazu 4:3 i czasami po prostu nie da się z nich wyciąć niczego niepotrzebnego, by uzyskać 16:9 - wszystko jest "na styk". Częściowo takie "kastrowanie filmów" udaje się dlatego, że dawniej umieszczano w kadrach całe postacie, a teraz weszła moda na kadrowanie w połowie czoła, stąd wrażenie nowoczesnych ujęć w starych "wykastrowanych" produkcjach. Jednak możliwe byłoby uzyskanie filmu w 4:3 i HD, dlatego dziwię się, że osoby wprowadzające ten standard na świecie, o tym nie pomyślały (tak jak w SD wprowadzono WSS). Przecież prawie wszystkie reportaże, kręcone z kamer naramiennych są w proporcji 4:3. W Polsce w tym formacie zostało nakręcone prawie 100% dokumentów, wszelkiego rodzaju archiwaliów WFDiF, które przecież można by było zeskanować do rozdzielczości HD, ale już niekoniecznie byłoby co w nich kadrować. Bo chyba lepiej pooglądać film takim, jak widział go autor (w 4:3, z pasami po bokach), niż widzieć go na pełnym ekranie telewizora, ale jednocześnie mieć wrażenie, że siedzimy za blisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

@Pawel85 Kto się zaopatrzył, to się zaopatrzył :wink: Ale rozumiem pytanie bogdana425, bo jupiter nie pisał nic o używaniu tych okularów (no chyba, że inne stacje - w tym SD - też ogląda w tych okularach i nie musiał ich zdejmować 8)) :] Ba nawet pisał, że tylko "przelatywał" po kanałach, a więc nawet nie zamierzał oglądać nic w 3D, więc o tych specjalnych okularach też raczej nie ma mowy, więc jak zobaczył to 3D na Nfilmie i to przez całe 3 sekundy

[...] przełączyłem, ale przez 3 sekundy wyraźnie widziałem że był to obraz 3D
:>

Superman, czy co - też tak chcę :> :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory to że nie miał okularów to mógł zobaczyć 3D. Ale tylko z nazwy 3D, bo bez okularów nie zobaczymy tych efektów a jedynie nieco rozmyty obraz który się znacząco różni od obrazu telewizji 2D

Każdy nawet osoba która ma Rubina zauważy tę różnicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby skąd wyczytałeś że ameryka? Ot niezły bajer. W sieci też jest trochę filmów w 3D color code. Skoro zostały takie wersje nakręcone to dlaczego by tego nie puścić. Zwłaszcza że wygląda to w HD o niebo lepiej niż na Polsacie na np. 20 calowym CRT w latach '90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym wiedział że będzie w Color Code na pewno bym się w takie okulary zaopatrzył wcześniej, to pewnie była emisja testowa dlatego bez zapowiedzi. Ale to że nie ma się okularów na nosie to nie znaczy że nie można zauważyć że emisja jest w 3D anaglificznym, widać to ponieważ wszystkie krawędzie postaci i przedmiotów są rozdwojone i mają charakterystyczne czerwone i niebieskie przebarwienia, które znikają po założeniu okularów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, była zapowiedź ale na maj. Potem przesunęli to (niby z powodu żałoby) i już dokładnego info nie podali, kiedy należy się spodziewać emisji w 3D.

Z programu tv można było wywnioskować że to może być 2 maja (na nFilm HD i nFilm HD 2 równoczesna emisja tego filmu) ale nie było nigdzie oficjalnej informacji że poleci ten film w 3D, a co ważniejsze nawet nie podali czy będzie to nFilm HD czy nFilm HD2.

 

Trochę kiepsko u nich z informowaniem abonentów i potencjalnych abonentów tych kanałów. To samo z ramówką stacji, która w ostatniej chwili pojawia się na stronach nFilmów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...