Jump to content
Sign in to follow this  
tomekb1976

[FAQ] Mam problem z odbiornikiem CP - jak sobie poradzić ?

Recommended Posts

Poniżej przedstawiono problemy, jakie mogą się pojawić podczas użytkowania dekoderów.
Opisy, oraz opcje dekoderów są ogólne i dotyczą wszystkich dekoderów (omówione opcje są typowe dla dekodera Samsung, w nawiasie podano opcje dla dekodera Echostar). Zawarto tutaj najczęściej występujące problemy, o których użytkownicy pytają na tym Forum.
Podczas wystąpienia problemu, nie należy od razu panikować, czy też myśleć o zerwaniu umowy z operatorem, lecz zachować spokój i spróbować znaleźć sensowne rozwiązanie.
Uwaga. Wszystkie czynności opisane zostały przy założeniu, że instalacja antenowa została wykonana poprawnie, oraz antena jest ustawiona poprawnie.

Objawy jakie mogą wystąpić podczas użytkowania to

  • zakodowane wszystkie kanały
  • zakodowana część kanałów
  • brak części kanałów na liście głównej
  • zawieszanie się dekodera
  • brak obrazu, głosu, skakanie obrazu, pisk, lub podobne zachowania
  • ciągłe świecenie się przycisku wł/wył, brak reakcji na cokolwiek (tylko Echostar DSB 616)

Poniżej znajduje się opis czynności, jakie należy wykonać. Czynności te są ułożone w takiej kolejności, w jakiej należy je wykonać.


  • Wyłącz dekoder, wyjmij wtyczkę z gniazdka sieciowego, odczekaj chwilę, a następnie załącz dekoder ponownie.
  • Przywróć ustawienia fabryczne dekodera, oraz zainstaluj listę kanałów od nowa.
    • Aby przywrócić ustawienia fabryczne dekodera, wchodzimy w menu dekodera. Jeśli dekoder poprosi nas o PIN, a wcześniej nie ustawialiśmy swojego to należy podać 0000. Wybieramy opcję "Instalacja", lub podobną. Następnie wybieramy opcję "Przywróć ustawienia fabryczne". (Echostar - Konfiguracja, Ustawienia fabryczne, zmieniamy na "Tak", naciskamy Potwierdź).
    • Aby wyszukać ponownie kanały, czy jak kto woli zainstalować ponownie kanały, wchodzimy w menu dekodera. Szukamy opcji odpowiedzialnych za instalację, bądź programy. W większości przypadków będzie to opcja "Instalacja". Jeśli dekoder poprosi nas o PIN, a wcześniej nie ustawialiśmy swojego to należy podać 0000. Szukamy opcji "Skanowanie Sieci" lub "Sieć Polsat" lub podobnej. Wybieramy tą opcję. Po tym jak dekoder znajdzie nam kanały, naciskamy OK. Instalacja kanałów zakończona. (Echostar - Konfiguracja, Instalacja programów, Sprawdź sygnał, Szukanie kanałów)
  • Wyjmij kartę dekodującą, przetrzyj ją delikatnie, ewentualnie przedmuchaj z kurzu gniazdo na kartę i włóż z powrotem poprawnie kartę (chipem do dołu).
  • Ponów sygnał poprze Internetowe Centrum Obsługi Klienta (ICOK).
    • ICOK dostępny jest na stronie https://icok.cyfrowypolsat.pl/, podać numer karty oraz hasło. Po zalogowaniu się, należy przejść do zakładki "Usługi". Następnie należy wybrać opcję "Usługi serwisowe". Należy nacisnąć widoczny przycisk "Wznów połączenie z satelitą".
    • Osoby które nie posiadają swojego konta w ICOK, muszą takowe sobie założyć. W tym celu należy wybrać opcję "Pierwsze logowanie" oraz wypełnić znajdujące się tam dane (przepisać kod z obrazka, podać numer karty dekodera, ustawić sobie hasło (tylko nie wolno zapomnieć, bo to następny kłopot będzie !), podać swój pesel, e-mail oraz zatwierdzić zgodę na przetwarzanie danych osobowych). I to wszystko. Teraz należy zastosować się do porady opisanej powyżej.
    lub
  • Zadzwoń do Biura Obsługi Klienta (BOK) w celu ponowienia sygnału.
    • Jak zadzwonić ? Należy wybrać numer 0 801 08 08 08 lub dla telefonu komórkowego 222 127 222. Po usłyszeniu powitania należy przycisnąć "6" na klawiaturze numerycznej telefonu. Trzeba mieć przygotowany numer karty, ponieważ automat poprosi Cię o to.

    lub
  • Zadzwoń do Biura Obsługi Klienta (BOK) i skontaktuj się z konsultantem, a następnie poproś o ponowienie sygnału.
    • Jak zadzwonić ? Należy wybrać numer 0 801 08 08 08 lub dla telefonu komórkowego 222 127 222. Po usłyszeniu powitania należy przycisnąć "0" na klawiaturze numerycznej telefonu.

Uwaga. W krokach 4-6 powyższych przed przystąpieniem do ww. czynności, należy włączyć dekoder oraz pozostawić go na jednym z kanałów:
 

Polsat HD znajdujący się na pozycji 1

CBS Europa HD znajdujący się na pozycji 42
Disney Junior znajdujący się na pozycji 88
TNT HD znajdujący się na pozycji 152

Nat Geo People HD znajdujący się na pozycji 160

 

Dekoder musi być tak pozostawiony, aż do uzyskania obrazu. Należy czekać do trzech godzin. W przeciwnym razie, jeśli obraz się nie pojawi, należy ponownie przejść do punktu 6 po uprzednim skontrolowaniu siły i jakości sygnału z w/w częstotliwości. Brak lub słaby sygnał nie pozwoli odebrać karcie uprawnień i tym samym odblokować kanałów. Ponadto w sytuacji komunikatu "Tego kanału nie ma w twoim abonamencie" tylko na niektórych kanałach z wykupionego pakietu może być wynikiem słabego sygnału z częstotliwości, na której nadawany jest kanał.

Parametry kanałów z oferty Cyfrowego Polsatu: http://en.kingofsat.net/pack-polsat.php


Problem ciągłego świecenia się na zielono przycisku wł/wył, brak reakcji na cokolwiek. Dekoder Echostar DSB 616
Problem ten, występuje podczas uszkodzenia kondensatorów. Są to kondensatory oznaczone na płycie głównej dekodera jako CP 107 oraz CP 108. Parametry tych kondensatorów to 1000uF, 16V (kondensator elektrolityczny o pojemności tysiąc mikrofaradów, na napięcie szesnaście woltów). Należy wymienić te elementy, aby dekoder odzyskał sprawność.


Instalowanie typowego "zeza", czyli Hot Bird + Astra. Układ z monoblokiem lub dwoma konwerterami.
Tym razem nie będzie to opis jak zbudować instalację satelitarną w układzie "zeza" ale wytłumaczę, jak ustawić, przygotować dekoder do tego typu rozwiązania.


  • Wchodzimy w menu dekodera. Szukamy opcji odpowiedzialnych za instalację. W większości przypadków będzie to opcja "Instalacja". Jeśli dekoder poprosi nas o PIN, a wcześniej nie ustawialiśmy swojego to należy podać 0000. Następnie szukamy opcji "Ustawienia LNB" lub podobnej. Niekiedy może pojawić się opcja "Ilość LNB" lub podobna. Ustawiamy wartość na "2". W ustawieniach LNB zmieniamy następujące opcje:
  • W opcji "Satelita" wybieramy satelitę Hotbird 1-6. W opcji "DiSEqC" ustawiamy DiSEqC A. Zapisujemy wprowadzone zmiany (przycisk OK)
  • W opcji "Satelita" wybieramy satelitę Astra 1 (19,2°E). W opcji "DiSEqC" ustawiamy DiSEqC B. Zapisujemy wprowadzone zmiany (przycisk OK)

(Echostar - Konfiguracja, Instalacja programów, LNB ustawiamy na "2", Przełącznik DiSEqC 1..4, LNB1, oraz LNB2 ustawiamy na "Uniwer. LNBF". Dodatkowo dla LNB1: Satelita "Hotbird", port "1", LNB2: Satelita "Astra", port "2". Naciskamy "Sprawdź sygnał". Tryb szukania ustawiamy na Sieć (Sieć Polsat), lub FTA (tylko niekodowane), lub Wszystkie).Następnie ponownie wyszukujemy kanały z tak ustawionych satelitów.
Uwaga. W niektórych dekoderach opcję "DiSEqC" ustawiamy odpowiednio Hotbird - DiSEqC 1, Astra - DiSEqC 2, lub też Hotbird - port1, Astra port2. Spotkać można także konwertery monoblok o zamienionych portach, czyli ustawimy odpowiednio Hotbird - DiSEqC B, Astra - DiSEqC A


Dodawanie nowego transpondera
Czasami zachodzi potrzeba dodania nowego transpondera, na którym znajdują się kanały, które dekoder nie może znaleźć automatycznie.


  • Aby dodać nowy transponder, wybieramy z menu dekodera opcję "Instalacja", następnie "Skanowanie Transponderów". Opcję "Użyj TR" (lub TP, lub podobnie brzmiąca) ustawiamy na "Nowy". Ustawiamy Częstotliwość w MHz. Ustawiamy Symbol Rate w MS/s. Ustawiamy polaryzację (V - pionowa, H - pozioma). Ewentualnie ustawiamy modulację (DVB, DVB-S2). Naciskamy OK gdy gotowe.

    (Echostar - Konfiguracja, Instalacja programów, Sprawdź sygnał. Wybieramy opcję TP, znajdujemy i ustawiamy na TP00. Wpisujemy częstotliwość w MHz, ustawiamy polaryzację, ustawiamy Symbol Rate. Następnie naciskamy "Potwierdź")


Dodawanie nowego satelity (Samsung DSB-H370G)
W menu tego dekodera, nie wszystkie pozycje satelitarne da się odnaleźć. Przykładem może być satelita Euro Bird 9 (9.0°E)


  • Aby dodać nowego satelitę, wybieramy z menu dekodera opcję "Instalacja", następnie "Ustawienia LNB". W opcji "Satelita" przełączamy prawą strzałką (lub lewą) tak długo, aż uzyskamy "Satellite 1 (0.0°). Do dyspozycji mamy Satellite 1, Satellite 2 oraz Satellite 3. Zapisujemy zmiany. W opcji "Skanowanie Transponderów", w polu "Satelita" ustawiamy dodany wcześniej "Satellite 1". Ustawiamy parametry jakiegoś transpondera i gotowe.


Źródło: apig (naprawa dekodera Echostar DSB 616), Forum SAT Kurier, własne. Zastrzeżenia, sugestie, porady, a przede wszystkim wychwycone błędy i nieścisłości mile widziane na PW

Edited by swojadroga

Share this post


Link to post
Share on other sites

KOMUNIKAT BŁĘDU:
„Błąd 01 – Problem z kartą” (Sagemcom ESI-88: Pojawia się komunikat „Sprawdź kartę”).

POWÓD WYŚWIETLENIA KOMUNIKATU:
Karta jest źle włożona do czytnika dekodera lub karta jest uszkodzona.

MOŻLIWE ROZWIĄZANIA:
1. Sprawdź czy karta włożona jest prawidłowo do dekodera.


  • dekodery CPT (HDx000, F300, Familijny, Mini, M100) chip karty skierowany jest w dół
  • Sagemcom ESI-88 - chip karty skierowany w górę

2. Sprawdź czy numer karty widoczny jest w menu dekodera.

  • jeśli numer jest widoczny w MENU i kanały działają, to udało się rozwiązać problem;
  • jeśli numer jest widoczny w MENU i kanały nie działają, to odczytaj nowy komunikat błędu i postępuj zgodnie z instrukcją dla wyświetlonego błędu;
  • jeśli nadal nie możesz odczytać numeru karty w MENU i numer błędu nadal jest ten sam, przejdź do następnego kroku;

3. Power reset dekodera (odłączenie z prądu).
4. Jeżeli powyższe czynności nie przyniosą rezultatu, dekoder do wymiany w APS.


KOMUNIKAT BŁĘDU:
„Błąd 02 – Problem z kartą” (Sagemcom ESI-88: Pojawia się komunikat „Sprawdź kartę”).
„Błąd 05 – Problem z kartą” (Sagemcom ESI-88: Pojawia się komunikat „Sprawdź kartę”).
„Błąd 06 – Problem z kartą” (Sagemcom ESI-88: Pojawia się komunikat „Sprawdź kartę”).
„Błąd 07 – Problem z kartą” (Sagemcom ESI-88: Pojawia się komunikat „Sprawdź kartę”).
„Błąd 08 – Problem z kartą” (Sagemcom ESI-88: Pojawia się komunikat „Sprawdź kartę”).

POWÓD WYŚWIETLENIA KOMUNIKATU:
Dekoder nie odczytuje karty.

MOŻLIWE ROZWIĄZANIA:
1. Sprawdź czy karta włożona jest prawidłowo do dekodera.

  • dekodery CPT (HDx000, F300, Familijny, Mini, M100) chip karty skierowany jest w dół
  • Sagemcom ESI-88 - chip karty skierowany w górę

2. Sprawdź czy numer karty widoczny jest w menu dekodera.

  • jeśli numer jest widoczny w MENU i kanały działają, to udało się rozwiązać problem (mam nadzieję na długo);
  • jeśli nadal nie możesz odczytać numeru karty w MENU i numer błędu nadal jest ten sam z w/w grupy błędów, przejdź do następnego kroku;

3. Przetrzyj chip karty na przykład o spodnie.
4. Sprawdź czy numer karty widoczny jest w menu dekodera.

  • jeśli numer jest widoczny w MENU i kanały działają, to udało się rozwiązać problem (mam nadzieję na długo);
  • jeśli nadal nie możesz odczytać numeru karty w MENU i numer błędu nadal jest ten sam z w/w grupy błędów, przejdź do następnego kroku;

5. Power reset dekodera (odłączenie z prądu).
6. Sprawdź czy numer karty widoczny jest w menu dekodera.

  • jeśli numer jest widoczny w MENU i kanały działają, to udało się rozwiązać problem (mam nadzieję na długo);
  • jeśli nadal nie możesz odczytać numeru karty w MENU i numer błędu nadal jest ten sam z w/w grupy błędów, przejdź do następnego kroku;

7. Jeżeli powyższe czynności nie przyniosą rezultatu lub komunikat błędu wraca (możliwy inny numer błędu), dekoder do wymiany w APS.
UWAGA
Powyższe numery błędów mogą powodować w następstwie wyświetlenie błędu 04, błędu 09 lub "Tego kanału nie ma w twoim abonamencie". Jeśli instrukcja postępowania dla tych komunikatów nie pomaga, to konieczna jest wymiana dekodera w APS.


KOMUNIKAT BŁĘDU:
„Brak karty w dekoderze – włóż ważną kartę”
„Proszę włożyć kartę”.

POWÓD WYŚWIETLENIA KOMUNIKATU:
Brak karty w czytniku dekodera.

MOŻLIWE ROZWIĄZANIA:
1. Włóż kartę do czytnika dekodera.

  • dekodery CPT (HDx000, F300, Familijny, Mini, M100) chip karty skierowany jest w dół
  • Sagemcom ESI-88 - chip karty skierowany w górę


KOMUNIKAT BŁĘDU:
„Błąd 03 – Problem z kartą” (Sagemcom ESI-88: Pojawia się komunikat „Karta nieaktywna”)

POWÓD WYŚWIETLENIA KOMUNIKATU:
Karta nie jest sparowana z tym dekoderem.

MOŻLIWE ROZWIĄZANIA:
1. Włóż właściwą kartę prawidłowo do dekodera.


  • dekodery CPT (HDx000, F300, Familijny, Mini, M100) chip karty skierowany jest w dół
  • Sagemcom ESI-88 - chip karty skierowany w górę

2. Upewnij się, że posiadasz aktualną wersję oprogramowania w swoim dekoderze (lista znajduje się tutaj: viewtopic.php?f=7&t=8680#p955190
3. Ponów uprawnienia dla karty w wygodny dla Ciebie sposób:

  • ICOK (Internetowe Centrum Obsługi Klienta) pod adresem: https://icok.cyfrowypolsat.pl/icok/
  • Dzwoniąc do TCOK (Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta) pod numerem: 222 127 222, 699 00 22 22 i wybierając kolejno: 3, 1, 1 i wprowadzając za pomoca klawiatury telefonu swój numer karty.
  • Dzwoniąc do TCOK (Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta) pod numerem: 222 127 222, 699 00 22 22 i wybierając 0 (połączenie z konsultantem).
  • Dzwoniąc do APS-u (Autoryzowanego Punktu Sprzedaży), lista tuatj: http://www.cyfrowypolsat.pl/oferta/tele ... e-kupic.cp

4. Włącz jeden z kanałów:

 

Polsat HD znajdujący się na pozycji 1
CBS Europa HD znajdujący się na pozycji 42
Disney Junior znajdujący się na pozycji 88
TNT HD znajdujący się na pozycji 152
Nat Geo People HD znajdujący się na pozycji 160

 

5. Do 3 godzin lub do pojawania się odbioru kanałów pozostawiaw dekoder na jednym z w/w kanałów i nie zmieniaj kanału, aby nie przerywać procesu aktywacji.
6. Jeśli problem nadal występuje, skontaktuj się z TCOK łącząc się z konsultantem w celu sprawdzenia prawidłowego nadania pakietów w systemach CP i ewentualnego "zresetowania" nadania pakietów.

WAŻNE
Ponowienie uprawnień jest dostępne na satelicie przez 72h. Wykonanie 3 ponowień jednego dnia blokuje wykonanie kolejnego ponowienia do końca dnia.

UWAGA
Sagemcom ESI-88 - Jeśli dekoder każdego dnia około 18-ej blokuje się (komunikat: „Karta nieaktywna”), a ponowienie uprawnień odblokowuje dostęp do kanałów do nastęnego dnia, to jest to objaw zaległości w płatnościach.


KOMUNIKAT BŁĘDU:
„Błąd 04 – Problem z kartą” (Sagemcom ESI-88: Pojawia się komunikat „Karta nieaktywna”)

POWÓD WYŚWIETLENIA KOMUNIKATU:
Karta nie jest sparowana z dekoderem. Błąd typowy dla braku płatności.
Ten typ błędu pojawia się również w dopiero co wydanych dekoderach abonentom, np. po wymianie serwisowej.

MOŻLIWE ROZWIĄZANIA:
1. Upewnij się, że płatność za bieżący okres rozliczeniowy została dokonana i została zaksięgowana na koncie CP.
2. Upewnij się, że posiadasz aktualną wersję oprogramowania w swoim dekoderze (lista znajduje się tutaj: viewtopic.php?f=7&t=8680#p955190
3. Ponów uprawnienia dla karty w wygodny dla Ciebie sposób:

  • ICOK (Internetowe Centrum Obsługi Klienta) pod adresem: https://icok.cyfrowypolsat.pl/icok/
  • Dzwoniąc do TCOK (Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta) pod numerem: 222 127 222, 699 00 22 22 i wybierając kolejno: 3, 1, 1 i wprowadzając za pomoca klawiatury telefonu swój numer karty.
  • Dzwoniąc do TCOK (Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta) pod numerem: 222 127 222, 699 00 22 22 i wybierając 0 (połączenie z konsultantem).
  • Dzwoniąc do APS-u (Autoryzowanego Punktu Sprzedaży), lista tuatj: http://www.cyfrowypolsat.pl/oferta/tele ... e-kupic.cp

4. Włącz jeden z kanałów:

 

Polsat HD znajdujący się na pozycji 1
CBS Europa HD znajdujący się na pozycji 42
Disney Junior znajdujący się na pozycji 88
TNT HD znajdujący się na pozycji 152
Nat Geo People HD znajdujący się na pozycji 160

 

5. Do 3 godzin lub do pojawania się odbioru kanałów pozostawiaw dekoder na jednym z w/w kanałów i nie zmieniaj kanału, aby nie przerywać procesu aktywacji.
6. Jeśli problem nadal występuje, skontaktuj się z TCOK łącząc się z konsultantem w celu sprawdzenia prawidłowego nadania pakietów w systemach CP i ewentualnego "zresetowania" nadania pakietów.

WAŻNE
Ponowienie uprawnień jest dostępne na satelicie przez 72h. Wykonanie 3 ponowień jednego dnia blokuje wykonanie kolejnego ponowienia do końca dnia.

UWAGA
Sagemcom ESI-88 - Jeśli dekoder każdego dnia około 18-ej blokuje się (komunikat: „Karta nieaktywna”), a ponowienie uprawnień odblokowuje dostęp do kanałów do nastęnego dnia, to jest to objaw zaległości w płatnościach.


KOMUNIKAT BŁĘDU:
„Błąd 09 – Problem z kartą” (Sagemcom ESI-88: Pojawia się komunikat „Karta nieaktywna”)

POWÓD WYŚWIETLENIA KOMUNIKATU:
Karta nie jest sparowana z dekoderem. Komunikat występuję po dłuższym odłączeniu dekodera od zasilania lub braku sygnału z anteny satelitarnej.
Ten typ błędu pojawia się również w dopiero co wydanych dekoderach abonetom, np. po wymianie serwisowej.

MOŻLIWE ROZWIĄZANIA:
1. Upewnij się, że posiadasz aktualną wersję oprogramowania w swoim dekoderze (lista znajduje się tutaj: viewtopic.php?f=7&t=8680#p955190
2. Ponów uprawnienia dla karty w wygodny dla Ciebie sposób:

  • ICOK (Internetowe Centrum Obsługi Klienta) pod adresem: https://icok.cyfrowypolsat.pl/icok/
  • Dzwoniąc do TCOK (Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta) pod numerem: 222 127 222, 699 00 22 22 i wybierając kolejno: 3, 1, 1 i wprowadzając za pomoca klawiatury telefonu swój numer karty.
  • Dzwoniąc do TCOK (Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta) pod numerem: 222 127 222, 699 00 22 22 i wybierając 0 (połączenie z konsultantem).
  • Dzwoniąc do APS-u (Autoryzowanego Punktu Sprzedaży), lista tuatj: http://www.cyfrowypolsat.pl/oferta/tele ... e-kupic.cp

3. Włącz jeden z kanałów:

 

Polsat HD znajdujący się na pozycji 1
CBS Europa HD znajdujący się na pozycji 42
Disney Junior znajdujący się na pozycji 88
TNT HD znajdujący się na pozycji 152
Nat Geo People HD znajdujący się na pozycji 160

 

4. Do 3 godzin lub do pojawania się odbioru kanałów pozostawiaw dekoder na jednym z w/w kanałów i nie zmieniaj kanału, aby nie przerywać procesu aktywacji.
5. Jeśli problem nadal występuje, skontaktuj się z TCOK łącząc się z konsultantem w celu sprawdzenia prawidłowego nadania pakietów w systemach CP i ewentualnego "zresetowania" nadania pakietów.

WAŻNE
Ponowienie uprawnień jest dostępne na satelicie przez 72h. Wykonanie 3 ponowień jednego dnia blokuje wykonanie kolejnego ponowienia do końca dnia.


KOMUNIKAT BŁĘDU:
„Tego kanału nie ma w Twoim abonamencie”
„Zakodowany sygnał”
„Odmowa dostępu”

POWÓD WYŚWIETLENIA KOMUNIKATU:
Dekoder nie ma uprawnień na danym kanale (nie został opłacony abonament, nie został wykupiony pakiet).
Komunikat występuję po dłuższym odłączeniu dekodera od zasilania lub braku sygnału z anteny satelitarnej.
Ten typ błędu może pojawić się również w dopiero co wydanych dekoderach abonetom, np. po wymianie serwisowej.
Jeśli komunikat pojawia się tylko na niektórych kanałach z wykupionego i opłaconego pakietu, to powodem jest słaby sygnał z anteny satelitarnej z częstotliwości z której nadawny jest kanał.

MOŻLIWE ROZWIĄZANIA:
1. Podłącz dekoder do prawidłowo ustawionej i sprawnej anteny satelitarnej.
2. Upewnij się, że posiadasz aktualną wersję oprogramowania w swoim dekoderze (lista znajduje się tutaj: viewtopic.php?f=7&t=8680#p955190
3. Ponów uprawnienia dla karty w wygodny dla Ciebie sposób:

  • ICOK (Internetowe Centrum Obsługi Klienta) pod adresem: https://icok.cyfrowypolsat.pl/icok/
  • Dzwoniąc do TCOK (Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta) pod numerem: 222 127 222, 699 00 22 22 i wybierając kolejno: 3, 1, 1 i wprowadzając za pomoca klawiatury telefonu swój numer karty.
  • Dzwoniąc do TCOK (Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta) pod numerem: 222 127 222, 699 00 22 22 i wybierając 0 (połączenie z konsultantem).
  • Dzwoniąc do APS-u (Autoryzowanego Punktu Sprzedaży), lista tuatj: http://www.cyfrowypolsat.pl/oferta/tele ... e-kupic.cp

4. Włącz jeden z kanałów:

 

Polsat HD znajdujący się na pozycji 1
CBS Europa HD znajdujący się na pozycji 42
Disney Junior znajdujący się na pozycji 88
TNT HD znajdujący się na pozycji 152
Nat Geo People HD znajdujący się na pozycji 160

 

5. Do 3 godzin lub do pojawania się odbioru kanałów pozostawiaw dekoder na jednym z w/w kanałów i nie zmieniaj kanału, aby nie przerywać procesu aktywacji.
6. Jeśli problem nadal występuje, skontaktuj się z TCOK łącząc się z konsultantem w celu sprawdzenia prawidłowego nadania pakietów w systemach CP i ewentualnego "zresetowania" nadania pakietów.

WAŻNE
Ponowienie uprawnień jest dostępne na satelicie przez 72h. Wykonanie 3 ponowień jednego dnia blokuje wykonanie kolejnego ponowienia do końca dnia.


KOMUNIKAT BŁĘDU:
Samsung: „Brak zapisanych programów”
Echostar: „Naciśnij MENU do zainstalowania”
CPT: Wyświetlane MENU, nie ma możliwości wyjścia do listy kanałów
Sagem: Brak komunikatu, brak kanałów

POWÓD WYŚWIETLENIA KOMUNIKATU:
Dekoder nie ma zainstalowanej listy kanałów Cyfrowego Polsatu.

MOŻLIWE ROZWIĄZANIA:
1. Sprawdź w MENU dekodera czy poziom sygnału jest prawidłowy.
2. Przeprowadź Instalację Cyfrowego Polsatu w MENU dekodera.


KOMUNIKAT BŁĘDU:
„Brak sygnału”
„Szukam sygnału”

POWÓD WYŚWIETLENIA KOMUNIKATU:
– źle ustawiona antena
– nieprawidłowo podłączony zestaw antenowy lub odłączony przewód antenowy
– źle skonfigurowane ustawienia dekodera (np. wyłączone zasilanie konwertera, przełącznik DiseqC)
- uszkodzony element instalacji antenowej

MOŻLIWE ROZWIĄZANIA:
1. Sprawdź czy przewód antenowy jest podłączony do dekodera i czy wtyczka prawidłowo jest zarobiona lub nie jest luźna.
2. Sprawdź poziom sygnału w MENU oraz ustawienia dekodera (często pomaga wykonane "Ustawień Fabrycznych".
3. Jeżeli to możliwe sprawdź sygnał na innym dekoderze.
4. Jeżeli nadal jest brak sygnału odłącz dekoder od sieci i ponownie go podłącz.
5. Sprawdź mechaniczne uszkodzenia przewodu antenowego na całej jego długości.
6. Sprawdź ustawienie anteny i/lub elementy instalacji antenowej (konwerter, przełącznik DiseqC, multiswitch, itp).


KOMUNIKAT BŁĘDU:
„Zwarcie LNB”.

POWÓD WYŚWIETLENIA KOMUNIKATU:
Zwarcie na wtyczce (żyła styka się z oplotem, ekranem).
Uszkodzony mechanicznie przewód antenowy.
Uszkodzenie elektryczne i/lub mechaniczne konwertera, przełącznika DiseqC.

MOŻLIWE ROZWIĄZANIA:
1. Prawidłowo i z uwagą zarób wtyczki.
2. Wymień uszkodzony element.

Edited by swojadroga
Aktualizacja po 1.X.2015r.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elementy wchodzące w skład udostępnionego zestawu, które należy zwrócić po rozwiązaniu umowy z Cyfrowym Polsatem:

 

EVOBOX PVR

  • karta dostępu warunkowego
  • zasilacz
  • pilot zdalnego sterowania
  • kabel HDMI

SEGEMCOM ESI 88

  • karta dostępu warunkowego
  • pilot zdalnego sterowania
  • kabel zasilający
  • zasilacz SAGEM ESI88
  • kabel HDMI
  • dysk twardy jeśli został wraz z dekoderem udostępniony a nie sprzedany na własność abonentowi
PVR HD 7000

  • karta dostępu warunkowego
  • zasilacz
  • pilot zdalnego sterowania
  • kabel HDMI
HD 6000

  • karta dostępu warunkowego
  • zasilacz
  • pilot zdalnego sterowania
HD 5500

  • karta dostępu warunkowego
  • zasilacz
  • pilot zdalnego sterowania
HD 5000

  • karta dostępu warunkowego
  • zasilacz
  • pilot zdalnego sterowania
HD 3000

  • karta dostępu warunkowego
  • zasilacz
  • pilot zdalnego sterowania
MINI HD 2000

  • karta dostępu warunkowego
  • zasilacz
  • pilot zdalnego sterowania
F300

  • karta dostępu warunkowego
  • zasilacz
  • pilot zdalnego sterowania
  • kabel SCART
Familijny D2

  • karta dostępu warunkowego
  • zasilacz
  • pilot zdalnego sterowania
  • kabel SCART
MINI, M100

  • karta dostępu warunkowego
  • zasilacz
  • pilot zdalnego sterowania
  • podstawka CPT
  • kabel SCART
SAMSUNG DSB H370G

  • karta dostępu warunkowego
  • pilot zdalnego sterowania
SAMSUNG DSB S 305 G

  • karta dostępu warunkowego
  • pilot zdalnego sterowania
  • kabel SCART
ECHOSTAR HDS-400E HD

  • karta dostępu warunkowego
  • pilot zdalnego sterowania
  • kabel zasilający
ECHOSTAR DVR-747

  • karta dostępu warunkowego
  • pilot zdalnego sterowania
  • kabel zasilający
  • kabel SCART
ECHOSTAR DVR 7400HD

  • karta dostępu warunkowego
  • pilot zdalnego sterowania
  • kabel zasilający
  • kabel HDMI
ECHOSTAR DSB 7200HD

  • karta dostępu warunkowego
  • pilot zdalnego sterowania
  • kabel zasilający
ECHOSTAR DSB 7100 HD

  • karta dostępu warunkowego
  • pilot zdalnego sterowania
  • kabel zasilający
  • kabel SCART
ECHOSTAR DSB 717 oraz 717A

  • karta dostępu warunkowego
  • pilot zdalnego sterowania
  • kabel zasilający
  • kabel SCART
ECHOSTAR DSB 616

  • karta dostępu warunkowego
  • pilot zdalnego sterowania
  • kabel zasilający
  • kabel SCART
ECHOSTAR DSB 606

  • karta dostępu warunkowego
  • pilot zdalnego sterowania
  • kabel antenowy
SAMSUNG DSR 7000

  • karta dostępu warunkowego
  • pilot zdalnego sterowania
  • kabel SCART
SAGEM 4285

  • karta dostępu warunkowego
  • pilot zdalnego sterowania
  • kabel zasilający
  • kabel SCART
SAGEM 3275, 4275

  • karta dostępu warunkowego
  • pilot zdalnego sterowania
  • kabel zasilający
  • kabel SCART
Thomson DSI 30PO

  • karta dostępu warunkowego
  • pilot zdalnego sterowania
  • kabel zasilający
  • kabel SCART
Thomson DSI 50PO, Thomson DSI 50PO-M

  • karta dostępu warunkowego
  • pilot zdalnego sterowania
  • kabel zasilający
  • kabel SCART
T-HD200/210

  • zasilacz
  • pilot zdalnego sterowania
T-HD1000

  • zasilacz
  • pilot zdalnego sterowania
Edited by swojadroga

Share this post


Link to post
Share on other sites

MINI HD 2000: 4.18.1.23
HD 3000: 4.18.1.23
HD 5500s: 1.96.4.0
HD 5000: 4.16.1.23
HD 6000: 4.18.1.23
PVR HD 7000: 1.108.1.4
FAMILIJNY F300: 14.2204
FAMILIJNY D2: 14.2204
M100: 14.2204
MINI: 14.2204
SAGEMCOM ESI-88: 3.2.36
ECHOSTAR DSB-7100: 211P
ECHOSTAR DSB-7200: 211P
ECHOSTAR DVR-7400: 210P
ECHOSTAR DVR-747: 301P
ECHOSTAR HDS-400E: 210P
ECHOSTAR DSB-606: 302P
ECHOSTAR DSB-616: 301P
ECHOSTAR DSB717: 301P
ECHOSTAR DSB-717A: 210P
SAMSUNG DSB-H370G: 261
SAMSUNG DSB-S305G: 188
SAMSUNG DS00R-70: 283 2007-12-03
THOMSON DSI-30 PO: 22-2007-12-03
THOMSON DSI-50 PO: 19-2008-11-14
SAGEM ISD-3275: 4.2
SAGEM ISD-4275: 4.2
SAGEM ISD-4285: 4.2
MODUŁ CAM: 1.07.014
T-HD 1000: 1.48.1.0
T-HD 200: 1.48.1.0
T-HD 210: 1.48.1.0

Edited by swojadroga

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...