mikoko Opublikowano 20 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2020 6 minut temu, drq napisał: @tail# ja uważam, że nie ma szans aby niebieski modul działał na ecp, zobaczymy przy kolejnych testach kto miał rację. Obecnie wyswietla się plansza więc brak ecp. Zobacz wątek przyszłość nieparowanych kart. Pare osób pisze ze niebieskie działały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tail# Opublikowano 20 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2020 30 minut temu, drq napisał: @tail# ja uważam, że nie ma szans aby niebieski modul działał na ecp, zobaczymy przy kolejnych testach kto miał rację. Obecnie wyswietla się plansza więc brak ecp. ok, natomiast ja pisałem na podstawie dzisiejszych testów. Co będzie, to się okaże. Może będzie coś dodatkowo włączone - tego nikt z nas nie wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelTSW Opublikowano 20 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2020 Na niebieskich nie będzie działać kanał 4k jeśli włączą ecp, dziś działały bo było testowane co innego, kompatybilność modułów ecp! A nie niebieskich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkep Opublikowano 20 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2020 Pogdybam sobie. O ile się orientuję, studiując ten wątek (i inne fora), to zarówno stary, niebieski moduł i nowy - czarny z ECP używają takich samych kart do dekodowania uprawnień - Cayman z CAID 1884. Jest to, o ile się nie mylę, jedyny (przynajmniej na razie) CAID z którym są nadawane treści 4K dla Platformy Canal+. ECP to nowa technologia dająca dodatkowe możliwości kontroli nad przepływem treści między modułem a odbiornikiem (niezależnie od tego czy to będzie TV, czy jakiś zewnętrzny tuner ze slotem CI+ ECP). O ile kojarzę, jest to realizowane z pomocą wiadmości, które o ile pamiętam nazywają się UCM. I jak ktoś tu wcześniej zauważył, daje to nadawcy np. możliwość blokowania nagrywania na tunerze. Żeby wiadomości UCM odpowiednio zinterpretować moduł musi mieć zaimplementowany odpowiedni kod. Moduł czarny to ma, niebieski nie. Czarny moduł jest w stanie stwierdzić, że odbiornik NIE WSPIERA standardu ECP i jeśli dostanie odpowiednie instrukcje w wiadomości UCM - odetnie strumienie audio i/lub wideo do takiego odbiornika. Moduł niebieski NIE JEST W STANIE odebrać i zinterpretować wiadomości UCM, więc nadal będzie te strumienie przekazywał, bo niby czemu nie, jeśli są uprawnienia na karcie. Idąc dalej tym tokiem - w chwili OBECNEJ moim zdaniem w gorszej sytuacji są właściciele modułów UCM - bo operator i może i pewnie - ubije - im przekaz za pomocą nowej zabawki. Jeśli chodzi o moduły niebieskie, to możliwości są moim zdaniem takie: W dłuższej perspektywie - operator NIE BĘDZIE dawał możliwości przedłużenia odbioru kanału 4K po zakończeniu aktualnego okresu oznaczonego umowy. Ciekawy jestem za to, jak sobie poradzi z uparciuchami, którym dał 4K po zakończeniu tego okresu a którzy nie będą chcieli podpisać aneksu i przejdą na okres nieoznaczony. Tu jedyną zagrywką może być wypowiedzenie przez operatora. Na bardzo upartego PC+ może wygaszać uprawnienia na kartach na tych modułach na newralgiczne audycje, ale tego się nie da zrobić natychmiast i będzie powodować reklamacje abonentów. To teraz czekamy na informacje od przedłużających, czy nadal są w stanie przedłużyć umowę z 4K na niebieskim module. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darlen Opublikowano 20 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2020 (edytowane) Do wszystkich pieniaczy którzy cały czas naganiają na dobrobyt korpo - czemu tak robicie Po pierwsze klient nie musi znać się sprzęcie - sprzęt ma działać spełniać marketingowe dyrdymały - sprzęt przeznaczony do 4K - to ma odbierać te kanały i klienta ma nie odbierać to jak to robi. Parametry TV jest tysiące - mówimy tu o jednym, a jest przecież szerokość pasm, zakresy korekcji błędów - i co wszyscy pytają i sprawdzają jakie odbiera transpondery, z jaką minimalną czułością i korekcją błędów - wątpię - kupowany na rynku polskim ma odbierać kontent polski jeżeli - nie, nie spełnia warunków umowy -kodeks cywilny i sprzedawca nie ma argumentów że sprzedaje sprzęt nie nadający się na dany rynek Czy ktoś kiedyś słyszał o transponderze 11411 - cyfra miała na nim cały swój C+ a większość Japończyków go nie obsługiwała - 6 roku od zakupu TV miałem jeszcze gwarancje - zmusiłem Panasonica do ściągnięcia software z Japonii i mi go wgrali z dostawą do domu 3 razy przyjeżdżali i C+ - sprzęt nie nadawał się do odbioru do jakiego go kupiłem pięć lat oglądałem kablówkę i nie miałem problemów, w szóstym roku miałem kaprys podłączyć SAT bezpośrednio i wykryłem wadę która była od początku, nikt mnie o niej nie powiedział, wcześniej nie był to problem, ale właściwie TV kupiłem droższy z tunerem sat po to aby w przyszłości z niego korzystać i takiem uczynił i zonk, - serwis nie miał żadnych argumentów, nie wymyślam , zę TV nie odbiera 8K albo nie odbiera arabski kanałów, nie odbiera krajowego kontentu dystrybuowanego na terenie kraju na którym było dostarczany TV - naprawili i było GIT, Nie rozumiem dlaczego mieli by teraz jednorocznych TV nie naprawić - pozew zbiorowy - Samsung już zna takie w USA - ponad 50 mln USD przegrali tylko za to że wstawili część za kilka centów i we wszystkich TV na tym rynku TV się popsuł w jednym czasie - ja jestem pierwszy do takiego pozwu - do każdego pozwu - lata praktyki, Toshiba, Whyrpool, Panasonic - np. wszystko wygrywałem Na jednym z forów z TV jest ponad 200 stron postów SAMSUNG - problemy z gwarancją - nikt tych postów już nie czyta - nikt kto zna to forum nie kupuje nic z SAMSUNGA - proszę bardzo Tylko dlaczego są pieniacze którzy strasznie są pro korpo a nie po klientach - mnie akurat korpo nie sponsoruje - więc wymagam - ale jak ktoś opracował jakieś dokumenty dla korpo - no cóż - wyrazy współczucia za popełnione błędy - będziemy zawsze po przeciwnej stronie. Edytowane 20 Lipca 2020 przez darlen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
booboo Opublikowano 20 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2020 Takie coś jest w ofercie "Telewizja na kartę moduł CI+" oferta w Hollexie. UWAGA:CANAL+ 4K Ultra HD od września 2018 r. jest dodatkowo płatny (10 zł/mies. przez 12 miesięcy, potem 20 zł/mies. do końca umowy).Więcej informacji tylko w BOK Platformy CANAL+. CANAL+ 4K Ultra HD od 1 lipca nie będzie gwarantowany na tym module. Na umowę operator preferuje wymianę na nowy moduł. Jeśli ktoś nie potrzebuje CANAL+ 4K, bo nie ma odbiornika lub telewizora 4K to można ten moduł kupić. Więc coś tam będą kombinować, aby na niebieskim module znikł CANAL+ 4K Ultra HD. Dlatego kto ma niebieskiego, to będzie na przegranej pozycji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelTSW Opublikowano 20 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2020 (edytowane) Wycofają niebieskie moduły lub zgaśnie im c+4k. Proste. Edytowane 20 Lipca 2020 przez PawelTSW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikoko Opublikowano 20 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2020 (edytowane) Ja wszystko rozumiem w temacie niebieskich modułów. Operator uprzedzał i zalecał wymianę na czarne. Ok wymieniłem i teraz (tu ciśnie mi nie brzydkie słowo) co? TV kupiony pół roku temu jako topowy model nie wspiera ich wynalazku i nowej zabawki ECP? Przecież to jest chore. Niech sobie C+ nie myśli ze umyje sobie od tego ręce Edytowane 20 Lipca 2020 przez mikoko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aro Opublikowano 20 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2020 Czy ktokolwiek z Was sprawdzał działanie modułu na telewizorach Philips? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Berni Opublikowano 20 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2020 (edytowane) 33 minuty temu, aro napisał: Czy ktokolwiek z Was sprawdzał działanie modułu na telewizorach Philips? Pisałem już że sprawdzałem na swoim tv Philips średniej klasy 55PUS6804/12 i u mnie działa moduł ECP jeżeli testy były prowadzone do godziny 16 jak pisano na forum .Ja o godzinie 15 miałem logo Canal+ Now ,czyli powinno być ok. Edytowane 20 Lipca 2020 przez Berni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cidik Opublikowano 20 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2020 Ja wszystko rozumiem w temacie niebieskich modułów. Operator uprzedzał i zalecał wymianę na czarne. Ok wymieniłem i teraz (tu ciśnie mi nie brzydkie słowo) co? TV kupiony pół roku temu jako topowy model nie wspiera ich wynalazku i nowej zabawki ECP? Przecież to jest chore. Niech sobie C+ nie myśli ze umyje sobie od tego ręce Dlaczego winisz Canal+? To Sony tak traktuje swoich klientów. Ale nie przejmuj się, pewnie zrobią jak z HDMI 2.1 i wcisną ECP do jakiegoś średniaka Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audib6 Opublikowano 21 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2020 6 godzin temu, mikoko napisał: Ja wszystko rozumiem w temacie niebieskich modułów. Operator uprzedzał i zalecał wymianę na czarne. Ok wymieniłem i teraz (tu ciśnie mi nie brzydkie słowo) co? TV kupiony pół roku temu jako topowy model nie wspiera ich wynalazku i nowej zabawki ECP? Przecież to jest chore. Niech sobie C+ nie myśli ze umyje sobie od tego ręce Tylko C+ nie jest tutaj nic winny. Co ich obchodzi jaki Ty masz TV i czy kupiłeś go 6 miesięcy czy tydzień temu. Dają Tobie moduł, który ma takie, a nie inne wymagania i już. Jak nie działa moduł, to masz wybór dekodera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meckbar Opublikowano 21 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2020 1 godzinę temu, audib6 napisał: Jak nie działa moduł, to masz wybór dekodera. ... albo podziękować im za „współpracę”, gdyż oferta (sposób odbioru treści) nie spełnia oczekiwań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audib6 Opublikowano 21 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2020 Dokładnie tak. Jest parę możliwości wyboru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kedar1 Opublikowano 21 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2020 (edytowane) Moze i Canal + nie jest tu winny , poniewaz cale to ECP to wymog ktory zostal im narzucony ,i musza to stosowac zeby zachowac prawa do emisji konkretnych programow. Ale najbardziej irytujace z punktu widzenia abonenta ktory uczciwie oplaca abonament i chce legalnie korzystac z oferty platformy na wlasnym sprzecie jest to , ze to wlasnie jemu pod pozorem tak zwanej ,, walki z piractwem '' bedzie sie to utrudnialo na wszelkie mozliwe sposoby, podczas gdy realne piractwo ma sie i pewnie dalej bedzie sie mialo bardzo dobrze. Mysle ze takimi zabiegami spowoduja ze nie jeden uczciwy abonent podziekuje im i przejdzie ,, na ciemna strone mocy'' Edytowane 21 Lipca 2020 przez kedar1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
griszczu Opublikowano 21 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2020 43 minuty temu, kedar1 napisał: Moze i Canal + nie jest tu winny , poniewaz cale to ECP to wymog ktory zostal im narzucony ,i musza to stosowac zeby zachowac prawa do emisji konkretnych programow. Ale najbardziej irytujace z punktu widzenia abonenta ktory uczciwie oplaca abonament i chce legalnie korzystac z oferty platformy na wlasnym sprzecie jest to , ze to wlasnie jemu pod pozorem tak zwanej ,, walki z piractwem '' bedzie sie to utrudnialo na wszelkie mozliwe sposoby, podczas gdy realne piractwo ma sie i pewnie dalej bedzie sie mialo bardzo dobrze. Mysle ze takimi zabiegami spowoduja ze nie jeden uczciwy abonent podziekuje im i przejdzie ,, na ciemna strone mocy'' Nie koniecznie na "ciemną stronę mocy" ale np do konkurencji, która daje moduł w trybie legacy i działa bez problemu w każdym tv i na moim staruszku Globo hds1. Wiadomo każdy ma jakiś wybór, ja dziękuję im za kilkunastoletnią współpracę, bo nie wiem czy to ecp nie zostanie za jakiś czas włączone na zwykłych kanałach HD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON58 Opublikowano 21 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2020 Zastanawiam się ilu abonentów C+ jest w posiadaniu modułu z ECP, a ilu jest świadomych o problemach z tym zwiazanych. Myślę, że większość nie ma o tym pojęcia, wzięli sprzęt od operatora uruchomili wg instrukcji i chcą oglądać swoje ulubione programy. Co zrobią jak zaczną mieć ciemność na swoim TV, będą interweniować na infolinii. Wtedy się zacznie tłumaczenie ,trochę za póżno. I ludzie bedą wkurzeni bo płacą i chcą oglądać i mają do tego prawo i mają gdzies jakies zabezpieczenia. No bo co ma zrobić ktoś kto pracuje i po pracy wraca do domu a tu nie może zobaczyć swojego meczu czy filmu a nie udziela sie na forum bo nie ma na to czasu albo nie wie, że takowe funkcjonuje. Posypią sie wypowiedzenia i tyle. Potem może sprawy w sądach lub pisma od prawników czy operator działa zgodnie z prawem czy nie. Pożyjemy zobaczymy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
menthal Opublikowano 21 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2020 PC+ i tak już wygrało. Jeżeli ktoś oddał camela za moduł to jak teraz pójdzie z reklamacją to dostanie w najlepszym przypadku dekoder 4k z caymanem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
griszczu Opublikowano 21 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2020 20 minut temu, menthal napisał: PC+ i tak już wygrało. Jeżeli ktoś oddał camela za moduł to jak teraz pójdzie z reklamacją to dostanie w najlepszym przypadku dekoder 4k z caymanem. Ja oddałem camela za moduł, ale umowa kończyła mi się końcem czerwca i przeszedłem na czas nieokreślony, teraz mogę rozwiązać bez problemu umowę. Gdyby nie to forum, to w ogóle bym nie wiedział o tym teście ecp i tak myślę, że 90% osob, którzy mają moduł też o nim nie wiedziało i będzie niespodzianka jak będą mieć ciemność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maris Opublikowano 21 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2020 Jestem ciekawy ile platform w Europie stosuje dodatkowe zabezpieczenie treści ECP. Z tego co było chyba napisane na tym forum to platforma Tivusat, jeśli się nie mylę. Nie może więc dziwić, że rynek telewizorów i tunerów 4K jeszcze się do tego nie przygotował i oferta jest skąpa. Canal+ zamieścił oczywiście listę iluś tam modeli telewizorów marki Phillips, Panasonic i LG, ale to ciągle mało. Pytanie, czy wymóg wprowadzenia dodatkowych zabezpieczeń treści to efekt nieszczelnego systemu kodowania jaki stosuje Canal+ czy może przejaw szerszego trendu, który niebawem dotknie i inne platformy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozaa Opublikowano 21 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2020 Chodzi o trend traktowania 4k jak złoto stąd ten nacisk na platformy. W niemieckim Sky też moduł nie odkoduje Sky UHD. W innych dużych platformach modułów brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryszq Opublikowano 21 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2020 Bo te dekodery dedykowane i słuszne od PC+ Wam się po prostu należały a nie moduły moduł tylko w TV albo w swój dekoder a to że kompatybilność jest brana z czapy i nie pokrywa się w zasadzie z niczym ... wpierw zabezpieczanie pseudo treści 4k a za chwilę cały " kątęt " więc nic nie poradzicie skoro taka jest " misja " ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maris Opublikowano 21 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2020 (edytowane) W sumie to nie rozumiem polityki platform satelitarnych. W czasach, kiedy do odbioru płatnej telewizji satelitarnej konieczne było podłączenie dodatkowego urządzenia, polityka wciskania własnego sprzętu miała jakiś sens. Ale w dzisiejszych czasach, kiedy kodowane programy z satelity można oglądać na telewizorze bez konieczności podłączania do niego dekodera lub tunera, takie podejście jest zupełnie nielogiczne i niezrozumiałe. Przecież każdy z nas chce mieć jak najmniej podłączonych urządzeń koniecznych do oglądania programów z satelity. Wiadomo, że lepszy jeden pilot do wszystkiego niż 2 lub 3 a ponadto mniej zużytego prądu, wygoda. Oczywiście, zawsze będzie spora grupa osób, której nie chce się na bieżąco śledzić aktualnych parametrów odbioru poszczególnych kanałów i oni będą woleli żeby to zrobił za nich operator, ale jest też spora grupa osób, dla której nie stanowi to większego problemu. Każdy powinien mieć wybór. Edytowane 21 Lipca 2020 przez Maris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
G2000 Opublikowano 21 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2020 Godzinę temu, menthal napisał: PC+ i tak już wygrało. Jeżeli ktoś oddał camela za moduł to jak teraz pójdzie z reklamacją to dostanie w najlepszym przypadku dekoder 4k z caymanem. A gdyby nie oddał Camela za moduł to z czasem guzik by pooglądał. Tak czy siak musiałby wymienić Cameleona. Rzekłbym że taka osoba wygrała. Bo normalnie dostałaby pewnie jakiegoś Sagema a tak dostanie Ultraboxa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meckbar Opublikowano 21 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2020 3 minuty temu, Maris napisał: W sumie to nie rozumiem polityki platform satelitarnych. W czasach, kiedy do odbioru płatnej telewizji satelitarnej konieczne było podłączenie dodatkowego urządzenia, polityka wciskania własnego sprzętu miała jakiś sens. Ale w dzisiejszych czasach, kiedy kodowane programy z satelity można oglądać na telewizorze bez konieczności podłączania do niego dekodera lub tunera, takie podejście jest zupełnie nielogiczne i niezrozumiałe. Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o... No właśnie, o opłaty za licencje, prawa do transmisji itp. itd. A kieszenie właścicieli praw i licencji są przepastne i to oni wymuszają kolejne zabezpieczenia (np. CI+ ECP). A ludzie płaczą i płacą... O ile zbezpieczanie transmisji sportowych na żywo można próbować jakoś zrozumieć, to stosowanie takich restrykcji na kanałach filmowych czy dokumentalnych jest, z mojego punktu widzenia, nieporozumieniem. Legalny abonent nie zobaczy, a tzw. "pirat" oglądnie kopię nagraną kamerą z telewizora. Wszelkie restrykcje w odbiorze (typu ECP) będą tak długo uprzykrzały życie abonentom, jak długo będą gotowi płacić. Ich narzekanie i niezadowolenie niczego nie zmienią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.