Skocz do zawartości

Multimedia


Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, Motyl1987 napisał(a):


Ps. Po co komuś 1.2gb/s w domu?
Z ciekawości pytam

 

Na pewno nie po to by szybko ściągać pliki bo do tego takie łącze nie jest przeznaczone. Zresztą mało kto oferuje w ogóle transfery ze swoich serwerów na tym poziomie. 

 

Duże łącze jest do zapewnienia przepustowości łącza dla użytkowników tego łącza czyli domowników. Zapewnia stabilny dostęp i odpowiedni przydział pasma w trakcie użytkowania. 

 

@Adasiek74 co do WiFi kompletnie nie pojmujesz zasady przydziału pasma dla WiFi.

Zwykle jest DYNAMICZNE czyli zmienia się w zależności od zapotrzebowania. Łącze WiFi nie działa cały czas z maksymalnym transferem tylko ustawia się na optymalne zwykle w granicach 100-300 Mbps. Znając życie odczytujesz sobie wartości pod Windowsem i sugerujesz się wskazaniami których kompletnie nie pojmujesz. 

 

Masz pewnie w domu kilka urządzeń połączonych przez WiFi i LAN,  kompletnie nie zrozumiałeś że maksymalny transfer łącza WiFi rozdziela się pomiędzy wszystkie urządzenia wpięte do routera a nie daje każdemu z nich maksymalnego.  

Poza tym problem z działaniem i prędkościami przez WiFi należy tylko i wyłącznie do użytkownika który ma mieć zapewniony odpowiedniej jakości sprzęt do odbioru po obydwu stronach ( nadawanie i odbiór ).

 

 

Potrafisz w ogóle z sensem wytłumaczyć po co połączenie 1 Gbps po WiFi , gdzie w ogóle z niego korzystasz że na bieżąco wymagasz aż tak dużych transferów ? Tak logicznie patrząc jak byś w ogóle kiedykolwiek używał takiej prędkości cały czas czy nawet chwilowo reszta domowników i sprzętu miała by zablokowany albo ograniczony dostęp do Internetu bo wykorzystujesz całe dostępne pasmo łącza.  

Matematyka jest dosłownie na poziomie przedszkola, Ty używasz te swoje 1229 Mbit  a reszta ma transfery zerowe. 

Routery zwykle mają rezerwacje pasma dla urządzeń podpiętych zwykle na poziomie 20-50 Mbps na urządzenie , im więcej ich będzie wpiętych  tym mniejszy będzie maksymalny transfer dla urządzenia. np. przy 10 urządzeniach i rezerwacji pasma 10-40 Mbps należy odjąć od maksymalnej prędkości ok 100 czy nawet 400 Mbps. 

Prosto można sobie sprawdzić, zacznij coś ściągać z tym twoim transferem i prędkością 1 Gbps , odpal drugie urządzenie i zacznij następne ściąganie to zobaczysz że na obydwu spadnie prędkość do 500 Mbps a Ty pewnie wtedy zaczniesz składać skargi bo nie masz gwarantowanej prędkości przy ściąganiu dwóch plików. 

Edytowane przez Ktosiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Ktosiu napisał(a):

 

Na pewno nie po to by szybko ściągać pliki bo do tego takie łącze nie jest przeznaczone. Zresztą mało kto oferuje w ogóle transfery ze swoich serwerów na tym poziomie. 

 

Duże łącze jest do zapewnienia przepustowości łącza dla użytkowników tego łącza czyli domowników. Zapewnia stabilny dostęp i odpowiedni przydział pasma w trakcie użytkowania. 

 

@Adasiek74 co do WiFi kompletnie nie pojmujesz zasady przydziału pasma dla WiFi.

Zwykle jest DYNAMICZNE czyli zmienia się w zależności od zapotrzebowania. Łącze WiFi nie działa cały czas z maksymalnym transferem tylko ustawia się na optymalne zwykle w granicach 100-300 Mbps. Znając życie odczytujesz sobie wartości pod Windowsem i sugerujesz się wskazaniami których kompletnie nie pojmujesz. 

 

Masz pewnie w domu kilka urządzeń połączonych przez WiFi i LAN,  kompletnie nie zrozumiałeś że maksymalny transfer łącza WiFi rozdziela się pomiędzy wszystkie urządzenia wpięte do routera a nie daje każdemu z nich maksymalnego.  

Poza tym problem z działaniem i prędkościami przez WiFi należy tylko i wyłącznie do użytkownika który ma mieć zapewniony odpowiedniej jakości sprzęt do odbioru po obydwu stronach ( nadawanie i odbiór ).

 

 

Potrafisz w ogóle z sensem wytłumaczyć po co połączenie 1 Gbps po WiFi , gdzie w ogóle z niego korzystasz że na bieżąco wymagasz aż tak dużych transferów ? Tak logicznie patrząc jak byś w ogóle kiedykolwiek używał takiej prędkości cały czas czy nawet chwilowo reszta domowników i sprzętu miała by zablokowany albo ograniczony dostęp do Internetu bo wykorzystujesz całe dostępne pasmo łącza.  

Matematyka jest dosłownie na poziomie przedszkola, Ty używasz te swoje 1229 Mbit  a reszta ma transfery zerowe. 

Routery zwykle mają rezerwacje pasma dla urządzeń podpiętych zwykle na poziomie 20-50 Mbps na urządzenie , im więcej ich będzie wpiętych  tym mniejszy będzie maksymalny transfer dla urządzenia. np. przy 10 urządzeniach i rezerwacji pasma 10-40 Mbps należy odjąć od maksymalnej prędkości ok 100 czy nawet 400 Mbps. 

Prosto można sobie sprawdzić, zacznij coś ściągać z tym twoim transferem i prędkością 1 Gbps , odpal drugie urządzenie i zacznij następne ściąganie to zobaczysz że na obydwu spadnie prędkość do 500 Mbps a Ty pewnie wtedy zaczniesz składać skargi bo nie masz gwarantowanej prędkości przy ściąganiu dwóch plików. 

Widać, że nie miałeś nawet tak szybkiego łącza i się wypowiadasz.. bez problemu można pobierać z serwerów z taką prędkością wystarczy trochę pomyśleć. Mój sposób wykorzystania takiego łącza nie powinien cię interesować bo jest wiele sposobów na to uwierz i nie jest to tylko pobieranie czy wysylanie - samo wysylanie plikow w obrebie mojej sieci która zestawia szybkość na poziomie 1.2Gbit czy 2.4Gbit wiele zmienia , a skoro daja takie pakiety to jeat na nie zapotrzebowanie, a Twoje teorie względności nt. rezerwacji pasma -szok. Ameryki nie odkryłeś, że modem/ruter zarządza ruchem na moim łączu i jak pobiera się z dwóch urządzeń prędkość jest dzielona mniej więcej na połowę czyli 2x600Mbit/s. I co lepsze nie potrzebujesz nawet do tego dwóch urządzeń tylko jedno które pobiera dwa pliki. Atakujesz mnie nie wiem z jakiego powodu - bólu du**? Moim problemem nie jest szybkość internetu bo ta jest taka jaka powinna być. Chodzi tylko i wyłącznie o złą konfigurację samych ustawień sieci 5GHz. To powinieneś wyczytać z mojej wcześniejszej wypowiedzi a nie zajmować się sposobem wykorzystania takiej prędkości łącza 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Adasiek74 napisał(a):

 

Do tej pory nie otrzymałem odpowiedzi na mój problem. Świadcząc usługę powinniście skonfigurować modem w taki sposób aby możliwie nic nie blokowało jego wydajności, a co za tym idzie umożliwiać jak najlepsze wykorzystanie łącza oraz samego waszego sprzętu, który bez problemu jest w stanie w pełni obsłużyć łącze 1.2Gbit/s przy wykorzystaniu WiFi 6 AX przy szerokości kanału 160MHz oraz kompatybilnego urządzenia odbiorczego. 
...
Przy Waszym ustawieniu kanału 5GHz na sztywno 20/40/80MHz w sposób umyślny blokujecie wydajność urzadzenia. Przy podpisywaniu umowy nikt mnie nie poinformował, że nawet przy wykorzystaniu WiFi nie bedę w stanie bliżyć się do predkości za którą regularnie płace. Realnie osiągam w tym momencie 850-870Mbit/s. Mniej doświadczony użytkownik przy takiej prędkości nie zauważy różnicy, ale prawdą jest że już na starcie świadomie okłamujecie klienta obcinając szybkość łącza o 30% bez żadnego powodu wynikającego z obciążenia sieci czy problemów technicznych. 
...
To Wy zmieniliście hasło do ustawień modemu plikiem konfiguracyjnym blokując możliwość prawdłowej konfiguracji więc problem leży w stu procentach po Waszej stronie. Ten stan rzeczy nie jest spowodowany problemami technicznymi oraz tym, że nie ma możliwości by wykorzystać tak dużą prędkość internetu bez użycia kabla. Jeżeli problem nie zostanie rozwiązany będę zmuszony rozwiązać z Państwem umowę, a sprawę zgłoszę do Rzecznika praw konsumenta.
 

 

Chyba sam siebie kompletnie nie czytasz i nie usiłujesz zrozumieć czego żądasz, sprzęt w miejscu użytkowania i jego działanie zależy od użytkownika a nie od operatora łącza. Ustawienia routerów zwykle są domyślne skonfigurowane przez producenta sprzętu. Operator sprzedając urządzenie nie ma żadnego obowiązku konfigurować połączenia wifi, dostarcza tylko usługę na łączu stałym. 

 

Wifi dostajesz gratis jako dodatek do routera a nie jako usługę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Ktosiu napisał(a):

 

Chyba sam siebie kompletnie nie czytasz i nie usiłujesz zrozumieć czego żądasz, sprzęt w miejscu użytkowania i jego działanie zależy od użytkownika a nie od operatora łącza. Ustawienia routerów zwykle są domyślne skonfigurowane przez producenta sprzętu. Operator sprzedając urządzenie nie ma żadnego obowiązku konfigurować połączenia wifi, dostarcza tylko usługę na łączu stałym. 

 

Wifi dostajesz gratis jako dodatek do routera a nie jako usługę. 

No właśnie nie... WiFi nie jest żadnym gratisem tylko dodatkowo płatną usługą za którą płacisz co miesiąc, lepiej zerknij dobrze na swój rachunek. Za wszystko sobie liczą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się , WIFi jest zoptymalizowane i dostosuje się do jakości łącza i aktualnych innych połączeń, nadmierne wykorzystywanie pasma i kanałów powoduje po prostu zatkanie się łącza i spadek wydajności całej sieci dla innych urządzeń podłączonych do routera. Sam mam ok 20 urządzeń na WiFi 6/7   i zwykle samo ich połączenie ogranicza maksymalne połączenia w routerem do 800-900 Mbps , jak dla mnie to wystarcza ważniejsze mam łącze LAN po domu  na spokojnie 2 Gbps  przy łączu internetowym  firmowym symetrycznym 2 Gbps. 

Zwykle operator daje łącze asymetryczne gdzie upload i download jest sumą prędkości maksymalnej  łącza a przy symetrycznym  to dwa niezależne.

 

@Adasiek74 Operator nie sprzedaje usługi WiFi bo nie masz jej zapisanej w umowie, dostajesz tylko router który ma WiFi. Umowa obejmuje łącze i router a nie świadczone usługi przez router jak WiFi, sharing, VPN itp. usługi routera. Wadą routerów operatora zwykle jest miernej jakości brandowane oprogramowanie które przy nadmiarze wykorzystywanych możliwości zwykle zawiesza router czy powoduje wcześniejsze jego uszkodzenia głownie przez przegrzanie. 

 

Jak chcesz mieć  tak jak chcesz i kombinować po swojemu z ustawieniami to kupujesz własny router i podłączasz do routera operatora który zwykle przełącza go w tryb modemu. Tylko takie rozwiązanie jest o wiele lepsze od każdego dowolnego routera operatora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic mu nie da Ktosiu własny router bo hw operatora ma kaganiec w postaci lan 1Gbit i nie przeskoczysz tego w żaden sposób.

A, że operator wycina w konfiguracji szerokość 160mhz to już jak napisałem trzeba capnąć kogoś technicznego z vectry/mm i z nim dyskutować, a nie studentami na pierwszej linii wsparcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Adasiek74 napisał(a):

No właśnie nie... WiFi nie jest żadnym gratisem tylko dodatkowo płatną usługą za którą płacisz co miesiąc, lepiej zerknij dobrze na swój rachunek. Za wszystko sobie liczą

To gratuluję wyboru operatora. W takim przypadku zainwestowałbym we własny router i nie miałbym pretensji o wifi do operatora. Po drugie jeśli nie masz w umowie gwarantowanych prędkości przez wifi to nie wiem o co te pretensje przecież ogólnie rzecz biorąc wifi działa.

Edytowane przez opensource
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, emil099 napisał(a):

Nic mu nie da Ktosiu własny router bo hw operatora ma kaganiec w postaci lan 1Gbit i nie przeskoczysz tego w żaden sposób.

Ależ da dużo  kupno własnego jak zależy mu głównie na sieci LAN w domu by była szybka. Wiadomo ograniczenia w sumie uploadu/downloadu nie ominie na zwykłym łączu i wykupionym abonamencie 1.2 Gbps,  niby jest jeszcze 2.4Gbit ale takie będą tylko na konkretnych modemach z wykupioną usługą. Co lepsze po LAN modemy zwykle mają i tak max 1 Gbps a na WiFi nie działa to feralne pasmo 160 MHz.  :) 
 

Własny router łatwiej zastosować i dobrać do swoich potrzeb. Domowa sieć nie będzie miała wpływu na pobieranie z zewnątrz i zapewni dobre transfery po wewnętrznym LAN i WiFi. Niestety to wymaga stosowania WiFi praktycznie identycznej szybkości na każdym urządzeniu które łączy się do routera  by wykorzystać w 100% dobrodziejstwa użycia dodatkowo 160Mhz.  

U mnie działa płynie z załączonym 160 Mhz tylko wtedy jak używam sprzętu w tym standardzie, podłączenie innych bez obsługi powoduje  i tak zawsze spowolnienie transferów.    Na szczęście nikt w mojej okolicy nie ma routera z pasmem ciągłym  160 MHz i raczej nie miałem zakłóceń jak testowałem to mi nie skakał szukając wolnego  po tych 8 kanałach.  Osobiście to nawet wyłączam zostając przy 80 Mhz albo jak jest możliwość w routerze  warto ustawiać z pasmem nie ciągłym 80+80 MHz.

 

 

 

W sumie można sie domyślić  dlaczego operator prawdopodobnie  ogranicza ten dostęp do 160 MHz , ze względu na użytkowników którzy korzystając z tych  szerokości pasma dosłownie zaśmiecili by całkiem zajętymi dodatkowymi kanałami eter i wzajemnie się w pewnym momencie zakłócali.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.08.2024 o 19:59, maks27 napisał(a):

Nawet NUTA GOLD to taki ekskluzywny kanał niedostępny dla klientów MM.  ale w tym przypadku to chyba brak chęci ze strony MWE podczas negocjacji o włączenie kanału do oferty Vectry.

Dodatkowe Eurosporty już mieliśmy na czas olimpiady.

W Vectrze natomiast brakuje niektórych kanałów z MM. Z mojej perspektywy np. kanał Polsat Sport 3 jest ważniejszy niż NUTA GOLD, ale oczywiście każdy może mieć swoje preferencje ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, strzala napisał(a):

W Vectrze natomiast brakuje niektórych kanałów z MM. Z mojej perspektywy np. kanał Polsat Sport 3 jest ważniejszy niż NUTA GOLD, ale oczywiście każdy może mieć swoje preferencje ;) 

 

Pisałem o NUTA GOLD ponieważ została włączona już na wspólnej liście i w MM jest niedostępna. Inne kanały jak dodatkowe Eurosporty mieliśmy.

Polsat Sport 3 był u nas wcześniej, podobnie jak Extreme w Vectrze. i to zrównanie oferty pewnie nie nastąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie problem z internetem obecnie? Modem się ciągle wylogowuje. 

 

 

Od czasu przeniesienia infrastruktury pod parasol Vectry jest dramat ogólnie. W MM awarii miałem mniej przez 10 lat niż teraz przez miesiąc. 

Co chwilę jak nie działa, albo transfery na poziomie 5mbit i trzeba modem restartować. 

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, rafmik napisał(a):

Macie problem z internetem obecnie? Modem się ciągle wylogowuje. 

 

 

Od czasu przeniesienia infrastruktury pod parasol Vectry jest dramat ogólnie. W MM awarii miałem mniej przez 10 lat niż teraz przez miesiąc. 

Co chwilę jak nie działa, albo transfery na poziomie 5mbit i trzeba modem restartować. 

Totalnie u mnie nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...