Ktosiu Opublikowano 23 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia (edytowane) 7 godzin temu, Motyl1987 napisał(a): Ps. Po co komuś 1.2gb/s w domu? Z ciekawości pytam Na pewno nie po to by szybko ściągać pliki bo do tego takie łącze nie jest przeznaczone. Zresztą mało kto oferuje w ogóle transfery ze swoich serwerów na tym poziomie. Duże łącze jest do zapewnienia przepustowości łącza dla użytkowników tego łącza czyli domowników. Zapewnia stabilny dostęp i odpowiedni przydział pasma w trakcie użytkowania. @Adasiek74 co do WiFi kompletnie nie pojmujesz zasady przydziału pasma dla WiFi. Zwykle jest DYNAMICZNE czyli zmienia się w zależności od zapotrzebowania. Łącze WiFi nie działa cały czas z maksymalnym transferem tylko ustawia się na optymalne zwykle w granicach 100-300 Mbps. Znając życie odczytujesz sobie wartości pod Windowsem i sugerujesz się wskazaniami których kompletnie nie pojmujesz. Masz pewnie w domu kilka urządzeń połączonych przez WiFi i LAN, kompletnie nie zrozumiałeś że maksymalny transfer łącza WiFi rozdziela się pomiędzy wszystkie urządzenia wpięte do routera a nie daje każdemu z nich maksymalnego. Poza tym problem z działaniem i prędkościami przez WiFi należy tylko i wyłącznie do użytkownika który ma mieć zapewniony odpowiedniej jakości sprzęt do odbioru po obydwu stronach ( nadawanie i odbiór ). Potrafisz w ogóle z sensem wytłumaczyć po co połączenie 1 Gbps po WiFi , gdzie w ogóle z niego korzystasz że na bieżąco wymagasz aż tak dużych transferów ? Tak logicznie patrząc jak byś w ogóle kiedykolwiek używał takiej prędkości cały czas czy nawet chwilowo reszta domowników i sprzętu miała by zablokowany albo ograniczony dostęp do Internetu bo wykorzystujesz całe dostępne pasmo łącza. Matematyka jest dosłownie na poziomie przedszkola, Ty używasz te swoje 1229 Mbit a reszta ma transfery zerowe. Routery zwykle mają rezerwacje pasma dla urządzeń podpiętych zwykle na poziomie 20-50 Mbps na urządzenie , im więcej ich będzie wpiętych tym mniejszy będzie maksymalny transfer dla urządzenia. np. przy 10 urządzeniach i rezerwacji pasma 10-40 Mbps należy odjąć od maksymalnej prędkości ok 100 czy nawet 400 Mbps. Prosto można sobie sprawdzić, zacznij coś ściągać z tym twoim transferem i prędkością 1 Gbps , odpal drugie urządzenie i zacznij następne ściąganie to zobaczysz że na obydwu spadnie prędkość do 500 Mbps a Ty pewnie wtedy zaczniesz składać skargi bo nie masz gwarantowanej prędkości przy ściąganiu dwóch plików. Edytowane 23 Sierpnia przez Ktosiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adasiek74 Opublikowano 23 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 37 minut temu, Ktosiu napisał(a): Na pewno nie po to by szybko ściągać pliki bo do tego takie łącze nie jest przeznaczone. Zresztą mało kto oferuje w ogóle transfery ze swoich serwerów na tym poziomie. Duże łącze jest do zapewnienia przepustowości łącza dla użytkowników tego łącza czyli domowników. Zapewnia stabilny dostęp i odpowiedni przydział pasma w trakcie użytkowania. @Adasiek74 co do WiFi kompletnie nie pojmujesz zasady przydziału pasma dla WiFi. Zwykle jest DYNAMICZNE czyli zmienia się w zależności od zapotrzebowania. Łącze WiFi nie działa cały czas z maksymalnym transferem tylko ustawia się na optymalne zwykle w granicach 100-300 Mbps. Znając życie odczytujesz sobie wartości pod Windowsem i sugerujesz się wskazaniami których kompletnie nie pojmujesz. Masz pewnie w domu kilka urządzeń połączonych przez WiFi i LAN, kompletnie nie zrozumiałeś że maksymalny transfer łącza WiFi rozdziela się pomiędzy wszystkie urządzenia wpięte do routera a nie daje każdemu z nich maksymalnego. Poza tym problem z działaniem i prędkościami przez WiFi należy tylko i wyłącznie do użytkownika który ma mieć zapewniony odpowiedniej jakości sprzęt do odbioru po obydwu stronach ( nadawanie i odbiór ). Potrafisz w ogóle z sensem wytłumaczyć po co połączenie 1 Gbps po WiFi , gdzie w ogóle z niego korzystasz że na bieżąco wymagasz aż tak dużych transferów ? Tak logicznie patrząc jak byś w ogóle kiedykolwiek używał takiej prędkości cały czas czy nawet chwilowo reszta domowników i sprzętu miała by zablokowany albo ograniczony dostęp do Internetu bo wykorzystujesz całe dostępne pasmo łącza. Matematyka jest dosłownie na poziomie przedszkola, Ty używasz te swoje 1229 Mbit a reszta ma transfery zerowe. Routery zwykle mają rezerwacje pasma dla urządzeń podpiętych zwykle na poziomie 20-50 Mbps na urządzenie , im więcej ich będzie wpiętych tym mniejszy będzie maksymalny transfer dla urządzenia. np. przy 10 urządzeniach i rezerwacji pasma 10-40 Mbps należy odjąć od maksymalnej prędkości ok 100 czy nawet 400 Mbps. Prosto można sobie sprawdzić, zacznij coś ściągać z tym twoim transferem i prędkością 1 Gbps , odpal drugie urządzenie i zacznij następne ściąganie to zobaczysz że na obydwu spadnie prędkość do 500 Mbps a Ty pewnie wtedy zaczniesz składać skargi bo nie masz gwarantowanej prędkości przy ściąganiu dwóch plików. Widać, że nie miałeś nawet tak szybkiego łącza i się wypowiadasz.. bez problemu można pobierać z serwerów z taką prędkością wystarczy trochę pomyśleć. Mój sposób wykorzystania takiego łącza nie powinien cię interesować bo jest wiele sposobów na to uwierz i nie jest to tylko pobieranie czy wysylanie - samo wysylanie plikow w obrebie mojej sieci która zestawia szybkość na poziomie 1.2Gbit czy 2.4Gbit wiele zmienia , a skoro daja takie pakiety to jeat na nie zapotrzebowanie, a Twoje teorie względności nt. rezerwacji pasma -szok. Ameryki nie odkryłeś, że modem/ruter zarządza ruchem na moim łączu i jak pobiera się z dwóch urządzeń prędkość jest dzielona mniej więcej na połowę czyli 2x600Mbit/s. I co lepsze nie potrzebujesz nawet do tego dwóch urządzeń tylko jedno które pobiera dwa pliki. Atakujesz mnie nie wiem z jakiego powodu - bólu du**? Moim problemem nie jest szybkość internetu bo ta jest taka jaka powinna być. Chodzi tylko i wyłącznie o złą konfigurację samych ustawień sieci 5GHz. To powinieneś wyczytać z mojej wcześniejszej wypowiedzi a nie zajmować się sposobem wykorzystania takiej prędkości łącza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ktosiu Opublikowano 23 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 10 godzin temu, Adasiek74 napisał(a): Do tej pory nie otrzymałem odpowiedzi na mój problem. Świadcząc usługę powinniście skonfigurować modem w taki sposób aby możliwie nic nie blokowało jego wydajności, a co za tym idzie umożliwiać jak najlepsze wykorzystanie łącza oraz samego waszego sprzętu, który bez problemu jest w stanie w pełni obsłużyć łącze 1.2Gbit/s przy wykorzystaniu WiFi 6 AX przy szerokości kanału 160MHz oraz kompatybilnego urządzenia odbiorczego. ... Przy Waszym ustawieniu kanału 5GHz na sztywno 20/40/80MHz w sposób umyślny blokujecie wydajność urzadzenia. Przy podpisywaniu umowy nikt mnie nie poinformował, że nawet przy wykorzystaniu WiFi nie bedę w stanie bliżyć się do predkości za którą regularnie płace. Realnie osiągam w tym momencie 850-870Mbit/s. Mniej doświadczony użytkownik przy takiej prędkości nie zauważy różnicy, ale prawdą jest że już na starcie świadomie okłamujecie klienta obcinając szybkość łącza o 30% bez żadnego powodu wynikającego z obciążenia sieci czy problemów technicznych. ... To Wy zmieniliście hasło do ustawień modemu plikiem konfiguracyjnym blokując możliwość prawdłowej konfiguracji więc problem leży w stu procentach po Waszej stronie. Ten stan rzeczy nie jest spowodowany problemami technicznymi oraz tym, że nie ma możliwości by wykorzystać tak dużą prędkość internetu bez użycia kabla. Jeżeli problem nie zostanie rozwiązany będę zmuszony rozwiązać z Państwem umowę, a sprawę zgłoszę do Rzecznika praw konsumenta. Chyba sam siebie kompletnie nie czytasz i nie usiłujesz zrozumieć czego żądasz, sprzęt w miejscu użytkowania i jego działanie zależy od użytkownika a nie od operatora łącza. Ustawienia routerów zwykle są domyślne skonfigurowane przez producenta sprzętu. Operator sprzedając urządzenie nie ma żadnego obowiązku konfigurować połączenia wifi, dostarcza tylko usługę na łączu stałym. Wifi dostajesz gratis jako dodatek do routera a nie jako usługę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adasiek74 Opublikowano 23 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 17 minut temu, Ktosiu napisał(a): Chyba sam siebie kompletnie nie czytasz i nie usiłujesz zrozumieć czego żądasz, sprzęt w miejscu użytkowania i jego działanie zależy od użytkownika a nie od operatora łącza. Ustawienia routerów zwykle są domyślne skonfigurowane przez producenta sprzętu. Operator sprzedając urządzenie nie ma żadnego obowiązku konfigurować połączenia wifi, dostarcza tylko usługę na łączu stałym. Wifi dostajesz gratis jako dodatek do routera a nie jako usługę. No właśnie nie... WiFi nie jest żadnym gratisem tylko dodatkowo płatną usługą za którą płacisz co miesiąc, lepiej zerknij dobrze na swój rachunek. Za wszystko sobie liczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxio Opublikowano 23 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia Formalnie to oni świadczą usługę zgodnie z regulaminem i cennikiem. A to, że można ją świadczyć lepiej to zupełnie inna sprawa. Raczej bym się nie spodziewał reakcji. Konfiguracja jest taka aby jak najmniej obciążać sieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ktosiu Opublikowano 23 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia Zgadza się , WIFi jest zoptymalizowane i dostosuje się do jakości łącza i aktualnych innych połączeń, nadmierne wykorzystywanie pasma i kanałów powoduje po prostu zatkanie się łącza i spadek wydajności całej sieci dla innych urządzeń podłączonych do routera. Sam mam ok 20 urządzeń na WiFi 6/7 i zwykle samo ich połączenie ogranicza maksymalne połączenia w routerem do 800-900 Mbps , jak dla mnie to wystarcza ważniejsze mam łącze LAN po domu na spokojnie 2 Gbps przy łączu internetowym firmowym symetrycznym 2 Gbps. Zwykle operator daje łącze asymetryczne gdzie upload i download jest sumą prędkości maksymalnej łącza a przy symetrycznym to dwa niezależne. @Adasiek74 Operator nie sprzedaje usługi WiFi bo nie masz jej zapisanej w umowie, dostajesz tylko router który ma WiFi. Umowa obejmuje łącze i router a nie świadczone usługi przez router jak WiFi, sharing, VPN itp. usługi routera. Wadą routerów operatora zwykle jest miernej jakości brandowane oprogramowanie które przy nadmiarze wykorzystywanych możliwości zwykle zawiesza router czy powoduje wcześniejsze jego uszkodzenia głownie przez przegrzanie. Jak chcesz mieć tak jak chcesz i kombinować po swojemu z ustawieniami to kupujesz własny router i podłączasz do routera operatora który zwykle przełącza go w tryb modemu. Tylko takie rozwiązanie jest o wiele lepsze od każdego dowolnego routera operatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil099 Opublikowano 23 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia Nic mu nie da Ktosiu własny router bo hw operatora ma kaganiec w postaci lan 1Gbit i nie przeskoczysz tego w żaden sposób. A, że operator wycina w konfiguracji szerokość 160mhz to już jak napisałem trzeba capnąć kogoś technicznego z vectry/mm i z nim dyskutować, a nie studentami na pierwszej linii wsparcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
opensource Opublikowano 23 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia (edytowane) 3 godziny temu, Adasiek74 napisał(a): No właśnie nie... WiFi nie jest żadnym gratisem tylko dodatkowo płatną usługą za którą płacisz co miesiąc, lepiej zerknij dobrze na swój rachunek. Za wszystko sobie liczą To gratuluję wyboru operatora. W takim przypadku zainwestowałbym we własny router i nie miałbym pretensji o wifi do operatora. Po drugie jeśli nie masz w umowie gwarantowanych prędkości przez wifi to nie wiem o co te pretensje przecież ogólnie rzecz biorąc wifi działa. Edytowane 23 Sierpnia przez opensource Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrB Opublikowano 23 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia W dniu 22.08.2024 o 02:12, marteenez napisał(a): Ile płaciłeś dotychczas? Jakieś 124 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ktosiu Opublikowano 23 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 10 godzin temu, emil099 napisał(a): Nic mu nie da Ktosiu własny router bo hw operatora ma kaganiec w postaci lan 1Gbit i nie przeskoczysz tego w żaden sposób. Ależ da dużo kupno własnego jak zależy mu głównie na sieci LAN w domu by była szybka. Wiadomo ograniczenia w sumie uploadu/downloadu nie ominie na zwykłym łączu i wykupionym abonamencie 1.2 Gbps, niby jest jeszcze 2.4Gbit ale takie będą tylko na konkretnych modemach z wykupioną usługą. Co lepsze po LAN modemy zwykle mają i tak max 1 Gbps a na WiFi nie działa to feralne pasmo 160 MHz. Własny router łatwiej zastosować i dobrać do swoich potrzeb. Domowa sieć nie będzie miała wpływu na pobieranie z zewnątrz i zapewni dobre transfery po wewnętrznym LAN i WiFi. Niestety to wymaga stosowania WiFi praktycznie identycznej szybkości na każdym urządzeniu które łączy się do routera by wykorzystać w 100% dobrodziejstwa użycia dodatkowo 160Mhz. U mnie działa płynie z załączonym 160 Mhz tylko wtedy jak używam sprzętu w tym standardzie, podłączenie innych bez obsługi powoduje i tak zawsze spowolnienie transferów. Na szczęście nikt w mojej okolicy nie ma routera z pasmem ciągłym 160 MHz i raczej nie miałem zakłóceń jak testowałem to mi nie skakał szukając wolnego po tych 8 kanałach. Osobiście to nawet wyłączam zostając przy 80 Mhz albo jak jest możliwość w routerze warto ustawiać z pasmem nie ciągłym 80+80 MHz. W sumie można sie domyślić dlaczego operator prawdopodobnie ogranicza ten dostęp do 160 MHz , ze względu na użytkowników którzy korzystając z tych szerokości pasma dosłownie zaśmiecili by całkiem zajętymi dodatkowymi kanałami eter i wzajemnie się w pewnym momencie zakłócali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strzala Opublikowano 25 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia W dniu 21.08.2024 o 19:59, maks27 napisał(a): Nawet NUTA GOLD to taki ekskluzywny kanał niedostępny dla klientów MM. ale w tym przypadku to chyba brak chęci ze strony MWE podczas negocjacji o włączenie kanału do oferty Vectry. Dodatkowe Eurosporty już mieliśmy na czas olimpiady. W Vectrze natomiast brakuje niektórych kanałów z MM. Z mojej perspektywy np. kanał Polsat Sport 3 jest ważniejszy niż NUTA GOLD, ale oczywiście każdy może mieć swoje preferencje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zerojedynkaX Opublikowano 25 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia Ujednolicenie oferty programowej chyba nigdy nie nastąpi... A szkoda. Tracą na tym zarówno abonenci Vectry jak i Multimedii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maks27 Opublikowano 25 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 5 godzin temu, strzala napisał(a): W Vectrze natomiast brakuje niektórych kanałów z MM. Z mojej perspektywy np. kanał Polsat Sport 3 jest ważniejszy niż NUTA GOLD, ale oczywiście każdy może mieć swoje preferencje Pisałem o NUTA GOLD ponieważ została włączona już na wspólnej liście i w MM jest niedostępna. Inne kanały jak dodatkowe Eurosporty mieliśmy. Polsat Sport 3 był u nas wcześniej, podobnie jak Extreme w Vectrze. i to zrównanie oferty pewnie nie nastąpi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
derlysy Opublikowano 27 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia Vectra już wie że będzie mieć od września canal plus z LM a ta dziadowska MM nic cisza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beks Opublikowano 27 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia Spokojnie. LM jeszcze się nie zaczęła. Negocjacje zapewne trwają i myślę, że C+ zależy aby mieć szeroką dystrybucję tych kanałów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
derlysy Opublikowano 27 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia Dla fana się zaczęła skoro Vectra już ogłosiła to co te dziady jeszcze negocjują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafmik Opublikowano 27 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia Macie problem z internetem obecnie? Modem się ciągle wylogowuje. Od czasu przeniesienia infrastruktury pod parasol Vectry jest dramat ogólnie. W MM awarii miałem mniej przez 10 lat niż teraz przez miesiąc. Co chwilę jak nie działa, albo transfery na poziomie 5mbit i trzeba modem restartować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
derlysy Opublikowano 28 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 11 godzin temu, rafmik napisał(a): Macie problem z internetem obecnie? Modem się ciągle wylogowuje. Od czasu przeniesienia infrastruktury pod parasol Vectry jest dramat ogólnie. W MM awarii miałem mniej przez 10 lat niż teraz przez miesiąc. Co chwilę jak nie działa, albo transfery na poziomie 5mbit i trzeba modem restartować. Totalnie u mnie nic się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marciniozo Opublikowano 28 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia U mnie też po przełączeniu na łącza Vectry jest gorzej. Za czasów MM awarie internetu to była rzadkość. Teraz niestety zdarzają się częściej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maks27 Opublikowano 29 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia Disco Polo Music poprawiono proporcje ekranu na prawidłowe. Czarne paski po bokach już nie zakrywają ekranu i widać teraz logo oraz całą belkę z tytułem teledysku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Gdynia Opublikowano 29 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia Potwierdzam Disco Polo Music, format już o.k. 16:9 rozdzielczość HD..Gdynia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pasiak Opublikowano 1 Września Udostępnij Opublikowano 1 Września Cześć od kilku dni nie mogę zalogować się do https://ebok.multimedia.pl/Logowanie. A jak jest u Was? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marciniozo Opublikowano 1 Września Udostępnij Opublikowano 1 Września Zalogowałem się bez problemu. Także u mnie OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxio Opublikowano 1 Września Udostępnij Opublikowano 1 Września (edytowane) 2 godziny temu, pasiak napisał(a): Cześć od kilku dni nie mogę zalogować się do https://ebok.multimedia.pl/Logowanie. A jak jest u Was? Spróbuj tu: https://ebok.multimedia-lowicz.pl/Logowanie?ReturnUrl=%2f Edytowane 1 Września przez maxio błędny mail Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pukus Opublikowano 3 Września Udostępnij Opublikowano 3 Września Pojawiły się Canal Extra. Są zakodowane 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.