Skocz do zawartości

Multimedia


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 19.10.2020 o 18:27, Kiler napisał:

Ja mam Cisco EPC3208 i tez mam 60/15, zamiast 120.


Ja mam Cisco EPC3208 i tez mam 60/15, zamiast 120.

 

21 godzin temu, Ubinoob napisał:

Po czym od razu takie wnioski, że trzeba wymieniać modem? Normalnie modemy 8DS działają i wciąż są rozdawane do prędkości 150Mbps. Ba, nawet starano się tak parametryzować sieć, żeby dawały radę z 300Mbps, ale ostatecznie powrócono do modemów 24DS dla prędkość większych niż 150.

 

kondzik23: Sygnał całkiem ładny. O każdej porze masz tylko 60Mbps? Nie zmieniałeś czasem niedawno prędkości z 60 na 150? Generalnie to w godzinach małego ruchu (późną nocą np.) powinieneś mieć full prędkość jeśli problem byłby w wysyconych kanałach.

 

9 godzin temu, sub5even napisał:

Ja mam Cisco EPC 3008 do tego net 120mb/s  i mam deklarowana predkosc

 

 

 

Ja mam Cisco EPC 3008 i śmiga na 300mbit (testy z teraz, czyli chwilę przed godz 20):

 

8mTn55F.jpg

 

 

34KrC7W.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Grzechu27 napisał:

Ja pakiet HD od lat mam za darmo I wiele osob tak ma.

Wiele nie znaczy wszyscy. Ja przez kilka lat miałem pakiet HD za 5 zł potem za 9,90 zł ostatnio za 3 zł. Zrezygnowałem. Viasat przestanie nadawać a Ale Kino HD jest też teraz w Superboxie.

Mam teraz za darmo multiroomy (2x), wifi i multiscreen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, impact napisał:

Strasznie niskie ceny macie za pakiety. U nas płacimy za internet 120 i superboxa +hbo prawie 130 zł : /

Wszystkie te niskie ceny, to są wynegocjowane po rezygnacjach. Niektórzy mają pełną ofertę Multimedii(wszystkie pakiety Premium itd.) nawet poniżej 100zł miesięcznie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Ubinoob napisał:

@rafmik Bo to zależy od lokalnego obciążenia kanałów. Luźne kanały musisz mieć, a @kondzik23 prawdopodobnie ma mocno przypchane, że takie wyniki.

Swoją drogą, nie zgodziłeś się na wymianę modemu jak zwiększałeś do 300Mbps, czy nikt takowej Ci nie proponował?

 

 

Jak zmieniałem ofertę ze 120 na 300mbit nie proponowali wymiany modemu (ale to był sam początek paniki z pandemią, początek lockdownu i pewnie nie chcieli ganiać techników po domach jak to nie jest konieczne).

Później w kwietniu czy maju był tel od technika, że chce się umówić na wymianę modemu, ale powiedziałem że jest pandemia, nie ma sensu wymieniać jak wszystko dobrze działa itd I tyle, później już zero kontaktu.

 

U mnie faktycznie muszą być luźne kanały, więc nie ma co na siłę wymieniać sprzętu, zwłaszcza, że Cisco EPC3008 to stary, dobry modem :)

 

Jak by się kanały przytykały to się wtedy zadzwoni i umówi na wymianę modemu.

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, damiano3222 napisał:

Mam pytanie odnośnie oferty, która otrzymałem od Multimedia. Umowa kończy mi się pod koniec listopada, po złożeniu wypowiedzenia dzwonili z działu utrzymania klienta (Multimedia) umowa na 12 mies

Za kwotę 60 zl otrzymałem pakiet Max Box, Internet 300 MB oraz pakiet HBO na okres 24 mies z tym, że przez 12 mies.  jest za darmo.

Moje pytanie brzmi czy po roku czasu będę mógł nie przedłużać umowy z Multimedia w sytuacji gdy mam HBO na 24 mies?

Czy wiąże się to z jakąś kara finansowa? 

Tak, wiąże się to z karą finansową. Chcą cię złapać na różne terminy kończenia się poszczególnych usług. Dla operatora to zbawienie, dla klienta to przekleństwo. Nigdy na to nie przystawaj. Albo bierz wszystkie usługi na 12 m-cy albo bierz wszystkie usługi na 24 m-ce.

Coś tam wynegocjuj w DUK z dodatkowymi pakietami, ale chodzi głównie o to żeby wszystko kończyło się tego samego dnia.

Edytowane przez Kleofas11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Ubinoob napisał:

@rafmik Bo to zależy od lokalnego obciążenia kanałów. Luźne kanały musisz mieć, a @kondzik23 prawdopodobnie ma mocno przypchane, że takie wyniki.

Swoją drogą, nie zgodziłeś się na wymianę modemu jak zwiększałeś do 300Mbps, czy nikt takowej Ci nie proponował?

Nikt mi nie proponował wymiany modemu... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To było pytanie do rafmik. Tobie nie proponowali, bo do 150 (włącznie) dają jeszcze takie jak masz i powinno to grać. Pewnie masz mocne obciążenie tego regionu. Zadzwoń do nich, niech przekażą to do działu zarządzania usługami (kiedyś tak się zwali admini).

Edytowane przez Ubinoob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 10/20/2020 at 9:26 PM, maxio said:

Myślę, że nie będą ryzykować utraty klientów wyłączając kanały. Po prostu systematycznie będą zwiększać ceny. Nie po to kupili klientów żeby teraz większość stracić.

Przypomnę, że ostatnio MMP przegrała (już prawomocnie) apelację przed sądem w sprawie przeciw UOKIK, musi od tej praktyki odstąpić, zapłacić karę, zwrócić kary klientom itp. Jeżeli klient zrezygnuje z umowy przed czasem z powodu wyłączenia jakiegokolwiek kanału który klient posiadał w momencie zawierania umowy, to może odstąpić od umowy bez ponoszenia kar umownych (no chyba, że przyczyna leży poza operatorem - bo np. kanał przestał nadawać czy tylko zmienił nazwę). Takie same sprawy toczą się również wobec innych operatorów.

 

Tak, że myślę, że teraz będą się trzy razy zastanawiać zanim coś wyłączą i dadzą coś innego zamiast. No ale skutkiem ubocznym może być to, że mniej chętnie będą wprowadzać nowe kanały.

To oznacza de facto koniec kanałów gwarantowanych czy też gwarantowania samej liczby kanałów. Gwarantowane są kanały które mamy dostępne w momencie zawierania umowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, klosz007 napisał:

Przypomnę, że ostatnio MMP przegrała (już prawomocnie) apelację przed sądem w sprawie przeciw UOKIK, musi od tej praktyki odstąpić, zapłacić karę, zwrócić kary klientom itp. Jeżeli klient zrezygnuje z umowy przed czasem z powodu wyłączenia jakiegokolwiek kanału który klient posiadał w momencie zawierania umowy, to może odstąpić od umowy bez ponoszenia kar umownych (no chyba, że przyczyna leży poza operatorem - bo np. kanał przestał nadawać czy tylko zmienił nazwę). Takie same sprawy toczą się również wobec innych operatorów.

 

Tak, że myślę, że teraz będą się trzy razy zastanawiać zanim coś wyłączą i dadzą coś innego zamiast. No ale skutkiem ubocznym może być to, że mniej chętnie będą wprowadzać nowe kanały.

To oznacza de facto koniec kanałów gwarantowanych czy też gwarantowania samej liczby kanałów. Gwarantowane są kanały które mamy dostępne w momencie zawierania umowy.

Akurat sprawa, którą opisujesz dotyczyła czasu, w którym Multimedia oferowały tylko liczbę kanałów. Obecnie istnieje lista kanałów gwarantowanych i nie jest ona kwestionowana przez UOKiK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.10.2020 o 09:06, Kleofas11 napisał:

Tak, wiąże się to z karą finansową. Chcą cię złapać na różne terminy kończenia się poszczególnych usług. Dla operatora to zbawienie, dla klienta to przekleństwo. Nigdy na to nie przystawaj. Albo bierz wszystkie usługi na 12 m-cy albo bierz wszystkie usługi na 24 m-ce.

Coś tam wynegocjuj w DUK z dodatkowymi pakietami, ale chodzi głównie o to żeby wszystko kończyło się tego samego dnia.

Niekoniecznie. Jakiś czas temu mieli oferty na Canal+ oraz HBO, w których 12 miesięcy było za darmo, później kolejne 12 miesięcy naliczana była opłata, natomiast w regulaminie promocji był zapis, który pozwalał na rezygnację po upływie 12 miesięcy bez żadnych konsekwencji ;) 

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę info routingowych:

 

1. Vectra przestała rozgłaszać prefixy MM do tranzytu TELIA. Prawdopodobnie wiąże się to z ostatnimi małymi czkawkami. Zostało tylko rozgłoszenie do LEVEL3. Prefixy pozyskane od telii dalej są eksportowane do MM.

2. U atmana w THINX zarówno prefixy vectry jak i multimedii nie są rozgłaszane do RS'a w związku z czym peerują się tam selektywnie. W tej chwili np. z cloudflare (dla mm również).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili mam modem Arris i już nie da się wejść na stronę informacyjną 192.168.100.1 Dawniej miałem Cisco i większych problemów nie było. Arrisowi zdarza się dostać czkawkę i raz na 2 tygodnie a czasem częściej trzeba po prostu odłączyć go od prądu na 30 sekund i podłączyć ponownie. Lubi gubić pingi albo wieszać łącze. Takich problemów z modemami Cisco nie było. Mogły chodzić po 100 dni i nawet się nie pamiętało, że gdzieś w mieszkaniu jest modem. Gdy miałem Cisco to nie pamiętam ile kanałów mi zapełniał. Na 100% pewny jestem, że nie były to wszystkie dostępne kanały. Pisałeś również wcześniej coś o routingu. Tu na całej sieci internetowej dostawcy coś jest robione, bo ostatnio zaobserwowałem, że praktycznie 100% ruchu poszło przez Vectre, ponieważ w trace route testach nawet ruch do onetu, wp leci przez hosty vectranet bussines. Co do ruchu przez konkretne lokacje to tego sprecyzować nie jestem w stanie. Pewne jest to, że są duże działania adminów na sieci operatora co może powodować problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie,
aktualnie mamy Internet z Multimedii (120 Mbps z modemem Cisco) ze stałym adresem IP za 10 zł. 

W połowie następnego roku będzie konieczne przedłużenie umowy - prawdowpodobnie 600 Mbps ale już w Vectrze. 

Vectra potwierdziła mi, że na pewno będę mógł zlecić włączenie trybu bridge i wyłączenie WIFI na dostarczonym przez nich modemie. Nie gwarantują mi adresu publicznego, bo to zależy od centrali.

Teraz moje pytanie. Wie ktoś, czy w moim przypadku będzie tak, jak w Multimedii, że dostanie się publiczny adres na port WAN? Wiem, że nie da się wykupić stałego. W tym przypadku skorzystałbym z dynamicznego DNS.

Dziękuję za pomoc

Edytowane przez widex
dodana informacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...