Ubinoob Opublikowano 23 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2020 (edytowane) No niestety, ceny w detalu a ceny w hurcie to dwa różne światy i bez overbookingu się nie obędzie. A w MM obecnie leży całkowicie transmisja do LIMu Po północy umarło. Leżą sesje bezpośrednie w WA1, leży też tranzyt Telią. Część prefixów już jest widzialna bo timery wygasły, a część wciąż jeszcze nie. Może upgrade? haha //edit: Raczej nie, bo kleknęli też inni, m.in Netia. Edytowane 23 Marca 2020 przez Ubinoob Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mixiorek Opublikowano 24 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2020 Obecna sytuacja pokaże kto ma jaką sieć, ludzi i możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klosz007 Opublikowano 24 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2020 No własnie mam wrażenie że sama sieć MMP daje radę ale tranzyt lokalny między dostawcami i tranzyt zagraniczny kuleje. Lokalnie kuleją mocno też niektóre portale, Allegro, mBank, parę innych banków, strony otwierają się bardzo wolno i nie jest to wina MMP bo kolega który ma Internet od Toya ma problem dokładnie z tymi samymi portalami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bgmnt Opublikowano 24 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2020 Orange żadnych problemów. Nawet LTE im dziś śmiga, bo 14 Mbps downloadu i 11 Mbps upu i o godzinie 17 w Warszawie to jest naprawdę niezły wynik. U kolegi w RBM (czyli sieć Play) nawet lepsze wyniki bo ponad 20 w obie strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
glaca Opublikowano 24 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2020 Jakie "im" skoro dobrze wiesz, że internet mobilny, to loteria zależna od obciążenia BTSa. Zatem uogólnienie, że Orange LTE daje teraz radę jest totalną bzdurą. U mnie do południa 30 - 40 Mb/s w Orange. Od 17-ej zaczyna się armagedon. Wyciągnąć 5 Mb/s graniczy z cudem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bgmnt Opublikowano 24 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2020 A niby obciążenie światłowodu zależy od czego innego? Poczytaj o GPON... Wiadomo, że każdy pisze o sytuacji u siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ubinoob Opublikowano 24 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2020 Orange to ma o tyle prostą sprawę, że praktycznie sam dla siebie jest tranzytem, bo Opentransit = Orange, więc w razie czego będą pchali tamtędy ile dadzą radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klosz007 Opublikowano 24 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2020 Wszelkie pomiary Speedtestem do serwera znajdującego się najbliżej/w sieci tego samego operatora nie pokazują sedna dużych problemów które w tej chwili występują. Pomiary w sieciach komórkowych są dwa razy bez sensu bo jeszcze dochodzi kwestia obciążenia BTS w danym momencie/porze dnia. Cieszyć się z tego że ma ileś tam Mbit do serwera w tej samej sieci to tak jakby się cieszyć, że nie ma się szansy spotkać zarażonego Covid na drodze z salonu do ubikacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bgmnt Opublikowano 24 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2020 Dlatego ja robię pomiary np. do serwerów w OVH czy innym Hetznerze - w speedtest-cli jest kilka tysięcy do wyboru jak komuś sie nudzi... A co do BTSów to już wyżej napisałem. Widzę, że mimo obecnych problemów na wszystkich typach łącz nadal pojawiają się stwierdzenia jakoby to tylko sieć komórkowa mogłaby się zapchać, a wszystkie inne to były z gumy :D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ubinoob Opublikowano 25 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2020 Powiem więcej - robienie testów do konkretnego serwera też nie jest miarodajne, bo wyjścia na świat są różne i może się okazać, że jedno z nich jest zapchane, a to przez który leci ruch z naszego testu już nie. Trzeba trochę tego porobić, żeby coś zaobserwować, a często pierwszy objaw przytykania to jedynie wzrost pingu. Testując takie OVH, testuje się głównie styk w TPIXie, bo tędy leci ruch z/do MM. O ile jeszcze w jedną stronę jesteśmy w stanie stwierdzić jak ruch przebiega (od nas do serwera) tak w drugą stronę może to być zupełnie inna trasa i to już zweryfikować bez dostępu do drugiej strony jest ciężko (no chyba że jest lookingglass). Do testów polecam użyć "iperf" (ovh obsługuje). Zobaczcie http://waw1-oza.smokeping.ovh.net//smokeping?target=EMEA.AS21021 aczkolwiek to tylko TPIX, jak już wspominałem. Na wykresie z 10 dni, widać przytykanie w weekend. Są też inni operatorzy, coś tam można wyczytać czasem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klejna Opublikowano 25 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2020 Witajcie mam MM 150mb/s od tygodnia nie idzie grac w gry sieciowe. Speed test pokazuje 35mb/s-40mb/s. Czy mam prawa bez kosztow rozwiazac umowe?. Na infolinii mowia o przeciazeniu sieci. Czy mozna cos zrobic w tej kwestii?. Kablem mam podlwczony net do PC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andyp Opublikowano 25 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2020 Umnie też pada sieć rozłacza neta,tylko reset modemu pomaga. Może być tak że modem pada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelTSW Opublikowano 26 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2020 Witajcie mam MM 150mb/s od tygodnia nie idzie grac w gry sieciowe. Speed test pokazuje 35mb/s-40mb/s. Czy mam prawa bez kosztow rozwiazac umowe?. Na infolinii mowia o przeciazeniu sieci. Czy mozna cos zrobic w tej kwestii?. Kablem mam podlwczony net do PC. Nie masz, w umówie mam napisane, że gwarantują mi 30% a średnio 60 a maksymalnie 100% wybranej opcji Wysłane z mojego H8216 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adasiek74 Opublikowano 26 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2020 Dziwne.. a to nie jest tak że muszą zwiększyć moc w rozdzielni czy coś? Mi jeszcze nigdy nie zdarzyło się żebym nie miał tyle co mam deklarowane na umowie. Miałem 60 na umowie to wychodziło tyle na pobieraniu, miałem 120 i miałem 120, mam teraz 300 i mam... 320 nawet gdy panuje wirus i obciążenie sieci z pewnością większe, bez różnicy czy sprawdzam rano, w południe czy wieczorem zawsze jest ponad 100% tego co być powinno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelTSW Opublikowano 26 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2020 Nie, to jest DO czyli maksymalnie do danej prędkości, choć przy niskim obłożeniu sieci możesz mieć codziennie 150 na 150Choć gdyby chcieli to mogą Ci na stałe tyle ustawić Wysłane z mojego H8216 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adasiek74 Opublikowano 26 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2020 Myślę, że jest to kwestia ciągłych reklamacji i marudzenia . Jak będzie się czepiał co chwile to zrobią tak żeby było dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klosz007 Opublikowano 26 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2020 Coś jest gdzieś mocno zwalone w tranzycie. Ja (z Łodzi) mam od 3-ch dni problem z otwieraniem niektórych stron (Allegro, niektóre banki itp.). Albo otwierają się długo albo w ogóle. Kolega z Łodzi który ma Internet od Toya narzeka na to samo. Zapiąłem więc tunel VPN do 'jednego z czołowych dostawców tego typu usług' do jednego z ich serwerów w Polsce i nagle wszystko świetnie działa. Ruch idzie inną trasą i omija coś co szwankuje gdzieś po drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ubinoob Opublikowano 26 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2020 O dowolnej godzinie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michaelis Opublikowano 26 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2020 (edytowane) 6 godzin temu, Adasiek74 napisał: Myślę, że jest to kwestia ciągłych reklamacji i marudzenia . Jak będzie się czepiał co chwile to zrobią tak żeby było dobrze Niestety nie, wielokrotnie o tym była mowa, UE chciała dobrze no i mamy zapisy w umowach: minimalna prędkość, zazwyczaj dostępna i maksymalna. Wszystko w świetle prawa, masz to na umowie i wyrażasz na to zgodę. To nie są łącza gwarantowane, sprawdź sobie ceny z gwarancją przepustowości, kilkaset złotych - takie łącza wykupują firmy. Inna sprawa że nawet takie łącza z gwarancją mają i tak zapisy, że operator deklaruje jakąś tam przepustowość ale w obrębie własnej sieci. Zasadnicze pytanie do @Klejna sprawdzasz prędkość po kablu czy po WiFi? Edytowane 26 Marca 2020 przez Michaelis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klosz007 Opublikowano 26 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2020 (edytowane) 1 hour ago, Ubinoob said: O dowolnej godzinie? Nie, problem pojawia się i znika, jest zależny od pory dnia. Edytowane 26 Marca 2020 przez klosz007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Belfer81 Opublikowano 27 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 Witam serdecznie. Dzisiaj odebrałem telefon z nową ofertą (gorsza od aktualnej) obecnie mam internet światłowód 600 Mbit oraz telefon stacjonarny 79 zł + 14 zł. W nerwach złożyłem wypowiedzenie umowy, na koniec kobieta zadała pytanie czy może zaznaczyć żeby ktoś się ze mną skontaktować (utrzymanie klienta) i może coś innego zaproponuje... Może mi ktoś doradzić o co mogę powalczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thommy18 Opublikowano 27 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 Po złożeniu wypowiedzenia przeważnie kontaktuje się dział utrzymania klienta. Możesz też sam zadzwonić na numer 244-244-333 i tam rozmawiać w sprawie oferty utrzymaniowej. Powalczyć możesz o niższą kwotę abonamentu. Ja za to co mam w podpisie płacę 81 PLN. Wiem, że przy prędkościach internetu wyższych niż 300 mbit cena rośnie znacząco. Osobiście obieram taką taktykę, że przy rozmowie z DUK informuję ile mogę zapłacić najwięcej miesięcznie i co bym chciał mieć w ofercie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kleofas11 Opublikowano 28 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2020 15 godzin temu, Belfer81 napisał: Dzisiaj odebrałem telefon z nową ofertą (gorsza od aktualnej) obecnie mam internet światłowód 600 Mbit oraz telefon stacjonarny 79 zł + 14 zł. Dużo płacisz. Multimedia na stronie internetowej oferuje 600 Mb/s za 59 zł (umowa na 24 m-ce + do 3 m-cy gratis). Jeśli u ciebie jest jakaś konkurencja to na pewno zaoferuje ci (jako nowemu klientowi, a szczególnie w umowie zawartej poprzez przedstawiciela handlowego) podobną prędkość i taniej niż Multimedia. Ale po twoim wypowiedzeniu Multimedia powinna zejść z ceny za opcję 600 Mb/s do 49 zł - max. 59 zł. To jak najbardziej realne. Oczywiście przy przedłużeniu umowy na 24 m-ce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maks27 Opublikowano 28 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2020 A jak wygląda MUX III w DVB-T po dodaniu TVP Rozrywka w MM ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozaa Opublikowano 28 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2020 Tak samo jak naziemnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.