Jump to content

Recommended Posts

Bo nie można bez końca dawać niskich cen i ktoś w końcu przejmie MM a Vectra wydaje się wyjątkowo cierpliwa i zdeterminowana? Potem zostanie UPC, które tanie nie jest. Orange tani nie jest. Zapomnij u nich o takich ofertach na C+ czy HBO. Jest Netia ale mi jakoś nieśpieszno do IPTV. Prędzej zrezygnuję chyba w ogóle z TV ale wezmę sam net od UPC gdzie dają podstawowy pakiet w cenie.

Vectra spokojnie wyrówna ceny w górę do UPC i Orange. MM jest ostatnim operatorem krajowym z takimi cenami. Wszyscy gracze na rynku chętnie by już widzieli finalizację przejęcia tej firmy. Jak dla mnie to przejęcie może trwać jeszcze i 100 lat. Jednak prawa rynku są inne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Negocjowałem  warunki we wrześniu. TV Full (bez fun), MmGo, 2xCam, Net120, MBSM - 90,00 PLN/m-c. Umowa oczywiście 24 m-ce.

Wideorejestrator gratis. 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak to jest z pakietami Canal plus i HBO. Bo podczas ostatniego przedłużania umowy konsultant powiedział mi, że promocyjne ceny są tylko na rok. Przy umowie na dwa lata takich dać nie może. Powiedział, że umowę można zawrzeć na dwa lata, ale po roku wzrosną ceny tych pakietów...?

Edited by marciniozo
literówki

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to już jest przegięcie. Umowa promocyjna na 2 lata , a po roku zmieniają cenę. Chyba to niemożliwe. Na tym polega taka umowa że warunki nie ulegną zmianie zarówno po stronie abonenta jak i dostawcy sygnału.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, marciniozo napisał:

A jak to jest z pakietami Canal plus i HBO. Bo podczas ostatniego przedłużania umowy konsultant powiedział mi, że promocyjne ceny są tylko na rok. Przy umowie na dwa lata takich dać nie może.

 

Gdy przedłużałem umowę grudzień-styczeń 2017/2018 to niektórzy też tak pisali. Do tej pory mam trwającą umowę na 2 lata, na wszystkie usługi. Nic nie wzrosło. Siła perswazji? 

Już to pisałem. Mam kilka puntów w moich negocjacjach i wypowiedzeniu. Zaczynałem zawsze rozmowę od: "umowa tylko na 2 lata na wszystkie usługi".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, dzięki za info. Niedługo kończy mi się umowa i chciałem się dopytać jak to wygląda. A pytam dlatego, ze podczas ostatnich negocjacji trzech konsultantów z DUK twierdziło, że nie mogą dać umowy na dwa lata z pakietami premium (Canal plus, HBO) gdyż dostawca oferuje promocyjne warunki tylko na rok...Dlatego przedłużyłem umowę na rok.

Czyli tak jak napisał kolega mixiorek, siła perswazji...albo mijania się z prawdą (delikatnie ujmując) konsultantów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potem się dziwią że abonentów ubywa, mają najgorszą ofertę TV, brak znanych marek jak: Fox,NG,BBC, Histoy a dodatkowo to co jest nadawane, nie jest nawet nadawane w HD. W czasach gdzie płatna TV nie jest już jakimś luksusem to ktoś kto jest skłonny płacić za TV ma prawo wymagać przynajmniej lepszej jakości obrazu niż jest to dostępne w eterze bezpłatnie. Na nowości w ofercie nie ma co liczyć ale to co już jest powinno bez łaski być dostępne w HD gdyż nadawca tylko taki sygnał oferuje. Takie obniżanie jakości do SD to jest skandal, w płatnej ofercie powinno być karalne, nadawcy takich kanałów powinni się takim praktykom przyjrzeć i poczynić jakieś kroki aby zaniechać takich praktyk u takich operatorów którzy to robią.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, spider1978 napisał:

MM to jednak szrot nie podnieśli do HD Superstacji ani Polo TV ;).

A nie mówiłem !!  😊

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Grzechu27 said:

Potem się dziwią że abonentów ubywa, mają najgorszą ofertę TV, brak znanych marek jak: Fox,NG,BBC, Histoy a dodatkowo to co jest nadawane, nie jest nawet nadawane w HD. W czasach gdzie płatna TV nie jest już jakimś luksusem to ktoś kto jest skłonny płacić za TV ma prawo wymagać przynajmniej lepszej jakości obrazu niż jest to dostępne w eterze bezpłatnie. Na nowości w ofercie nie ma co liczyć ale to co już jest powinno bez łaski być dostępne w HD gdyż nadawca tylko taki sygnał oferuje. Takie obniżanie jakości do SD to jest skandal, w płatnej ofercie powinno być karalne, nadawcy takich kanałów powinni się takim praktykom przyjrzeć i poczynić jakieś kroki aby zaniechać takich praktyk u takich operatorów którzy to robią.

A z drugiej strony patrząc, to gdy co drugi klient rzuca wypowiedzenie żeby ugrać kolejne 10zł w dół to nie bardzo mają pieniądze na nowe kanały. W efekcie jedni (jak ja) którzy nie bardzo mają na co zmienić mają coraz gorszą ofertę a drudzy cieszą się że mają Polo TV i z tego że płacą mniej niż sąsiad bo złożyli wypowiedzenie.

Gdyby ich przejęło UPC to po wypowiedzeniu wyłączyli by wam sygnał i sami byście prosili żeby go włączyć i brali po ile dają :-) I takie UPC ma dużo lepszą ofertę, dużo więcej ciekawych kanałów, dużo więcej klientów i dużo wyższe ceny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie. Są usługi satelitarne, są usługi streamingowe jak np. dostępny na każdym łączu internetowym polsatowski Evobox Stream, więc do wyboru, do koloru. 2-3 lata temu był płacz, że w niektórych lokalizacjach jest niepełna oferta, a teraz znowu tęsknota za znanymi kanałami z reklamami czasami przerywanymi tylko jakimiś programami.

Edited by strzala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie każdy ma dostęp do wszystkiego. Mi bardzo zależy na odbiorze na własnym sprzęcie, bez dekodera dostawcy. Po prostu lubię się tym bawić. MMP idealnie tu pasuje z kartami CAM. Siłą rzeczy odbiór po IP mnie nie interesuje. Gdybym mógł to bym się przesiadł na satelitę, w MMP zostawiając tylko Internet ale niestety w budynku w którym mieszkam, z mojego lokalu nie widać południa, musiał bym się dogadywać z sąsiadem i kombinować.

Alternatywnie mam Netię po światłowodzie, wchodzący do nas Orange po światłowodzie, obarczony wyżej wymienioną wadą że to do odbioru tylko na dekoderze operatora.

Ja naprawdę bym wolał płacić więcej w MMP (i dlatego nigdy nie składałem wypowiedzeń) i mieć lepszą ofertę ale duża część abonentów woli wyciskać cytrynkę MMP rzucając wypowiedzenia a później narzekać że oferta programowa słaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak jest na Zachodzie, ale w Polsce na 95 % kanałów w płatnej TV lecą reklamy non stop (tysiące codziennie). O wartości intelektualnej i jakościowej technicznie nie wspomnę.

Na palcach dwóch rąk można policzyć kanały, które nie nadają reklam w środku audycji. Kanałów typu Canal+/HBO/Cinemax/Filmbox nie wliczam, bo są oddzielnie płatne. Kanałów TVP (bez reklam w środku audycji) też nie wliczam, bo nie dla TVP klient abonuje płatną telewizję. Zostaje tylko garstka kanałów bez reklam.

Płatna telewizja w kablówkach/CP/NC+ niech drożeje ile chce. Niech podnoszą ceny swojego szrotu do woli.

Za jakiś czas będzie ich pogrzeb i stypa (bo do głosu dochodzą młodzi konsumenci, którzy mają wywalone na płacenie za płacenie i oglądanie reklam w TV).

Pewnie jeszcze więcej klienteli przejdzie do DVB-T, serwisów VOD (płatnych i bezpłatnych) i ogólnie do internetu (młodzi ludzie siedzą głównie na Youtube).

Internet stacjonarny wygrywa szybkością, jakością i nielimitowanym poborem danych.

Ale ceny internetu stacjonarnego w kablówkach też raczej nie będą wyższe, bo za rogiem czeka internet mobilny.

To już jest spora konkurencja dla internetu stacjonarnego, ponieważ "Na koniec 2018 r. w kraju działało 7,191 mln stacjonarnych łączy internetowych i 7,685 mln mobilnych łączy internetowych" https://www.telko.in/gus-podsumowal-2018-r-w-telekomunikacji 

I ta różnica będzie się jeszcze bardziej powiększać głównie na rzecz internetu mobilnego.

Teraz praktycznie każdy nowy telewizor ma Smart TV i płatna TV od kablówek/platform powolutku traci.

Ale internet stacjonarny jest niezbędny do Smart TV (i nie tylko), to oczywista.

Mało który młody człowiek będzie za jakiś czas wzbogacał płatnych operatorów swoją kasą za tę papkę telewizyjną który serwują. Młodzi nienawidzą reklam.

A jeśli klienci  nie potrafią negocjować cen (lub im się nie chce) to ich problem. Niech płacą za zarządy, rady nadzorcze, pracowników, akwizytorów i pensje tych pseudo firemek.

Edited by Kleofas11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Telewizja umiera już dawno o tym wiem i młodzi mają racje że tego badziewia nie wykupują bo to same reklamy. Teraz to się liczą VOD i internet szybki bo tylko stare dziadki myślą że telewizja to luksus. dla mnie jest nie do zaakceptowania tyle reklam w kanałach i prędzej czy później umrze telewizja tradycyjna. Nawet nie pomoże nowy system dla reklam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak MM nie jest w stanie dostarczyć neta wg umowy 120mb to czy można wypowiedzieć umowę lub starać się o mniejszą cenę? 

 

Mam za 40zł 120mb ale niby przez modem ich ten co mam bydlę takie wyciąga 80mb wymienili mi modem z poprzedniego aris?? Było 40mb a do 120zl plus minus dużo brakuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to jeszcze nam pokaż jaką masz kartę sieciową.

Zawsze możesz zgłosić usterkę, przyjedzie ich technik z własnym laptopem i wykona pomiar, jak będzie ok no to musisz sprawdzić swój sprzęt (nie wiem czy pobierają za taką wizytę opłatę czy nie) i tyle w temacie, a jak będzie źle to technik wyciągnie miernik sygnału i będzie sprawdzał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/12/2019 at 1:19 PM, Kleofas11 said:

Nie wiem jak jest na Zachodzie, ale w Polsce na 95 % kanałów w płatnej TV lecą reklamy non stop (tysiące codziennie). O wartości intelektualnej i jakościowej technicznie nie wspomnę.

Na palcach dwóch rąk można policzyć kanały, które nie nadają reklam w środku audycji. Kanałów typu Canal+/HBO/Cinemax/Filmbox nie wliczam, bo są oddzielnie płatne. Kanałów TVP (bez reklam w środku audycji) też nie wliczam, bo nie dla TVP klient abonuje płatną telewizję. Zostaje tylko garstka kanałów bez reklam.

Płatna telewizja w kablówkach/CP/NC+ niech drożeje ile chce. Niech podnoszą ceny swojego szrotu do woli.

Za jakiś czas będzie ich pogrzeb i stypa (bo do głosu dochodzą młodzi konsumenci, którzy mają wywalone na płacenie za płacenie i oglądanie reklam w TV).

Pewnie jeszcze więcej klienteli przejdzie do DVB-T, serwisów VOD (płatnych i bezpłatnych) i ogólnie do internetu (młodzi ludzie siedzą głównie na Youtube).

Internet stacjonarny wygrywa szybkością, jakością i nielimitowanym poborem danych.

Ale ceny internetu stacjonarnego w kablówkach też raczej nie będą wyższe, bo za rogiem czeka internet mobilny.

To już jest spora konkurencja dla internetu stacjonarnego, ponieważ "Na koniec 2018 r. w kraju działało 7,191 mln stacjonarnych łączy internetowych i 7,685 mln mobilnych łączy internetowych" https://www.telko.in/gus-podsumowal-2018-r-w-telekomunikacji 

I ta różnica będzie się jeszcze bardziej powiększać głównie na rzecz internetu mobilnego.

Teraz praktycznie każdy nowy telewizor ma Smart TV i płatna TV od kablówek/platform powolutku traci.

Ale internet stacjonarny jest niezbędny do Smart TV (i nie tylko), to oczywista.

Mało który młody człowiek będzie za jakiś czas wzbogacał płatnych operatorów swoją kasą za tę papkę telewizyjną który serwują. Młodzi nienawidzą reklam.

A jeśli klienci  nie potrafią negocjować cen (lub im się nie chce) to ich problem. Niech płacą za zarządy, rady nadzorcze, pracowników, akwizytorów i pensje tych pseudo firemek.

 

No to wiadomo, że klasyczna TV jest w odwrocie. Niestety YT nie zastąpi TV a alternatywne formy odbioru niż kablówka/satelita też nie są takie do końca dla każdego. Nadawcy i operatorzy jednak bardzo się starają aby zmiana nie nastąpiła za szybko.

Taki Eurosport można np. oglądać wyłącznie po IP (Eurosport Player) ale nie ze wszystkim tak jest - albo trzeba posiadać równolegle pakiet u operatora kablowego/satelitarnego albo mieć Internet od określonego dostawcy itp.

Zresztą IPTV jest narażone na różne widzimisię nadawcy - a to można obejrzeć jego wiekopomne dzieła tylko tydzień w tył, a to w ogóle nie można obejrzeć później itp.

To się będzie zmieniać ale nie nie tak od razu. Wg. mnie nadal nie ma jeszcze sytuacji gdy można całkowicie odciąć się od klasycznej TV i zostać tylko z Internetem i IPTV.

Ja np. ze względu na reklamy prawie wyłącznie TV oglądam z odtworzeń. Na żywo tylko te kanały (praktycznie tylko sportowe) gdzie tych reklam nie ma za dużo/nie są uciążliwe (np. Eurosport).

Kanałom filmowym całkowicie powiedziałem dość odkąd mam abonament w NF.

 

Miałem ostatnio w pracy gościa z USA i mówił, że tam jest jeszcze gorzej. Reklam w czasie transmisji sportowych jest tyle że wszyscy mają ich już po uszy więc każdy zaczyna nagrywać i oglądać później. Więc operatorzy zaczynają robić takie blokady w dekoderach (przy odtwarzaniu nagrań), że jak się zacznie blok reklamowy to wyłącza się przewijanie i musisz obejrzeć blok do końca (albo zatrzymać i wrócić do początku). Więc ludzie się uczą wyczuwać kiedy zaczynają się reklamy i omijają cały blok zanim się zacznie.

Wszystko to prowadzi tylko do dalszego zniechęcenia widzów do klasycznej kablowej czy satelitarnej TV.

Nie wiem czyt ktoś próbował oglądać wyścigi NASCAR ale tam to już jest parodia. Wyścig to powinni się ścigać. A oni regularnie mają okresy neutralizacji kiedy jadą w kółko w rzędzie i się nie ścigają bo w TV lecą właśnie reklamy. Amerykanie są teraz właścicielami F1, ciekawe kiedy wymyślą to w F1.

 

Czy ktoś się orientuje co to za kanały DVB-T w kablu MMP:

Legia Warszawa

EmiTV

TVP 4

TVP 6

TVP 7

Nic na nich nie ma, nie ma też EPG. Czy one są zakodowane ? Czy też może MMP retransmitując publiczne DVB-T manipuluje przy Muxach i je celowo wycina ?

 

 

Edited by klosz007

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, klosz007 napisał:

 

No to wiadomo, że klasyczna TV jest w odwrocie. Niestety YT nie zastąpi TV a alternatywne formy odbioru niż kablówka/satelita też nie są takie do końca dla każdego. Nadawcy i operatorzy jednak bardzo się starają aby zmiana nie nastąpiła za szybko.

Taki Eurosport można np. oglądać wyłącznie po IP (Eurosport Player) ale nie ze wszystkim tak jest - albo trzeba posiadać równolegle pakiet u operatora kablowego/satelitarnego albo mieć Internet od określonego dostawcy itp.

Zresztą IPTV jest narażone na różne widzimisię nadawcy - a to można obejrzeć jego wiekopomne dzieła tylko tydzień w tył, a to w ogóle nie można obejrzeć później itp.

To się będzie zmieniać ale nie nie tak od razu. Wg. mnie nadal nie ma jeszcze sytuacji gdy można całkowicie odciąć się od klasycznej TV i zostać tylko z Internetem i IPTV.

Ja np. ze względu na reklamy prawie wyłącznie TV oglądam z odtworzeń. Na żywo tylko te kanały (praktycznie tylko sportowe) gdzie tych reklam nie ma za dużo/nie są uciążliwe (np. Eurosport).

Kanałom filmowym całkowicie powiedziałem dość odkąd mam abonament w NF.

 

Miałem ostatnio w pracy gościa z USA i mówił, że tam jest jeszcze gorzej. Reklam w czasie transmisji sportowych jest tyle że wszyscy mają ich już po uszy więc każdy zaczyna nagrywać i oglądać później. Więc operatorzy zaczynają robić takie blokady w dekoderach (przy odtwarzaniu nagrań), że jak się zacznie blok reklamowy to wyłącza się przewijanie i musisz obejrzeć blok do końca (albo zatrzymać i wrócić do początku). Więc ludzie się uczą wyczuwać kiedy zaczynają się reklamy i omijają cały blok zanim się zacznie.

Wszystko to prowadzi tylko do dalszego zniechęcenia widzów do klasycznej kablowej czy satelitarnej TV.

Nie wiem czyt ktoś próbował oglądać wyścigi NASCAR ale tam to już jest parodia. Wyścig to powinni się ścigać. A oni regularnie mają okresy neutralizacji kiedy jadą w kółko w rzędzie i się nie ścigają bo w TV lecą właśnie reklamy. Amerykanie są teraz właścicielami F1, ciekawe kiedy wymyślą to w F1.

 

Czy ktoś się orientuje co to za kanały DVB-T w kablu MMP:

Legia Warszawa

EmiTV

TVP 4

TVP 6

TVP 7

Nic na nich nie ma, nie ma też EPG. Czy one są zakodowane ? Czy też może MMP retransmitując publiczne DVB-T manipuluje przy Muxach i je celowo wycina ?

 

 

Są to kanały telewizja hybrydowej musisz mieć podłoczony telewizor do internetu na legia Warszawa lecą mecze na Emil tv jest radio internetowe 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, klosz007 napisał:

Miałem ostatnio w pracy gościa z USA i mówił, że tam jest jeszcze gorzej. Reklam w czasie transmisji sportowych jest tyle że wszyscy mają ich już po uszy więc każdy zaczyna nagrywać i oglądać później. Więc operatorzy zaczynają robić takie blokady w dekoderach (przy odtwarzaniu nagrań), że jak się zacznie blok reklamowy to wyłącza się przewijanie i musisz obejrzeć blok do końca (albo zatrzymać i wrócić do początku). Więc ludzie się uczą wyczuwać kiedy zaczynają się reklamy i omijają cały blok zanim się zacznie.

Wszystko to prowadzi tylko do dalszego zniechęcenia widzów do klasycznej kablowej czy satelitarnej TV.

W Polsce firma UPC też niestety tak robi w swoich dekoderach (jeśli chodzi o nagrywanie kanałów TVN). Ta tendencja pewnie będzie szła jeszcze dalej.

I w końcu przymusowe oglądanie reklam w nagrywanych programach (na dekoderach operatorów) może stać się coraz powszechniejsze.

 

https://forum.satkurier.pl/topic/13293-upc/page/223/#comments   

Użytkownik Pawop napisał dnia 26 września w wątku o UPC :  "Replay TV jest na większości kanałów, a reklam nie można przewijać tylko na kanałach TVN."

  

Edited by Kleofas11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sytuacja zmieni się w 2021 roku, gdy zostanie wprowadzony system DVB T2 / HEVC.  Wtedy na multipleksach naziemnych prawie wszystko będzie w HD i choć jeden w 4K. Niska jakość obecnych programów naziemnych hamuje przejście telewidzów z kablówek do naziemnej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...