Jump to content

Recommended Posts

To trochę smutne że macie problem z osiągnięciem deklarowanej prędkości. Może to kwestia słabej infrastruktury MMP w danej lokalizacji ? Może słabe kable w budynku ?

Ja mam net i TV od MMP 5,5 roku. Awarie w środku dnia po ich stronie mógłbym policzyć na palcach jednej ręki. tak samo zwisy modemu (tj. sytuacje gdzie sam restart modemu wyleczył problem). Ewidentnych prac planowych nie liczę (typu, że internet zniknął równo o północy i wrócił po dwóch godzinach ale takie rzeczy też były może 2-3 razy).

 

Przy 120Mbit nigdy nie zauważyłem istotnych/trwających dłużej niż chwilę spadków poniżej tej prędkości, ba często Ookla Speedtest pokazywał (szczególnie wieczorami/nocami) prędkości większe, rzędu 140-150Mbit/s.

Teraz od paru dni posiadania oferty 300, Speedtest pokazuje mi regularnie 320Mbit.

Mam kolegę który mieszka ze 2km ode mnie i ma takie same dobre doświadczenia z MMP od kilku lat ale on ma cały czas 120.

BTW, mówimy o Łodzi.

Edited by klosz007

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, klosz007 napisał:

To trochę smutne że macie problem z osiągnięciem deklarowanej prędkości. Może to kwestia słabej infrastruktury MMP w danej lokalizacji ? Może słabe kable w budynku ?

Ja mam net i TV od MMP 5,5 roku. Awarie w środku dnia po ich stronie mógłbym policzyć na palcach jednej ręki. tak samo zwisy modemu (tj. sytuacje gdzie sam restart modemu wyleczył problem). Ewidentnych prac planowych nie liczę (typu, że internet zniknął równo o północy i wrócił po dwóch godzinach ale takie rzeczy też były może 2-3 razy).

  

Przy 120Mbit nigdy nie zauważyłem istotnych/trwających dłużej niż chwilę spadków poniżej tej prędkości, ba często Ookla Speedtest pokazywał (szczególnie wieczorami/nocami) prędkości większe, rzędu 140-150Mbit/s.

Teraz od paru dni posiadania oferty 300, Speedtest pokazuje mi regularnie 320Mbit.

Mam kolegę który mieszka ze 2km ode mnie i ma takie same dobre doświadczenia z MMP od kilku lat ale on ma cały czas 120.

BTW, mówimy o Łodzi.

Również mam dobre doświadczenia jak kolega klosz007 jedyny minus że ping potrafi skakać, szczególnie w CS:go z 40 na 80 w przeciągu paru sekund wraca do normy i co pare minut powtórka, nie zdarza się to często ale jednak cała reszta działa super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potwierdzam to co koledzy wyżej napisali. Od wielu lat jestem klientem MM. Czasami (rzadko) zdarzają się awarie netu. Co do prędkości nie mam z tym problemów. Praktycznie cały czas osiągam deklarowane wartości, obecnie 120Mbps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedyna większa awaria jaka mi się przypomniała to gubienie ramek i/lub spore pingi (rzędu 300ms+). Uniemożliwiało to praktycznie działanie VPN którym łączę się do pracy i musiałem się przełączyć na sieć LTE.

Za pomocą tracert dość szybko doszedłem, że problem jest na jednym routerów w sieci własnej MMP. Zgłosiłem problem, zażyczyli sobie outputy z narzędzia WinMTR (które potwierdziły to samo).

Głównym problemem były powolne odpowiedzi na maile ze strony wsparcia MMP ale gdy moje outputy trafiły tam gdzie trzeba to problem rozwiązali w ciągu godziny (od mojego zgłoszenia minęła niecała doba). Domyślam się, że zrestartowali felerny router.

Edited by klosz007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Również jestem klientem od MM od ok 10 lat na dwóch różnych lokalizacjach. Zaczynałem od łącza 1mbit 😂 teraz mam 120mbit i nie przypominam sobie przypadku żeby był kiedykolwiek problem z prędkością netu. Zawsze praktycznie full lub blisko fulla. Od 3 lat korzystam z netu tylko przez VPN i również brak spadków prędkości w netu.

 

Jedyne co pamiętam, to był okres kilku dni w czasie gdy mówiono o przejęciu MM przez UPC - straszna kaszana była na łączu do DE i mi VPN słabo działał. Ale trwało to kilka dni i wróciło do normy.

 

 

Dodatkowo na nowym osiedlu na którym mieszkałem były problemy ze sprzętem - latem, w słoneczne dni (jak padał deszcz to problem nie występował) po godzinie 15 nie było netu. Najgorzej było przebić się z reklamacją do BOK, za trzecim razem w końcu info o problemie dostał ktoś kompetentny , zadzwonił do mnie, powiedziałem o co chodzi i jakie są moje przypuszczenia i po dwóch dniach problem rozwiązano - moje przypuszczenia okazały się słuszne - skrzynka MM była w nasłonecznionym miejscu i temperatura zawieszała urządzenia w środku. Wiem że domontowali chłodzenie problem zniknął.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też będzie około 10 lat. Zaczynałem bodajże od łącza 12Mb/s w DL, UL był chyba 0,5Mb/s ale nie dam sobie ręki uciąć ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje pierwsze łącze od MM to 128 kbps chyba 16 lat temu. Jeszcze na rodziców wtedy umowa była wzięta. Pamiętam jak mi zazdrościli w klasie, bo standardowo wszyscy brali 64 kbps. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przypomnieliście mi początki mojego dostępu do Internetu. Najpierw, jeszcze "dwa mieszkania temu" i jakiś czas na początku poprzedniego lokum (czyli wcześniej niż od ponad 17 lat temu) słynny dial-up Tepsy z impulsem co 3 minuty i prędkość "ile udało się wynegocjować na szumiącej i trzeszczącej linii", pod koniec żywota tej technologii u mnie było to zwykle jakieś 36kbit/s.

 

Później, dzięki znajomościom w TP udało mi się załatwić ISDN. I to był mega przeskok. Stałe 64kbit, natychmiastowe nawiązanie połączenia i brak blokowania linii telefonicznej przez dostęp do Internetu. I były już w sprzedaży pakiety dostępu do Internetu na określoną ilość godzin, dzięki czemu koszt korzystania się znacznie zmniejszył.

Niestety później TP została przejęta przez FT i polityka się odwróciła o 180st. - z promowania ISDN dla użytkowników domowych TP przeszła na zniechęcanie. Oryginalna Neostrada 640kbit już co prawda była dostępna (tylko na linii analogowej i drogo) ale o tym, że obok ADSL Annex-A (czyli po linii analogowej) zostanie wprowadzony Annex-B (czyli ADSL na linii ISDN) można było zapomnieć.

Ostatecznie zmusiło mnie to do rezygnacji z ISDN i przejścia na Neostradę znów po linii analogowej, na początku chyba 128kbit, później prędkości wzrastały... I to za już stałą miesięczną kwotę. Na koniec (5,5 roku temu) chyba miałem zawrotne 10 Mbit... Można było co prawda mieć VDSL nawet 20Mbit ale już 10 na mojej starej i długiej linii (ponad 1km do centrali) działał na "styk".

 

Później (5,5 roku temu) przeprowadziłem się do obecnego mieszkania, tutaj co prawda była też obecna TP z ADSL/VDSL (oraz Netia ze światłowodem i MMP po koncentryku) ale wypowiedziałem umowę z TP i zmieniłem na MMP (Internet+TV). Na początku było to 60Mbit, od 2 lat 120Mbit a od tygodnia 300Mbit.

Teraz wchodzi do nas też Orange FTTH. Ale szans żebym przeszedł na Netię czy Orange po świetle nie ma bo równolegle od dawna bawię się w odbiór TV na własnym sprzęcie i wszedłem w karty CAM MMP od pierwszego dnia kiedy było to możliwe, kończąc bolesną dla mnie przerwę wynikającą z konieczności korzystania z dekodera operatora.

Bawił bym się w to na satelicie gdybym miał jak założyć własny talerz. Ale nie mam jak (nie widzę wystarczająco południa) więc jestem "skazany na MMP" :-)

 

Tak przy okazji, po cichu wkracza na salony technologia Ethernet N-BaseT czyli prędkości pośrednie (2,5 i 5Gbit) pomiędzy od dawna zasiedziałym 1000Mbit a ciężkim do zastosowania w warunkach domowych (okablowanie con. Cat 6 do 30m, powyżej wymagany Cat6a) i nadal bardzo drogim 10Gbit. 2,5 oraz 5Gbit mogą działać na Cat 5e. Niepostrzeżenie dostęp do Internetu można mieć już tu i ówdzie szybszy (1,2Gbit) niż typowa sieć LAN...

Realtek produkuje już chipy LAN 2,5Gbit, zaczynają się powoli pojawiać płyty główne i switche pracujące w tej technologii.

 

Edited by klosz007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ważna sprawa. Może nieznana wielu młodym.

Pierwsza Neo 128kbit miała limit 5GB, potem chyba 7GB :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od 10 min brak sygnału w TV i internetu. Jakaś awaria? Ktoś coś wie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, mixiorek said:

Ważna sprawa. Może nieznana wielu młodym.

Pierwsza Neo 128kbit miała limit 5GB, potem chyba 7GB :D

Tak było :-) Choć też nie pamiętam wielkości tych limitów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Kiler napisał:

Moje pierwsze łącze od MM to 128 kbps chyba 16 lat temu.

Jeszcze w 2005 - 2006 roku takie łącze kosztowało w Multimedii w "promocji" 59,90 zł. Wtedy tyle płaciłem za taką prędkość.

Plik 700 MB ściągało się minimum 24 godziny (przy pełnej prędkości).

Nikt nie słyszał o "działach utrzymania klienta" i wszyscy płacili jak za zboże, bo jedyną alternatywą była droższa TP S.A.

Po 14 latach za taką sumę Multimedia oferuje 600 Mb/s bez żadnej łaski. A jak ktoś się postara (wypowiedzenie, negocjacje) to jeszcze taniej.

Edited by Kleofas11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może w pakiecie DVB-T a i tu nie ma pewności bo TVP Sport HD w retransmitowanym MUX-ie 8 brak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robiąc test prędkości na stronie Multimedi przy łączu 120Mb/s osiągam wynik ok.90Mb/s, a na Speed Testach Vectry, INEA, UPC, osiągam pełne 120Mb/s, Upload jak i ping wszędzie jest identyczny. Czy u Was również jest tak samo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, to jak jak już sobie przypominamy stare czasy to pamiętam też jak od dialupu ppp w TPSA zaczynałem ;) I limit czasu w necie ze względu na koszty (oczywiście siedziało się w weekendy i po 22, bo wtedy 2x taniej). Później kupowałem karty callback (wdzwaniało się, operator oddzwaniał, modem odbierał i był net chyba 30% taniej jak w TPSA). U mnie to się Novak nazywało.

Później była pół amatorska osiedlowa sieć LAN 10 mbit z łączem do netu 2mbit za pośrednictwem dawnej Politechniki Szczecińskiej. Na tych 2mbit siedziało ok 100 osób i się każdy podniecał jak to szybko działa 😎  ehh te partyjki w CSa po LANie ;)

Później był osiedlowy dostawca netu (2mbit), później wykupiony przez Netię. 

Później przeprowadzka i lokalny dostawca netu pt "tragedia" na zasadzie 2mbit przy dobrych wiatrach i pingi ponad 100ms i jak tylko MM skończyła budować swoją infrastrukturę to  przeskoczyłem do nich - startując od 1mbit, później 2, 6, 12, 60 i od 1,5 roku 120mbit.

 

 

Ehh wspomnienia 😭

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, macmaxx napisał:

Robiąc test prędkości na stronie Multimedi przy łączu 120Mb/s osiągam wynik ok.90Mb/s, a na Speed Testach Vectry, INEA, UPC, osiągam pełne 120Mb/s, Upload jak i ping wszędzie jest identyczny. Czy u Was również jest tak samo?

U mnie na każdym speedteście są te same wyniki

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Gdyni brak sygnału TV, internet jest. Ktoś coś wie?

Edited by yoodash

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, marcos1992 said:

U mnie na każdym speedteście są te same wyniki

Hmm, ten speedtest MMP jest jakiś "lewy". Mi pokazuje wahania pomiędzy 280 a 300 Mbit (upload 40), tymczasem Ookla Speedtest pokazuje stałe i równe 320/50.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, klosz007 napisał:

Hmm, ten speedtest MMP jest jakiś "lewy". Mi pokazuje wahania pomiędzy 280 a 300 Mbit (upload 40), tymczasem Ookla Speedtest pokazuje stałe i równe 320/50.

 

Test na www MM jest od Ookla - tylko na sztywno są ustawione serwery MM

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, rafmik said:

 

Test na www MM jest od Ookla - tylko na sztywno są ustawione serwery MM

To pewnie one nie domagają. Test Ookli wybiera mi najbliższe/lokalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbujcie jeszcze na:

www.speedtest.pl

 

Netflix, tylko zróbcie "więcej":

https://fast.com/pl/

 

Jak wygląda obecnie sprawa dekoderów z nagrywarką na sieci HFC? Co jest najnowszym, dobrym i sprawdzonym sprzętem, który daje MM?

Mam obecnie ADB-3831CDX i mam wrażenie, że może trzeba go zmienić. A może nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wymienią ci, bo od kilku lat nie zamawiają już dekoderów od ADB.

Teraz oferują tylko dekodery Kaon bez HDD, sam sobie podpinasz swój dysk twardy do portu USB (wymagana aktywacja pakietu USB PVR). To jest najlepsze z możliwych rozwiązań, bo jak uszkodził się dekoder z wbudowanym dyskiem to technik go wymieniał i traciłeś wszystkie nagrania.

Nie róbcie testów na innych serwisach niż test.mm.pl lub pro.speedtest.pl, bo i tak wam tego nie uznają. Najlepszy jest pro.speedtest.pl, stworzony pod okiem UKE. Nie uzyskacie certyfikowanego pomiaru jak nie zostaną spełnione określone warunki. Rewelacyjne rozwiązanie, od razu odsiewa tych, którzy pomiary robią przez WiFi albo mają muzealny komputer :).

Edited by Michaelis

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Pawel napisał:

Może w pakiecie DVB-T a i tu nie ma pewności bo TVP Sport HD w retransmitowanym MUX-ie 8 brak.

Dziwne. Też mam retransmitowany mux8 i mam TVP Sport HD i TVP Rozrywka. Skoro retransmitują cały mux to nie może brakować nadawanego programu. Może musisz przeskanować kanały naziemne. Teraz gdy 23 pażdziernika znów zmiany w mux-ach (wchodzi na mux8 TVP Kultura HD, a TVP Sport HD przechodzi do mux-a 3) trzeba znów skanować telewizory. Choć niektóre odbiorniki TV same aktualizują listę programów (Samsungi nie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...