Skocz do zawartości

Multimedia


Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie, ktoś mnie tu zganił wcześniej że wypowiedzieć można tylko TV czyli co konkretnie ? Sam MaxBox bo w nim były te programy ? Czyli zostanę z Netem, telefonem, multiroomem, C+, Eleven (bo każda pozycja to jakby odzielna umowa w całym pakiecie) a kanały C+ i Eleven będę miał ale nie będzie się dało ich oglądać bo nie mam już podstawowej usługi TV :-) ?

 

Nawet gdybym się pozbył całej usługi TV (z C+ itp.) to by mi został telefon i Net 600Mbit za który bym płacił jakieś grosze rzędu 10zł (bo tak skonstruowali moją ofertę).

Gdyby mi podnieśli cenę na te dwa składniki oferty (dwie odrębne podumowy) to bym natychmiast wypowiedział także te umowy z winy operatora - nie ma prawa podnosić mi cen w trakcie trwania zobowiązania a jeśli tak to mogę wypowiedzieć umowę z jego winy.

 

Tak, że jedyne rozsądne rozwiązanie (gdy byl to jakiś pakiet a nie oddzielnie zawierane umowy) to przyjęcie od klienta wypowedzienia całości które może być zaproszeniem do renecgocjacji tejże całości na nowych warunkach.

 

Operator kablowy jest tutaj pomiedzy młotem a kowadłem bo ma zobowiązania wobec klientów które stawiają go w gorszej sytuacji negocjacyjnej wobec dostawców treści. Nie może się tych zobowiązań całkowicie pozbyć (na szczęscie dla klientów !). Widocznie tutaj postawa Polsatu była tak nieprzejednana że MMP postaonwiło przełknąć gorzką pigułkę i zaryzykować liczne wypowiedzenia. Ciekawe co zrobią inni operatorzy bo Polsat podobno poszedł na ostro i operatorzy kablowi grozili mu jakimiś procesami sądowymi.

Idealnie byloby gdyby wszyscy operatorzy zrobili to samo (tj. podziękowali Polsatowi przy przedłużaniu umów) a jednocześnie klienci z teog tytułu wypowiedizeli umowy i dostlai niższe ceny ceny.

Edytowane przez klosz007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde to mi zabili ćwieka,tv mam głównie dla oglądania sportu,najpierw eleven powoli ale systematycznie traci prawa do wydarzeń,teraz odpada mi PS i PSE..składam wypowiedzenie,bo jakie kanały o "podobnym charakterze" mogą dać zamiast tych dwóch? C+ Sport 1 i 2? Nie sądzę ?

Edytowane przez levybydg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, klosz007 napisał:

No właśnie, ktoś mnie tu zganił wcześniej że wypowiedzieć można tylko TV czyli co konkretnie ? Sam MaxBox bo w nim były te programy ? Czyli zostanę z Netem, telefonem, multiroomem, C+, Eleven (bo każda pozycja to jakby odzielna umowa w całym pakiecie) a kanały C+ i Eleven będę miał ale nie będzie się dało ich oglądać bo nie mam już podstawowej usługi TV :-) ?

 

Nawet gdybym się pozbył całej usługi TV (z C+ itp.) to by mi został telefon i Net 600Mbit za który bym płacił jakieś grosze rzędu 10zł (bo tak skonstruowali moją ofertę).

Gdyby mi podnieśli cenę na te dwa składniki oferty (dwie odrębne podumowy) to bym natychmiast wypowiedział także te umowy z winy operatora - nie ma prawa podnosić mi cen w trakcie trwania zobowiązania a jeśli tak to mogę wypowiedzieć umowę z jego winy.

 

Tak, że jedyne rozsądne rozwiązanie (gdy byl to jakiś pakiet a nie oddzielnie zawierane umowy) to przyjęcie od klienta wypowedzienia całości które może być zaproszeniem do renecgocjacji tejże całości na nowych warunkach.

 

Operator kablowy jest tutaj pomiedzy młotem a kowadłem bo ma zobowiązania wobec klientów które stawiają go w gorszej sytuacji negocjacyjnej wobec dostawców treści. Nie może się tych zobowiązań całkowicie pozbyć (na szczęscie dla klientów !). Widocznie tutaj postawa Polsatu była tak nieprzejednana że MMP postaonwiło przełknąć gorzką pigułkę i zaryzykować liczne wypowiedzenia. Ciekawe co zrobią inni operatorzy bo Polsat podobno poszedł na ostro i operatorzy kablowi grozili mu jakimiś procesami sądowymi.

Idealnie byloby gdyby wszyscy operatorzy zrobili to samo (tj. podziękowali Polsatowi przy przedłużaniu umów) a jednocześnie klienci z teog tytułu wypowiedizeli umowy i dostlai niższe ceny ceny.

Cytat

Z tego powodu, działając na podstawie §3 ust. 241 Regulaminu świadczenia usługi radia i telewizji kablowej przez Multimedia Polska

Pogrubiłem to co istotne, z maila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to sprawa wygląda tak, że firmie Multimedia Polska w obliczu zakończenia działalności nie opłaca się negocjować nowych umów na dosył stacji. To samo będą próbowali oferować w ramach Vectry. Lwia część po wygaśnięciu obecnych umów będzie gdzieś się przenosiła do innych operatorów na inne oferty. Multimedia Polska nie będzie istniała i nie będzie można podpisać z nią umowy. Z Multimedią dobrze się współpracowało o ile coś nagle się gdzieś nie posypało. Na przykład awarie internetu i wylogowania modemu - to Pana wina, Pana komputera, technik może będzie u Pana za 10 dni. Przesiadka przymusowa z ofertą telewizyjną z MM na Vectra. Nagle działało, nagle brak uprawnień na stacjach kodowanych - Wie Pan no wygląda na to, że nie pomożemy przez telefon, technik może będzie za 10 może za 14 dni, bo jak się okazało to termin wolny jest za 2 tygodnie. Podpisanie umowy na paczkę Premium Canal+. Ma Pan stacje te w ramach promocji na 12 miesięcy. Okazuje się po 3 miesiącach, że brak porozumienia z nadawcą i stacji Canal+ już nie można mieć w ramach tej umowy tylko trzeba w ramach nowej. Tak doczekaliśmy agonii połączonej z demencją przybytku o nazwie Multimedia Polska. I nadeszły pisma. Drogi kliencie mamy gdzieś to co podpisaliśmy z Tobą od tego i tego dnia nie masz Polsatów. Jak ci się nie podoba to składaj wypowiedzenie a potem spadaj. Tylko zostaje jeszcze jedna kwestia co teraz zrobi firma MM gdy te wypowiedzenia zaczną nadchodzić ??? Wątpię w to by tak łatwo można było rozstać się z firmą Multimedia. W tej firmie zawsze był jakiś taki bałagan i niepewność. Od lat się czytało, że firma już prawie sprzedana, choć nikt jej nie kupił przez lata. Rzekomo na przeszkodzie stał UOKiK ze swoją antymonopolistyczną praktyką. Wpajał, że jeśli UPC kupi MM to będzie monopol. A gdy Vectra kupiła MM to monopol nie jest ? Firma Multimedia od zawsze jakoś ciężko pertraktowała z dostawcami sygnału, Przypomnijmy sobie jak znikały stacje (bardzo wartościowe) BBC, NatGeo, FOX i inne - nie porozumieliśmy się z operatorami. Do tych wszystkich zawirowań jeszcze doszły zgrzyty na linii Vectra -><- Multimedia. Teraz problemy z odbiorcami, którcyh następna niespodzianka czeka jak złoża wypowiedzenia bo mogą. Moim zdaniem następnym ruchem po otrzymaniu wypowiedzenia od oglądacza telewizji będzie następna [beep]na od pracownika MM na mailu. Tym razem zapis, że jednak kare musisz zapłacić. Albo inne rozwiązanie takie - od dziś Twój internet kosztuje 100 PLN za 120 mbit. Przecież MM tak łatwo nie odpuści ludzią i musi być tak, że to odbiorca jest po uszy w błocie. Tym nie mniej ciekawa i nagła sytuacja jak zjawienie się Kaczyńskiego na mównicy sejmowej. Ja patrzę na to całkiem spokojnie bo moja umowa na wszystko wygasa z końcem lutego 2021.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, zieny napisał:

Po tych ofertach złożyłem wypowiedzenie i czekam na rozwój wypadków, najwyżej przejdę na razie na dvbt jak nic nie ugram, internet według nich musze mieć dalej w tej cenie co wynegocjowałem, czyli 10zl 

To chyba, wszystko zależy od konsultanta mi powiedział, że mam paczkę i mogę zrezygnować z całości, albo wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak dzwoniłem dzisiaj do Multimedia rozmawiałem dość długi czas ,proponowali za miast polsatów ,HBO,tidala na 6 miesiącu +zwiększenie neta do 600 mb ( mam max boxa i neta300mb) co prawda chciałem złożyć wypowiedzenie na tv  to konsultantka owszem ale internet niby wzrośnie cenowo aktualnie pałce 12 zł .Po pytaniu na jakiej podstawie zostaje podniesiona cena aby podała zapis regulaminu na jakiej podstawie ?dziwnym trafem kazała poczekać bo ona musi sprawdzić finalnie oznajmiła po konsultacji nie wiem z kim że cena internetu zostaje taka sama.Mam wrażenie że jest próba sił między multimedia a abonamentami jak zakręcić aby w między czasie nie stracić jak najmniej kasy na wypowiedzeniach ,warto dzielić się spostrzeżeniami odnośnie kontaktu z Multimedia będziemy mieli ogląd sytuacji jak w tej chwili panuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Przemkus napisał:

To chyba, wszystko zależy od konsultanta mi powiedział, że mam paczkę i mogę zrezygnować z całości, albo wcale.

I to jest logiczne. Jest jedna umowa abonencka i jedno wypowiedzenie motywowane zmianą warunków świadczenia usługi przez operatora. Operator udzielił ulg w związku z zawarciem umowy i wobec podstawy wypowiedzenia nie ma prawa żądać ich zwrotu. Każde inne rozwiązanie (pozostawienie netu za obecne 10 zł lub za ustaloną kwotę x) będzie modyfikacją sposobu rozwiązania umowy którą klient uzgodni z operatorem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla przypomnienia:

Na czym polega problem? Cyfrowy Polsat przekazał operatorom kablowym informację o zwiększeniu ceny za retransmisję kanałów. Stawka za tzw. pełną paczkę miałaby zmienić się z 2 do 4,63 zł od każdego gniazdka. Cena nie obejmuje budzącego coraz większe zainteresowanie Eleven Sports – sieci programów sportowych. Jak twierdzą kablówki, Polsat oczekuje również włączenia 24 z 28 kanałów retransmitowanych do podstawowego pakietu dla abonentów. To oznaczałoby, że zmiany cen odczują wszyscy klienci kablówek.

 

Generalnie problem był w tym, ze do najniższych pakietów trafiłaby cała paczka CP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że to nie konsultant decyduje a to co jest na papierze i co klient chce zrobić. Formalnie bezkarnie wypisać się można tylko z umowy na świadczenie TV (choć tu pozostaje kwestia tego co z rzeczami które są związane z TV ale są to odrębne umowy - u mnie multiroom, C+, Eleven; to samo pytanie zadawałem sobie wielokrotnie także w kontekście różnych terminów trwania umów na poszczególne elementy) a telefon i net pozostaje.

Skutek uboczny tego jest tak, że wskutek konstrukcji oferty (którą to operator sam wymyślił) zostaje się wtedy z telefonem i netem za jakieś drobne kwoty, przynajmniej w moim wypadku. Próba podwyższania tych kwot to u mnie byłoby natychmiastowe wypowiedzenie także tych umów w winy operatora.

Więc operator może zagrywać w ten sposób że można wypowiedzieć tylko całość bo np. w moim wypadku oznaczało by to jeszcze z 10 miesięcy oferowania mi netu 600Mbit za 10zł :-) Tyle, że operator nie może mnie zmusić do wypowiedzenia czegoś czego nie chcę wypowiedzieć. Ja mogę wypowiedzieć tylko TV bo mi się nie podobają zmiany a net za 10zł chcę zostawić.

Rozumiałbym kontrakcję podnoszenia ceny za net gdybym wypowiedział TV ze swojej winy.

 

Tak, że jeśli ktoś chce negocjować to powinien wypowiedzieć samo TV i czekać na kontrofertę. Bo utrata samej TV jest zwykle ani w interesie operatora ani w interesie klienta.

W mojej opinii powinno się dostać przynajmniej niższą cenę (z wyłączeniem tych którzy wyciskali operatora do ostatniej kropelki wypowiedzeniami - ja się nie zaliczam do tej grupy) lub dostać kanały których się nie miało.

 

A ludziom to wiecie, wszystko można próbować wcisnąć. U mnie we Wspólnocie Mieszkaniowej deweloper dwa lata wciskał właścicielom i Zarządowi WM kit, że skoro firma która dostarczyła deweloperowi i instalowała windę w budynku zakończyła działalność (krótko po oddaniu budynku do eksploatacji) to WM musi naprawiać dalej windę na własny koszt. I wszyscy we WM to łykali jak młode pelikany :-)

Aż nie kupiłem w budynku mieszkania ja, nie wszedłem do Zarządu i nie wytłumaczyłem deweloperowi, że przed WM odpowiada deweloper i to jego kłopot, że kupił windę w takiej firmie która padła zanim skończyła się 3-letnia rękojmia na budynek. Jedna kartka papieru napisana z sensem wystarczyła, żeby deweloper zwrócił wszystkie wcześniej poniesione przez WM koszty napraw i naprawiał windę dalej na własny koszt do końca rękojmi na budynek :-)

 

16 minutes ago, tomekjot said:

Tak dla przypomnienia:

Na czym polega problem? Cyfrowy Polsat przekazał operatorom kablowym informację o zwiększeniu ceny za retransmisję kanałów. Stawka za tzw. pełną paczkę miałaby zmienić się z 2 do 4,63 zł od każdego gniazdka. Cena nie obejmuje budzącego coraz większe zainteresowanie Eleven Sports – sieci programów sportowych. Jak twierdzą kablówki, Polsat oczekuje również włączenia 24 z 28 kanałów retransmitowanych do podstawowego pakietu dla abonentów. To oznaczałoby, że zmiany cen odczują wszyscy klienci kablówek.

 

Generalnie problem był w tym, ze do najniższych pakietów trafiłaby cała paczka CP.

Właśnie dlatego uważam, że wszystkie kablówki powinny podziękować Polsatowi i popieram de facto taką postawę MMP choć na tym tracę. Niech Polsat pokazuje swoje kanały tylko w swoim satelitarnym CP. Polsat zaczyna się zachowywać jak monopolista dyktujący jednostronnie swoje warunki (którym wg. mnie jeszcze nie jest ale zaczyna być mocno dominujący i jest na prostej drodze do tego). BTW, Eleven Sports też należy pośrednio do Polsatu i wąsacza.

 

Natomiast może tej całej sytuacji by nie było gdyby nie znaczna część klientów MMP, która wyciskała operatora (który chciał zachować udziały w rynku aby się dobrze sprzedać) do ostatniej kropelki za pomocą wypowiedzeń przy przedłużaniu umów. Multimedia jechały na stratach i nie chcą ich raczej powiększać bo Polsat narzuca nowe warunki. Gdyby mieli zyski to może by się pogodzili z tymi podwyżkami Polsatu (jakkolwiek nie uważam że usprawiedliwionymi i uzasadnionymi) bez wchodzenia w takie ryzykowne ruchy jak dawanie klientom możliwości wypowiedzeń umów bez konsekwencji.

Edytowane przez klosz007
  • Popieram 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

20 godzin temu, moimzdaniem napisał:

Jak coś jest dane darmo, to nie ma co narzekać.

 

Trzeba na DV-T2 poczekać. Jeszcze 2 czy 3 lata.

 

6 godzin temu, Seth napisał:

Po Waszych komentarzach widać jasno jak sprawa wygląda. Multimedia będą próbowały wydymać na internecie jak największą ilość osób. Dopiero gdy ktoś się postawi i poprosi o podstawę prawną to rura zmięknie. Ale takich wyrywnych jest zapewne niewielu (nawet tu widać rozgrzeszenie dla takiego postępowania), więc co ugrają to ich. 

 

 

Ale tak to wszędzie działa, jak się nie postawisz (i nie znasz prawa) to Ciebie doją. Od operatorów kablowych, po gsm, po banki, ubezpieczycieli, czy nawet Państwo - np ZUS, gdzie bez wyroku sądu nie dostaniesz należnych dodatkowych do emerytury (słynne sprawy z warunkami szczególnymi przy emerytach ze starego portfela przed OFE w 1997 roku).

 

Godzinę temu, klosz007 napisał:

 

Właśnie dlatego uważam, że wszystkie kablówki powinny podziękować Polsatowi i popieram de facto taką postawę MMP choć na tym tracę. Niech Polsat pokazuje swoje kanały tylko w swoim satelitarnym CP. Polsat zaczyna się zachowywać jak monopolista dyktujący jednostronnie swoje warunki (którym wg. mnie jeszcze nie jest ale zaczyna być mocno dominujący i jest na prostej drodze do tego). BTW, Eleven Sports też należy pośrednio do Polsatu i wąsacza.

 

 

 

Tutaj jest też ryzyko, że jak ISP i kablówki przełkną tą podwyżkę Polsatu i przejdą z nią do porządku dziennego to może się okazać, że za pół roku z podobnym manewrem wyskoczy grupa Discovery (TVN, TVN24, Discovery itd) i też będą chcieli więcej kasy od gniazka - bo skoro udało się CP, to czemu nie im.

 

Z drugiej strony, takie akcje przyspieszą tylko umieranie "tradycyjnej TV".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Kiler said:

Tylko jako niegwarantowane. 20 grudnia wszystko będzie jasne.

No właśnie - jest to mylące bo wynika z tej listy, że od 1.01 lista dostępnych programów Polsatu się nie zmieni a zmieni się jedynie status z gwarantowanych na niegwarantowane. Z maila od MMP wynika jednak, że część kanałów zniknie czyli lista jest niepoprawn. Nawet gdy znikały kanały niegwarantowane to o tym informowali więc jakoś bardziej ufam mailowi niż nowej liście programu.

 

Edit: mea culpa, mail mówi, że zmieni się status na niegwarantowane a nie że definitywnie znikną choć jest i taka możliwość.

Edytowane przez klosz007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Wybrany96 napisał:

https://www.multimedia.pl/zmiany-programowe

a zajrzyjcie tu i zobaczcie jaka jest lista programowa od 1.01.2021. Nieważne jaka technologia to Polsaty są

Dzisiaj mi Pani powiedziała, że znikną wszystkie kanały Polsatu oprócz Polsat 1 i TV4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej chyba poczekać do 20.XII - wtedy będzie definitywna informacja co się zmieni. Listę kanałów od 1.01 należy traktować jako roboczą. Teraz pewne jest tylko to, że od 1.01 Polsat zmieni status na niegwarantowany.

Powinni pokazać wąsaczowi gdzie jego miejsce (choć będę tęsknić za Polsat Sport) i posłodzić to klientom połączeniem z Vectrą i dać wreszcie kanały typu BBC, National Geographic itp...

 

Edytowane przez klosz007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rafmik napisał:

Z drugiej strony, takie akcje przyspieszą tylko umieranie "tradycyjnej TV".

Na chwilę obecną nie widzę tego umierania. Od tego maila intensywnie myślę co teraz zrobić. Oglądam intensywnie sport. Czasem przyrodę, przy czym wręcz uwielbiam programy na BBC Earth. Planete+ też jest fajne. No i mocno intensywnie nagrywam. I co teraz widzę? Jestem w czarnej dziurze. Na razie mi wychodzi, że żeby nagrywać jestem skazany na tradycyjną tv. A nawet gdybym nie nagrywał, to Polsat Sport jest chyba tylko na ipli, o której często czytałem, że tnie jak głupia. Więc jeśli ktoś ma tv głównie dla sportu - nie ma alternatywy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   2 użytkowników

×
×
  • Dodaj nową pozycję...