Skocz do zawartości

Multimedia


Rekomendowane odpowiedzi

Rower i basen dobra rzecz. Ja jednak mam konkretne pytanie: Kto z forumowiczów dostał taką ulotkę (i-mailem lub papierową) jaką prezentował Mr.Cziquita-odnośnie nowych programów HD ? Bo w zasadzie nikt się tym nie pochwalił i mam wrażenie że te programy zaistnieją tylko w kilkunastu małych miejscowościach.Z chęcią zerknąłbym na Adventure HD. A tak lipa...

Upał niemiłosierny - jadę na basen (oczywiście rowerem)... :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niższe ceny pakietów nie ma co liczyć. Nowy właściciel na pewno będzie chciał odzyskać jakoś zainwestowaną kwotę. A jeśli będzie nim UPC, to raczej dostosuje ceny do swoich. Czyli, będzie drożej.

 

A z odsprzedażą jeszcze się zobaczy, co UOKiK powie.

Już widzę jak UPC (po ewentualnym przejęciu Multimedii) podnosi - byłym abonentom Multimedii - cenę usługi swojej TV cyfrowej. :wink: To byłby strzał w stopę.

Wszyscy płatni operatorzy obudzą się z ręką w nocniku jeśli od 1 stycznia 2017 r. zostanie wprowadzona przymusowa "opłata audiowizualna" doliczana do rachunku za prąd (pewnie 15 zł. miesięcznie).

Ta "opłata audiowizualna" będzie poważnym ciosem dla 90 % Polaków, którzy nie opłacają (wciąż obowiązującego) abonamentu RTV.

Będą musieli wybrać czy chcą płacić 2 razy (płatnym operatorom oraz dodatkowo do budżetu państwa) za patrzenie w 1 telewizor.

 

Dodatkowo w przyszłym roku do DVB-T trafi 5 - 6 nowych kanałów.

Start MUX-8 to będzie spory cios dla płatnych operatorów, którzy wciskają swoim abonentom 100 kanałów (podobnie badziewiastych programowo jak te w DVB-T) i podobnie naszpikowanych tysiącami reklam.

 

Czy płatni operatorzy zrefundują tym 90 % Polaków (którzy nie opłacają abonamentu RTV) koszt przymusowej "opłaty audiowizualnej" ?

Bo chyba powinni ją refundować .... jeśli chcą utrzymać swoją dotychczasową liczbę abonentów.

 

Ale nie są w stanie zrefundować "opłaty audiowizualnej" więc płatni operatorzy popłyną z czasem na szczaw i mirabelki.

...................................................

Jedyne co może podrożeć (po ewentualnym przejęciu Multimedii przez obcy podmiot) to usługa  internetu stacjonarnego. Jest oczywiście takie zagrożenie.

Bo usługi takie jak : VOD, telefon stacjonarny, prąd oraz gaz coraz bardziej zwisają ludziom kalafiorem.

Bez tych głupot można żyć i są one całkowicie zbędne dla coraz to młodszego pokolenia siedzącego w internecie.

A młode pokolenie jedyne czego realnie potrzebuje od kablówki to internet stacjonarny. I nic więcej.

Edytowane przez Kleofas11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając 150 programów cyfrowej kablówki + VOD (setki filmów do obejrzenia) + internet (ocean informacji,filmów,serwisów) + setki programów radiowych

ma się czasami dość tego zalewu wirtualnej rzeczywistości.

Mam takie dni że wystarczają mi Wydarzenia Polsatu, film po "dzienniku", poczta internetowa i trójka radiowa gdy się obudzę.

Podniecam się każdym nowym programem DTV a potem go b.rzadko oglądam. I za co ja płacę ??   :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już widzę jak UPC (po ewentualnym przejęciu Multimedii) podnosi - byłym abonentom Multimedii - cenę usługi swojej TV cyfrowej. :wink: To byłby strzał w stopę.

Ale jaki to problem? Każdy jedzie na cenach promocyjnych. Jak się skończy okres promocji to po prostu zaoferują wyższe ceny za lepszą ofertę programową. Takich jak my, walczących o dobre ceny jest garstka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Internet Orange po FTTH owszem tak, jak najbardziej. Polecam, cud, miód i orzeszki.

Twój entuzjazm mnie nie przekonuje. Zachwalasz ofertę, której specjalnie na oczy nie widziałeś. Jest dostępność jest prawie taka sama, jak "słynna Ósemka" w Multimedii. Mam mnóstwo znajomych, a tylko jeden z nich jest w zasięgu tej oferty (w stolicy). Ale jej nie wziął, bo cena jest mało konkurencyjna (w jego przypadku 2-krotnie wyższa).

 

Jeżeli Orange uda się wpoić to klientom to zmusi konkurencję do podobnych ruchów.

Światłowód zaistnieje i tak, bez pomarańczowych. Taka jest przyszłość. Polski rynek zawojuje, jeśli zaoferują go wszyscy i będzie w zbliżonych cenach do obecnych. Oraz jeśli marketingowcom uda się wmówić ludziom, potrzebę posiadania tak dużych łącz. Bo jeśli chodzi o rzeczywiste potrzeby, to większości wystarczy 120Mb/s. Nawet 2 jednoczesne streamy w 4K dają radę (testowałem). 250Mb/s to już w ogóle. Jak dla mnie, wystarczy, że Multimedia to zaoferuje i już mnie mają na długie lata.

 

Robią te inwestycje by obronić przychody. Telefonia stacjonarna regularnie kurczy się od lat, na rynku mobilnym konkurencja jest bardzo duża. Musieli wejść sami mocno na rynek TV.

I tu się mylisz. Na rynku TV właśnie następuje przesyt. Nowi klienci specjalnie nie przybywają. Pomarańczowym chodzi tylko o kompleksowość usług. Przetrwają firmy, które zaoferują możliwie dużo usług w jednym rachunku. Dlatego, wyśmiewany tutaj GAZ od Multimedi, nie jest takim złym pomysłem. Jest zgodny z trendami zachodnimi. Nie bez przyczyny, była też próba połączenia z PLAY'em. Multimedia chce mieć też komórki. bycie MVNO jej nie wystarcza.

 

Wchodzą na budynki, gdzie od dawna jest UPC, Vectra, Netia czy MM. Wkładają kij w mrowisko i idą na ciężką orkę jaką jest odbieranie klientów DVB-C. Nikt nie powiedział, że będzie łatwo ale są duzi, mają dużą kasę, mają ofertę konwergentną. Mogą mieć przewagę cenową. Mają gigantyczną bazę klientów, którą porównają z tym gdzie wybudują FTTH i będą atakować rynek. Zobaczymy z jakim skutkiem. Ja uważam, że kablówki powoli powinny myśleć co z tym fantem zrobić. Szczególnie UPC.

Może chociaż jakieś przykłady tych udanych wejść? Na przykładzie Multimedii, nie znam takich miejsc. Tzn. żeby udanie gdzieś weszli i odebrali jej klientów udaną ofertą. Są tylko duże rozczarowania drożyzną. To wszystko. Niskich cen nie zapodadzą. Chyba, że pojawi się na rynku ktoś, kto również zaoferuje 600Mb/s na podobnym obszarze Polski. Multimedia nie musi robić praktycznie nic ponadto, co już robi. Czyli także buduje sieć FTTH swoim tempem, i tak to będzie prowadzone przez lata. UPC, też nie zaoferuje agresywnie światłowodu. I obie sieci, na pewno nie stracą z tego powodu.

 

Nie patrz na rynek poprzez swoją lokalizację. Sprawdź dostępność tej oferty na dzień dzisiejszy.

Nie patrzę. Sprawdzałem adresy prawie 100 znajomych osób (sporo z Wa-wy). I zgadnij? Prawie nikt się nie łapie, na dzień dzisiejszy (poza przypadkiem opisanym wyżej).

 

Jeżeli tak jak Ty myśli zarząd MM to obudzą się z malejącymi przychodami i bazą kliencką. Zresztą to się już dzieje ale z nieco innych powodów a może się to tylko nawarstwić bo moim zdaniem MM z różnych powodów nie ma już pomysłu na samą siebie. Gaz, ubezpieczenia, energia są to rozpaczliwe próby obrony przychodów ale przede wszystkim należy dbać i doinwestować główny biznes czyli TV i Net.

Bzdury. Multi-usługowość to obecna tendencja rozwoju rynku. U nast będzie tak, jak w Niemczech - u jednej firmy będziesz opłacał prawie wszystkie media w domu. Dobrym przykładem jest Cyfrowy Polsat. Odkąd zaoferował internet i telefon, zaczął zyskiwać w ilości klientów. Wypracował sobie znaczną przewagę nad NC+. Na pewno będzie dalej to rozwijał. Może pozyskać prąd i kablówkę. Obecnie na rynku nie ma firmy, która by liderowała, skupiając się tylko na podstawach swojej działalności. Wszyscy starają się poszerzyć spektrum usług. Nie opłaca się pakować inwestycji tylko w podstawę (internet + tv), bo nawet przy obniżce cen, dużo klientów od tego nie przybędzie. Kiedyś to zrozumiesz.

 

No właśnie ja uważam, że tych zwykłych będzie dużo łatwiej zdobyć niż mnie. Agresywny marketing + wabik cenowy i może być migracja klientów.

Kluczowym słowem jest tutaj "może być". Na razie nie ma, i raczej długo nie będzie. ;)

 

Jeżeli chodzi o firmy to oferta światłowodowa jest niemrawa, skupili się głównie na klientach indywidualnych.

Zmiany podyktuje potrzeba rynku. Wbrew temu, co mówią pomarańczowi, takowej nie ma i jeszcze długo nie będzie.

 

A MM moim zdaniem to tak raczej drepcze w miejscu niż idzie swoim tempem :) jako klient MM od 7 lat mocno im kibicuję i mam nadzieję, że znajdzie swoją drogę. A jeżeli nie znajdzie to niech ktoś ich kupuje bo w dzisiejszych czasach bez inwestycji nie ma biznesu.

Multimedia nie robi niczego bez potrzeby. I wychodzi na tym lepiej, niż Orange. Który ostatnio mocno traci na swoim macierzystym rynku telefonii komórkowej. I to właśnie pomarańczowi zrozumieli, że muszą bardziej upodobnić się do Multimedii. Zaoferować mocniej internet i telewizję. Czyli, dodatkowe usługi. Multimedia bez specjalnych nakładów wciąż może przejmować mniejszych graczy. I to nawet, jeśli transakcja sprzedaży/fuzji nie dojdzie do skutku.

 

-------------------------------------------------------------------

Już widzę jak UPC (po ewentualnym przejęciu Multimedii) podnosi - byłym abonentom Multimedii - cenę usługi swojej TV cyfrowej. :wink: To byłby strzał w stopę.

Jeśli faktycznie połączą się z UPC, to nie wyobrażam sobie innej opcji. Dwutorowość cen odpada, bo klienci zaczęliby się buntować. Ujednolicenie ofert będzie nieuniknione. A, akcjonariusze UPC nie pozwolą na obniżenie cen do tych, jakie ma Multimedia. Nie przypominam sobie sytuacji, żeby po jakiejkolwiek konsolidacji, ceny spadły. Pretekstem do podwyżki, będzie ewentualna różnica w ilości kanałów HD między ich ofertą, a Multimedii. Jest to prawie 30 kanałów HD, które na pewno zyskają klienci MM po połączeniu/fuzji:

 

0Nv72Wl.png

 

Także, nie martwiłbym się tym problem.

 

Wszyscy płatni operatorzy obudzą się z ręką w nocniku jeśli od 1 stycznia 2017 r. zostanie wprowadzona przymusowa "opłata audiowizualna" doliczana do rachunku za prąd (pewnie 15 zł. miesięcznie).

Ta "opłata audiowizualna" będzie poważnym ciosem dla 90 % Polaków, którzy nie opłacają (wciąż obowiązującego) abonamentu RTV.

Bzdura. Operatorzy nie stracą znacząco, tak samo jak nie stracili podczas cyfryzacji naziemnej. Po chwilowych spadkach, nastąpiła stagnacja. Odeszli praktycznie tylko ci, którzy byli nie do utrzymania (bo nie lubią płacić za tv). Część z nich nawet wróciła. Bo obiektywnie rzecz biorąc, oferta NTC jest marna. I będzie niewiele lepsza po debiucie MUX-8. Klienci, którzy płacą po 80zł i więcej za tv, opłaty praktycznie nie odczują. Stać ich na to. Klienci najniższych pakietów będą najbardziej poszkodowani. Ale masowych odejść raczej nie będzie.

 

Będą musieli wybrać czy chcą płacić 2 razy (płatnym operatorom oraz dodatkowo do budżetu państwa) za patrzenie w 1 telewizor.

Nie przekłamuj. Nie ma mowy o żadnej 2-krotnej opłacie. Operatorzy płatnej tv, z opłaty audiowizualnej nic nie będą mieli. A, TVP nie pobiera opłat za swoje publiczne kanały. Tylko za komercyjne, ale one nie są finansowane z abonamentu. Z opłaty audiowizualnej też nie będą. TVP nadal będzie mogła prowadzić część swojej komercyjnej działalności. Nie przypominam sobie też, żeby nadchodząca opłata, miałaby być uzależniona od liczby posiadanych TV. Jak masz 2 telewizory (lub więcej), zapłacisz tyle samo.

 

Dodatkowo w przyszłym roku do DVB-T trafi 5 - 6 nowych kanałów.

Start MUX-8 to będzie spory cios dla płatnych operatorów, którzy wciskają swoim abonentom 100 kanałów (podobnie badziewiastych programowo jak te w DVB-T) i podobnie naszpikowanych tysiącami reklam.

Zabawny jesteś, jeśli myślisz, że kanały z MUX-8 zawojują rynek. :D NTC jest zależna od reklam. A, nowe stacje jeszcze bardziej rozwodnią ten segment rynku. Natomiast jeśli chodzi o reklamy, to Komisja Europejska szykuje poważny cios dla widzów, szczególnie tych NTC. Mianowicie, planuje uwolnienie limitu czasu reklam. To jest poważna szansa dla płatnych kanałów, takich jak tematyczne NC+, HBO, Cinemax czy Canal+. A także serwisów typu VOD. Zwiększona ilość reklam na pewno zniechęci część widzów do bezpłatnej TV. Argumentów, że jednak warto zapłacić dla świętego spokoju, trochę przybędzie.

 

Bo usługi takie jak : VOD, telefon stacjonarny, prąd oraz gaz coraz bardziej zwisają ludziom kalafiorem.

Kolejne zmyślone bzdury. Teraz operatorzy mają zyski głównie dzięki takim łączonym usługom. Kto ich nie oferuje, traci jak wspomniany wyżej Orange.

 

Bez tych głupot można żyć i są one całkowicie zbędne dla coraz to młodszego pokolenia siedzącego w internecie.

A młode pokolenie jedyne czego realnie potrzebuje od kablówki to internet stacjonarny. I nic więcej.

Oczywiście, że osoby nieprzyzwyczajone do płacenia za TV, płacić nie będą. Ale z wiekiem, bardziej doceniają ogrom pracy innych. I dla wygody, będą bardziej skłonni się do tego przekonać. Operatorom duże łatwiej jest namówić do usług osoby, które już z jakiś pojedynczych korzystają. A, granica między telewizją i internetem, coraz bardziej będzie się zacierała.

-------------------------------------------------------------------

Oni negocjują żeby ugrać jak najwięcej dla siebie, a nie dla abonenta

Dokładnie. ;)

Edytowane przez Mr.Chiquita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jaki to problem? Każdy jedzie na cenach promocyjnych. Jak się skończy okres promocji to po prostu zaoferują wyższe ceny za lepszą ofertę programową. Takich jak my, walczących o dobre ceny jest garstka.

I sądzisz, że wszyscy abonenci Multimedii zaakceptują ewentualne podwyżki usługi cyfrowej TV  zaserwowane przez tego który kupi Multimedię ?

Przecież to mrzonka. Spory odpływ klientów do DVB-T (po przejęciu firmy przez obcy podmiot) będzie nieunikniony.

Wyższe ceny usługi płatnej TV zaakceptują głównie beneficjenci programu "Rodzina 500+" którzy dostaną comiesięczny gwarantowany hajs na wszelakie wydatki.

Ci zaabonują nawet badziewiasty Canal+, HBO i Cinemax.

Reszta abonentów płacenie za TV oleje ciepłym moczem.

Multimedia operuje głównie w mniejszych miastach gdzie nie ma konkurencji. A ludzie w tych miastach właśnie utrzymują Multimedię. A nie bogacze z metropolii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaakceptują podwyżki, jak dostaną 30 nowych kanałów HD. Przecież tutaj wszystkim, głównie o nie się rozchodzi. ;)


Oczywiście nie wszyscy, ale to będzie raczej niewielka grupa niezadowolonych. W końcu to UPC jest liderem wśród kablówek i wie, co robi.


PS. Na 11. pozycji listy, prawdopodobnie będzie Info o warunkach odbioru kanałów Premium Polsatu. Na razie jest czarny ekran.

Edytowane przez Mr.Chiquita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porównaniu do UPC to MM dobrze negocjowała. :) Podświadomie czułem, żeby wstrzymać się z przedłużeniem umowy, bo może będą kanały na Euro za darmo, ale na 2 lata i tak nie chciałem się wiązać. 79 zł jest do zaakceptowania.

Edytowane przez Kiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Abonenci posiadający telewizję cyfrową w pakietach Sport HD Extra i Sport Champions HD lub MaxBox i Sport Champions HD będą mogli wykupić dostęp do kanałów Polsat Sport 2 i Polsat Sport 3 za 79 zł. Dla pozostałych abonentów, cena wyniesie 99 zł."

 

I to jest ładny ukłon w stronę kibiców. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś wie w jakich lokalizacjach pojawią się kanały Polsat sport2 i Polsat sport3 np. za dodatkową opłatą w sieci MMP? U mnie brak na liście programowej tych kanałów, i myślę że raczej ich nie będzie. :/

Edytowane przez Daro1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Abonenci posiadający telewizję cyfrową w pakietach Sport HD Extra i Sport Champions HD lub MaxBox i Sport Champions HD będą mogli wykupić dostęp do kanałów Polsat Sport 2 i Polsat Sport 3 za 79 zł. Dla pozostałych abonentów, cena wyniesie 99 zł."

 

I to jest ładny ukłon w stronę kibiców. :) 

 

Ukłon by był. gdyby na czas mistrzostw dodali jeszcze ARD, ZDF i Sat1. Kto chce oglądałby za darmo, kto bardziej wymagający kupilby sobie Polsaty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   2 użytkowników

×
×
  • Dodaj nową pozycję...