Skocz do zawartości

Dekoder Polsat Box 4K


Polsat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Problem z buforowaniem potwierdzam, tez mam swiatlowod 800mbps, dekoder podlaczony kablem, w tescie zazwyczaj pokazuje 70-80mbps (ale kilka razy widzialem w tym tescie spadki do kilku mbps) z menu dekodera i ostatnio czesciej wieczorami (powiedzial bym w godzinach szczytu ogladalnosci) dekoder ma opisane przez ciebie problemy jesli kozystam z przesuniecia czasowego.
Jak dla mnie ewidentne przeciazenie serwerow bo laptop na tym samym przewodzie i w tym samym czasie wyciaga pelna predkosc bez zwiekszonych opoznien (ping).
Raz pisalem zgloszenie przez formularz kontaktowy iPolsatbox ale mnie olali ze to na pewno problemy u mnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z buforowaniem potwierdzam, tez mam swiatlowod 800mbps, dekoder podlaczony kablem, w tescie zazwyczaj pokazuje 70-80mbps (ale kilka razy widzialem w tym tescie spadki do kilku mbps) z menu dekodera i ostatnio czesciej wieczorami (powiedzial bym w godzinach szczytu ogladalnosci) dekoder ma opisane przez ciebie problemy jesli kozystam z przesuniecia czasowego.
Jak dla mnie ewidentne przeciazenie serwerow bo laptop na tym samym przewodzie i w tym samym czasie wyciaga pelna predkosc bez zwiekszonych opoznien (ping).
Raz pisalem zgloszenie przez formularz kontaktowy iPolsatbox ale mnie olali ze to na pewno problemy u mnie...

Ale ile chcesz mieć tej prędkości na kablu jak dekoder ma port z prędkością 100M?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś i mnie coś pomoże. Mam internet od Plusa. Dekoder podłączony przez wifi. Testy pokazują prędkość 3mbit i usługi działają jak działają. Na dekoderze stoi mibox, testy pokazują prędkość 50-80 mbit. Oglądam HBOMax i Disneya bez problemu. Dekodery wymieniłem. Bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jordan87 może i mieć łącze 10Gbps a to niczego nie zmieni, bo to nie wina łącza tylko sprzętu. Skutecznym rozwiązaniem jest własny sprzęt z modułem operatora.

@Maciejm

Wifi to loteria. Prędkość wifi zależy od wielu czynników. Należy sprawdzić prędkość po kablu. Co chcesz uzyskać skoro wszystko działa?

Edytowane przez opensource
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
2 godziny temu, opensource napisał:

Wifi to loteria. Prędkość wifi zależy od wielu czynników. Należy sprawdzić prędkość po kablu. Co chcesz uzyskać skoro wszystko działa?

To dziwne że sprzęt stojący jeden na drugim pokazuje takie prędkości. A co chcę uzyskać? To żeby np. oglądanie programów do 7 dni wstecz działało normalnie bo w tej chwili jest to loteria. Raz działa dwa razy nie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, maly801 napisał:


Ale ile chcesz mieć tej prędkości na kablu jak dekoder ma port z prędkością 100M?

Czy ja gdzieś napisałem ze oczekuje więcej? Stwierdziłem fakt. Gdyby trzymał stabilnie tyle do serwerów PB to by problemu nie bylo żadnego
problemem jest to ze nie jest w stanie w godzinach szczytu dzialac z minimalna wymagana predkoscia przy odtwarzani przez internet.
 

 

7 godzin temu, opensource napisał:

@jordan87 może i mieć łącze 10Gbps a to niczego nie zmieni, bo to nie wina łącza tylko sprzętu. Skutecznym rozwiązaniem jest własny sprzęt z modułem operatora.

Pokaż mi taki sprzet własny z modułem operatora na ktorym bedzie dzialal CatchUp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumiałeś, własny sprzęt to tylko własny dobrej klasy  router a router ISP działa tylko jako modem. Fakt stwierdziłeś to i dostałeś konkretne odpowiedzi czy pytanie ile oczekujesz. :P

Czasami wystarczy tylko użyć switcha i do niego najpierw  kablami podpiąć sprzęty i dopiero switch do routera. 

 

Problemem jest to 100 Mbps boxa wpięte pewnie do routera 1 Gbps co potem porównujesz do  laptopa działającego dobrze  który ma 1 Gbps pewnie. 

 

Miałem  identyczne problem ze swoimi sprzętami i kartami w nich  100 Mbps. Powinno działać stabilnie a były często  problemy jeśli wpięte do routera.

Przy routerze własnym teraz mam switch a po domu satelity ( MESH ). Ten sam sprzęt na satelicie działa bez problemu ( satelity to w sumie normalny switch bezprzewodowy )  mimo tej 100 Mbps a z routerem bezpośrednio  kicha.  

 

Jak widzisz proste i tanie zmiany ( wystarczy switch, nie są takie drogie )  i zaczyna działać lepiej. Satelity do MESH nie liczę bo raczej najdroższe elementy. 

 

Jeszcze tak informacyjnie, jeśli masz router obsługujący MIMO to na samym tylko WiFi będziesz miał o wiele lepsze połączenie niż kablem bo średnio aż od 400 do 800 Mbps.  

Edytowane przez Ktosiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.09.2022 o 20:33, jordan87 napisał:

w tescie zazwyczaj pokazuje 70-80mbps (ale kilka razy widzialem w tym tescie spadki do kilku mbps) z menu dekodera i ostatnio czesciej wieczorami (powiedzial bym w godzinach szczytu ogladalnosci) dekoder ma opisane przez ciebie problemy jesli kozystam z przesuniecia czasowego.

W moim poscie nie bylo zadnego pytania a jedynie stwierdzenie, i dla ulatwienia cytuje i podkreslam co napisalem w pierwszym poscie.

Nie wiem dlaczego przyczepiles sie do Routera (mam wlasny nie od dostawcy)
-Wszystkie sprzety wpiete bezposrednio przewodem do routera osiagaja maks predkosc (czy to 100 czy ~800 zaleznie oczywiscie od fizycznych ograniczen karty i przewodu)
-PC wpiety do tego samego przewodu co dekoder 2min wczesniej/pozniej osiaga maks swoje mozliwosci gdy dekoder potrafil pokazywac w swoim tescie kilka mbps w polaczeniu do serwera.
-Tylko dekoder w godzinach szczytu (zawsze mialo to miejsce wieczorem) potrafi miec problemy przy odtwarzaniu przez internet.

Nie wiem dlaczego rozmawiamy w ogole o wifi jesli dekoder po przewodzie osiagajac min 20mbps powinien dzialac plynnie.

Dla mnie to ewidentne problemy z przeciazeniem serwerow (lub na wezlach do ow serwerow)
Mozliwe jest ze przy dostawcach "z listy oficjalnej" gdzie dziala telewizja internetowa, maja pokonfigurowane VLANy dedykowane dla IPTV i takie osoby nie obserwuja tych problemow w godzinach szczytu.

 

Edytowane przez jordan87
  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jordan87 Miałem dostęp do "IPTV" przez ponad 2 lata i nie ma żadnych VLANów, to wszystko idzie otwartym internetem do publicznych CDN. Problemy z cięciem materiałów, zrzucaniem na niższy profil, komunikatami o braku Internetu itd mimo aktywnego połączenia były częste i występowały od początku tej uslugi, jeszcze zanim został udostępniony publicznie catchup dla klientów satelitarnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to i to ;). Tak jak napisałem, telewizja idzie do publicznych CDN, ich IP były widoczne w diagnostyce.

Jedyną teoretyczną zaletą jest to, że Netia czy inne Orange powinny do tych CDN kierować jak najkrótsza drogą w swojej sieci, w praktyce też jest z tym różnie.

A problem z dostępnością treści zdawał się występować już na poziomie tych niewyrabiających serwerów a nie samych łącz, bo jak inaczej wytłumaczyć, że bywały np. nagrania na catchupie, które zawsze wywalały się w tym samym momencie, albo że telewizja potrafiła zapętlać jakieś fragmenty w kółko ;).

Polsat sam sobie bezpośrednio często nie potrafi dobrze transmisji dostarczyć (też robią adaptacyjny streaming dla siatkówki czy piłki i też się wywala - parę razy dawałem screeny w temacie Polsatu Sport), więc gdzieś w założeniach to po prostu jest źle zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 7.09.2022 o 10:34, jordan87 napisał:

W moim poscie nie bylo zadnego pytania a jedynie stwierdzenie, i dla ulatwienia cytuje i podkreslam co napisalem w pierwszym poscie.

Nie wiem dlaczego przyczepiles sie do Routera (mam wlasny nie od dostawcy)
-Wszystkie sprzety wpiete bezposrednio przewodem do routera osiagaja maks predkosc (czy to 100 czy ~800 zaleznie oczywiscie od fizycznych ograniczen karty i przewodu)
-PC wpiety do tego samego przewodu co dekoder 2min wczesniej/pozniej osiaga maks swoje mozliwosci gdy dekoder potrafil pokazywac w swoim tescie kilka mbps w polaczeniu do serwera.
-Tylko dekoder w godzinach szczytu (zawsze mialo to miejsce wieczorem) potrafi miec problemy przy odtwarzaniu przez internet.

Nie wiem dlaczego rozmawiamy w ogole o wifi jesli dekoder po przewodzie osiagajac min 20mbps powinien dzialac plynnie.

Dla mnie to ewidentne problemy z przeciazeniem serwerow (lub na wezlach do ow serwerow)
Mozliwe jest ze przy dostawcach "z listy oficjalnej" gdzie dziala telewizja internetowa, maja pokonfigurowane VLANy dedykowane dla IPTV i takie osoby nie obserwuja tych problemow w godzinach szczytu.

 

Mam taką samą sytuację  z dekoderem 4K  podłączony jestem po kablu  transfer   70 MBit  niestety na wielu kanałach CHetuP   transfer  1.5 , 2   czasami 15 , do południa i rano  30- 40  porobiłem screeny, żeby mieć podkładkę  reklamacji . W BOA  zasugerowano mi wymianę dekodera,  zrobiłem to  i po podłączeniu pod internet nowy dekoder   sytuacja  taka sama.  Dzwonie do BOA  przedstawiłem sytuacje i teraz  kazano mi wymienić router. Noz k.... ręce opadają z tym Polsatem 

 

Mój net UPC 1 Gbit

 

Pod router mam podłączone  2 kompy  robiąc  spid test  800 900 Mbit , Mało tego na kompie  usługa Polsat   HBOmax Disney działa bez  zarzutu. Żeby było ciekawe   aplikacja na dekoderze  tez działa bez  zarzutu , wybrany materiał odtwarzany jest bez  zarzutu.

 

Ewidentnie [beep].... jest usługa  CetUp -   Ponowienie uprawnień nic nie pomaga .  Zaniki transferu  ewidentnie spowodowane jest  przeciążonymi serwerami . Z usługą nagrywania  sytuacja jest podobna

Edytowane przez Zibula
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic takowego  się nie dzieje , włączyłem właśnie film na Polsacie z wczoraj - nic nie tnie , nie jąka się , zapauzowana wczorajsza audycja rusza poprawnie i odtwarzanie trwa bez zastrzeżeń , funkcje przewijania przód /tył nie powodują problemów , dźwięk z obrazem się nie rozjeżdża 

 

Z informacji o sygnale mam takie dane ;

Max.chunk bitrate 7,71Mb/s - 8,08Mb/s

Wideo bitrate  8684kb/15s

 

Przetestowałem kilkanaście odtworzeń i nie mogę się nad niczym wkurzać , narzekać .

Dekoder mam podpięty kablem , mam symetryczny światłowód od Inea , test prędkości w dekoderze pokazuje 78,1Mb/s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, patryszq napisał:

Nic takowego  się nie dzieje , włączyłem właśnie film na Polsacie z wczoraj - nic nie tnie , nie jąka się , zapauzowana wczorajsza audycja rusza poprawnie i odtwarzanie trwa bez zastrzeżeń , funkcje przewijania przód /tył nie powodują problemów , dźwięk z obrazem się nie rozjeżdża 

Akurat twoją wypowiedzią   nie będę się sugerował, bo u ciebie zawsze wszystko działa, poczekam na inne wypowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smuteczek bo po prostu to typowa ( twoja ) zagrywka i odpowiedź gdy komuś coś nie działa, bo skoro tobie nie działa to inni też muszą mieć bajzel  , jak będę mieć czas pokaże Ci to na wideo ale na moje wystarczy zrobić reset do fabryki - takowe problemy były na dwóch dekoderach u rodziców ale na evobox lite  , a teraz działa to po prostu jaku mnie . Wierzyć nie musisz , reasumując to ja jestem zadowolony TY wkurzony i zawistny 💁‍♂️.

Edytowane przez patryszq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę tutaj ,że niektórzy mają  problemy z czytaniem ze zrozumieniem . Napisałem ze transfer mam ponad  70 MBit usługa spełnia  warunki , a żeby nie być gołosłowny sprawdźcie kanały HBO  1 2 3 i cinemaxy  wybierzcie materiał do tyłu  z sami zobaczycie - zapętlanie  przerywanie  itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie do czego mogę się przyczepić to usługa restart, przykład kanał tvn HD gdy cofnę się o te 3 godziny wstecz jest problem z zacinaniem się obrazu i dźwięku w trakcie gdy coś oglądam przewinę wstecz, albo po zakończeniu programu chce w tył przewinąć. Co ciekawe nie zdarza się tak codziennie. W skrajnych przypadkach pojawia się błąd odtwarzania, mocno to irytuje 

W ciągu dnia problemy nie występują. Schody zaczynają się wieczorami...

Edytowane przez Mati06
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Zibula napisał:

Widzę tutaj ,że niektórzy mają  problemy z czytaniem ze zrozumieniem . Napisałem ze transfer mam ponad  70 MBit usługa spełnia  warunki , a żeby nie być gołosłowny sprawdźcie kanały HBO  1 2 3 i cinemaxy  wybierzcie materiał do tyłu  z sami zobaczycie - zapętlanie  przerywanie  itp

no to nadal Cię zmartwię - działa na każdym kanale - śmiem twierdzić ze masz cos z " netem " i tyle , wszystkie hbo cinemaxy w przod tyl pauza szybkie wolne przewijanie 💁‍♂️

Edytowane przez patryszq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mati06 napisał:

Jedynie do czego mogę się przyczepić to usługa restart, przykład kanał tvn HD gdy cofnę się o te 3 godziny wstecz jest problem z zacinaniem się obrazu i dźwięku w trakcie gdy coś oglądam przewinę wstecz, albo po zakończeniu programu chce w tył przewinąć. Co ciekawe nie zdarza się tak codziennie. W skrajnych przypadkach pojawia się błąd odtwarzania, mocno to irytuje 

W ciągu dnia problemy nie występują. Schody zaczynają się wieczorami...

Ten dekoder to jeden wielki syf nieaktualizowane oprogramowanie mimo złego działania, mam tak samo przy cofaniu wstecz zacina się jakby dostał czkawki ten sam fragment programu wciąż odtwarza i napewno nie jest to wina internetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, manio7102 napisał:

Ten dekoder to jeden wielki syf nieaktualizowane oprogramowanie mimo złego działania, mam tak samo przy cofaniu wstecz zacina się jakby dostał czkawki ten sam fragment programu wciąż odtwarza i napewno nie jest to wina internetu.

No i co panie " patryszq"  - zmyślam co  ?  taki mam bałagan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to net kopanie na zapisanym pliku gdzieś na chmurze. Łącza upc są w stanie utrzymać linku z Polsatem, odświeża co chwilę bo router wycina sesje.

Polsat pisze gdzie działa dobrze a ty swoje :D, po co oni to piszą żebyś miał to gdzieś i twierdził ze znasz się lepiej.

 

 

 

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...