pincet Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 Witam Tak sobie czytam kilka ostatnich stron tematu i chyba pisują tu osoby pracujące w INEA. Skąd wiecie, że INEA ma kłopoty finansowe? Skąd wiecie, że szykuję się do sprzedaży? W cytowanym gdzieś wyżej wywiadzie z szefem Inea była mowa o wejściu dużego gracza na rynek lokalny. Czy nie chodzi tu właśnie o Orange? UPC przejęło MM więc nie wydaje się Wam, że na razie na Inea się nie skusi? Było jak nie w tym wywiadzie to w jednym z poprzednich, że chodzi o Vectrę. Vectra przejęła Horyzont, który ma dużo łącz, głównie dla klientów biznesowych, ale na tej bazie może zbudować sieć dla klientów indywidualnych, natomiast nie ma żadnej oficjalnej informacji o wejściu Vectry do Poznania. Co do Orange, to ponoć umowa dotyczy jednak wszystkich adresów w Poznaniu z FTTH, czyli jeżeli macie światłowód doprowadzony do mieszkania to jest duża szansa, że będziecie sobie w tym roku mogli podłączyć światłowód od Orange. Nie za bardzo rozumiem Twoje zarzuty, jesteś obrażony na to, że dostajesz nieoficjalne informacje? Większość tych rzeczy, o których koledzy piszą się sprawdza, jakichś totalnych bzdur tu nie ma, pewnie wypowiadają się tu osoby pracujące w Inei (na miejscu pracowników Inei też bym tu zaglądał), więc jak się chcesz czegoś dowiedzieć to masz szansę, jeżeli nie możesz czytać potwierdzone newsy na epoznan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vojtee Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 (edytowane) W sprawie decyzji dot. usunięcia Eurosportów: Proponuję masowo wysyłać wnioski o wypowiedzenie umowy. To może ich skłonić do przemyśleń. Pamiętajcie, że trzeba to zrobić pisemnie przed wprowadzaniem planowanych zmian (a więc przed 1 lutym br.). Pismo wysyłamy na adres: INEA S.A., Wysogotowo, ul. Wierzbowa 84, 62-081 Przeźmierowo. Poniżej wzór wypowiedzenia: Wypowiedzenie Umowy abonenckiej [tu numer umowy] Szanowni Państwo, wypowiadam Umowę abonencką [numer umowy] z powodu niedotrzymania jej warunków przez Operatora INEA S.A. Moja decyzja spowodowana jest planowanym usunięciem (z dniem 1 lutego br.) kanałów sportowych Eurosport 1 i Eurosport 2. M.in. ze względu na możliwość odbierania tych programów, decydowałem się na korzystanie z Państwa usług. Z chwilą ich usunięcia – jakość oferty ulega znacznemu obniżeniu. Nowe kanały sportowe, jakie zamierzają Państwo wprowadzić – w żadnej mierze nie rekompensują mi poniesionych strat. Zgodnie z Umową abonencką [numer umowy] abonent ma prawo „doręczyć Dostawcy usług pisemne oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy abonenckiej z powodu braku akceptacji [planowanych] zmian (§ 6, ust. 2). Według § 6, ust. 3 tej Umowy: „W razie skorzystania z prawa wypowiedzenia Umowy abonenckiej, o którym mowa w § 6 ust. 2, Dostawcy usług nie przysługuje zwrot przyznanej Abonentowi ulgi". Dlatego niniejsze wypowiedzenie nie wiąże się z koniecznością ponoszenia przeze mnie żadnych karnych opłat (tzw. kary umownej). Regulamin INEA S.A., na który się Państwo powołują nie jest zgodny z poniższymi regulacjami i orzeczeniami formułowanymi przez instytucje chroniące prawa konsumenta: Ustawa o Prawie Telekomunikacyjnym z dnia 16 lipca 2004 r. (art. 60a, pkt. 3) stwierdza, że: "abonent powinien zostać poinformowany o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji [wprowadzanych] zmian". Podobnie formułuje to Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji w Raporcie UOKiK z przeprowadzonej kontroli wzorców umownych wykorzystywanych przez operatorów telewizji kablowej (Warszawa, 6 stycznia, 2004 r.): „Wyłączenie kanału telewizyjnego z oferty danego operatora, bez względu na przyczyny (np. zakończenie nadawania kanału, nieprzedłużenie umowy nadawcy z operatorem, powoduje niekorzystne zmiany w warunkach oferty, z której korzysta klient. To z kolei oznacza, że konsument bez konsekwencji (kary) może rozwiązać umowę z operatorem, jeśli korzysta z pakietu, w którym znajduje się wycofywany kanał […] Pakiet programów telewizyjnych oferowany przez danego operatora stanowi jeden z podstawowych czynników branych pod uwagę przy wyborze danej oferty. Z tego względu wycofanie przez operatora określonego programu telewizyjnego z oferty programowej w trakcie trwania umowy może być niekiedy równoznaczne z ustaniem dla konsumenta celu, dla którego zawarł umowę. W związku z tym, określony zestaw programów telewizyjnych stanowi jedno z zasadniczych postanowień umowy o świadczenie usług telewizji kablowej”. Podobnie jest to ujęte w orzeczeniu Sądu Antymonopolowego (obecnie: Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów) w wyroku z dnia 6 grudnia 2000 r. (sygn. XVII Ama 101/99): „Oferowany zestaw programów stanowi jedno z podstawowych dla konsumenta kryteriów wyboru kontrahenta. Dokonywanie w tym zakresie zmiany należy traktować jako istotną zmianę zakresu świadczenia i w związku z tym musi być zaakceptowana przez drugą stronę umowy. Operator powinien zatem na piśmie zawiadamiać każdorazowo abonenta o zmianie oferty programowej z wyprzedzeniem, umożliwiającym odstąpienie od umowy i znalezienie innego operatora”. 22 maja 2003 r. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał analogiczny w brzmieniu wyrok, w którym uznał za niedozwolone postanowienie umowne zapis, uniemożliwiający abonentowi rozwiązanie umowy z uwagi na zmianę oferty programowej przez operatora telewizji cyfrowej i zakazał jego stosowania (sygn. akt XVII Amc 42/02). Mając na uwadze cytowane powyżej wyroki i akty prawne – wnoszę o natychmiastowe rozwiązanie Umowy abonenckiej [numer umowy]. Z poważaniem [imię, nazwisko, własnoręczny podpis] Jak co, podlinkowujcie ten tekst na FB. Tam jest profil Inei i trochę komentarzy w tej sprawie. FB ma jednak większy zasięg niż Sat Kurier. Edytowane 12 Stycznia 2017 przez vojtee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.Chiquita Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 Takie wnioski można wysyłać dopiero gdy faktycznie dojdzie do zmiany, a nie teraz. Do lutego sytuacja może ulec zmianie, i co wtedy? Jesteś w gorącej wodzie kąpany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kunkore Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 Właściwie do 31 stycznia tylko INEA i Discovery mają czas na dogadanie się bez konsekwencji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vojtee Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 (edytowane) A gdzie Wy słyszeliście (lub czytaliście) o jakichś re-negocjacjach między Ineą a Discovery? To raczej są pobożne życzenia. Ponadto wypowiedzenie trzeba złożyć przed terminem wprowadzenia planowanych zmian. Inaczej się nie liczy. Tak stanowi prawo. Edytowane 12 Stycznia 2017 przez vojtee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.Chiquita Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 Wnosisz o natychmiastowe rozwiązanie umowy, na podstawie przyszłych zmian w ofercie. To nie przejdzie. Trzeba doprecyzować termin rozwiązania umowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kunkore Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 A gdzie Wy słyszeliście (lub czytaliście) o jakichś re-negocjacjach między Ineą a Discovery? To raczej są pobożne życzenia. Ponadto wypowiedzenie trzeba złożyć przed terminem wprowadzenia planowanych zmian. Inaczej się nie liczy. Tak stanowi prawo. Pisał o tym oficjalny profil Eurosport Polska na twitterze https://twitter.com/Eurosport_PL/status/816012700073529344 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vojtee Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 (edytowane) No, jeśli opieracie nadzieje na tym jednym marnym tweecie, to gratuluję optymizmu... Inea nie pisała przecież o "możliwości" wyłączenia Eurosportów. Przeciwnie - sformułowała komunikat w tonie kategorycznym. Wskazała nawet kanały, które mają ES-y zastąpić. Sprawa wydaje się więc przesądzona. Dziś dzwoniłem do Inea i dziewczyna powiedziała mi, że kazano im powtarzać: "Z przyczyn niezależnych... bla bla bla... kanały z dniem 1 lutego zostaną wyłączone". W przeciwnym razie konsultanci musieliby mówić: "Negocjacje trwają". Edytowane 12 Stycznia 2017 przez vojtee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kunkore Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 (edytowane) A na czym mamy polegać jak nie na oficjalnym profilu Eurosportu? I przypomnę tylko że w INEA jest taki bajzel że tam nikt nic nie wie. Edytowane 12 Stycznia 2017 przez kunkore Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
@_v Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 Vojtee, sam widzisz, że sprawa jest trudna i zagmatwana. Wprawdzie dziś już 12, ale dla wielu twardych negocjatorów to zapewne 4 dzień roboczy AD 2017. Dla nas zwłoka w czasie jest więc korzystna, byle w ostateczności dostarczyć im wypowiedzenie skutecznie do ostatniego dnia. Szablon wypowiedzenia mnie przekonuje, ale ... pomimo orzeczeń sprzed ponad dekady nadal legalnie monopoliści informują tylko o braku konsekwencji dla nich, a UOKiK najwyraźniej nic więcej nie poczynił. Najkorzystniej to zwrócić się "masowo" do UOKiK czy sens powielać wzory wypowiedzenia, które otrzymują od operatora odpowiedzi typu Ctr+C Ctrl+V. Najwyraźniej Operator nadal korzysta z luźnego stanowiska UOKiK wiec okazja, aby dać sygnał by wreszcie skutecznie wyeliminowali to błędne koło. Inea wie i liczy na brak masowej akcji wypowiedzeń, bo za każdym wypowiedzeniem stoi nowa umowa której warunki są mniej korzystne dla abonenta, a jeśli ktoś weźmie tylko pakiet typu DVB-T z kabla to i tak za jakiś czas wróci po aneks. Konkurencji praktycznie brak. W obecnej sytuacji takie wypowiedzenia to dla Inea sztuka dla sztuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papryk Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 (edytowane) Niestety sztuka dla sztuki , i tylko to forum z garscią ludzi grzmi i sie odgraza , nawet na fb szalu nie ma , dzien jak codzien awaria , komus cos nie dziala , co z tego ze po raz 7 !!!! w tygodniu , niestety narod zacofany i nie walczy tylko duzo gada ... jak wczesniej gdzies pisalem ja z INEA zawsze walczylem i bym walczyl , w wiekszym czy mniejszym stopni tak dlugo ich gnebilem az dopinalem swego ... teraz od nich mam oferte ale ona wystarcza czesci mojej rodziny , ja korzystam z nc+ i tyle , ale o swoje walcze i wlaczyc bede z tym falszywym zaklamanym monopolista , byc moze jakbym skopowal siebie w tysiacach i tak alarmowal moze sily wyzsze ZAJRZALY by za furtke zwana INEA !! Kazdy narzeka a nie potrafi zebrac sie i innych i dzialac ?? Teraz to tylko wspolczuje ... Edytowane 12 Stycznia 2017 przez papryk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ForzaMilan Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 A co gorsza, nie domagają się twardo rekompensaty i uwzględnienia reklamacji, oraz nie żądają odliczenia kwot od kolejnych faktur, za każdy z dni, gdy usługa nie działała zgodnie z umową... na wygodnym społeczeństwie biznes robią firmy i korporacje. Niestety. Może i dla nas to lepiej, mi łatwiej było ugrać swoje, jak provider dawał ciała. Pewnie nikt mu tak nie marudzi na masową skalę, więc ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vojtee Opublikowano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 Ok, macie rację, że sprawa jest trudna. Trudna o tyle, że Inea jest monopolistą i jako monopolista dopuszcza się nieuczciwych praktyk. Przypuszczam, że walczyć z nimi mają siłę nieliczni. To jest trochę tak jakby mrówka miała zrobić krzywdę słoniowi. Z drugiej strony powinniśmy dochodzić swoich praw. Ja zaproponowałem szablon (poparty naprawdę prawnymi konkretami) i masowe wysyłanie wypowiedzeń. Myślę, że warto wywierać na nich presję. Rozumiem, że można usunąć jakieś TVN Meteo, ale Eurosport to przecież absolutna podstawa - najważniejszy kanał sportowy funkcjonujący u nas od początku lat 90. W dodatku ich oferta jest nie do zastąpienia. Czy jakiś Eleven Extra albo Sport Klub pokażą nam igrzyska, lekką atletykę, tenis, pływanie, kolarstwo, bundesligę? Nie mówiąc już o dyscyplinach zimowych. Też mnie dziwi stosunkowo mało głosów sprzeciwu. Naprawdę liczycie, że oni jeszcze negocjują? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ForzaMilan Opublikowano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 Jeszcze liczę na to, że ludzie się obudzą, jednak dopiero w dniu odcięcia sygnału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gigablue Opublikowano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 Ok, macie rację, że sprawa jest trudna. Trudna o tyle, że Inea jest monopolistą i jako monopolista dopuszcza się nieuczciwych praktyk. Przypuszczam, że walczyć z nimi mają siłę nieliczni. To jest trochę tak jakby mrówka miała zrobić krzywdę słoniowi. Z drugiej strony powinniśmy dochodzić swoich praw. Ja zaproponowałem szablon (poparty naprawdę prawnymi konkretami) i masowe wysyłanie wypowiedzeń. Myślę, że warto wywierać na nich presję. Rozumiem, że można usunąć jakieś TVN Meteo, ale Eurosport to przecież absolutna podstawa - najważniejszy kanał sportowy funkcjonujący u nas od początku lat 90. W dodatku ich oferta jest nie do zastąpienia. Czy jakiś Eleven Extra albo Sport Klub pokażą nam igrzyska, lekką atletykę, tenis, pływanie, kolarstwo, bundesligę? Nie mówiąc już o dyscyplinach zimowych. Też mnie dziwi stosunkowo mało głosów sprzeciwu. Naprawdę liczycie, że oni jeszcze negocjują? Po pierwsze TVN Meteo to nie oni wyłączyli Po drugie myślę że dużo lepiej byłoby masowo napisać do Uokik oraz INEA niech wiedzą że sprawa nie jest tylko do nich wysyłana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shark Opublikowano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 Na kanale 541 nSport+ SD po wyłączeniu w dniu dzisiejszym na satelicie przekazu wersji SD logotyp stacji jest już ze znaczkiem HD Pytanie kiedy kablówka zacznie usuwać kopie kanałów w niższej rozdzielczości SD ?... rok 2017 i nadal czekamy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
semen Opublikowano 14 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2017 Chciałbym dobrać do pakietu tv standard (odpowiednik aktualnego komfortu) multiroom. Czy zamiast dekodera dodatkowego, mogę wziąć moduł cam? Jaka jest wtedy opłata za multi i czy w trakcie trwania umowy mogę w ogóle wziąć multiroom? Czy wiąże się to z aneksem (przedłużeniem) umowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papryk Opublikowano 14 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2017 Mozesz brac i rezygnowac kiedy chcesz ... aktywacja modulu cam 1zł , oplata co miesiac 14,90 , jak masz nowsza umowe to 1szy MR masz w cenie abonamentu , ale jak piszesz ze chcsz dobrac to domniemam ze masz jakas starsza umowe ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
semen Opublikowano 14 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2017 (edytowane) @papryk, umowe mam (chociaż de facto, nie jest ona na mnie, ale jestem decydentem/dysponentem tej umowy) od czerwca ub.r. I co, to jak piszesz, dostane moduł i mam szanse na darmowy multi? Jeszcze jedno pytanie a mianowicie, czy na module też jest możliwość ułożenia "własnej listy kanałów"? edit. @andi, a jak sprawdzić te "możliwości"? Czy jest jakiś wykaz tv, które będą prawidłowo współpracować w tym zakresie? Tv na którym planuje zainstalować moduł, to Samsung ue40h6400. Edytowane 14 Stycznia 2017 przez semen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andi Opublikowano 14 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2017 To nie kwestia modułu CAM tylko mozliwości Twojego TV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gigablue Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Mozesz brac i rezygnowac kiedy chcesz ... aktywacja modulu cam 1zł , oplata co miesiac 14,90 , jak masz nowsza umowe to 1szy MR masz w cenie abonamentu , ale jak piszesz ze chcsz dobrac to domniemam ze masz jakas starsza umowe ?? Jeśli ma od nich 3 usługi to i owszem wydanie jest za 1zl, jeśli jednak ma samą TV to aktywację ma za 100zl. no chyba że będziesz przedłużać umowę to wtedy jesteś w stanie coś wynegocjować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek.cis Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Tv na którym planuje zainstalować moduł, to Samsung ue40h6400. Ja mam UE58j5250 i nie ma problemu, Dla ułatwienia jest program "SamsChannelEditor-v0.12" i po imporcie listy z TV robię edycję na kompie i potem wgrywam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
semen Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Jeśli ma od nich 3 usługi to i owszem wydanie jest za 1zl, jeśli jednak ma samą TV to aktywację ma za 100zl. no chyba że będziesz przedłużać umowę to wtedy jesteś w stanie coś wynegocjować. Tak, mamy w Inei trzy usługi (tv-internet-telefon stacj.). Pytanie: dzwonić w tej sprawie na BOK czy jechać do punktu? Sam ogarne temat montażu czy musi być specjalista-technik od nich? @tomek_cis, dzięki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lincoln Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 https://skk.erecruiter.pl//Offer.aspx?oid=2431071&cfg=7f5f8675e68149a6aad4adb1d3b302ad&fromSkk=1484480276487&ejoId=51029&ejorId=95199&comId=18800337 INEA szuka nowego Specjalisty ds. Negocjacji Oferty Programowej, może ktoś chętny spróbować wynegocjować powrót Eurosportów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gigablue Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Tak, mamy w Inei trzy usługi (tv-internet-telefon stacj.). Pytanie: dzwonić w tej sprawie na BOK czy jechać do punktu? Sam ogarne temat montażu czy musi być specjalista-technik od nich? @tomek_cis, dzięki za info I tak nie dostaniesz sprzętu w Bok więc lepiej zadzwoń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.