Skocz do zawartości

Lajt Mobile - oferta na kartę


Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj poważnie zacząłem się zastanawiać, czy by nie przenieść swoich dwóch numerów wykorzystywanych tylko do internetu, które obecnie mam w a2mobile do Lajt Mobile, dziś trochę czar prysł jak zobaczyłem czyja to jest sieć (o zgrozo, niestety wlascicielem jest... Telestrada S.A.). W związku z tym pytam wasz czy mam się czego obawiać? Chodzi mi głównie i pakiet 10 GB za 10 ZŁ (infrastruktura Plusa, więc spoko, ale to Telestrada S.A. i to akurat średnio jest spoko). Tak więc proszę was o radę, a w szczególności proszę niech się wypowie @jaszek. ?

Edytowane przez SatExpert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Sorry @SatExpert, dawno tu nie zaglądałem :)

 

Masz dużo szczęścia, ponieważ tak się składa, że prywatnie w lajt mobile mam wszystkie numery (tak jak i cała moja najbliższa rodzina i część trochę dalszej), ja sam od kilkunastu miesięcy, reszta dołączała z czasem. Wszyscy mamy lajt mobile na kartę. Jeśli jest to lajt mobile na kartę, to nie ma w zasadzie kompletnie żadnych problemów. Działa to tak jakby to była odrębna taryfa Plusa na kartę (a nawet lepiej). Niektóre kody USSD są wspólne z Plusem (np. *121#, *136#, itp.). Działa niezawodnie. Stan pakietu internetowego (ważność + ilość danych) można sprawdzić za pomocą kodu USSD *136# lub w panelu klienta lajt-online. Przed lajt mobile kilka lat (od niemal początku istnienia tej sieci) byłem w KLUCZ Mobile i w zasadzie po przejściu do lajt technicznie nic się nie zmieniło. Te dwie sieci to jak dwie odrębne taryfy Plusa. Nawet SMS-y sieciowe przychodzą z tego samego numeru. Z a2mobile jest już inaczej, bo mają własną platformę bilingową i stąd liczne problemy. Podobnie Lycamobile - własna platforma i problemy.

 

Korzystając z NO-LIMIT w lajt mobile na kartę za 19,99 zł/mc potrafiłem miesięcznie wysłać ponad 1000 SMS, kilkadziesiąt MMS i wygadać kilkanaście godzin, nikt mi nic nie zablokował. Nie mam też raportów od klientów lajt mobile na kartę, żeby były tam jakiekolwiek problemy. Internet działa tak samo jak Plusa, sprawdzałem wielokrotnie.

 

Inaczej jest w lajt mobile na abonament. Zdarzają się osoby zgłaszające mi nakładaną notorycznie blokadę połączeń wychodzących na 72h z powodu rzekomych nadużyć. Pomimo moich próśb nikt mi jednak nie przedstawił szczegółów, tj. po jakim użytkowaniu nakładane są takie blokady. Nie jestem więc w stanie stwierdzić ile w tym racji ma operator, który ma prawo nakładać na użytkowników ograniczenia z powodu nadużyć. Znam osobiście osoby mające lajt mobile na abonament i nie narzekają na takie praktyki.

 

W lajt mobile na abonament było też dużo problemów z panelem klienta (lajt-online). Dane tam zawarte były mocno opóźnione oraz często mijające się z prawdą (zwłaszcza w zakresie ilości wykorzystanych/pozostałych do wykorzystania danych). Do niedawna nie można było też sprawdzać w ofertach abonamentowych stanu internetu kodem *136#, więc dokładając do tego problemy z panelem lajt-online użytkownik nie mógł w ogóle śledzić wykorzystania pakietów internetowych (choć w lajt mobile na kartę można było to robić bez problemów od zawsze). Panel lajt-online w lajt mobile na kartę od zawsze działał i działa ok.

 

Po moich publikacjach, jak np. ta:

 

https://mvno-gsm.pl/masz-abonament-w-lajt-mobile-mozesz-miec-problem-z-biezacym-kontrolowaniem-stanu-wykorzystania-pakietow-internetowych/

 

, operator umożliwił korzystanie z kodu USSD *136# podającego ilość danych do wykorzystania również klientom abonamentowym (https://mvno-gsm.pl/w-lajt-mobile-na-abonament-szybko-sprawdzisz-stan-internetu-kodem-ussd/). Zaś po tych publikacjach:

 

https://mvno-gsm.pl/awaria-w-lajt-mobile-czesc-klientow-nie-ma-dostepu-do-panelu-lajt-online/

 

https://mvno-gsm.pl/problemy-z-panelem-klienta-lajt-mobile-maja-sie-dobrze/

 

, lajt mobile udostępnił zupełnie nowy panel online, który działa od kilku tygodni. Póki co nie miałem okazji go przetestować, ale raporty od Czytelników zniknęły.

 

Reasumując - ofertę na kartę (tu jest pakiet 10 GB za 10 zł) polecam z czystym sumieniem. Po przeniesieniu numeru sprawdź, czy masz dostęp do LTE. Jeśli nie, wystarczy aktywować tę usługę (bezpłatnie) kodem USSD lub w panelu lajt-online. Trwa to chwilę. Jeśli numery służą tylko do internetu, zastanów się, czy jest sens je przenosić. Może lepiej opłaca się nabyć nowe startery. Aczkolwiek lajt mobile ma ciekawe rozwiązanie przenoszenia numerów i ich rejestrowania, więc w sumie to bez znaczenia. Zdarzają się problemy pierwszego dnia po przeniesieniu numeru (stara karta się wyloguje, a nowa nie może się zalogować), ale to wina Polkomtela. Wystarczy zadzwonić do BOK lajt mobile, zgłosić i po kilku godzinach powinno być ok. Staraj się tak, żeby z przeniesieniem numeru nie wstrzelić się w weekend.

 

W lajt mobile często są promocje na doładowania konta. Taka trwa np. teraz (https://mvno-gsm.pl/kolejna-promocja-doladowan-w-sieci-komorkowej-lajt-mobile-15-gratis/). Bonusy trafiają na konto główne. Warunek - doładowanie realizować przez stronę internetową operatora (w promocji nie biorą udziału doładowania Plusa, którymi także można zasilać konto).

 

Aha. Jeśli będziesz używał karty w smartfonie, możesz mieć problem z MMS-ami po aktualizacji Androida. Dzieje się tak dlatego, że Android ustawia po aktualizacji punkt dostępu jak dla Plusa. Aby mieć MMS-y najczęściej wystarczy po aktualizacji Androida wysłać bezpłatnego  SMS-a o treści MMS na numer 8090. Może się jednak okazać, że to nie pomoże (zwłaszcza, jeśli ktoś ma mniej popularny model smartfona), wtedy trzeba ręcznie utworzyć nowy punkt dostępu.

 

To tyle, mam nadzieję, że pomogłem. Jak coś - śmiało pytaj, bo mogłem o czymś zapomnieć :)

 

Aha, gdybyś miał jakiekolwiek problemy jako użytkownik, śmiało napisz do mnie na adres jacek(@)mvno-gsm.pl - pomogę. Dodam, że operator bardzo nie lubi krytycznych publikacji na swój temat, więc już nawet samo zagrożenie takimi powoduje, że operator wiele rzeczy rozwiązuje piorunem, naprawdę się przy tym starając ;)

 

Jeszcze może wspomnę o cenach. Po uatrakcyjnieniu oferty lajt mobile na kartę korzystam z pakietu cyklicznego za 15,99 zł/mc. Nie lubię smartfonów i uparcie takowego urządzenia nie mam (mam Nokię 8110 4G), więc mi to wystarcza. Za 15,99 zł miesięcznie mam nielimitowane rozmowy, SMS-y, MMS-y i 1 GB mobilnego internetu (wystarcza do synchronizacji klienta e-mail, śledzenia mediów społecznościowych, aplikacji pogodowej, aktualizacji, czasami też korzystanie z map Google). Taniej w zasadzie się już nie da. Można powiedzieć, że oszczędzam naprawdę sporo. Nigdy też nie odebrałem żadnego telefonu namawiającego mnie na abonament.

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooo, czyli konkretna sieć. :) Tak, tylko do internetu, bo do dzwonienia i SMS używam Fakt Mobile i najbardziej zależy mi na tych 10 GB internetu (do tego obecnie mam właśnie a2mobile). :) a nowego startera to niezbyt chcę, bo mam już sześć numerów i tyle mi wystarczy. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, procedura przeniesienia "533" ruszyła! Po wypełnienu formularza na ich stronie otrzymałem E-Mail z danymi do przelewu kwoty 1 zł (nie może być to inna kwota). :) Teraz mają czternaście dni na przeniesienie tego numeru (od momentu otrzymania przelewu, a to się stanie wieczorem, czyli w zasadzie to 15 dni, bo pewnie jutro wszystko ruszy). ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście mnie to nie zniechęci i za miesiąc "536" również przeniosę. :)

 

A jak to teraz będzie wyglądało? Standardowo przyjedzie kurier z starterem i dokumentami do podpisania, a na telefon kontaktowy i adres E-Mail dostanę info z dokładną datą przeniesienia numeru? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To informuje co się dalej dzieje w mojej sprawie (w internecie ciężko znaleźć opis przejścia do LM, więc inni na moim przykladzie będą widzieć jak to wygląda :P ).

 

Kilkanaście minut po godzinie jedenastej przyszedł SMS że dostalem E-Mail na którego mam odpowiedzieć i jak go nie mogę znaleźć, to mam go szukać z SPAMIE (w spamie, serio? :lol2: ), na szczęście tam go nie było i mogłem na spokojnie przejrzeć dokumenty, czy wszystko się zgadza i przy okazji znalazłem info, że numer zostanie przeniesiony 21 września (spoko data). Postąpiłem zgodnie z instrukcją i po paru minutach przyszły SMS i E-Mail że otrzymali E-Mail zwrotny ze zgodą na realizację przeniesienia numeru. :)

 

EDIT: (13:25)

Chyba jestem już co raz bliżej finiszu, bo na 533 przyszedł SMS od Premium Mobile (a2mobile), że wpłynął wniosek o przeniesienie numeru do Telestrada S.A.. ;-)

Edytowane przez SatExpert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.09.2020 o 18:45, jaszek napisał:

Staraj się tak, żeby z przeniesieniem numeru nie wstrzelić się w weekend.

Z drugim się wystrzeliłem (zacząłem w czwartek po 15:00), bo myślałem że chodzi ci tylko o sobotę i niedzielę, a tu zonk, bo piątek również... :/ Jutro wszystko się ruszy? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Generalnie chodzi tylko o to, żeby w razie ewentualnych problemów (np. stara SIM się wyloguje, a nowa nie będzie mogła się zalogować) nie trafić na weekend, bo infolinia lajt mobile pracuje wówczas w ograniczonym zakresie, podobnie jak support Polkomtela, któremu lajt mobile przekaże problem. Wówczas zamiast kilku godzin może potrwać to dłużej. Nie jest to wysoce prawdopodobne, ale jakoś tam jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...