SatExpert Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 (edytowane) Wczoraj poważnie zacząłem się zastanawiać, czy by nie przenieść swoich dwóch numerów wykorzystywanych tylko do internetu, które obecnie mam w a2mobile do Lajt Mobile, dziś trochę czar prysł jak zobaczyłem czyja to jest sieć (o zgrozo, niestety wlascicielem jest... Telestrada S.A.). W związku z tym pytam wasz czy mam się czego obawiać? Chodzi mi głównie i pakiet 10 GB za 10 ZŁ (infrastruktura Plusa, więc spoko, ale to Telestrada S.A. i to akurat średnio jest spoko). Tak więc proszę was o radę, a w szczególności proszę niech się wypowie @jaszek. Edytowane 2 Września 2020 przez SatExpert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaszek Opublikowano 5 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2020 (edytowane) Cześć, Sorry @SatExpert, dawno tu nie zaglądałem Masz dużo szczęścia, ponieważ tak się składa, że prywatnie w lajt mobile mam wszystkie numery (tak jak i cała moja najbliższa rodzina i część trochę dalszej), ja sam od kilkunastu miesięcy, reszta dołączała z czasem. Wszyscy mamy lajt mobile na kartę. Jeśli jest to lajt mobile na kartę, to nie ma w zasadzie kompletnie żadnych problemów. Działa to tak jakby to była odrębna taryfa Plusa na kartę (a nawet lepiej). Niektóre kody USSD są wspólne z Plusem (np. *121#, *136#, itp.). Działa niezawodnie. Stan pakietu internetowego (ważność + ilość danych) można sprawdzić za pomocą kodu USSD *136# lub w panelu klienta lajt-online. Przed lajt mobile kilka lat (od niemal początku istnienia tej sieci) byłem w KLUCZ Mobile i w zasadzie po przejściu do lajt technicznie nic się nie zmieniło. Te dwie sieci to jak dwie odrębne taryfy Plusa. Nawet SMS-y sieciowe przychodzą z tego samego numeru. Z a2mobile jest już inaczej, bo mają własną platformę bilingową i stąd liczne problemy. Podobnie Lycamobile - własna platforma i problemy. Korzystając z NO-LIMIT w lajt mobile na kartę za 19,99 zł/mc potrafiłem miesięcznie wysłać ponad 1000 SMS, kilkadziesiąt MMS i wygadać kilkanaście godzin, nikt mi nic nie zablokował. Nie mam też raportów od klientów lajt mobile na kartę, żeby były tam jakiekolwiek problemy. Internet działa tak samo jak Plusa, sprawdzałem wielokrotnie. Inaczej jest w lajt mobile na abonament. Zdarzają się osoby zgłaszające mi nakładaną notorycznie blokadę połączeń wychodzących na 72h z powodu rzekomych nadużyć. Pomimo moich próśb nikt mi jednak nie przedstawił szczegółów, tj. po jakim użytkowaniu nakładane są takie blokady. Nie jestem więc w stanie stwierdzić ile w tym racji ma operator, który ma prawo nakładać na użytkowników ograniczenia z powodu nadużyć. Znam osobiście osoby mające lajt mobile na abonament i nie narzekają na takie praktyki. W lajt mobile na abonament było też dużo problemów z panelem klienta (lajt-online). Dane tam zawarte były mocno opóźnione oraz często mijające się z prawdą (zwłaszcza w zakresie ilości wykorzystanych/pozostałych do wykorzystania danych). Do niedawna nie można było też sprawdzać w ofertach abonamentowych stanu internetu kodem *136#, więc dokładając do tego problemy z panelem lajt-online użytkownik nie mógł w ogóle śledzić wykorzystania pakietów internetowych (choć w lajt mobile na kartę można było to robić bez problemów od zawsze). Panel lajt-online w lajt mobile na kartę od zawsze działał i działa ok. Po moich publikacjach, jak np. ta: https://mvno-gsm.pl/masz-abonament-w-lajt-mobile-mozesz-miec-problem-z-biezacym-kontrolowaniem-stanu-wykorzystania-pakietow-internetowych/ , operator umożliwił korzystanie z kodu USSD *136# podającego ilość danych do wykorzystania również klientom abonamentowym (https://mvno-gsm.pl/w-lajt-mobile-na-abonament-szybko-sprawdzisz-stan-internetu-kodem-ussd/). Zaś po tych publikacjach: https://mvno-gsm.pl/awaria-w-lajt-mobile-czesc-klientow-nie-ma-dostepu-do-panelu-lajt-online/ https://mvno-gsm.pl/problemy-z-panelem-klienta-lajt-mobile-maja-sie-dobrze/ , lajt mobile udostępnił zupełnie nowy panel online, który działa od kilku tygodni. Póki co nie miałem okazji go przetestować, ale raporty od Czytelników zniknęły. Reasumując - ofertę na kartę (tu jest pakiet 10 GB za 10 zł) polecam z czystym sumieniem. Po przeniesieniu numeru sprawdź, czy masz dostęp do LTE. Jeśli nie, wystarczy aktywować tę usługę (bezpłatnie) kodem USSD lub w panelu lajt-online. Trwa to chwilę. Jeśli numery służą tylko do internetu, zastanów się, czy jest sens je przenosić. Może lepiej opłaca się nabyć nowe startery. Aczkolwiek lajt mobile ma ciekawe rozwiązanie przenoszenia numerów i ich rejestrowania, więc w sumie to bez znaczenia. Zdarzają się problemy pierwszego dnia po przeniesieniu numeru (stara karta się wyloguje, a nowa nie może się zalogować), ale to wina Polkomtela. Wystarczy zadzwonić do BOK lajt mobile, zgłosić i po kilku godzinach powinno być ok. Staraj się tak, żeby z przeniesieniem numeru nie wstrzelić się w weekend. W lajt mobile często są promocje na doładowania konta. Taka trwa np. teraz (https://mvno-gsm.pl/kolejna-promocja-doladowan-w-sieci-komorkowej-lajt-mobile-15-gratis/). Bonusy trafiają na konto główne. Warunek - doładowanie realizować przez stronę internetową operatora (w promocji nie biorą udziału doładowania Plusa, którymi także można zasilać konto). Aha. Jeśli będziesz używał karty w smartfonie, możesz mieć problem z MMS-ami po aktualizacji Androida. Dzieje się tak dlatego, że Android ustawia po aktualizacji punkt dostępu jak dla Plusa. Aby mieć MMS-y najczęściej wystarczy po aktualizacji Androida wysłać bezpłatnego SMS-a o treści MMS na numer 8090. Może się jednak okazać, że to nie pomoże (zwłaszcza, jeśli ktoś ma mniej popularny model smartfona), wtedy trzeba ręcznie utworzyć nowy punkt dostępu. To tyle, mam nadzieję, że pomogłem. Jak coś - śmiało pytaj, bo mogłem o czymś zapomnieć Aha, gdybyś miał jakiekolwiek problemy jako użytkownik, śmiało napisz do mnie na adres jacek(@)mvno-gsm.pl - pomogę. Dodam, że operator bardzo nie lubi krytycznych publikacji na swój temat, więc już nawet samo zagrożenie takimi powoduje, że operator wiele rzeczy rozwiązuje piorunem, naprawdę się przy tym starając Jeszcze może wspomnę o cenach. Po uatrakcyjnieniu oferty lajt mobile na kartę korzystam z pakietu cyklicznego za 15,99 zł/mc. Nie lubię smartfonów i uparcie takowego urządzenia nie mam (mam Nokię 8110 4G), więc mi to wystarcza. Za 15,99 zł miesięcznie mam nielimitowane rozmowy, SMS-y, MMS-y i 1 GB mobilnego internetu (wystarcza do synchronizacji klienta e-mail, śledzenia mediów społecznościowych, aplikacji pogodowej, aktualizacji, czasami też korzystanie z map Google). Taniej w zasadzie się już nie da. Można powiedzieć, że oszczędzam naprawdę sporo. Nigdy też nie odebrałem żadnego telefonu namawiającego mnie na abonament. Edytowane 5 Września 2020 przez jaszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SatExpert Opublikowano 5 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2020 Oooo, czyli konkretna sieć. Tak, tylko do internetu, bo do dzwonienia i SMS używam Fakt Mobile i najbardziej zależy mi na tych 10 GB internetu (do tego obecnie mam właśnie a2mobile). a nowego startera to niezbyt chcę, bo mam już sześć numerów i tyle mi wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaszek Opublikowano 5 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2020 Odnośnie przenoszenia numerów dodam, że oni wyznaczają dość odległe daty realizacji (sami). Zaplanuj więc to tak z 8-10 dni roboczych przed. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SatExpert Opublikowano 6 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 To przez 10 dni będę miał internet tylko na jednym fonie - trudno, jakoś przeżyję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SatExpert Opublikowano 7 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2020 Dobra, procedura przeniesienia "533" ruszyła! Po wypełnienu formularza na ich stronie otrzymałem E-Mail z danymi do przelewu kwoty 1 zł (nie może być to inna kwota). Teraz mają czternaście dni na przeniesienie tego numeru (od momentu otrzymania przelewu, a to się stanie wieczorem, czyli w zasadzie to 15 dni, bo pewnie jutro wszystko ruszy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaszek Opublikowano 7 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2020 Ten czas 14 dni to max. Aczkolwiek w praktyce też wygląda to tak, że jest stosunkowo długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SatExpert Opublikowano 7 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2020 Na szczęście mnie to nie zniechęci i za miesiąc "536" również przeniosę. A jak to teraz będzie wyglądało? Standardowo przyjedzie kurier z starterem i dokumentami do podpisania, a na telefon kontaktowy i adres E-Mail dostanę info z dokładną datą przeniesienia numeru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondon Opublikowano 7 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2020 U mnie wszystko odbyło się przez internet. Instrukcje przychodzą mailowo i oświadczenia, potwierdzenia tą samą drogą wracają do Lajt. Karta SIM przyszła zwykłym listem. Info o dacie przeniesienia przyszło SMS-em od starego operatora jak i nowego operatora Lajt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SatExpert Opublikowano 7 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2020 Aha. Idę tym samym trybem, więc u mnie będzie tak samo. A ile u ciebie trwała cała procedura? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondon Opublikowano 7 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2020 Trochę to trwało i jest to świeża sprawa. Zgłoszenie wysłałem 16 Sierpnia. Kilkudniowa wymiana maili + wpłata. Termin przeniesienia ustalono na 31 Sierpnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marco76 Opublikowano 8 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2020 Mam dwa numery na kartę za 19.99 - rozmowy, smsy, mmsy no limit, pakiet 10. Abonament duet w cenie 34. No i Internet 10 GB za 10 zeta. Nigdy nie miałem problemuWysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeneka Opublikowano 8 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2020 Flex też dobry bez zobowiązania i socjal darmowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SatExpert Opublikowano 8 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2020 (edytowane) To informuje co się dalej dzieje w mojej sprawie (w internecie ciężko znaleźć opis przejścia do LM, więc inni na moim przykladzie będą widzieć jak to wygląda ). Kilkanaście minut po godzinie jedenastej przyszedł SMS że dostalem E-Mail na którego mam odpowiedzieć i jak go nie mogę znaleźć, to mam go szukać z SPAMIE (w spamie, serio? ), na szczęście tam go nie było i mogłem na spokojnie przejrzeć dokumenty, czy wszystko się zgadza i przy okazji znalazłem info, że numer zostanie przeniesiony 21 września (spoko data). Postąpiłem zgodnie z instrukcją i po paru minutach przyszły SMS i E-Mail że otrzymali E-Mail zwrotny ze zgodą na realizację przeniesienia numeru. EDIT: (13:25) Chyba jestem już co raz bliżej finiszu, bo na 533 przyszedł SMS od Premium Mobile (a2mobile), że wpłynął wniosek o przeniesienie numeru do Telestrada S.A.. Edytowane 8 Września 2020 przez SatExpert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaszek Opublikowano 10 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2020 Tak. Pytanie tylko z jaką datą przeniesienia przyszedł ten wniosek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SatExpert Opublikowano 10 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2020 O taką b) bez zachowania okresu wypowiedzenia w konkretnym dniu* X data*: 2020-09-21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaszek Opublikowano 10 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2020 I doprawdy nie wiem czemu tak określają datę... Powinni możliwie szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SatExpert Opublikowano 10 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2020 Ja chyba wiem, bo: Poczta Polska+list zwykły=dokładnie nie wiadomo kiedy dojdzie... PS. Drugi numer dziś zaczął przenosiny do LM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondon Opublikowano 10 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2020 U mnie wczoraj 2 następne Dziś info że za 2 tygodnie przenosiny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SatExpert Opublikowano 11 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2020 A do mnie już pierwszy starter dotarł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SatExpert Opublikowano 13 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2020 W dniu 5.09.2020 o 18:45, jaszek napisał: Staraj się tak, żeby z przeniesieniem numeru nie wstrzelić się w weekend. Z drugim się wystrzeliłem (zacząłem w czwartek po 15:00), bo myślałem że chodzi ci tylko o sobotę i niedzielę, a tu zonk, bo piątek również... Jutro wszystko się ruszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaszek Opublikowano 13 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2020 Tak. Generalnie chodzi tylko o to, żeby w razie ewentualnych problemów (np. stara SIM się wyloguje, a nowa nie będzie mogła się zalogować) nie trafić na weekend, bo infolinia lajt mobile pracuje wówczas w ograniczonym zakresie, podobnie jak support Polkomtela, któremu lajt mobile przekaże problem. Wówczas zamiast kilku godzin może potrwać to dłużej. Nie jest to wysoce prawdopodobne, ale jakoś tam jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SatExpert Opublikowano 13 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2020 Aha, OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SatExpert Opublikowano 15 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 Ostatecznie dziś przyszedł E-Mail do potwierdzenie, a "536" zostanie przeniesiony za nieco ponad tydzień, 2020-09-25. Tyle że to jest piątek, więc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaszek Opublikowano 16 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2020 (edytowane) Nie, chodzi o noc czwartek/piątek Czyli masz cały piątek w zapasie. Edytowane 16 Września 2020 przez jaszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.