Skocz do zawartości

Montaż anteny do wielu tunerów


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem zielony w temacie, nie wiem nawet od czego zacząć, tak się słabo znam ze ciężko mi cokolwiek zrozumieć, dlatego przyszedłem na forum, aby uzyskać fachową odpowiedź. Pomoc.

Kupiłem telewizor PHILIPS 50PUS6704 i widzę na nim tunery: DVB-C, DVB-S, DVB-S2, DVB-T, DVB-T2. Chce je wszystkie wykorzystać i wydaje mi się ze potrzebuję jakiegoś konwertera, z tego co wyczytałem w internecie. Wychodzi ze ten konwerter będzie obsługiwał 3 czy 5 tunerów? Wychodzi ze muszę mieć dwie anteny satelitarną i naziemną, lub obie w jednym? Chce jeszcze gniazdko. Kawałek kabla aby połączyć telewizor do gniazdka, potem przez ścianę kawałek kabla i na zewnątrz gniazdko? I od tego gniazdka do anteny/anten? może być od razu od gniazdka kabel do anteny? Jakie kupić te kable, jakie gniazdko, jaki konwerter, jakie anteny. Jak tu się do tego zabrać. Z tego co zrozumiałem w internecie to chyba takie rzeczy powinienem kupić, a może coś więcej trzeba? Brat by mi to zamontował, tylko co kupić. A może nie warto wykorzystywać wszystkich tych tunerów? Antenę chcę mieć w miarę dobrą, może być droższa o ile dużo nie kosztuje, albo średnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, lajik2 napisał:

DVB-C, DVB-S, DVB-S2, DVB-T, DVB-T2

Cyfrowa telewizja ...

- kablowa (DVB-C) - sygnał dostarczany do gniazda abonenckiego przez operatora

- satelitarna (DVB-S, DVB-S2) - sygnał odbierany przy pomocy zestawu satelitarnego (antena + konwerter sat)

- naziemna (DVB-T, DVB-T2) - sygnał odbierany przy pomocy anteny naziemnej

W zależności od lokalizacji, odbiór pełnej oferty DVB-T może wymagać użycia co najmniej dwóch anten.

Sygnał satelitarny i naziemny można sumować przy pomocy odpowiednich zwrotnic lub multiswitcha i przesyłać jednym przewodem do gniazda RTV/SAT.

Chcesz odbierać tylko na tym Philips-ie, czy na większej ilości odbiorników?

 

 

Odnośnik do komentarza