Jump to content
minajta

Problemy ze sprzętem i z odbiorem sygnału Cyfrowego Polsatu

Recommended Posts

Witam, dołączam do dyskusji, bo mam ten sam problem. Nowy dekoder Evobox HD, siła  sygnału 91%, jakość 65%, MER ponad 12 dB, a na kanale 97 BBC Lifestyle i innych na częstotliwości 12476 MHz piksele co kilkanaście sekund przy każdej pogodzie. Mam równolegle dekoder NC+ i tam żadnych zakłóceń i problemów, odbiór z jednej anteny, konwerter TWIN. Przy przełożeniu przewodów między dekoderami na dekoderze N-ki brak problemów, na Evobox nadal piksele. Nie widzę więc problemów w złym ustawieniu konwertera, czy jakości przewodów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 5.08.2019 o 09:20, support458 napisał:

 

Na początek sprawdź czy odbierasz kanał 23 (Disco Polo Music) z częstotliwości 12.188 V.

W ten sposób wyeliminujesz uszkodzenie konwertera lub/i dekodera dla pasma wysokiego z polaryzacją pionową.

Nie ma niestety też tego kanału, jest podobny temat co z tvp2 (12246 mhz) o co chodzi?

 

Jeszcze teraz sprawdziłem, okazuje się że nie ma żadnego kanału z częstotliwości 12000+ Mhz, poniżej wszystko jest idealnie 91% moc 100% jakość ewentualnie 83 i 83, lub 90/83 natomiast częstotliowści powyżej 12 tys. mhz 0/10, wskakuje raz na kilka sekund na ułamek sekundy 83/66 ale to tyle

Edited by estaloca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda jakby konwerter nie obsługiwał wysokego pasma. To że nowy nie znaczy, że nie wadliwy. Jeśli sprawdzane na kilku konwerterach to trzeba iść w drugą stronę, czyli sprawdzić czy dekoder ma sprawną głowice. A moze oscylator masz w ustawieniach zmieniony?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie sprawdzałem na innym konwerterze, w sumie nie przyszło mi do głowy że nowy może być wadliwy, racja. A oscylator zmieniony gdzie, w ustawieniach dekodera?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgodnie z powyższymi wiadomościami, w pierwszej kolejności sugeruję sprawdzenie działania dekodera po podłączeniu do innego zestawu antenowego.

Jeśli niedogodności nadal będą występować, to spróbuj przywrócić ustawienia fabryczne dekodera.

Jeżeli to też nie przyniesie pożądanego skutku, to zapraszam do najbliższego Autoryzowanego Punktu Sprzedaży: http://www.cyfrowypolsat.pl/oferta/telewizja-cyfrowa/gdzie-kupic.cp Pracownicy przeprowadzą diagnostykę i udzielą niezbędnej pomocy.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnośnie transpondera 12476, czy ktoś w ostatnim czasie zauważył, aby ten transponder nabrał na sile? Ja co jakiś czas sprawdzając, czy parametry (głównie polskiego pakietu) są w normie, natrafiłem u mnie na wzrost jakości

 

9940831e98126.jpg

 

Zazwyczaj miałem MER na poziomie 13dB, ze sporadycznymi spadkami do 12. Obecnie stabilne 14dB. Antena "80 centów", dekoder HD5500s.  

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam to samo. Jakiś czas temu wzrosło SNR na jakiś tydzień, dwa po czym spadło na poprzednie wartości. Niedawno znowu się podniosło. Myślałem ogólnie, że konwerter może mi siada. Jak widać chyba nie 😁

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porównałem dzisjaj parametry sygnału transp.12476 -EVOBOX siła 95%,jakość79% SNR13,1dB /multirom HD3000 siła84%,jakość50% MER12dB,konwerter INVERTO IDBL-QLDL42 ,antena80,pochmurno ,małe opady deszczu,godz.20,RYBNIK/ŚLĄSK.Mam pytanie czy podobna sytuacja u kogoś występuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie na starej i trochę odkształconej 90-ce 12476 ma MER 13.1 dB.

Z porównania pomiarów mojego Devisera S-30 i dekoderów CP wynika,  że te odbiorniki zaokrąglają MER do pełnej wartości średnio w zakresie +/- 0.5 dB.

Dla przykładu MER zmierzony na mierniku jako 13.5 dB i 14.4 dB, dekoder pokaże jako 14 dB. Ale miewam także przypadki gdy MER zmierzony przez Deviser-a ma końcówkę 0.3 lub 0.4 dB i dekoder potrafi zaokrąglić go w górę, czyli pomiar np. 13.3 lub 13.4 dB interpretuje jako 14 dB.

Oczywiście na innym mierniku może być inaczej.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przed wymianą zestawu dekoderów do multiroom (EVOBOX HD + EVOBOX LITE) pikselowały mi dwa kanały BBC - Cbeebies oraz Lifestyle. Teraz - po wymianie sprzętu - mam piksele na AXN HD (12264 MHz). Np. na Polsat Viasat History nadającym z tego samego tp wszystko jest ok.

 

Kolejna wymiana sprzętu???????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Około roku-2 lat wszystko w porządku, instalacja jednokablowa na multiswitchu johanssona 9734PL. Na jednym kablu działa evobox pvr w konfiguracji evobox1 a na drugim kablu (gniazdo przelotowe) 2 szt mtr HD3000 w konfiguracji Konwerter SCR (na jednym 1210 a na drugim 1420).

 

Problem jest taki, że na jednym z dekoderów HD3000 nie działają kanały m.in TVN, TVN7 a na drugim dekoderze kanały m.in Polsat, Polsat News. Nie ważne w którym miejscu zawsze te konkretne kanały. Wpiąłem jeden z tych dekoderów w miejsce evoboxa pvr i jest dokładnie to samo. Po wyłączeniu HD3000, evobox pvr został skonfigurowany na konwerter inverto (1210,1420, 1680, 2040) i wszystko śmiga.

 

Dodam, że te dekodery w trybie konwertera uniwersalnego działają dobrze. Mógłbym podejrzewać uszkodzenie multiswitcha no ale evobox pvr działa dobrze na kanałach wykorzystywanych przez HD3000.

 

Sprawdziłem jeden z dekoderów na swojej instalacji gdziem mam zamontowany 9733PL i kanały od razu wystartowały dlatego moje podejrzenia co do uszkodzonych HD3000 też odpadają.

 

Spotkał się ktoś z takimi problemami? Da się wymienić te HD3000 na inny model? Może @support458 coś pomożesz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, roberttosat napisał:

 2 szt mtr HD3000 w konfiguracji Konwerter SCR (na jednym 1210 a na drugim 1420).

 

Czy problem sie odwraca przy skonfigurowaniu na 3000 odwrotnie  pośr.cz. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam problem: Przewód antenowy ze złotego złącza konwertera podłączyłem do wejścia antenowego SAT1 EVOBOX PVR zgodnie z instrukcją. I kolejno wybrałem w menu Ustawienia / ANTENA / KONFIGURACJA typ IDLB-QUDL42-UNI2L-1PP i tu pojawia się problem gdyż posiadam dodatkowy dekoder HD 5500s do Multiroom gdy podłącze go pod wyjście analogowe (legacy) to nie mam sygnału na wszystkich programach polaryzacji H np. Filmbox Premium HD, natomiast jak odłączę od prądu dekoder główny EVOBOX PVR to wtedy na dekoderze dodatkowym HD 5500s sygnał sie pojawia. Dodam, że na dekoderze numer 2 (Multiroom) mam wybrany typ konwertera: uniwersalny oraz DiSEqC port: nieużywany. Panowie pomóżcie bo nie wiem co dalej robić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za zainteresowanie. Problem został rozwiązany okazało się, że po ostatnich wichurach na wtykach typu F (eFka) w wyjściach analogowych (legacy) pojawił się luz i wygląda na to, że nie było wystarczającej styczności. Po wymianie wtyków na nowe i delikatnym dokręceniem kluczem nr. 11 wszystko chodzi jak należy. Jedno mnie zastanawia dlaczego problem występował tylko na transponderach H natomiast na V był sygnał? Raz jeszcze dziękuję za zainteresowanie. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, deejay_18 napisał:

Jedno mnie zastanawia dlaczego problem występował tylko na transponderach H natomiast na V był sygnał? 

Sterowanie polaryzacją w konwerterach universal polega na zmianie napiecia zasilania z 13V (V) na 18V (H). Stad np.zamoczenie rdzenia kabla albo slaby kontakt na zlaczkach obniza efektywne napiecie pradu doplywajacego do wejscia konwertera. Nizsze napiecie i konwerter nie przelaczy sie na H.

 

Dodatkowo zasilanie LNB z drugiego zlacza powoduje, ze pomiedzy nimi moze sie pojawic roznica potencjalow miedzy masami i w sytuacji duzego oporu w ciagu jednego ekranu kabla przeklada sie na dodatkowe miliwolty lub wolty (in plus albo in minus) na przelaczniku polaryzacji.

  • Thanks 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję kolego.Posiadasz sporą wiedzę która zapewne w przyszłości mi się przyda i zapewne nie tylko mi, ale wszystkim którzy będą mieli podobny problem do mojego. Uważam, że takie osoby jak ty są niezbędne na forum gdyż sam potrafię zdiagnozować oraz usunąć usterkę a nie z byle czym dzwonić na infolinię do konsultanta😉 Warto pytać i z pomocną dłonią rozwiązywać problemy jednocześnie wzbogacając się o sporą dawkę wiedzy.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam problem z kanałami Polsat Sport Premium PPV.

Żaden z kanałów nie chce się uruchomić przy czym otrzymuję komunikat: "Błąd odczytu", oraz "Nieobsługiwany format wideo".

Dodam, że do tej pory nie miałem problemu z tymi kanałami, mam wykupiony pakiet Polsat Sport Premium, wszystkie pozostałe kanały z oferty CP działają poprawnie.

Edit: Posiadam dekoder Evobox HD

 

Edited by Krzysiekz94
Dodatkowa informacja

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, jaszek napisał:

Poniżej zdjęcie

 

7cd1c6bc6492.jpg

 

Tym razem zamiast opłaconych meczów LM na kanałach PPV widzę to.

 

@Specjalista Cyfrowy Polsat czy zrobicie coś znowu z tym, czy jednak Was to przerasta? Chyba pamietacie co miałem na początku sezonu?

 

Tak, resetowałem dekoder. Tak, przywracałem ustawienia fabryczne. Dekoder wymieniałem już raz. Tak, mam sygnał. 

Zdjęcie sprzed chwili, na PSP PPV trwają mecze!!! 

Nie tylko Ty masz z tym problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ich przerasta kontent premium i dostarczenie go do klienta końcowego jak należy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No brawo, kanały łaskawie zaczęły działać.

Dziękuję Polsacie za możliwość obejrzenia 2 połowy meczu, to niemal jak oglądanie F1 na TVP z tym, że za dodatkową opłatą...

Nie wiem czy kanały wróciły samoczynnie czy pomogło jednak ponowienie sygnału.

 

 

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...