Skocz do zawartości

Problemy ze sprzętem i z odbiorem sygnału Polsat Box


minajta
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jakikolwiek operator odpowiada za dostarczenie sygnału "do anteny". Za sygnał "od anteny" i stan, konserwację, serwis instalacji antenowej odbiorczej odpowiada jej właściciel. W Twoim przypadku właścicielem jesteś Ty. Rękojmia/gwarancja instalatora (ogólnie) trwa dwa lata od wykonania usługi i wynika to wprost z przepisów prawa, a nie z faktu podpisanej umowy z operatorem na dostęp do kanałów kodowanych. Masz nawet taki zapis w umowie. 

Ps. Operator obejmuje gwarancją przez cały okres umowy dekodery i uszkodzone wymienia od ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze kodeks cywilny, który mówi w art. 6 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej:

"Za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową uważa się również nieprawidłowość w jego zamontowaniu i uruchomieniu, jeżeli czynności te zostały wykonane w ramach umowy sprzedaży przez sprzedawcę lub przez osobę, za którą ponosi on odpowiedzialność, albo przez kupującego według instrukcji otrzymanej przy sprzedaży"

Montażu dokonywał pracownik CP, problem był od początku o czym może błędnie nie wspomniałem, ale nie na taką skalę. Teraz się nasilił w związku z czym wystosowałem e-maila do CP.

Wcześniej też o tym pisałem, ale faktem jest, że problemy występowały tylko przy gorszej pogodzie, więc nie przeszkadzało aż na tyle. Nie zmienia to jednak faktu, że odpowiedź za każdym razem była ta sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To należało zgłosić reklamację zgodnie kodeksem cywilnym, czyli określić podmiot i do niego skierować reklamację, opisać usterkę i wskazać swoje żądanie. W ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży masz, to wyraźnie opisane. Jak również masz wskazane wyraźne terminy.

Teraz wracając do tematu dyskusji i tematyki tego forum. Prawidłowo ustawiona antena sprzedawane przez CP powinna Ci pozwolić uzyskać parametry opisane tutaj:  https://forum.satkurier.pl/topic/15308-dekoder-evobox-pvr-test-z-instalacji/ i nie sugeruj się w tym wypadku, że opisany tam jest dekoder Evobox PVR. Na innych dekoderach Evobox i HDxx00 sprawa wygląda identycznie. Taki poziom sygnału powinien Ci zapewnić spokojny odbiór sygnału. Zakłócić go może ulewa, śnieżyca, burza na linii satelita - Twoja antena, czyli zwykle to jest w sumie kilka dni w roku. Ponadto pamiętaj, że istnieje ryzyko przestawienia się anteny przy silnych porywach wiatru i jeśli tylko montaż został wykonany prawidłowo, to gwarancja takich "usterek" nie obejmuje.

Kiedy przyjdzie do Ciebie prawdziwy fachowiec, to oczekuj takich parametrów sygnału. Poproś o rachunek. Niektórzy dają jeszcze protokoły powykonawcze.

 

 

  • Popieram 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


 

12 godzin temu, support458 napisał:
I dlatego instalacjami anten i ich regulacją powinni zajmować się instalatorzy, a użytkownicy korzystać z oferty


Tak, bo najlepiej jest płacić za coś, co samemu jest łatwo zrobić z palcem w d... :P

 

 

 

12 godzin temu, support458 napisał:

Polak zawsze chce udowodnić światu, że potrafi wszystko.

 


Moją pierwszą antenę satelitarną instalował mi sąsiad i nie było żadnych problemów z odbiorem. :P Później sam zajmowałem się jej konserwacją i z ustawieniem jej później nie miałem żadnego problemu, a nigdy wcześniej tego nie robiłem. :P
Później jak kupiłem drugi talerz, to już sam osobiście go zamontowałem i też odbiór z niej, z innych pozycji orbitalnych był bezproblemowy. :) I jeszcze raz podkreślę: nikt mnie nie uczył jak instalować antenę satelitarną. I można? Można! :P

 

 

Edytowane przez SatExpert
  • Popieram 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SatExpert, dla Ciebie z palcem w d..., dla innego już nie. I wierz mi, że potrafiących to zrobić dobrze "Kowalskich" jest zdecydowana mniej, niż Ci się wydaje. Dlatego na tym forum piszemy jak to zrobić dobrze, ale nie oznacza to, że każdy czytający zrobi to dobrze.

  • Popieram 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, SatExpert napisał:

Tak, bo najlepiej jest płacić za coś, co samemu jest łatwo zrobić z palcem w d... :P

 

 

Trudno się odnieść do Twoich słów, ale próbuje. Tego typu zwroty nie powinny paść szczególnie od osób, które wskutek nabytego doświadczenia w technice odbioru sygnału satelitarnego orientują się lepiej od innych ile różnych zależności ma wpływ na stabilny odbiór kanałów.  90% użytkowników odbiorników satelitarnych nigdy nie ustawi anteny i nie wyreguluje całości zestawu odbiorczego w taki sposób, aby uzyskać maksymalne możliwe parametry. Tego typu zwroty są nieodpowiedzialne i powodują, że ilość takich przypadków rośnie. Jeśli chcesz komuś pomóc, to postaraj się przeprowadzić taką osobę przez całość regulacji krok po kroku, zamiast rzucania hasłowo "kręć", "skręć" ,"podciągnij" itd. Odpowiedzialna pomoc to taka, kiedy na podstawie reakcji drugiej strony potrafisz ocenić kiedy trzeba powiedzieć stop i podać koło ratunkowe, czyli wskazać rozwiązanie z którym dana osoba sobie poradzi np. wezwać instalatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo taka jest prawda. ;) Jak człowiek czegoś nie spróbuje sam zrobić to:

1) w przyszłości będzie żałował że tego nie zrobił, 

2) przez całe życie będzie zależny od kogoś innego, kto to potrafi. :)

A jak już wejdzie w wprawę, to nie dość że sam będzie potrafi sobie pomóc i nie będzie musiał wydawać kasy na monterów, to jeszcze będzie w stanie pomóc znajomemu, które będzie w potrzebie. ;)

 

  • Popieram 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl czasami szerzej, nie wszyscy żyją techniką telewizyjną, niektórzy poprostu chcą korzystać z usługi.

Trzeba wiedzieć kto poradzi sobie sam, a kto potrzebuje pomocy eksperta. I na tym skończmy ten OT.

 

Edytowane przez support458
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, support458 napisał:

(...) aby uzyskać maksymalne możliwe parametry.

Że niby fachowiec, który przyjedzie do kompletnego laika nie potrafiącego nawet w sofcie dekodera sprawdzić samodzielnie widocznych tam parametrów sygnału, ustawi maksymalne możliwe? :lol2: :crazy: Oni to robią w 3 minuty razem z dokręceniem anteny. Skos konwertera i kąt pionowy anteny ustawiają stojąc na ziemi, antenę ustawiają zmieniając jedynie azymut.

 

To wygląda tak, że jak ktoś ma względne pojęcie o tym, to zrobi to doskonale bez miernika. Jeśli ktoś takiego pojęcia nie ma, to nie zrobi nawet z miernikiem, nawet najdroższym. Mówienie natomiast, że nie da się bez profesjonalnego miernika mnie co najmniej śmieszy.

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka tygodni temu,kolega za sprawą koparki stracił kablówkę a co za tym idzie także i internet i telefon stacjonarny(sprawa mogła być skomplikowana i długotrwała), z tym drugim i trzecim  sobie  poradził,ale braku TVN24 a szczególnie "szkiełka" on a szczególnie żona sobie nie wyobrażali, ale od czego kolega z CP :) telefon- ja wziąłem starą 60-tkę,dekoder od multiroomu i dawaj, kołek w trawnik,spojrzenie na sąsiednią antenę gdzie patrzy ,zwykły miernik,resztę zrobił dekoder, parę metrów sztukowanego kabla i po godzinie pracy piliśmy drinka w towarzystwie TVN 24, co prawda sygnał 70-80% ale działało:brawo:

Zabawne było jak kumpel pytał skąd wiesz grze jest satelita? a ja no to - o tam między tą a tą gwiazdą-nie widzisz?

prawie łyknął:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, to jest mój pierwszy post i mam nadzieje, że ktoś jest mi wstanie udzielić wskazówek co może być nie tak. Z Punktu Obsługi Cyfrowego Polsatu odebrałem cały zestaw tj., antena satelitarną, dekoder evobox prv oraz konwerter unicable II z pojedynczym wyjściem do samodzielnego montażu.

Mój problem dotyczy braku sygnału, i chodź usilnie próbowałem go na wszystkie znane mi sposoby znaleźć to nic to nie dało. Jednak, kiedy konwerter zainstalowałem uniwersalny sygnał został znaleziony bezproblemowo i szybko. Nie miałem wcześniej do czynienia z konwerterami tego typu wiec z Unicable II jest to moja pierwsza przygoda. Bardzo proszę o informacje, gdzie mógł bym popełnić jakiś błąd. Pracuję na wysokiej klasie kablu antenowym TV/SAT zaprasowany wtykami kompresyjnymi.

Do pomocy służy mi miernik, który pożyczyłem od kolegi Xfinder3, mam ustawione następujące parametry, obrazki poniżej.

Proszę o info co mógł bym jeszcze sprawdzić, czy do konwertera musi być odpowiedni kabel i czy może być coś nie tak z konwerterem.

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

Edytowane przez Barti
Połączono ze sobą dwa wątki. Wątek o tej tematyce już istnieje w niniejszym dziale forum. Nie dublujemy wątków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 16.01.2019 o 11:05, swojadroga napisał:

Jakikolwiek operator odpowiada za dostarczenie sygnału "do anteny". Za sygnał "od anteny" i stan, konserwację, serwis instalacji antenowej odbiorczej odpowiada jej właściciel. W Twoim przypadku właścicielem jesteś Ty. Rękojmia/gwarancja instalatora (ogólnie) trwa dwa lata od wykonania usługi i wynika to wprost z przepisów prawa, a nie z faktu podpisanej umowy z operatorem na dostęp do kanałów kodowanych. Masz nawet taki zapis w umowie. 

Ps. Operator obejmuje gwarancją przez cały okres umowy dekodery i uszkodzone wymienia od ręki.

Pozwolę sobie zakończyć mój wątek. Zamówiłem serwis TV SAT na regulację. Pan na miejscu jak zobaczył "pracę" instalatora CP oraz parametry powiedział, że nic nie będzie ustawiał, bo nie pomoże (wszytko jest skopane) więc albo robimy po ichniemu, albo w ogóle. Skończyło się wymianą anteny z ramieniem na 120 (konwerter był OK), wymianą kabla na jakiś "lepszy" czarny, zrobieniem instalacji na nowo - pan zrobił dziurę w ścianie od balkonu i przez nią poprowadził kabel, a nie jak było przez drzwi balkonowe z przejściówką i na końcu wszystko ustawił. Teraz mam siłę sygnału 93%, a jakość 100% i wszystko działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2019 o 14:54, PMac napisał:

Witam, to jest mój pierwszy post i mam nadzieje, że ktoś jest mi wstanie udzielić wskazówek co może być nie tak. Z Punktu Obsługi Cyfrowego Polsatu odebrałem cały zestaw tj., antena satelitarną, dekoder evobox prv oraz konwerter unicable II z pojedynczym wyjściem do samodzielnego montażu.

Mój problem dotyczy braku sygnału, i chodź usilnie próbowałem go na wszystkie znane mi sposoby znaleźć to nic to nie dało. Jednak, kiedy konwerter zainstalowałem uniwersalny sygnał został znaleziony bezproblemowo i szybko. Nie miałem wcześniej do czynienia z konwerterami tego typu wiec z Unicable II jest to moja pierwsza przygoda. Bardzo proszę o informacje, gdzie mógł bym popełnić jakiś błąd. Pracuję na wysokiej klasie kablu antenowym TV/SAT zaprasowany wtykami kompresyjnymi.

Do pomocy służy mi miernik, który pożyczyłem od kolegi Xfinder3, mam ustawione następujące parametry, obrazki poniżej.

Proszę o info co mógł bym jeszcze sprawdzić, czy do konwertera musi być odpowiedni kabel i czy może być coś nie tak z konwerterem.

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

Na CH 1 masz 356 a ma być 1210. I tak samo kolejno dla następnych kanałów 2 - 1420, 3 -1680, 4 - 2040.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Ramirez napisał:

To znaczy że był biały kabel puszczony? ? Jeśli tak, to już mówi że to jakaś amatorszczyzna wcześniej była zrobiona. Kabel czarny jest do stosowania na zewnątrz który jest bardziej odporny na warunki atmosferyczne, biały to kabel do pomieszczeń.

Tak, monter CP pociągnął biały kabel i w domu i na zewnątrz. Kabel dodatkowo był dzielony na pół przejściówką podokienną, bo Pan wtedy nie miał nawet wiertła, żeby zrobić dziurę w ścianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I układanie 3m czarnego kabla na dworze też uważam za przesadę. To nie jest instalacja multiswitchowa z komina, gdzie nie można jej sobie od tak wymienić... Poza tym są dobrej jakości białe kable, które nie pękają po 10 latach.
Z skrajności w skrajność. Od fuszerki do przesadnie przepłaconej instalacji indywidualnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie ze skrajności w skrajność. Antena CP za mała ale 120 też nie musiała być ale ogólnie antena ok. Co do kabla to też mam podobne zdanie co @kfm877 5m na balkonie nie ma znaczenia a można założyć dobry biały kabel. Anten sporo zamontowałem ale może 2 razy użyłem przejściówki okiennej ze względu tylko na to że użytkownik SAT był wynajmującym mieszkanie i właściciel mieszkania nie pozwalał na przewiert więc już nie było wyjścia. Jeżeli wiem, że właścicielem mieszkania jest abonent (a można się zorientować) od razu mówię, że nie robię na przejściówkach niech szukają kogoś innego.

 

Co do montera bez wiertła to szkoda słów...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...