Jump to content
minajta

Problemy ze sprzętem i z odbiorem sygnału Cyfrowego Polsatu

Recommended Posts

Wtyk F, którym zakończony jest kabel koncentryczny przy dekoderze i konwerterze.

 Wtyk_F_DPM_Solid_fi_7_mm-801282-246090.j

Edited by Barti
Poprawiono pozycję obrazka w poście. Obrazki najlepiej jest zamieszczać pod treścią swojego postu, a nie obok niej. Poprawia to znacznie czytelność postu.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na nowo założyć wtyczki (te jak na zdjęciu wyżej) odkręć je, obejrzyj jak to wygląda-ewentualnie wujaszek google pomoże ;)  skróć kable, odizoluj w/g wzorca i nakręć :)

Edited by OlafS

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to wygląda, że "efki" nie dalej jak miesiąc temu wymieniłem, kabel też skracałem. Pytanie czy dobrze obrobiłem kabel przed nakręceniem wtyku.

 

Edyta:

Wygląda na to, że zrobiłem to tak jak na filmie, więc o ile tam jest OK to eFki mam OK

 

 

Edited by JacentyEsz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej jak naprawą instalacji zajmie się instalator wyposażony w miernik sygnału.

Edited by support458

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej to by było, aby dostawca usługi, czyli CP świadczył jakąkolwiek pomoc w tej kwestii, a nie tylko sprzedaje i zapomina o kliencie i "radź Pan sobie sam". Zero obsługi posprzedażowej. Dla mnie handlowca nie do pomyślenia, a miernik to i ja będę jutro miał to sobie podłączę i postaram się sam sobie poradzić.

Edited by JacentyEsz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzwoniłeś do punktu CP, ze tak piszesz? Na pewno mają jakieś namiary na instalatora a nie bardzo Ci się opłaca kupować miernik (nie wskaźnik) żeby ustawić jedną antenę.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, JacentyEsz napisał:

Najlepiej to by było, aby dostawca usługi, czyli CP świadczył jakąkolwiek pomoc w tej kwestii, a nie tylko sprzedaje i zapomina o kliencie i "radź Pan sobie sam". Zero obsługi posprzedażowej. Dla mnie handlowca nie do pomyślenia, a miernik to i ja będę jutro miał to sobie podłączę i postaram się sam sobie poradzić.

 

Co zrobiłeś w tym temacie?

Szukałeś pomocy w punkcie sprzedaży CP?

Zadzwoniłeś na infolinię aby zamówić usługę serwisową?

 

Najprościej jest narzekać...

 

Edited by support458
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzwoniłem, pisałem. Trzykrotnie. Wszystko można sprawdzić.

CP polecili sprawdzić dekoder w punkcie - jest OK. Co do reszty - CP nie ponosi za nic odpowiedzialności, a naprawa oraz konserwacja instalacji leży w gestii klienta.

Ja rozumiem, gdyby to było freestajlo, ale instalację zakładał pracownik CP - bo taki był mój wymóg podpisania umowy z CP i przedłużenie kliku abonamentów telefonicznych z Plusem. 

Jeżeli ja coś sprzedam - jest na to rękojmia i gwarancja i jeśli coś będzie nie tak odpowiadam za produkt. Tu, odnoszę wrażanie, że sprzedażą kończy się współpraca na linii CP - konsument.

Ja już do CP napisałem jakie mam zdanie na temat ich podejścia i niech to nie będzie tematem tej rozmowy.

Tu chciałbym uzyskać pomoc, co zrobić aby do końca umowy móc normalnie oglądać TV

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z Twojej wypowiedzi wynika, że zamówiłeś abonament wraz z zakupem anteny i jej instalacją?

Czy to było w punkcie sprzedaży czy przez infolinię?

Jeśli zrobiłeś to przy zmówieniu przez infolinię to tam składasz reklamację na źle wykonaną usługę.

Jeśli to była prywatna usługa zrealizowana przez punkt sprzedaży, ale poza systemem zmówień CP to tam składasz reklamację.

Napisz konkretnie kto zainstalował Tobie antenę z którą masz problem.

Coś mi się wydaje, że to był domorosły instalator z punktu sprzedaży, który wykonał usługę prywatnie.

Edited by support458

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale Cyfrowy Polsat raczej nie zatrudnia instalatorów. To są jacyś ludzie powiązani z konkretnym punktem sprzedaży. A co do miernika to rozumiem że masz na myśli prawdziwy miernik a nie wskaźnik sygnału za 20-30 zł który na niewiele się przyda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie masz pojęcia. CP świadczy usługę D2D i w ramach niej instaluje również anteny :)

Przy zmówieniu zestawu antenowego można również zmówić instalację, to na infolinii.

Edited by support458

Share this post


Link to post
Share on other sites

CP zamówiłem przez telefon. Instalatora wysłał CP. Kto to był, nie pamiętam. 

 

Co do miernika będę miał jutro. Nie wiem czy to wersja pro czy od Janusza za 20zł.

 

Instalatora też zamówię, swoją drogą.

 

Wracając do tematu - wróciłem do domu, poluzowałem lekko śruby i zacząłem bardzo delikatnie ruszać anteną. 

 

Zatrzymało się na Siła sygnału 85% oraz Jakość sygnału 80%. Nie ma "setek" ale jest trochę lepiej.....teoretycznie bo TVN'owskie kanały zniknęły wszystkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, support458 napisał:

instalator wyposażony w miernik sygnału.

Nie można przesadzać z tym miernikiem sygnału. Antenę spokojnie można ustawić i bez niego. To nie jest wielka filozofia.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie.Spokojnie wystarczy wskaźnik w sofcie dekodera. A jak ktoś się nie czuje na siłach bądź antenę ma np. na kominie to faktycznie wtedy lepiej wezwać fachowca z miernikiem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, jaszek napisał:

Nie można przesadzać z tym miernikiem sygnału. Antenę spokojnie można ustawić i bez niego. To nie jest wielka filozofia.

 

Ustawisz, owszem. Ale byle jak. Ludzie tak robią a potem trochę popada i nie ma sygnału. Przerabiałem już takie ustawianie i to nie było to.

3 godziny temu, JacentyEsz napisał:

CP zamówiłem przez telefon. Instalatora wysłał CP. Kto to był, nie pamiętam. 

 

Co do miernika będę miał jutro. Nie wiem czy to wersja pro czy od Janusza za 20zł.

 

Instalatora też zamówię, swoją drogą.

 

Wracając do tematu - wróciłem do domu, poluzowałem lekko śruby i zacząłem bardzo delikatnie ruszać anteną. 

 

Zatrzymało się na Siła sygnału 85% oraz Jakość sygnału 80%. Nie ma "setek" ale jest trochę lepiej.....teoretycznie bo TVN'owskie kanały zniknęły wszystkie

 

Bo to się ustawia antenę na tych TVNach, częstotliwość 11508 V. To ustawisz, to i reszta będzie działała.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To trzeba ustawić dobrze a nie byle jak. Pierwszą antenę satelitarną w życiu ustawiałem na dekoderze Sagem 4275.Nigdy nie miałem problemów ze spadkiem sygnału. Chyba, że padający śnieg oblepił antenę, ale to nawet na dobrze ustawionej wywali sygnał.

Po przeprowadzce przez kilka sezonów używałem 60 cm anteny z logo Cyfra+ .Tym razem ustawiałem miernikiem turboboxa i również nie miałem problemów z odbiorem.

Jak jest dobry dostęp do anteny wystarczy miernik w dekoderze i trochę cierpliwości. Takie jest moje zdanie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, Ramirez napisał:

Ludzie tak robią a potem trochę popada i nie ma sygnału

Bo kręcą czasami tylko lewa-prawa, jak anteną naziemną. O skosie konwertera nawet nie będę wspominał. Nie wiedzą też, na których transponderach ustawiać. Miernik pomaga głównie w tym, że nie trzeba wisieć z żoną na telefonie. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dlatego instalacjami anten i ich regulacją powinni zajmować się instalatorzy, a użytkownicy korzystać z oferty :)

Polak zawsze chce udowodnić światu, że potrafi wszystko.

Zamiast zapłacić za usługę i korzystać z oferty TV, oszczędza. Ale swojego i innych czasu już nie przelicza na pieniądze.

Przecież zamiast pisać na forum i wisieć przy antenie, można w tym samym czasie zrobić mnóstwo innych ciekawych rzeczy.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież dokładnie to chciałem osiągnąć, czyż nie? 

Tylko niestety po wysłaniu e-maila do CP odbiłem się od przysłowiowej ściany.

Tu opisałem tylko problem. Moje "amatorskie" kręcenie było tylko po to aby do czasu przyjazdu serwisu dało się cokolwiek oglądać.

 

PS

"Przecież zamiast pisać na forum i wisieć przy antenie, można w tym samym czasie zrobić mnóstwo innych ciekawych rzeczy."

napisał support458 z 2243 napisanymi postami ;)

 

Dobrze, dziękuję za cenne informacje. Dziś zamawiam serwis na swój koszt, a CP za ich anty konsumenckie podejście do klienta pożegnam raz na zawsze.

Edited by JacentyEsz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...