Skocz do zawartości

Problemy ze sprzętem i z odbiorem sygnału Polsat Box


minajta
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W niezależnym tunerze zmiany wykonuje się ręcznie ale to jest dekoder Polsatu i on się powinien sam zaktualizować. Listy ogólne są takie same czyli 1 -Polsat HD ,2 -TV4 HD ,3 - TVP1 HD ,4 - TVP2 HD. Czyli zamiast TVP1 w SD ,dekoder powinien zassać TVP1 HD. Tak jak pisałem ja bym go zaniósł do APS.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest przewaga dekodera operatora nad dekoderem z "wolnego" rynku.

Użytkownik nie musi ręcznie zmieniać parametrów kanałów i śledzić informacji na ten temat.

Jeśli nie mamy innego dekodera aby podłączyć do istniejącej instalacji antenowej w celu sprawdzania jakości odbioru sygnału z anteny, to należy zanieść dekoder wraz z zasilaczem do punktu sprzedaży CP w celu sprawdzenia lub/i wymiany na sprawny. Test działania w punkcie sprzedaży (APS) należy wykonywać z zasilaczem z którym był użytkowany dekoder. Wymianie podlega komplet, dekoder i zasilacz.

Edytowane przez support458
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, doxa123 napisał:

częstotliwość pisze 12188 i nie da sie ustawić inaczej. DVB ustawiony na DVB S, na S2 nie znajduje kanałów

Jeśli masz Sagemcoma ESI-88 to po wejściu/najechaniu na częstotliwość - WPISUJESZ bezpośrednio z klawiatury numerycznej wartość częstotliwości. Nic więcej nie akceptujesz przy parametrach częstotliwości tylko przewijasz w gorę/w dół do innych parametrów i wciskając OK zmieniasz pozostałe wartości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma co rozkminiać, pójde z nim do salonu CP i myślę że wymienią na nowy. W ustawieniach nic tam sie nie wymysli

 

edit przestawiłem na 11449 ale nic to nie dało, chyba żeby wyszukac kanały od nowa ?  jest jeszcze taki problem że jak włączam dekoder to pali się zielona dioda i godzina, nie ma obrazu i dzwięku. Musze odpiać od prądu i jest wtedy ok.

Edytowane przez doxa123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Wczoraj ok 22-30 nagle padł mi eleven sport 1,2,3 i Polsat Sport News. Tyle zauważyłem, być może jest więcej kanałów. Padł czyli siła na 0 i jakość na 0. Mecz sobie oglądałem na eleven sports3 i nagle czarny ekran i pisze brak sygnału bez żadnej pikselozy wcześniej.Jak sprawdzam działające kanały to jakość i siła taka jak ustawiałem antenę miesiąc temu czyli koło 80-90% a i ten eleven sports sprawdzałem parę dni temu to też w okolicach tego parametry były. Nie chcę bez powodu przestawiać ani konwertera ani anteny bo się namęczyłem miesiąc temu by ustawić taką siłę i jakość - ktoś mógłby potwierdzić zaprzeczyć że to problem po stronie mojej czy cyfrowego polsatu?

 

Cytat

 

 

Edytowane przez anders211
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@doxa123 Zgodnie z tym co napisał użytkownik @support458, udaj się do najbliższego Autoryzowanego Punktu Sprzedaży: https://www.cyfrowypolsat.pl/oferta/telewizja-cyfrowa/gdzie-kupic.cp by sprawdzić działa nie dekodera na innej instalacji antenowej, ponieważ fakt, że nie odbierasz wszystkich kanałów z jednej częstotliwości, może świadczyć o uszkodzonym konwerterze. Sugeruję również, abyś zainteresował się wymianą sprzętu na nowy, taka możliwość pojawi się przy przedłużeniu umowy. Jeśli jesteś zainteresowany, to napisz do mnie wiadomość prywatną.

@anders211 Rekomendowane wartości do prawidłowego odbioru telewizji to co najmniej 65% siły i jakości sygnału. Wyniki, jakie otrzymujesz, jak i komunikat, który wyświetla się na ekranie, świadczy o źle ustawionej antenie. W pierwszej kolejności skoryguj swoją instalację przy pomocy instrukcji: https://bit.ly/2qOap9D lub skorzystaj z pomocy fachowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Specjalista Cyfrowy Polsat napisał:

Sugeruję również, abyś zainteresował się wymianą sprzętu na nowy, taka możliwość pojawi się przy przedłużeniu umowy. Jeśli jesteś zainteresowany, to napisz do mnie wiadomość prywatną.

A to już nie ma możliwości wymiany wadliwego sprzętu na nowy w czasie trwania umowy ?:>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie chodzi o wymianę na inny model. W czasie umowy to tylko na taki sam.

W imieniu znajomego pytałem niedawno na infolinii o możliwość wymiany leciwego Echostara na jakiś nowszy model, to dostałem odpowiedź że nie ma problemu, ale pod warunkiem przedłużenia umowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, K63 napisał:

Pewnie chodzi o wymianę na inny model. W czasie umowy to tylko na taki sam.

W imieniu znajomego pytałem niedawno na infolinii o możliwość wymiany leciwego Echostara na jakiś nowszy model, to dostałem odpowiedź że nie ma problemu, ale pod warunkiem przedłużenia umowy.

A jak się uszkodzi echostar? To one dostępne są jeszcze w punktach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W CP jest mapa wymiany sprzętu, podobnie jak w PC+ :) Echstar zostanie wymieniony na inny dekoder HD o analogicznych jak on funkcjonalnościach, który jest aktualnie objęty wsparciem serwisowym. Warunkiem do wymiany serwisowej jest posiadanie aktualnie aktywnej umowy z CP.

Edytowane przez support458
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, support458 napisał:

W CP jest mapa wymiany sprzętu, podobnie jak w PC+ :) Echstar zostanie wymieniony na inny dekoder HD o analogicznych jak on funkcjonalnościach, który jest aktualnie objęty wsparciem serwisowym. Warunkiem do wymiany serwisowej jest posiadanie aktualnie aktywnej umowy z CP.

Właśnie o to mi chodziło.

1 godzinę temu, Specjalista Cyfrowy Polsat napisał:

@wuzel Przepraszam za niedoprecyzowanie. Zgodnie z postem użytkownika @K63, miałem na myśli wymianę sprzętu na zupełnie inny model. Taka czynność jest możliwa jedynie przy przedłużeniu umowy.

Stali użytkownicy forum a w zasadzie większość wie o co chodzi ale forum dziennie przegląda 600-700 osób niezalogowanych. Taka osoba w przypadku awarii dekodera w połowie umowy stwierdzi ,że pozostaje jej jedynie podpisanie nowej umowy i dopiero wymiana dekodera na sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam problem z pewną antena u klienta, na której nie mogę osiągnąć zadowalającego efektu. W skład instalacji wchodzi:

- dekoder CP serii mini

- około 20 metrów kabla (niestety łączonego w połowie)

- antena CP HD 80cm (rozmiar ok, ale sposób jej zamontowania przez montera już średni. Jak dla zbyt długi uchwyt, przez co antena jest bardziej narażona na odchylanie przez wiatr oraz co wg mnie gorsze, miejscem montażu owego uchwytu jest murłata)

- konwerter jakiś mały, zapewne podstawowy (przyznam się że nie znam szczegółów, bo nie sądziłem że będą mi potrzebne)

Z racji że nie lubię niepotrzebnie nikogo narażać na koszty chciałem najpierw zasięgnąć Waszych porad.

Posługuje się miernikiem PCM-1210 Combo.

 

Więc przechodzą już do mojego problemu jest on następujący. Na mierniku wskaźnik siły sygnału jest około 60-65% (sprawdzając na różnych częstotliwościach). A na dekoderze dla kanałów:

Polsat - 66%

TVP - 49%

TVN - 49%

Na kanałach że słabszą nie klatkuje obraz ale są zauważalne takie mikro ściny. Nawet już próbowałem ustawiać na podstawie wyświetlanej siły sygnału na danym kanale dekodera pomijając miernik,ale nie mogłem nic więcej wycisnąć.

Co do montażu anteny jest jeszcze jeden szczegół, który przykuł moją uwagę, a mianowicie część uchwytu do której jest przykręcana antena już na oko widać że nie jest w idealnym pionie. Może to mieć jakiś większy wpływ na sygnał?

Jak sądzicie warto się męczyć i próbować coś z nim ogarnąć w miejscu gdzie jest zamontowany, czy najlepiej przenieść antenę na komin jeśli jest taka możliwość? Niestety inwestor zapomniał o montażu masztu przed ocieplaniem budynku

 

 

 

 

Edytowane przez PrixSatTv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty jako technik masz klientowi ustawić sygnał antenowy na poziomie MER ok. 13dB na oryginalnej antenie Polsatowskiej 70cm. Jeśli antena nie jest nowa, nie ma ogniska, już była wcześniej wieszana, jest trudniej osiągnąć ten poziom. To że konwerter jest mały, nie znaczy że nie bedzue działał. Pokręć nim, są czynność też powoduje zmiany poziomu sygnału. Łączenie kabla jeśli jest wykonane prawidłowo, nie powoduje pogorszenia sygnału. A na jakość wyświetlanego obrazu nie masz wpływu, tak kompresje Polsat. Zwróć też uwagę czy nie ma przy dekoderze routera LTE.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kfm877 napisał:

Zwróć też uwagę czy nie ma przy dekoderze routera LTE.

Jakiś router na pewno stoi i bardzo możliwe że jest to LTE. 

Z tego co się orientuję to mój miernik nie pokazuje wartości mer niestety. Nie jestem profesjonalnym technikiem, dlatego sprzęt mam na poziomie bardziej hobbystycznym. A co z tym że uchwyt nie będzie idealnie w pionie? Może mieć wpływ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...