Skocz do zawartości

Problemy ze sprzętem i z odbiorem sygnału Polsat Box


minajta
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Internet LTE masz w Plusie lub T-Mobile? Wystarczy, że jest to telefon z internetem LTE zbyt blisko dekodera. Czasem pomaga jego odsunięcie lub wyłączenie LTE. Oczywiście mówimy tu o sytuacji, że antena i skręt konwertera są ustawione precyzyjnie za pomocą miernika.

 

Mam internet LTE w Plusie, ale żaden z telefonów nie leży blisko dekodera. 

 

Niestety konwerter był ustawiany bez miernika :(

Ale jak mówię na poprzednim ustawianym poprawnie też było to samo

Edytowane przez saamoosia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelatując po kanałach przełączyłem wczoraj na ten nowy twór jakim jest wPolsce.pl i obraz tam jest w tragicznej jakości a poza tym wyświetla się klatka po klatce, nie jest w ogóle płynny, czy to może być wina dekodera lub konwertera czy to po prostu wina tego kanału? Na innych kanałach czegoś takiego nie zaobserwowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, problem występował przez kilka dni, niezależnie od pogody, tylko na tym jednym kanale na dekoderze CP, co dziwniejsze podobny problem, czyli takie zacinające wyświetlanie obrazu klatka po klatce występowało u mnie też na kanale Fightklub HD już od 2 miesięcy, na dwóch dekoderach NC+ i tam również dotyczyło to jednego kanału, wszystkie pozostałe działały normalnie. W tej chwili problem nie występuje ani na CP ani na NC+. Czyżby coś je zakłócało? Router oddaliłem od dekodera, bo kiedyś miałem problem z szatkującymi TVNami, więc miałem to na uwadze ale to nie to.

Edytowane przez jupiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś ma instalację satelitarną połączona sumatorem lub poprzez multiswitch z instalacją do odbioru DVB-T, to problemem powodującym zakłócenia na niektórych częstotliwościach satelitarnych, może być sygnał LTE odbierany przez antenę DVB-T. W takim wypadku, na przewodzie z anteny naziemnej przed wejściem do multiswitch lub sumatorem należy zastosować filtr LTE

Dotyczy to przypadków kiedy antena DVB-T odbiera zakres częstotliwości UHF powyżej 790 MHz lub stosowane są wzmacniacze antenowe na pasmo UHF.

Edytowane przez support458
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten powyższy przykład zastosowania filtra Televiesia do telewizora to moim zdaniem jakieś nieporozumienie. Filtr LTE stosuje się na wyjściu anteny, żeby wycinać pasmo powyżej 790MHz już na samym początku na wejściu do wzmacniacza lub mutliswitcha. Jeśli tego nie zrobimy, silna nośna LTE może nam przesterować całe pasmo UHF i jeszcze pośrednią SAT wycinając nam np. TP=10719.

Edytowane przez kfm877
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był przykładowy filtr LTE. Poprawiłem link, ten można zainstalować zgodnie z regułą: filtr LTE zakłada się na kablu z anteny przed multiswitchem lub sumatorem (DVB-T+SAT). Kabel słabej jakości z anteny DVB-T (UHF) również może zbierać sygnał zakłócający. Problemem zakłóceń od LTE nie jest ich amplituda, a fakt ich istnienia w sygnale, który dociera do dekodera / telewizora. To powoduje zwiększenie stopy błędów poza możliwość ich korekcji przez dekoder / telewizor.

Edytowane przez support458
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie już od paru miesięcy występuje problem z odbiorem kanałów. Otóż mam dwa dekodery podpięte do anteny i strasznie tnie obraz. Czasami w ogóle nic nie można oglądać. Potem wyskoczy brak sygnału i to nie ważne czy jest pogoda czy jej nie ma. Dekoder HD5000 i drugi HD3000 multiroom . Wczoraj żeby spokojnie oglądnąć sylwestra w tv podłączyłem dekoder z nc+ i odziwo nic nie scinało. A dekoder z Polsatu podłączyłam pod antenę z cyfry. Teraz zglupialam bo myslalam ze wina anteny a dekoder z cyfry normalnie odbierał. Więc w czym może być problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to jest niestety problem instalacji antenowej. Sprawdź sygnał przytrzymując czerwony przycisk (obok zielonego), przez kilka sekund na włączonym kanale/kanałach z którymi miałaś problemy. Następnie podłącz dekoder pod poprzednią antenę i sprawdź w ten sam sposób te same kanały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od Twoich umiejętności, cierpliwości i możliwości. Ogólnie możesz próbować samodzielnie ustawić prawidłowo antenę albo wezwać dobrego fachurę, który Ci to zrobi.

Możesz (bardzo) delikatnie próbować korygować ustawienie czaszy w prawo i lewo oraz w górę i dół. Kiedy już więcej nie będziesz mogła "wycisnąć" z anteny, to pozostaje Ci delikatnie korygować skręt konwertera do momentu uzyskania maksymalnych wskazań. Nie jest to może w 100% skuteczna metoda, ale możesz spróbować. Zawsze masz przecież drugą antenę, gdyby coś poszło nie tak, która Cię poratuje do czasu przybycia ewentualnie fachury. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z którym spotykam sie poraz pierwszy.

Chcę ustawić antenę u znajomego. Problem w tym, że siła i jakość jest na poziomie 0.

Wszystko sprawdzone. Kabel, konwenter który przywiozlem od siebie i na 100% jest sprawny.

Dekoder to pvr7000. Był już podlaczany i działał, więc też powinien być sprawny.

Gdzie jeszcze może leżeć problem w podłączeniu?

Miernik podpiety pod kabel świeci się.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry

 

Mój problem dotyczy kanałów z grupy TVNowskiej.

Zaobserwowałem go już ponad 2 lata temu po wejściu w Cyfrowy Polsat z dekoderem SAGEMCOM Esi-88. Wtedy pomogła zamiana podłączenia wejść w dekoderze więc przestałem drążyć. Dekoder odbierał i nagrywał prawidłowo. Teraz przesiadłem się na Evobox i problem wrócił. A objawia się on problemami w odbiorze wspomnianych kanałów z okolic TVNowych. Czasem wręcz zrywa kompletnie, czasem tylko duże zakłócenia. Przy czym, co wydaje się istotne, rano jest lepiej. Jakość pogarsza się po południu.

 

Korzystając z trybu diagnostycznego wybadałem, że na wejściu 1 siła i jakość sygnału na tych kanałach nawet po południu jest w miarę ok (60-80%). Natomiast na wejściu 2 po południu przy sile również około 60-80%, jakość osiąga 20%.

 

Jak można się z powyższego domyśleć korzystam z konwertera twin, nie wymieniłem na unicable przy zmianie dekodera.

 

Dodatkowa ciekawostka - jak kanał źle odbiera, podgląd jakości (długie przytrzymanie klawisza Info na pilocie) ujawnia, że odbiór idzie właśnie z wejścia 2. Poprzez tryb diagnostyczny (podgląd jakości sygnału) udaje się wymusić przełączenie na odbiór z wejścia 1 i wtedy jest ok.

 

Oczywiście pozostałe kanały na obu wejściach mają dobre parametry całą dobę.

 

Kable od gniazdka w ścianie do dekodera są ok. Antena to jakaś 80 cm, szczegółów konwertera nie znam.

 

Nie wiem czy jest sens wzywać speca do grzebania przy antenie na dachu tzn czy takie objawy mogą świadczyć o problemach w tamtym miejscu? A może to właśnie konwerter nie domaga na jednym z wyjść?

 

W podłączeniu przewodów w gniazdku również upatrywałem możliwej przyczyny ale czy wtedy problem nie występowałby na wszystkich kanałach?

 

No i jeszcze jedno mnie zastanawia - skoro SAGEMCOM sobie z tym radził czemu Evobox nie daje rady? Może jest jakaś metoda, żeby mu ustawić na sztywno, że wskazane kanały ma odbierać, a przede wszystkim nagrywać na wejściu 1?

 

Z pozdrowieniami

 

Michał Macoch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...