Skocz do zawartości

Evobox Stream i usługa OTT


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wszyscy nabrali wody w usta to sam coś napiszę ;)

 

Byłem ostatnio u znajomego, który posiada tą usługę. 

 

Mija rok od jej uruchomienia, a to co zobaczyłem i uświadczyłem postaram się opisać. 

 

Platforma testowa: 

 

1) Evobox Stream

2) Internet: Neostrada Orange - 80 Mbps oraz internet mobilny T-Mobile (LTE - Router Huawei B618, który zabrałem ze sobą). 

 

Z racji, że ostatnio na forum pojawił się wpis mówiący o tym, że udostępniony został nowy soft dla tego urządzenia pomyślałem sobie, że warto byłoby zobaczyć te zmiany, a nóż w końcu usługa została może dopracowana... Nic bardziej mylnego.

 

Sam byłem użytkownikiem tej usługi od jej początku, ale wydaje mi się, że działa ona jeszcze gorzej niż to miało miejsce wcześniej. 

 

Żeby nie było test odbywał się po kablu jak również po Wi-Fi 2.4 i 5 GHz. 

 

Stabilność kanałów praktycznie nie istnieje. Kiedyś przynajmniej, gdy przepustowość była niska zmniejszał się profil odtwarzania do niższej rozdzielczości, a teraz stream się zatrzymuje lub następuje stopklatka albo czarny ekran z komunikatem "Błąd odtwarzania...". 

 

Na forum czytałem, że usługa IP działa już obecnie stabilnie, a obie usługi ponoć czerpią źródło sygnału z tych samych CDN, więc i tutaj powinno tak być. Niestety nie jest. 

 

Są chwile, że dany kanał wskoczy na najwyższy profil odtwarzania i jak się nic nie rusza (nie przełącza kanałów) to można coś obejrzeć. W przeciwnym przypadku zawieszenie się dekodera murowane. 

 

Na internecie od Orange działa to ciut stabilniej. Co do T-Mobile to chyba ze "stykami" nie jest najlepiej, bo tutaj pomimo prędkości 40-60 Mbps i pingu w granicach 20-30 ms w zasadzie niczego nie dało się oglądać. 

 

Mam porównanie do Ipli, którą używam na Apple TV 4K. Wykupiłem w zeszłym tygodniu pakiet z LM i tam stream był w bardzo dobrej jakości. Stabilność również.

 

Także wiele jeszcze jest do poprawy w ramach tej usługi. Widzę wręcz regres zamiast progresu. Panowie do roboty, bo minął rok, a zamiast kroku do przodu wykonaliście dwa w tył. 

Edytowane przez shevchenko1987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 10.08.2020 o 09:30, shevchenko1987 napisał:

Stabilność kanałów praktycznie nie istnieje. Kiedyś przynajmniej, gdy przepustowość była niska zmniejszał się profil odtwarzania do niższej rozdzielczości, a teraz stream się zatrzymuje lub następuje stopklatka albo czarny ekran z komunikatem "Błąd odtwarzania...".

 

Rzeczywiście wygląda na to, że coś ostatnio zepsuli bo dziś miałem okazję poużywać tego dekodera z godzinę to 3 razy wywalił taki błąd zamiast zrzucić profil na niższy.

W dodatku, czasami obraz np. po sekundzie wraca, ale komunikat dalej wisi na ekranie i trzeba zrobić zmianę kanału ;).

Edytowane przez bgmnt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie chce zapeszać, ale warto odnotować - wczoraj i dziś parę godzin z OTT CP i zero zawieszek, spadków jakości itp na Polsacie Sport.

Edytowane przez bgmnt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiego macie operatora internetu? 

 

Na internecie od Orange - stacjonarny oraz LTE - OTT działa ok.  

 

Na internecie LTE od T-Mobile rwie co chwilę. 

 

@Specjalista Cyfrowy Polsat mógłbyś przekazać to do techników? Bo coś jest ewidentnie na rzeczy. Inne serwisy (w tym 4k) działają bez zarzutu.

Edytowane przez shevchenko1987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać, dopiero groźby z urzędu zmuszają nadawców do respektowania prawa i cudownie znikają wymówki o braku licencji. Jeszcze czym różni się IPTV od OTT, skoro to ta sama technologia i w jednej są kanały DVB-T, a w drugiej nie ma?

Edytowane przez Barti
Wyrażenia skrótowe (tzw. skrótowce) piszemy wielkimi literami. Poprawiono post.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.09.2020 o 16:07, shevchenko1987 napisał:

Jakiego macie operatora internetu? 

 

Na internecie od Orange - stacjonarny oraz LTE - OTT działa ok.  

 

Na internecie LTE od T-Mobile rwie co chwilę. 

 

@Specjalista Cyfrowy Polsat mógłbyś przekazać to do techników? Bo coś jest ewidentnie na rzeczy. Inne serwisy (w tym 4k) działają bez zarzutu.

Czy opisana sytuacja aktualnie ma miejsce?

W dniu 9.09.2020 o 01:03, Matt-1 napisał:

Chciałbym prosić o listę na jakich kanałach działa opcja catchup?

I dlaczego w pakietach do evobox stream nie ma kanału romance tv i czy to się zmieni?

I czy żeby kupić evobox stream trzeba podpisać nową umowe,a nie można wymienić dekodera przy przedłużaniu umowy?

 

Witam. W ofercie OTT kanał Romance TV nie jest dostępny. Nie posiadam informacji, czy to się zmieni. Podaję listę kanałów, dla których działa usługa  Catch up:
obraz.png

 

Jeśli posiadasz inny dekoder z naszej oferty, konieczne jest podpisanie nowej umowy. Jeśli jesteś zainteresowany, napisz do mnie wiadomość prywatną.

Edytowane przez Specjalista Cyfrowy Polsat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że cienko to tu wygląda... Na konkurencyjnym  Play Now Box TV (nowy model) tylko czasem coś się zatnie, ale poza tym działa wszystko OK. Do tego wstyd, żeby na własnej platformie udostępniać swoje kanały ledwie w SD. TV Puls jakoś nie ma z tym problemu i w Play Now oba kanały są dostępne nawet w HD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.09.2020 o 17:33, shevchenko1987 napisał:

@Specjalista Cyfrowy Polsat, niestety ale tak. Sytuacja nie uległa poprawie. 


Operator Plus/Cyfrowy Polsat. Jeżeli usługa działa prawidłowo u jednego dostawcy, natomiast u innego nie, zalecam sprawdzić ustawienia urządzenia nadającego połączenie oraz skontaktować się z konsultantem danej sieci udostępniającej Internet. 
Dziękuję za sugestię dotyczącą zmiany jakości kanałów. Weźmiemy ją pod uwagę. Zachęcam do dalszego śledzenia naszych serwisów WWW, aby być na bieżąco. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Specjalista Cyfrowy Polsat

Wynik Speedtestu wykonanego przed chwilą: 

 

10128154870.png 

 

Na dekoderze cały czas co chwilę zrywanie oglądania kończące się co chwilę komunikatem: "Błąd odtwarzania wideo. Trwa weryfikacja połączenia z internetem...".

 

Weźcie coś z tym zróbcie, bo szlag mnie trafia. Mam ochotę rzucić tym klamotem o ścianę.

Edytowane przez shevchenko1987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...