Jump to content
  • 0

Brak jakości - wina kabla?

bzyk

Question

Witam. Z góry przepraszam za brak fachowego nazewnictwa, ale jestem laikiem w owym temacie.

Jakiś czas temu wyjechałem z domu zostawiając wiekowych rodziców z telewizją satelitarną, pewnego dnia sygnał kompletnie zanikł. Podejrzewałem, że antenę mógł przestawić wiatr, ale próby ustawienia anteny kończyły się tym samym - 0 SNR oraz 0 BNR. Pomyślałem, że ktoś z domowników po problemie, może czasowym, może odłączyła się antena od dekodera, grzebał przy instalacji więc postanowiłem się temu przyjrzeć. Na dachu zauważyłem przetarty kabel więc pomyślałem, że to jest przyczyną i kupilem nowy kabel. Na kablu widnieje napis "TC6/CCS/QUDSHILD/305 001M". Chyba trzygodzinna próba ustawienia anteny kończyła się tak samo 70/80% SNR i wciąż 0.0e+0 BER. Nie mam pojęcia czy to wina kabla, źle zmontowanych końcówek czy po prostu nie mogę wstrzelić się w odpowiednie ustawienie. 

Przy wyszukiwaniu programów na takim ustawieniu anteny jedyne co mi znajduje to:

Das Erse

BR Fernsehen Sud

hr-fernsehen

BR Fernsehen Nord

WDR Koln

SWR Fernsehen BW

Pozdrawiam i bardzo dziękuje za jakiekolwiek wskazówki. :)

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

W tej chwili tuner wyszukał Ci Astrę 19.2E a w zasadzie Ty antenę ustawiłeś na nią. Stojąc za anteną przekręć ją ok.6 milimetrów w prawo ,powinien pojawić się przynajmniej szczątkowy sygnał. Jak się już wstrzelisz w Hot Birda to delikatnie kręć anteną poziomo do najsilniejszego sygnału. To są milimetrowe sprawy. Kręciłeś tylko anteną w prawo i lewo czy też góra ,dół ? Jaki to tuner ?

• 0

Pionowo i poziomo. Nbox hd tv recorder z telewizją nc+ 

edit: czyli to nie będzie wina kabla tylko typowo błąd ustawienia? już myślałem nawet że to awaria konwentera

Edited by bzyk
dodałem informacje
  • 0