Skocz do zawartości

4K UltraBox+ |G9| (ADB NCP-3670SF, JADA)


g0nz0s
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli jest coś nadawanego z czarnymi pasami na górze i dole, to pasy przecież nie są doklejane przez dekoder, wystarczy chwilę pomyśleć.

 

Mając TV 16:9 są możliwe dwie sytuacje:

- jeśli kanał jest w 16:9 - dekoder nic nie dokleja, bo do czego miałby?

- jeśli kanał jest w 4:3 - dekoder dokleja pasy, ale po lewej i prawej, żeby dopełnić do 16:9

Zatem jakim cudem miałby ci rozjaśnić dwie linie na łączeniach, których dekoder nie robi, bo wrzuca cały obraz bez ruszania? Skąd miałby wiedzieć które to są linie? :)

 

Żeby dekoder doklejał pasy na górze i dole to trzeba byłoby mieć stary kineskopowy 4:3 i oglądać na nim kanał 16:9.

 

Czyli pytanie: kiedy, jaki kanał? Wstawiłeś dwie foty nie wiadomo nawet z czego, ani z kiedy, nikt tu nie jest wróżką. Ale na 99,99% tak to było nadawane i tylko wprowadzasz zamieszanie.

 

PS: Automatyczne napisy po wybraniu oryginalnego audio to też nie bug - tak samo jest na innych dekoderach C+ i było to już dyskutowane wiele razy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dorzucę z dziwnych akcji również fakt, że jak dźwięk jest ustawiony na Dolby Digital (prosta instalacja, HDMI z dekodera do TV) to nie działa kontrola głośności z poziomu dekodera i tylko przy pomocy TV zrobisz ciszej/głośniej. Z dekodera jedyne co możesz zrobić to "mute" albo od razu 100% ;)
Wyłączenie Dolby Digital przywraca "zaawansowaną" funkcję sterowania głośnością z poziomu dekodera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, catnip napisał:

Żeby dekoder doklejał pasy na górze i dole to trzeba byłoby mieć stary kineskopowy 4:3 i oglądać na nim kanał 16:9.

Kolega się produkuje, ale wiedza praktyczna żadna.

Posiadając tv panoramiczny przy złych ustawieniach dekodera i tv też mozna "wygenerować" pasy zniekształcające obraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Alyjen 

To też nie błąd, tak samo jest na wszystkich dekoderach z prostego powodu. Ustawienie Dolby Digital włącza bitstream i nie da się sterować głośnością dźwięku niezdekodowanego po stronie STB. Wtedy sterowanie tylko z poziomu kina domowego lub TV. Zupełnie normalne.

 

@zuzik1111 

Zakładam, że ludzie tu piszący jednak są na tyle inteligentni, że nie ustawiają bezmyślnie źle dekodera, bo nie mogliby normalnie oglądać TV. Twój post nic nie wnosi i nie zmienia oczywistości.

 

@Ozzy666

Nie zrozumiałeś co napisałem. TV satelitarna nadawana jest z określonymi proporcjami, 4:3 lub 16:9 (to bardziej skomplikowane, ale wystarczy wiedzieć tyle). Nie są stosowane inne formaty, więc nawet jeśli jest film kinowy z 21:9, to pasy dokleja nadawca, a dekoder nic do tego nie ma.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lukimann napisał:

Panowie, żebym się w coś nie wpakował.

Wiadomo 14 dni na test usługi z tym dekoderem.

Brać pod uwagę ten dekoder , bo rozumiem, że to ADB.?

Czytałem jakiś czas temu opinie a własnie wyniki testów na ogół były bardzo pozytywne komentowane.

 

Wybór sensownego sprzętu praktycznie żaden, więc nie masz innego wyjścia jak wziąć i w razie czego oddać w ramach 14 dni. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachęcam do wyrażania opinii na temat tego dekodera, gdyż to zupełnie inny sprzęt  i z innym oprogramowaniem niż sprzęt od Technicolor.

To ja zgłaszam 2 nieprawidłowości w działaniu dekodera :

 

1. Fluktuacja jasności - czyli zmiany jasności, rozbłyski itp. np. przy zmianie sceny coś ala dynamiczny kontrast w TV, w telewizorze oczywiście wszystkie polepszacze wyłączone i sprawdzony na 3 TV, 2 x FHD i 1x UHD i na róznych kablach HDMI - bez poprawy..

 

2. Gdy leci filmy lub program z czarnymi pasami góra/dół to na łączeniu czarnego paska z obrazem jest taka jaśniejsza cienka linia na górze i na dole (linia jest w polu obrazu)? to też chyba wada w dekoderze, bo u brata na dekoderze polsatu tego nie ma, podłączałem ultraboxa pod jego TV i to samo co u mnie, sprawziłem wszystkie rozdzielości i to samo, tak to wygląda :

https://zapodaj.net/771735a8a3a61.jpg.html

https://zapodaj.net/f3799be129c1b.jpg.html

Edytowane przez robertokot25
  • Popieram 1
  • Dzięki 1
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, robertokot25 napisał:

i tutaj się mylisz kolego rozjasnienia są w polu obrazu, a to generuje dekoder.. temat o ADB załozony :

 

https://forum.satkurier.pl/topic/30936-4k-ultrabox-adb-ncp-3670sf-opinie/

 

Nie mylę się, dekoder przy 16:9, a zakładam że taki TV masz nie wkleja tych pasów u góry i u dołu, nie ma nigdy takiej potrzeby, co wyjaśniłem chyba klarownie.

 

"Pole" obrazu to jest w tej sytuacji i obraz i pasy, które dokleił nadawca, żeby wideo zachowało proporcje.

 

I idę o zakład że tak to było nadawane z błędem, a nie wina dekodera, poza tym nadal nie wiemy ani kiedy ani na którym kanale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klatka z HBO2 HD zapisana z tunera na Enigmie.

 

https://imgur.com/a/yeWsY3y

 

Czarne pasy są częścią obrazu, obraz jest nadawany od razu razem z tymi pasami.

Od góry i od dołu jest dokładnie jedna przebarwiona linia (można zapisać w pełnej jakości i zobaczyć samemu). Tak to nadaje HBO w tej chwili.

Na ADB widać bo tak jest nadawane, więc jak ma być nie widać? Jak się przesadzi z ostrością w TV, czyli słabo skalibrowany TV - widać tym bardziej, piszcie do HBO, poprawcie kalibrację TV... STB pokazuje jak leci i tyle. U mnie muszę postawić nie pod sam TV, żeby to w ogóle dostrzec.

 

Stawiam na przesadzoną ostrość w TV, co powoduje, że wyraźnie kontrastujące elementy obrazu są przesterowane w ten właśnie sposób.

Edytowane przez catnip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy które ja zauważyłem (potwierdzone również przez konsultanta)

1) w telewizorach Samsung nie działa funkcja HDMI UHD Color gdy na dekoderze jest rozdzielczość 4K

2)dekoder  uruchamia tryb HDR mimo że tv tego nie obsługuje przez co  obraz jest ciemny i nie da sie tego oglądać.

  • Popieram 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem wszystkie kanały z aktualnie nadawanymi filmami z pasami. Na żadnym nie było paska. Telewizor Philips PUS7502 z kalibracją. A odnośnie zmian jasności. Zmiany tylko przy przełączaniu się na HDR i z powrotem. Przy ciągłym oglądaniu jednego programu/filmu, nic takiego nie zauważyłem.

Edytowane przez latonio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.11.2019 o 20:47, Alyjen napisał:


Widziałem ten poradnik, czytałem inne poradniki. To jest filmik z 2018 podejrzewam, że wtedy producent urządzeń był inny a ja mam już dekoder ADB i za [beep]ę żaden producent z ADB włącznie nie działa :/ 

 

U mnie dało radę skonfigurować Magic Remote do współpracy z ADB.

Producent ADB ustawił się co prawda automatycznie przy instalacji telewizora, ale niestety pilot nie sterował dekoderem.

Pomogło wejście jeszcze raz do menu TV, potwierdzenie że to dekoder ADB, potem wybranie dostawcy usług NC+ i zaczęło działać. Można włączać/wyłączać, zmieniać kanały, jest dostęp do menu dekodera.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, że jasność skacze - Samsung, kanał TV Puls, program Lombard... i to co się dzieje z obrazem to parodia.

Ale gorsze od tego jest to co się dzieje z dźwiękiem - po chwili oglądania nagrania, barwa głosu zmienia się na taka jak z przewijania do przodu. Wtedy trzeba wyjść z programu i wejść ponownie. i za takie "fiuczery" wołają 10zł. Zastanawiam się czy nie wołać rekompensaty albo zwrotu starego dekodera, a ten niech sobie wsa.... znaczy się zabiorą :).

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Ellipsis napisał:

Mam kolejny bug... Kilka razy już po włączeniu dowolnego kanału pojawia się czerwone okienko z informacją "Kanał obecnie nie jest nadawany" lub coś podobnego..

Potwierdzam. Na początku użytkowania dekodera notorycznie pojawiał mi się taki komunikat, od kilku dni się nie pojawił.

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że testerami nowych produktów są teraz klienci. Niestety trafiło na Was koledzy. Zgłaszajcie bugi, bo im będzie więcej waszych głosów tym może szybciej zareagują. 

 

Najgorsze w tym wszystkim, że musicie za to jeszcze dodatkowo płacić. Piszcie reklamacje, że towar jest wadliwy i może zrabatują, a jak nie to trzeba poprosić redakcję niech napiszą odpowiedni artykuł na ten temat. 

Edytowane przez shevchenko1987
  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...