Skocz do zawartości

DVB-T słaba jakość


Inheak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Prosiłbym o poradę.
Mieszkam w Lublińcu(niedaleko Częstochowy). W Częstochowie jednak pozmieniało się w nadajnikach i wszyscy kierują się w stronę Katowic. Posiadam antenę jak ze zdjęcia wraz z wzmacniaczem. Źle odbieramy mux3 lub odbieramy dobrze mux3 a reszta krzaczy (drobny obrót anteny).
Myślę nad wymianą kabla bo ma już swoje lata, jednak nie wiem czy da to pozytywny efekt. Czytałem coś jeszcze o symetryzatorach ale nie wiem czy nadaje się to do obecnej anteny i czy ma to sens.
Nie znam się na tym za bardzo ale niema nic bardziej denerwującego jak źle odbierany sygnał.
Pokazuje że siła sygnału 80% a jakość szaleje z 0 do 20, czasem chwilę 50 i znowu krzaki.
Dekoder wiwa hd95 
Wzmacniacz Liniowy W-20 +20dB Saprta AX1000 AX900
Antena ( załącznik)
Pasmo VHF 174-230 MHz
Pasmo UHF 470-790 MHz
Proszę o rady. Co zakupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Inheak napisał:

Mieszkam w Lublińcu(niedaleko Częstochowy).

Masz zaledwie ok. 25 km do mocnego nadajnika we Wręczycy. Odłącz ten wzmacniacz (i zasilacz) od instalacji, bo prawdopodobnie z jego powodu masz problemy odbiorcze. Na nadajniku od dłuższego czasu nie było żadnych zmian w emisji. Lubliniec leży teoretycznie na końcu zasięgu nadajników - katowickiego i opolskiego.

Godzinę temu, Inheak napisał:

Czytałem coś jeszcze o symetryzatorach ale nie wiem czy nadaje się to do obecnej anteny

Skoro używasz wzmacniacza przelotowego, to znaczy że fabryczny symetryzator prawdopodobnie masz w antenie (chociaż nie wiem co to za antena, bo nie podajesz jej modelu). Wymiana leciwego przewodu na nowy (dobry jakościowo) na pewno nie zaszkodzi, a może nawet pomóc.

Edytowane przez K63
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji