Jump to content
Sign in to follow this  
pitter

Eutelsat 7 West A/Nilesat 101/102/201 - dane techniczne,mapy

Recommended Posts

Eutelsat 7 West A (ex Atlantic Bird 7)

 

Data wyniesienia: 24/09/2011

Rakieta nośna: Zenit 3 (Sea Launch)

Producent: EADS Astrium

Platforma: Eurostar-3000

Żywotność: 15 lat

Liczba transponderów: 56 (Ku)

 

Eutelsat 7 West A - informacje, dane

 

 

 

Wiązki pokrycia:

 

Wiązka Middle East/North Africa

AB7_MENA.gif

 

Wiązka North West Africa

AB7_NWA.gif

 

Nilesat 101

 

Data wyniesienia: 28-04-1998

Rakieta nośna: Ariane 4

Producent: MATRA MARCONI SPACE

Liczna transponderów: 12

 

Nilesat 101 - informacje, dane techniczne

 

 

Wiązka pokrycia:

Nilesat_101_102.jpg

 

 

 

Nilesat 102

 

Data wyniesienia: 17-08-2000

Rakieta nośna: Ariane 4

Producent: ASTRIUM

Liczna transponderów: 12

 

Nilesat 102 - informacje, dane techniczne

 

 

Wiązka pokrycia:

Nilesat_101_102.jpg

 

 

Nilesat 201

 

Data wyniesienia: 4-08-2010

Rakieta nośna: Ariane 5ECA

Producent: Thales Alenia Space

Liczna transponderów:

  • Ku: 28
  • Ka: 4

 

Nilesat 201 - informacje, dane techniczne

 

Wiązki pokrycia:

 

Pasmo Ku

Nilesat_201_Ku.jpg

 

Pasmo Ka

Nilesat_201_Ka.jpg

 

Minimalne wielkości anten do odbioru w Polsce:

 

Atlantic Bird 7:

- wiązka MENA: pasmo dolne od 1,8m, pasmo górne: od 3m

- wiązka NWA: brak możliwości odbioru?

 

Nilesat 101/102:

- polaryzacja V: 1,2m - 1,5m

- polaryzacja H: 1,6m - 1,8m

 

Nilesat 201:

- w Polsce poza zasięgiem

 

Informacje oraz mapy pochodzą ze stron operatorów - http://www.eutelsat.com oraz http://www.nilesat.com.eg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Informacje dodatkowe:

 

Pierwotnie obok Nilesatów stacjonował tu Atlantic Bird 4 (dawny Hot Bird 4), który przywędrował na 7.2°W z 13.0°E. We wrześniu 2005 wynajął go Nilesat i zmienił nazwę na Nilesat 103, ale operator szybko doszedł do wniosku, że taniej zamiast wykupywać całego satelitę wyjdzie wynając kilka transponderów i już w czerwcu 2006 dawny Hot Bird 4 wrócił pod władanie Eutelsatu jako Atlantic Bird 4. Stacjonował tu do kwietnia 2009, po czym przeniesiono go na 16°E (jako EuroBird 16A). Zastąpił go Atlantic Bird 4A (aka Hot Bird 10), który pozostał tu do końca października 2011, po czym przeniesiono go na 3°E (jako Eutelsat 3C).

 

Nilesat jest przykładem jak można zrobić coś z niczego mając sporo kasy - EADS Astrium oprócz wybudowania Nilesata 101 i 102 wybudowało dwa centra kontrolne w Kairze i Aleksandrii, oraz wyszkoliło ludzi do ich obsługi. Egipt w kilka lat z państwa nie mającego nic wspólnego z techniką satelitarną stał się potęgą krajów afrykańskich w tej dziedzinie i jednocześnie sporym konkurentem Arabsata (Arabia Saudyjska).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...