Skocz do zawartości

Nowa wersja serwisu SATKurier.pl


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Mr. Orbito, takie złośliwości to norma:) Każdy jest mocny, jak nie robi swojego serwisu. Wtedy krytykuje itp. A niech taki jeden czy drugi pokaże na co go stać. Wtedy zobaczymy jak będzie mu wesoło:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zauważyłem, że komentarze do newsów (satkurier.pl) są wyświetlane w przyjaznej do czytania kolejności. :D Mam nadzieję, że tak już zostanie gdyż czytanie ich w odwrotnej kolejności było udręką.

Mogłyby jeszcze nie być dzielone na podstrony (1, 2, 3, ... , itd.) wtedy byłoby lux, albo chociaż jedna duża podstrona z komentarzami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może wprowadzimy jakąś możliwość wyboru kolejności poprzez przycisk, zapamiętywany w cookies, bo ta kolejność "przyjazna" jest mało przyjazna dla większości z tego co widzę, bo ludzie komentują stale do pierwszej strony - nie zwracają uwagi, że są nowsze komentarze, mało tego - pojawiają się komentarze w stylu "czemu mój komentarz nie został dodany". To się nie sprawdza. Poprzednia wersja była dobra.

Ze stron nie można zrezygnować, bo jak czasami do niektórych tekstów jest po 30 stron, każda po 10 komentarzy, niektóre z nich to prawdziwe epopeje. W efekcie nieźle by czesało po bazie danych, a do tego długość strony byłaby taka, że w pasek przewijania mychą nie dało by się trafić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytają po łebkach i tyle. :/ Przecież wyraźnie jest data i czas podany.

Przycisk z ciasteczkiem to bardzo dobry pomysł.

 

Gdyby komentarze dotyczyły samego newsa, wtedy jest to bez większego znaczenia. Najczęściej jednak są to komentarze do innych komentarzy. Tekst zwykle czytam od pierwszego akapitu do ostatniego... w odwrotnej kolejności czyta się dziwnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podoba mi się wielki chaos na stronie satkirier.pl. Jest mnóstwo kategorii, podkategorii, podpodkategorii itd. Są za bardzo szczegółowe. Jeśli coś nie znajduje się w Top News to dla mnie w serwisie praktycznie nie istnieje bo przeszukanie dziesiątek różnych miejsc by znaleźć nowe newsy jest dla mnie bardzo niewygodne. Nie da się z tego serwisu wygodnie korzystać. Kategorie według mnie powinny być bardziej ogólne. Znalezienie czegoś jest na prawdę trudne. W życiu bym nie wpadł na miejsce np. Zmian na orbicie. Dopiero dzięki wyszukiwarce znalazłem bo wiedziałem co wpisać. Jestem z Sat Kurierem od 3 lat a poruszam się po tej stronie jak we mgle. Może jestem mało rozgarnięty i to jest tego przyczyną. Jednak ja tej strony nie ogarniam. Dla mnie powinna być prosta i jasna. Kilka kategorii wystarczy. Mam kilka pomysłów ale to niestety wymagałoby przebudowy całego serwisu a to raczej w najbliższym czasie nie jest możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fenomenalnie wyglądał serwis sprzed wielkiej czerwonej rewolucji. Wystarczyło odświeżyć tylko kolorystykę, lekko zmodyfikować layout i dać szerokość 1024, a byłoby super... :] Ku pamięci: http://tvsportowe.pl/p/SKskrin.png (18.02.2008, godz. 15:45)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czołowym tekście, który jest teraz promowany na temat transmisji obrad sejmowych w TVP użyto takiego sformułowania, że aż żal komentować:
Pierwsze po wakacjach posiedzenie Sejmu może odbyć się bez udziału posłów tych partii. Powodem jest brak nudnych, jak flaki na oleju transmisji obrad parlamentu w TVP Info i naturalne przeniesienie ich do nowego kanału TVP Parlament, uruchomienia którego chciał Sejm.

Swoje poglądy autorzy artykułów powinni wyrażać w blogu, na forum lub w komentarzach. Niestety w tym przypadku zaistniało klasyczne połączenie informacji z komentarzem, które nie powinno mieć miejsca.

Hmmm... czy także dziennik.pl i gazeta.pl korzystając z podobnego zwrotu dokonały czegoś tak złego, że aż żal komentować?

Jeśli komentuję to nie żal. Nie chcę dyskutować bo artykułów na ten temat w tych serwisach nie czytałem ale jeśli nie są to komentarze tylko tak jak na stronie satkurier.pl newsy to również ktoś dokonał niedopatrzenia. Jeśli wielcy niefortunnie użyli takich sformułować to Ci mniejsi nie powinni ślepo kopiować.

Niestety wiele artykułów jest ślepo skopiowanych (w tym przypadku o inne kopiowanie mi chodzi). Najczęściej te typu "Puchar Świata w skokach narciarskich w TVP 1" - to tylko przykład. I ani słowa w nim nie ma, że te same skoki będą również w Eurosporcie. Artykułów tego typu jest wiele. Warto by zrobić artykuł o tym, że transmisja będzie i w TVP i w Eurosporcie i czytelnik ma wtedy pełny obraz. Zwracam na to uwagę bo nie podoba mi się to już od dłuższego czasu. Wracając do niefortunnych sformułowań to również konkurencji trafia się, że ponoszą ją emocje:

Nawiązując do uruchomienia szerokiego ekranu na kanałach TVP, niestety, po raz kolejny nie można do końca cieszyć się z poczynań tego nadawcy. Podobnie jak w przypadku TVP HISTORIA i TVP KULTURA, także odnośnie do TVP 1 i TVP 2 podjęto irracjonalną decyzję, aby w czasie programów emitowanych panoramicznie wywalić na ekranie wielkie i irytujące logo. Oczywiście towarzyszy mu równie duży i ohydny znaczek wiekowy. Najpierw czekaliśmy nieprawdopodobnie długo na uruchomienie przekazu 16:9, ciekawe jak długo teraz będą nadawane te wielkie paskudztwa.

Przyznam, że tymi słowami mnie Pan Marchewka rozbawił ale SAT Kurier w newsach powinien wystrzegać się takiego stylu. Na blogu, komentarzach i forum jak najbardziej a nawet ostrzej i bardziej dosadnie - w newsach przede wszystkim obiektywnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teksty typu "Puchar Świata w skokach narciarskich w TVP 1" to komunikaty prasowe. Nie można ich modyfikować - TVP przysyła komunikat, a my sobie w nim dopiszemy o Eurosporcie? Przecież by nas rozszarpali ;) Niestety pewnych rzeczy robić nie można. To byłoby dopuszczalne, gdyby tekst był naszego autorstwa (i zapewne namiar na wszystkie transmisje by się wtedy znalazł). Trzeba mieć na uwadze, że w świecie mediów panuje swego rodzaju walka na komunikaty prasowe. Wygrywa ten, kto ma prężniejszy dział PR ;) Ratować Eurosport moglibyśmy pisząc własny, osobny tekst, że tam też będzie, ale... Eurosport ma swój dział PR - to byłoby niesprawiedliwe, że jedni się napracują, a za innych robilibyśmy my. Żeby w tematach sportowych wybrnąć z patowych sytuacji mamy wykazy typu Futbol w telewizji, gdzie choć częściowo możemy zrównoważyć moc komunikatów.

 

Co do p. Zdzisława Marchewki, to możecie mnie skrytykować, ale prywatnie lubiłem jego złośliwe i zwykle trafne docinki, umieszczane w Zmianach na transponderach. Określiłbym to jako część jego kunsztu dziennikarskiego - informacja okraszona drobnym komentarzem, charakter tekstu moim zdaniem na to pozwala ;) W newsach takich sytuacji unikamy, ale za wszystkich nie odpowiadam. W przypadkach, gdy uznajecie, że ktoś posunął się zbyt daleko, wplatając subiektywne odczucia - redakcja satkurier.pl

 

Co do wyglądu (umknęło mi w zalewie postów jakimś cudem), to uwaga trochę spóźniona ;) Żeby to padło zaraz po zmianach, to szukalibyśmy rozwiązania. Teraz po tak długim okresie to raczej większe modyfikowanie nie ma już sensu, bo wiele osób jednak się przyzwyczaiło. Może czas zbierać powoli pomysły na "Jeszcze nowszą wersję serwisu SATKurier.pl"? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teksty typu "Puchar Świata w skokach narciarskich w TVP 1" to komunikaty prasowe. Nie można ich modyfikować.

Komunikaty prasowe służą jako źródło do stworzenia informacji a nie do tego by je od A do Z przepisać i wstawić na stronę. Nie wiem dlaczego jakaś telewizja rozszarpałaby Was za stworzenie obiektywnej informacji. To "im" powinno zależeć by informacja pojawiła się na stronie a nie "Wam". Z resztą co to za super ekskluzywny komunikat prasowy jak wystarczy sobie zajrzeć w program telewizyjny i samemu taki news stworzyć. Komunikat prasowy nie jest do tego potrzebny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca - są (przynajmniej) dwa rodzaje komunikatów prasowych. Są takie, których na stronie publikować nie należy (choćby raporty biznesowe etc.). Przeciętny czytelnik i tak nic by z tego nie zrozumiał. Wtedy właśnie należy treść przetworzyć tak, by zachować oryginalny sens. Ale komunikaty dotyczące pozycji programowych są pisane i przesyłane właśnie w celu ich nienaruszonej publikacji w mediach (niekiedy nawet dołączana jest prośba o publikację w niezmienionej formie w serwisie internetowym). Ich nieopublikowanie byłoby tak samo naganne, jak dopisania do treści jednego zdania o konkurencyjnej transmisji. Trzeba się po prostu do tego przyzwyczaić - są różne typy informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym napisał PR-ową propagandę to też nie chciałbym by zmieniano jej treści. Mr. Orbita - teraz już rozumiem dlaczego takie komunikaty pojawiają się na stronie i dzięki Tobie wiem, że nie wynika to z lenistwa. Z tego co piszesz dochodzę do wniosku, że całe komunikaty (i nie tylko komunikaty) zamieszcza się po to by mieć dobre układy z nadawcami. Nigdy nie wiadomo kiedy mogą się przydać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się - komunikaty (i tylko komunikaty - bez aluzji proszę) są publikowane m.in. (ale nie tylko) po to, aby mieć dobry kontakt z nadawcą, ponieważ później łatwiej jest zdobyć cenne informacje na inne tematy, albo choćby potwierdzenie przecieku. Zawód dziennikarza charakteryzuje spryt. Po drugiej stronie także są ludzie i jeśli nie dogadasz się z nimi - nie zdobędziesz żadnej informacji. Spójrzmy prawdzie w oczy - gdyby przykładowo Canal+ nie wypuścił informacji, że będzie transmitować zawody jeździeckie - ta informacji nigdy w serwisie by się nie pojawiła. Nie przez lenistwo, tylko bo jest milion innych ciekawszych tematów. Ale jak już jest - czemu nie opublikować? Przecież fani jeździectwa także na serwis zaglądają. Tylko dlatego, że to "PR-owska propaganda"? Marny argument ;) PR też ma swoje zasady i zupełnych bredni nie przesyłają (a gdyby tak nastąpiło, to wtedy owszem - publikacji by nie było, ale uzasadnilibyśmy to nadawcy jakimkolwiek sensownym argumentem). To obustronna korzyść. Dla nas więcej treści, a dla nadawcy - wyróżnienie (na które zapracowali).

 

Wcześniej zapomniałem dodać, że komunikaty prasowe nie są publikowane 1:1. Są dostosowywane do potrzeb serwisu (co pozwala m.in. wykryć "kopiowaczy", czyli osoby, które komunikatu nie dostały, skopiowały go od nas, ale powołują się na źródło nadawcy), co jednak nie zmienia faktu, że nie wkleję do tekstu nazwy konkurencyjnego kanału, jeśli treść została w większości stworzona przez innego nadawcę z zamysłem publikacji przez profesjonalne serwisy medialne. To mniej więcej byłoby tak, jakbym do czyjejś autobiografii dodał, wbrew woli autora, krótką wzmiankę o innej osobie, której autor dodatkowo nie lubi i opublikował całość jeszcze raz ;)

 

W porywach pewnym rozwiązaniem mogłoby być rozdzielenie komunikatów od zwykłych newsów (np.: przez dodatkowe oznaczenie), ale nie wydaje mi się to w jakimkolwiek stopniu znaczące - przy tekście jest źródło, więc jak źródłem informacji o pozycji programowej jest sam nadawca, to nie trudno się domyśleć, że to komunikat.

 

Bez obrazy, ale dziennikarz by z Ciebie nie był dobry ;) Mogę się mylić, ale na moje oko za mało kombinujesz. W tym biznesie uczciwością nic nie załatwisz ;) To stała walka o informację - albo wygrywasz, albo przegrywasz, a konkurencja nie śpi (żeby nie było - ja nie jestem dziennikarzem, bo także jestem za "miętki" na to ;) ja odpowiadam głównie za tabele i zestawienia, a całą zabawę w newsy zostawiam specjalistom ;) )

 

PS: Pragnę zauważyć, że wyraźnie odbiegamy od tematu dyskusji - tematy filozoficzne na temat dziennikarstwa poruszamy na redakcja satkurier.pl Proszę tu skupić się na aspektach technicznych, bo do dyspozycji macie albo mnie - gościa od tabelek, albo Przemka - specjalistę od kodzenia w PHP, Ajaxach i innych takich ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość Anonymous

Tak się zastanawiam, czy Pan Sulisz musi dawać, aż tyle pstrokatych kolorków do artykułów poświęconych n'ce czy TNK. Tu mamy przykład. Rozumiem, że Pan redaktor zgarnia za to dodatkową kasę od ITI, ale nie przesadzajmy z tymi kolorami. Przecież tego nie da się czytać.

Pozdrawiam Pana redaktora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że Pan redaktor zgarnia za to dodatkową kasę od ITI

Od Dorcela też dostaje? https://satkurier.pl/news/55352/dorcel-t ... eto-2.html i jeszcze od Cyfry+ też: https://satkurier.pl/news/54765/nat-geo- ... cyfry.html a no i jeszcze od Eurosportu i Panasonica https://satkurier.pl/news/55354/roland-g ... sport.html :lol2: Jakbym dobrze poszukał, to zaraz by się okazało, że od każdego dostaje :lol2:

 

Odpowiedź: są kolorki, to sobie je możemy stosować. To, gdzie się one pojawią już zależy od autora - jak ktoś lubi to daje. Akurat ja wolę stonowaną stylistykę i nie wstawiam do swoich newsów takich efektów specjalnych (chociaż w Zmianach na orbicie w sumie też nie mam czym szaleć), a inni lubią różnie :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Tylko, że w tych artykułach co przytoczyłeś redaktor Sulisz wyróżnił istotne kwestie, w wypadku TNK to były też "propagandowe" hasła ITI typu: Telewizja na kartę – najdynamiczniej rozwijający się dystrybutor cyfrowej telewizji satelitarnej. Po co je wyróżnia?

 

Z tym, że dostaje dodatkową kasę to może przesadziłem, ale np. gdy coś zakupię w Hollex to do paczki wrzucone są ulotki n'ki, a z ulotkami CP czy Cyfry+ się nie spotkałem. Dlaczego? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś kupował długo, to byś pamiętał czasy, w których dawane były ulotki Cyfry+. Teraz Cyfra+ nie daje ulotek i nie współpracują na poziomie handlowym, to przecież się ich prosić nie będziemy :> Jak nie - to nie :] Z Cyfrowym Polsatem o współpracy też była mowa i też nie było zainteresowania. Sam mam im ulotki drukować? ;) No bez jaj ;) Niech sobie rozprowadzają w punktach dystrybucyjnych :P

 

Wyróżnianie: wyróżnia, bo się fajnie w WYSIWYG klika :P Jak jest aż takie zainteresowanie to przemyślimy kolorowanie masowo we wszystkich tekstach :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam że najważniejsze to starać się pisać krótko i na temat, a własne komentarze pozostawić dla siebie. Jeśli tekst jest długi to patrzy się na początek i koniec. W obecnych czasach nie ma czasu na dokładne czytanie "epopei" o np. "Telewizja na Kartę HD od 17 maja"

 

Przykładem niech będzie:

"Chyba konkurencja ma o czym myśleć? Dlaczego nie ma Polsatu na kartę (PNK)? ...albo kart CYFRA+HD prepaid? Przecież klienci czekali na to?" (https://satkurier.pl/news/55283/telewizj ... -maja.html). Takie opinie to powinny być umieszczane na blogach a nie w tekstach informacyjnych. Możemy zatem uznać, że jest to wywód osób piszących tekst i jako ich prywatne odczucia powinny być właśnie zamieszczone w kategorii blog.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@T.L. Boratini - jakbyś nie zaczynał od sugestii, że ktokolwiek z nas jest opłacany, to bym był milszy :> W przyszłości uwagi redakcyjne na redakcja (malpka) satkurier.pl, nie na forum.

@miś - zwykle teksty są raczej krótkie, zależy od ilości informacji. Kwestia komentarzy to już do autora: redakcja (malpka) satkurier.pl - ja nie odpowiadam za czyjeś teksty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...