Jump to content
Pawel1987

Przyszłość Telewizji

Recommended Posts

Zastanawiam nad przyszłością stacji komercyjnych takich jak Tvn czy Polsat. Oba kanały mają swoje platformy internetowe gdzie dostęp do wszystkich programów mamy bez reklam.

W ostatnim miesiącu taki Player odwiedziło ponad 5 milionów użytkowników. Jaką przyszłość będzie miała reklama w telewizji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według mnie wszystko poleci do dołu. Wystarczy zapytać ile osób do 30 roku życia ogląda nadal TV, myślę że byłoby to max 25-30%. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem przyszłość telewizji jest już przesądzona za sprawą Netflixa, który zabiera telewizji widzów (głównie tych młodych) oferując to coraz ciekawsze produkcje - jednak taki Netflix nie pokaże czegoś, co ma telewizja, czyli transmisje na żywo typu sport czy wiadomości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po wielu latach bycia abonentem platform czy kablówek, doszedłem do ściany i pytania za co ja płacę. Wkrótce zostawiam sobie pakiet z TVN24, nic więcej nie potrzebuję.

Canal +, gdy potrzebuję oglądam z player, to samo seriale z TVN.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zasadzie to nie chodzi też o to, że największe telewizje mają swoje platformy czy o to jak wyglądają wpływy z reklam,a przede wszystkim o to jakie treści Polsat, TVN czy TVP pokazuje oraz co propaguje. Nieważne po jakiej stronie byśmy byli - czy za partią za którą idzie TVN, czy za tą którą lubi Polsat i TVP, czy jesteśmy ze wsi, miasteczka czy dużego miasta. Wszędzie jest jeden wielki ściek, który jest coraz ciężej oglądać. Czy to wśród seriali, programów, rzekomej taniej rozrywki (muzyka, imprezy, reality, kabarety) czy publicystyki. Wspominany Netflix też nie jest czymś najlepszym, bo nie brakuje już słabych produkcji Original. Do tego jeszcze można dodać wciskaną na siłę poprawność polityczność z dodatkiem LGBTTQQIAAP+, co może się wielu osobom i użytkownikom nie podobać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W TV bronią się widowiska na żywo, całą resztę można obejrzeć sobie w dowolnym , odpowiadającym każdemu czasie w internecie - jeśli chodzi o te główne TV za darmo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczerze to jestem zaskoczony, że to się wszystko jeszcze tak dobrze trzyma i że nadawcy wciąż myślą o uruchomianiu nowych kanałów. Mało kto przed trzydziestką posiada dostęp do jakiejkolwiek płatnej telewizji, szczególnie w większych miastach. Ja sam jestem ogromnym fanem rynku telewizyjnego i obserwuję go już ponad 10 lat, ale sam telewizji nie oglądam już pewnie z 3 lata. Nie jestem abonentem żadnej platformy czy kablówki. Nie korzystam nawet z NTC.

 

W długim terminie na rynku przetrwają tylko podmioty, które same  produkują oryginalne treści. Wszystko pewnie zacznie się od stacji typu CBS czy tematyczne AXN, które znikną z rynku jako pierwsze. Wszystkie te seriale trafią na serwisy streamingowe, a kanały przestaną być komukolwiek potrzebne. W dalszej kolejności padnie pewnie na stacje muzyczne (dziwię się, że już teraz ktokolwiek je jeszcze ogląda), dokumentalne i lifestyle. Największe szanse mają zdecydowanie informacje i sport, bo to jednak głownie kontent na żywo, który ludzie lubią odbierać w tradycyjnej formie i duże stacje ogólne, ale i tych dni są pewnie policzone. 

 

Dziwi mnie tylko, że sami nadawcy trochę tego chyba nie widzą. Rynek jest bardzo nasycony, a i sam tort robi się coraz mniejszy. A mimo wszystko każdego roku startują nowe, całkiem niszowe stacje (4 kanały gamingowe? 3 religijne? stacja o golfie?). Albo się to opłaca dużo bardziej niż się wydaje albo zaraz wszyscy obudzą się z ręką w nocniku. Z jakiegoś powodu międzynarodowe koncerny jak Viacom, Discovery czy BBC nie wprowadzają do Polski (czy innych mniejszych krajów Europy) swoich serwisów streamingowych i nie tworzą konkurencji dla Netflixa, IPLI czy playera, ale jakoś wszyscy uparcie inwestują grube miliony w telewizję linearną... Przyznam, że nie rozumiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O przyszłość darmowej telewizji, zwłaszcza DVB-T jestem spokojny, choć nie twierdzę, że jej poziom będzie wyższy. Inna sytuacja jest w płatnej telewizji, która z jednej strony jest bardziej wszechstronna od usług internetowych typu Netflix, ale z drugiej strony składa się z kanałów, które oferują głównie powtórki, reklamy, czy produkcje warte co najwyżej emisji w niskobudżetowym kanale FTA. Patrząc na taką ofertę rzeczywiści nie raz można dojść do wniosku, że płaci się za ponad 200 kanałów, na których nie ma co oglądać. Tu przewagę ma internet, za który jednak trzeba niemało zapłacić zanim w ogóle zaczniemy rozważać wybór płatnego serwisu internetowego. Jeżeli telewizja płatna ma być lepsza, to przede wszystkim powinno dojść do znacznej redukcji kanałów, bo obecnie wielu nadawców oferuje po kilka kanałów o tym samym profilu, chociaż ich wspólna oferta spokojnie wystarczyłaby na jeden, może dwa porządne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przykładem jest Polsat...Rodzina, 2, Tv4, Tv6, Atm. Wszędzie to samo. Stacje kodowane: Discovery, Nat Geo, Axn, TNT, toż tam reklama goni reklamę.

Za dużo ilości, za mało jakości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw to stacje mogłyby wprowadzić porządek, chociażby muzyczne. Niepotrzebne bufory, identy itd. Kiedyś, jeśli się nie mylę, był artykuł o tym że widzowie przechodzą na takiego YouTube'a. Dla porównania taka Eska czy Polsat Music. Polsat Music to przeważnie piosenki, a Eska? "Szybkie strzały" czy 3 identy pod rząd, nie wiadomo po co. Kolejna rzecz to "lektor" - coś na zasadzie jak w radiu. Piosenka się nie skończyła a nagle ktoś się wtrynia i tryni od rzeczy niepotrzebnie. Patrząc z mojego punktu widzenia, ludzie właśnie dlatego wolą bardziej Internet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, VG02 napisał:

Najpierw to stacje mogłyby wprowadzić porządek, chociażby muzyczne. Niepotrzebne bufory, identy itd. Kiedyś, jeśli się nie mylę, był artykuł o tym że widzowie przechodzą na takiego YouTube'a. Dla porównania taka Eska czy Polsat Music. Polsat Music to przeważnie piosenki, a Eska? "Szybkie strzały" czy 3 identy pod rząd, nie wiadomo po co. Kolejna rzecz to "lektor" - coś na zasadzie jak w radiu. Piosenka się nie skończyła a nagle ktoś się wtrynia i tryni od rzeczy niepotrzebnie. Patrząc z mojego punktu widzenia, ludzie właśnie dlatego wolą bardziej Internet.

I to właśnie z tego powodu prawo powinno zostać zmienione.

 

Za największy absurd usług VoD nadawców telewizyjnych uważam jednak niepublikowanie starych programów, seriali itp., w szczególności programów rozrywkowych i niektórych kultowych seriali. Niby przy kontakcie z użytkownikami tych usług piszą, że nie mają licencji, a jednak jakoś to nieraz puszczają w tradycyjnej telewizji. Moim zdaniem, licencje nie powinny być wymagane do publikacji audycji innych niż filmy i zagraniczne seriale w VoD. Dodam do tego brak specyficznego klimatu - usuwają przeplot z oryginalnego nagrania-matki bez podwajania liczby klatek (czyli z 25 do 50 fps). Już gdyby to robili, to ten specyficzny klimat tradycyjnej telewizji byłby zachowany. Istnieją technologie, mogą wdrożyć. Ale o tym właściciele usług VoD nie chcą słyszeć. To się też powinno zmienić.

Spoiler

Tym specyficznym klimatem jest super-płynny obraz, który jest możliwy za sprawą przeplotu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×