Skocz do zawartości

O wynikach sprzedaży prasy


Kirk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie pomyślałem, żeby wzorem tematu o wynikach oglądalności stworzyć podobny, tym razem o tym, jak się sprzedają różne tytuły prasowe.

 

Dzisiaj ukazały się wyniki sprzedaży tygodników opinii za zeszły rok, na pierwszym miejscu (jeśli nie liczyć "Angory", bo ona jest osobno umieszczana, poza główną tabelą, ale to z racji charakteru tego pisma) "Gość Niedzielny", jeśli chodzi o dynamikę zmian to spada wszystkim notowanym tytułom oprócz "Tygodnika Powszechnego": https://www.wirtualnemedia_pl/artykul/sprzedaz-tygodnikow-opinii-2018-rok-gosc-niedzielny-sieci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za kilka lat przestanie się opłacać drukować tego typu tytuły. przetrwają tylko te, które akurat będą mogły liczyć na rządowe, samorządowe, sądowe, czy inne "urzędowe" prenumeraty oraz państwowe reklamy. Inne szybko upadną w formie papierowej i przejdą do internetu. Internet zastępuje dzisiaj niemalże wszystko - klasyczną telewizję, radio, prasę. 

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę jeszcze wyniki sprzedaży kioskowej dzienników ogólnopolskich: https://www.wirtualnemedia_pl/artykul/sprzedaz-kioskowa-dziennikow-2018-rok-fakt-parkiet

 

Moim zdaniem to prędzej w dziennikach mogą bać się internetu i tego, że z racji jego rozwoju mogą upaść, bo obecnie i tak wiele rzeczy drukowanych w gazetach pojawia się również w sieci. Z tygodnikami opinii sprawa wygląda jednak nieco inaczej, to już są pisma do nieco innego odbiorcy, ich nie da się szybko przeczytać, tak jak kilku notek na portalu. Ja na to mówię "pisma weekendowe", bo niekiedy dopiero w weekend ma się czas na to, by na spokojnie zapoznać się z zawartością danego pisma.

Zresztą nie bez powodu weekendowe wydania "Gazety Wyborczej" czy "Rzeczpospolitej" są tworzone bardziej w stronę tygodników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zmiany w rankingu sprzedaży tygodników opinii, "Polityka" na pierwszym miejscu, więc znaczek umieszczany na okładce prawie każdego numeru o treści "Lider sprzedaży" jest zgodny z prawdą: https://www.wirtualnemedia_pl/artykul/sprzedaz-tygodnikow-opinii-i-kwartal-2020-polityka

 

Sporo stracił "Gość Niedzielny", między innymi dlatego, że część nakładu zazwyczaj była sprzedawana przed kościołami, które w ostatnim czasie objęto restrykcjami epidemiologicznymi (z tego też powodu, o ile dobrze kojarzę, prawie cały segment prasy katolickiej zdecydował o zaprzestaniu dystrybucji podkościelnej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...