Skocz do zawartości

Dekoder EVOBOX IP - dyskusja ogólna.


patryk7588
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawi mnie jeden szczegół z filmiku na youtube o tym dekoderze. Gość wymienia w kolejności wszystkie gniazda na tylnym panelu. Chodzi o " dalej jest port  ethernet do podłączenia sieci lokalnej o prędkości 100 Mb ", to co on tylko obsługuje internet do 100Mb/s i  jeżeli mam światłowód 300 Mb/s to pójdzie telewizja ?

Edytowane przez Hoborym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2019 o 07:54, Hoborym napisał:

Ciekawi mnie jeden szczegół z filmiku na youtube o tym dekoderze. Gość wymienia w kolejności wszystkie gniazda na tylnym panelu. Chodzi o " dalej jest port  ethernet do podłączenia sieci lokalnej o prędkości 100 Mb ", to co on tylko obsługuje internet do 100Mb/s i  jeżeli mam światłowód 300 Mb/s to pójdzie telewizja ?

Jak będziesz miał internet 300MB/s czy nawet więcej to dekoder obsłuży nie więcej niż 100.

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, ARTIPAPK napisał:

Czyli port lan jest ograniczony technicznie do tego limitu 100Mb/s.

 

To zapewne wybór "by design".  Dlatego, że do wszystkich funkcji dekodera wystarczy 100Mbps, mniej prądu żre niż gigabit, toleruje kable Ethernet ciut gorszej jakości (którego notabene nie ma w komplecie), a chip jest tańszy o 14 groszy  :) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zamówiłem sobie to cudo i po 2 dniach chciałem już zwrócić bo zawieszał mi się strasznie. Pokombinowałem trochę i teraz działa cudownie. W ustawieniach na pewno trzeba wyłączyć HDMI CEC, które powoduje zwiechy. Dodatkowo trzeba włączyć opcję QOS na dekoderze i na routerze. Włączyłem również na routerze DMZ i przypisałem adresy wewnątrzne statycznie do tych dekoderów. Wszytsko od tego momentu działa wyśmienicie (już ponad miesiąc). Do telewizji idealnej brakuje mi 3 rzeczy. Na wszystkich kałach poza TVNowymi i TVP jest catchup 7 dni (cudowna opcja). Przydałaby się nawet jakaś niewielka opcja giganagrywarki jak jest w netii, żeby nagrać coś co jest na kanałach bez catch up (i tak gdzieś u siebie to nagrywają). Przydałby się jeszcze kanał planete+, którego nie ma w ofercie oraz przewijanie powinno mieć opcję 128x a jest tylko 64x przez co trzeba czasami długo czekać zanim się dotrze do odpowiedniego momentu filmu gdzie się skończyło.. Najwspanialsza opcja jaka jest w tej telewizji to opcja szukaj. Wpisujemy w niej film czy program i dekoder przeszukuje wszystko do 7 dni na wszystkich kanałach czy coś takiego było wyświetlane. Jeżeli tak to nam pokaże, a my możemy to sobie obejrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

EVOBOX IP zaczął chodzić tragicznie, jak 20 letni sprzęt z 1 rdzeniowym procesorem spowolnione ruchy w menu, przy przełączaniu, dlugi czas oczekiwania w aplikacjach internetowych.

Przy okazji odbiera pilota z dużym opóźnieniem.

 

Była jakaś aktualizacja?

Edytowane przez apj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od menu Ustawienia/ Diagnostyka/ Test.. sprawdź jaki wynik poda test szybkości łącza wykonany kilka razy.

Czy przypadkiem szybkość połączania nie jest zmienna w znacznym zakresie.

Spróbuj odłączyć dekoder na chwile od prądu.

Jeśli korzystasz z Wi-Fi na 5 GHz spróbuj zmienić na pasmo 2.4 GHz.

Wymień baterie w pilocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, miałem jeszcze jeden nowiutki zestaw zafoliowany. Baterie nie otwierane, tutaj dokładnie to samo tak jak na uzywanych, chodzi na 2.4 bo WPS tak łączy. Dziwne jest to ze dekodery ewidentnie "muli" zacinają się w połowie animacji przejścia np. w połowie niezaladowanego kafelka mozaika i chwile później ruszają do następnego kafelka. Zas samo chodzenie po menu wymaga kilkukrotnych nacisniec, tak jakby baterie, ale tutaj moze WiFi zakłócać. Pytanie czemu tak dekoder muli...

 

Wg. testu:

- 49.5 Mb/s

- 49.2 Mb/s

- 45.5 Mb/s

 

Wg testu na 5GHz:

- 84.3 Mb/s

- 109.7 Mb/s

- 92.5 Mb/s

Edytowane przez apj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, oczywiście przywrócenie ustawien fabrycznych przyspieszyło przełączanie kanałów.. reszta po staremu.

 

Znalazłem jednak 2 sytuacje w których płynność się poprawia, nie wiem.jakim cudem ma to wplyw na działanie dekodera jak poruszanie się po menu, ale u mnie na sieci 5GHz działa o wiele szybciej. 

 

Ktoś najprawdopodobniej nie sprawdzal tego dekodera z systemem Tizen od Samsunga ponieważ po wyłączeniu HDMI-CEC dekoder przyspiesza jeszcze bardziej, zaś na innych telewizorach np z Android, HDMI-CEC nie obciąża płynności dekodera.

 

Tak oczywiście wiem, można udać się do APSu ale tutaj nie można stwierdzić braku działania jakiejś usługi a co najwyżej obniżona płynność. Jednak ma to duzy wplyw na przyszłych klientów, bo dekoder przestał być plynny.

Edytowane przez apj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dekoder jest niedorobiony pod wieloma względami. Znajomi mają Toshibę i włączenie CEC nie powoduje co prawda zamulenia, ale działa tylko w zakresie włączania tv razem z dekoderem. Wyłączanie już działa raz na 10 razy, a regulacja głośności tv w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając te problemy z CEC o których piszesz to jeśli chodzi o samo korzystanie z tv na Evoboxie IP to moim zdaniem teraz ten dekoder jest o wiele lepszy niż początkowo.

Na znośnym łączu można normalnie oglądać tv (choć spadki profilu z full hd na hd nadal zdarzają się w godzinach szczytu, ale lepsze to niż wywalanie błędu połaczenia z Internetem, a tak się zachowywał ten sprzęt na początku). Catchup też działa sprawnie.

 

Natomiast takich mniejszych bugów było i jest sporo...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, bugmenot napisał:

Na znośnym łączu można normalnie oglądać tv (choć spadki profilu z full hd na hd nadal zdarzają się w godzinach szczytu, ale lepsze to niż wywalanie błędu połaczenia z Internetem, a tak się zachowywał ten sprzęt na początku). Catchup też działa sprawnie.

 

Natomiast takich mniejszych bugów było i jest sporo...

 

 

Zgodzę się z opinią i dołożę kamyczek... Błąd jest u mnie w pełni powtarzalny, bo często przełączam tak kanały i wyskakują kwiatki: 

 

1. wybrać sobie listę ulubionych i kanał (np. Muzyczne, MTV 90's), włączyć

2. teraz na pilocie lewo,prawo,prawo (wybór listy ulubionych), wybrać np. Filmowe

3. z listy wybrać kanał i przycisk i(nfo) wyświetli nam info o audycji

4. teraz ok,ok (czyli Oglądaj)

 

Skutki są różne, od info "kanał skasowany", po włączenie innego kanału, albo właściwego ale z listwą od innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wilq79 Witam.

W tym przypadku sugeruję zapisanie zgłoszenia poprzez Internetowe Centrum Obsługi Klienta (ICOK): https://icok.cyfrowypolsat.pl/logowanie.cp Po zalogowaniu się, wejdź w: Kontakt z Cyfrowym Polsatem - > Napisz do nas. Wówczas technicy zweryfikują tę kwestię i udzielą Ci odpowiedzi. 

Pozdrawiam, 
Specjalista Cyfrowy Polsat 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...