Skocz do zawartości

Usługi strumieniowe w Polsce i na świecie – dyskusja ogólna


enski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, michael112 napisał(a):

Ja też się przyzwyczaiłem do lektora. To tak jak oglądać wystąpienie zagranicznego polityka. Też oglądasz z tłumaczeniem (lektorem) a nie w oryginale.

I tu mi przeszkadza zagłuszanie lektorem w telewizji informacyjnej. Dla porównania w telewizji czeskiej politycy zagraniczni są u nich w wiadomościach pokazywani z napisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bułgar

Zagraniczne rynki tudzież preferencje kilku forumowiczów nie zmienią stanu rzeczy, lektor na polskim rynku po prostu musi być do wyboru.

To jest oczywista oczywistość i główni gracze na rynku doskonale o tym wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bułgar

Pani lektor wypowiadająca partie dajmy na to Schwarzeneggera brzmiałaby głupio. Jest kilka lektorek o dobrych głosach tylko trzeba dopasować do specyfiki filmu, aby nie wyszło komicznie. Genialna jest Krystynia Czóbówna w filmach dokumentnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że Pan Lektor zamiast Pani Lektorki to kwestia przyzwyczajenia. 

 

Bardzo ciekawie to wygląda w Niemczech. Tam nawet do jednego odcinka serialu angażowanych jest po kilkanaście osób. Można powiedzieć, że tam dubbing jest na porządku dziennym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Netflixie jest jakaś pani lektorka która brzmi ja syntezator Ivona. Włączyłem jakiś serial japoński albo koreański i wytrzymałem z 5 min. Największa platforma streamingowa a nie da rady wybrać lektorki która będzie miała radiowy tembr głosu i choćby odrobinę emocji w czytaniu dialogów.

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, swordfish napisał(a):

Dlaczego musi być Pan Lektor, a nie Pani Lektorka?

Może i nie musi być, ale tak jest, bo widocznie męskie głosy są bardziej uniwersalne. Nie ma w tym nic złego. Chyba że również w tej dziedzinie ma zacząć się wciskanie na siłę kobiet. 

 

7 godzin temu, k05 napisał(a):

Bardzo ciekawie to wygląda w Niemczech. Tam nawet do jednego odcinka serialu angażowanych jest po kilkanaście osób. Można powiedzieć, że tam dubbing jest na porządku dziennym. 

Nie widziałem jeszcze zagranicznej produkcji bez dubbingu na niemieckim kanale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wspominałem w tym temacie o tym. Zakup przez Skydance Paramount według analityków dla platformy Paramount+ niewiele raczej zmieni.

Opcje są takie:

1. Droga Sony czyli wycofanie się z walki na streaming i sprzedaż swoich produkcji innym podmiotom lub produkcja dla innych

2. Tylko wybrane rynki np USA jako platforma a na świat sprzedaż (podobnie jak Peacock)

3. Rynki lokalne we współpracy z innymi podmiotami lub podmiotem (ostatnio plotki są, że rozmawiają o współpracy z WBD jako MAX)

4. Model mieszany powyższych punktów

https://deadline.com/2024/07/paramount-global-international-channels-streaming-services-pluto-skydance-1236003282/

 

Wg mnie to powoli wygaszanie SkyShowtime. Strzelam, że w USA pozostaną jako Paramount+ a na świat albo droga Peacock lub dogadanie się z innym silniejszym np MAX czy ktoś z większą kasą - Amazon czy Apple. Opcja dwa - droga Sony.

Na razie spokój, bo jak zapowiedział Skydance, póki nie będzie zgód wszystkich urzędów regulacyjnych, to do około połowy 2025r (gdy będzie finish przejęcia) obecny biznesplan Paramount Global nie ulegnie zmianom

 

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Do serwisów streamingowych w pandemii uciekła gigantyczna widownia. Teraz jednak coraz bardziej przypominają starą telewizję, dla której miały być alternatywą. Włącznie z emisją reklam.

https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/2262553,1,serwisy-streamingowe-upodabniaja-sie-do-telewizji.read

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdury piszą. Zróżnicowana oferta jest tylko na plus, dzięki temu serwisy mogą pozyskać więcej abonentów.
Zaletą serwisów miała być (i jest) możliwość oglądanie kiedy i co się chce, dużo lepsza jakość i brak reklam (dla tych, którym one nie przeszkadzają jest tańszy pakiet)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie piszą bzdur. Owszem, więcej widzów, większa oglądalność itd. Ale to tylko zalety biznesowe.

Najpierw się uciekało do jakościowych produkcji na kanałach premium od papki na kanałach TV w kablówce a później za jakością szło się w sVOD.

Teraz to co walczyło jakością z kablówą staje się kablówą, gdzie zaraz jedynym wyznacznikiem nie będzie jakość a indeks oglądalności.

Wybór o którym piszesz to nie wybór. Zrozumiesz za jakiś czas (zresztą to widać po NF, który nagrywa nie względu na jakość a głównie pod algorytm)

  • Popieram 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na ScreenLovers pojawiła się rozmowa z Adamem Skrętem, digital & growth director z Canal+, a w niej m.in. o trendach w płatnym streamingu oraz insighty z życia platformy Canal+ Online. 

 

"To właśnie część naszej strategii, poszukiwanie nisz, w których możemy być jedyni. Na tym rynku nic nie jest dane raz na zawsze, więc zawsze to jest unikalność w określonym czasie. Kiedyś Canal+ był np. jedyny w obszarze mocnych, polskich seriali kryminalnych. Chwilę to potrwało, ale potem Netflix i Player pojawiły się ze swoją ofertą takich produkcji. Nikt już dziś nie może powiedzieć, że ma na to monopol. Prawa sportowe tym się różnią, że na jakiś czas konkurencję można wyłączyć. I Canal+ rzeczywiście jest dziś tu unikatowy, tak w samym sporcie, jaki i ofercie produkcji tworzonych wokół sportu, od dokumentów, po sprzedaż dostępów do gali Fame MMA, który można pozyskać osobno lub w ramach pakietu do Canal+ Online. Na polu praw sportowych współpracujemy jednak z innymi dostawcami. Oni z nami też. Dzięki temu możemy zaoferować klientom unikalną propozycję – dostępu do wielu kluczowych wydarzeń w jednym miejscu" - mówi Skręt

Edytowane przez muza_tv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.07.2024 o 20:20, spotify napisał(a):

Nie piszą bzdur. Owszem, więcej widzów, większa oglądalność itd. Ale to tylko zalety biznesowe.

Najpierw się uciekało do jakościowych produkcji na kanałach premium od papki na kanałach TV w kablówce a później za jakością szło się w sVOD.

Teraz to co walczyło jakością z kablówą staje się kablówą, gdzie zaraz jedynym wyznacznikiem nie będzie jakość a indeks oglądalności.

Wybór o którym piszesz to nie wybór. Zrozumiesz za jakiś czas (zresztą to widać po NF, który nagrywa nie względu na jakość a głównie pod algorytm)

Na plus, że pojawienie się serwisów streamingowych otworzyło polskie telewizje do inwestowania w mocniejsze pozycje niż do typowego kotleta. Polsat, Player TVN czy Canal+ zaczęli robić lepsze seriale, z większym budżetem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nowa amerykańska usługa sportowa pod nazwą VENU jednak nie powstanie.

Nowojorski sąd przychylił się do wniosku Fubo o zablokowanie łączonej usługi Disney-Fox-WBD.

 

https://www.cnbc.com/2024/08/16/judge-temporarily-blocks-sports-streaming-service-venu-ruling-in-favor-of-fubo-tv-on-antitrust-concerns.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Aż nieprawdopodobnie mało... Nawet wszedłem na stronę twórców tego raportu, bo chciałbym poznać metodologię wyliczania wartości tego rynku, niestety raport jest do ściągnięcia tylko po zarejestrowaniu i opłaceniu, a aż tak bardzo mnie to nie interesuje ;)

Wiadomo, że platformy nie podają ilości subskrypcji, ale co miesiąc pojawiają się dane PBI/Gemiusa dot. realnych użytkowników każdej z platform (www+app). Tylko sam Netflix (a więc z uwzględnieniem już tego "rotowania", "migrowania", itp.) to wynikw każdym miesiącu na poziomie 10-11 mln użytkowników. Tu są najświeższe dane z lipca 2024: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/max-w-polsce-jak-korzystac-netflix-disney-wyniki-lipiec-2024-r

 

I nawet przyjmując tę najniższą wartość dla samego Netflixa to: 10 mln użytkowników x 12 miesięcy = 120 mln "miesięcznych stawek". Teraz pytanie ile wynosi ta stawka? Nawet zakładając skrajnie niekorzystnie dla Netflixa, że każdy dzieli swój pakiet na tyle ile się da (co jest oczywiście założeniem nieprawdziwym, bo masa osób, w tym ja, nie dzieli płacąc pełne abonamenty) i przyjmując jakieś - powiedzmy - 18 PLN/mc to wychodzi 2,16 mld rocznie. A do tego MAX, Disney, Polsat Box Go, Canal+ Online, Sky Showtime i pozostałe. Sam Canal + (ale z uwzględnieniem TV SAT) to 2,4 mld przychodu rocznie.

Więc tylko taka pobieżna analiza pokazuje, że wartość całego rynku powinna być znacznie wyższa, no ale do tego by trzeba było się zapoznać z metodologią szacowania wartości rynku, którą przyjęli autorzy raportu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Splawik napisał(a):

Wiadomo, że platformy nie podają ilości subskrypcji, ale co miesiąc pojawiają się dane PBI/Gemiusa dot. realnych użytkowników każdej z platform (www+app).ania wartości rynku, którą przyjęli autorzy raportu.

Z całym szacunkiem ale te dane podawane przez Gemius to sobie można wsadzić wiadomo gdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@spotify Ja się nie przywiązuje do danych Gemiusa bo mam świadomość ich słabości - niemniej, pytanie skąd autorzy raportu mają dane o ilości abonentów skoro platformy ich nie podają? A na jakichś danych ten rynek przecież "oszacowali". 

 

Edytowane przez Splawik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...