Skocz do zawartości
  • 0
januszszsz

Brak obrazu kanału TV

Pytanie

Posiadam Cyfrowy Polsat. Zainstalowałem 5 nowych kanałów TV o parametrach Hotbird 10775 Poziomo 27500, bo chciałem oglądać kanał 4music. Wszystkie kanały poza akurat 4music działają bez zarzutów. Kanał 4music odtwarza dźwięk wg mnie bardzo dobrej jakości, ale nie ma żadnego obrazu. Wygląda to tak jakby kanał był radiem, jednak jest to kanał TV.

Stąd moje pytanie, czy to kanał ma problem z nadawaniem czy jest to wina mojego odbioru? I jak można to naprawić jeżeli się da? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Tak, ten kanał ma problemy z nadawaniem, już od jakiegoś czasu. U Ciebie wszystko OK. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

U mnie na Ultimo4k kanał ten działa bez żadnych problemów z obrazem.

DVB-S 10775  27500 H FEC5/6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

U mnie na HD 5500s obraz również jest obecny, żadnych problemów z odbiorem.

Jednak na samym początku emisja 4 Music TV prowadzona była w MPEG-4. Teraz jest MPEG-2, co widać gołym okiem nawet na 32-calowym telewizorze (a na 49-tce już w ogóle).

Spoiler

ab1b1141310e6.jpg

 

Edytowane przez Szymon9904

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Nie wiem, u mnie na HD3000 obrazu nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Spróbuj usunąć kanał 4music, ewentualnie całą listę wszystkich kanałów i załaduj ponownie. U mnie także na Spark żadnych problemów z odbiorem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

@sat user Mogę usunąć kanał jedynie na utworzonej playliście, nie znalazłem na dekoderze funkcji usuwania kanałów.

Ponowne wyszukanie kanałów nic nie daje. 

Edytowane przez januszszsz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Na dekoderze Polsatu HD 5500 S jest obraz i dźwięk na kanale 4music, więc tym bardziej na HD 6000 nie powinno być problemu z odbiorem wizji z tego kanału. Automatyczna aktualizacja kanałów powinna rozwiązać problem. 

Edytowane przez sat user

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

@januszszsz

Nie, skoro odbierasz dźwięk z tego kanału to antena jak i konwerter nie ma nic do tego. Nie posiadam dekodera Polsatu więc trudno mi to wytłumaczyć, zapewne tuner na siłę pamięta poprzedni standard MPEG4, a teraz kanał nadaje w MPEG2 (nie mylić z DVB-S, DVB-S2) i sam nie potrafi się przełączyć z powrotem, rozwiązaniem jest usunięcie tego kanału z listy ulubionych jak i z głównej listy. Najprostszym rozwiązaniem jest przywrócenie dekodera do ustawień fabrycznych, dekoder sam pobierze listę kanałów, później dopiszesz sobie ręcznie TP. 10775 H (pozioma) SR 27500 Fec auto i wyszukiwanie. Myślę, że sobie poradzisz. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

@sat user mam taki sam problem i to co napisałeś niestety nie działa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Ewidentnie wina dekodera dedykowanego Polsatu.

 

Na sprzęcie niededykowanym kanał - program działa prawidłowo.

 

7e30fbf7e6d0e5ed.jpg

 

 

PS.

 

@sat user choć ja osobiście wolę kanał 4ever Music HD z pozycji Amos 4W. Wychodzi że grają muzykę bez reklam :)

 

cbef1cfccfac0a4f.jpg

Edytowane przez tweed77
  • Że co, proszę? 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

@tweed77

 

Na to wychodzi, ciekawe, że na HD 5500 S działa ten kanał prawidłowo 🤔

31 minut temu, tweed77 napisał:

PS.

 

@sat user choć ja osobiście wolę kanał 4ever Music HD z pozycji Amos 4W. Wychodzi że grają muzykę bez reklam :)

 

cbef1cfccfac0a4f.jpg

 

Tu nie chodzi o to co kto lubi i jaki kanał, tylko o to, że brak obrazu na dekoderach Polsatu na kanale 4music. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

To trzeba dzwonić na ich infolinię i się pytać albo do wróżbity Macieja.

 

Być może po zmianie formatu nadawania z MPEG-4 na MPEG-2 dekodery Polsatu nie radzą sobie z poprawnym odczytywaniem wartości PID VIDEO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Gdyby ten kanał był na liście kanałów Polsatu to może coś by z tym zrobili, a tak 🙄 Ważne, że ich kanały działają, reszta się nie liczy niestety 😐

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

@sat user Niestety tak to z nimi wygląda. Może jeszcze spróbuję coś podziałać odnośnie spraw technicznych dekodera, ale nie nastawiam się że będę się cieszył tym kanałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

@januszszsz

Dzwoń i wyjaśnij im, że kanał 4music działa na HD 5500 S, a na HD 6000 jak i HD 3000 brak obrazu, może wypuszczą oprogramowanie, które to poprawi, warto ich pomęczyć. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Softu do HD 3000 nie ma już od 2016 roku jak dobrze pamiętam. Nie zanosi się żeby dali nowy soft.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Warto dodać że jak kanał pojawił się na HB to działał na dekoderze HD3000 bo sam go zainstalował. A później brak obrazu więc coś dekodery sobie nie radzą z video. Taki szmelc. EPG tez na tym dekoderze teraz ładuje się coraz gorzej - na połowie kanałów go nie ma a jak jest to na 1-2 dni do przodu, wcześniej było na dłużej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

U mnie również na dekoderze niededykowanym, kanał ten (4Music) działa prawidłowo (Technisat UHD).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

A jaki masz poziom sygnału na tym kanale? Przytrzymaj czerwony przycisk, obok zielonego, po włączeniu problematycznego kanału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
1 godzinę temu, swojadroga napisał:

A jaki masz poziom sygnału na tym kanale? Przytrzymaj czerwony przycisk, obok zielonego, po włączeniu problematycznego kanału.

 

Czytaj pierwszy post : cytuję 

W dniu Fri Dec 07 2018 o 17:32, januszszsz napisał:

Posiadam Cyfrowy Polsat. Zainstalowałem 5 nowych kanałów TV o parametrach Hotbird 10775 Poziomo 27500, bo chciałem oglądać kanał 4music. Wszystkie kanały poza akurat 4music działają bez zarzutów.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Zastanawiam się, czy to nie jest kwestia tego, że HD5500s jest na procesorze Broadcom, a reszta dekoderów (tj. HD 2000/3000/5000/6000) to STi. 
No i na HD5500s wszystko działa bez zarzutów, jak widać na początku wątku.

Edytowane przez Szymon9904

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
W dniu 7.12.2018 o 17:32, januszszsz napisał:

Posiadam Cyfrowy Polsat. Zainstalowałem 5 nowych kanałów TV o parametrach Hotbird 10775 Poziomo 27500, bo chciałem oglądać kanał 4music. Wszystkie kanały poza akurat 4music działają bez zarzutów. Kanał 4music odtwarza dźwięk wg mnie bardzo dobrej jakości, ale nie ma żadnego obrazu. Wygląda to tak jakby kanał był radiem, jednak jest to kanał TV.

Stąd moje pytanie, czy to kanał ma problem z nadawaniem czy jest to wina mojego odbioru? I jak można to naprawić jeżeli się da? 

Z tym transponderem od czerwca 2018r są problemy, jeżeli chodzi o brak obrazu na nadawanych tam kanałach. Problem ten dotyczy głównie starszych dekoderów, m.in. Opticumów, starszuch Fergusonów Ariva itp. Nawet tu na forum jest poruszany ten temat:

https://forum.satkurier.pl/topic/27882-brak-wizji-na-tp-10758-v-na-niektórych-kanałach/

Ps. Ja mam u siebie Opticuma HD x403p i też nie mam wcale obrazu na wszystkich kanałach z w/w transpondera. Dzieje się tak odkąd CP upchnął tam w czerwcu 2018r. kanały z grupy ZPR Media.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×