Skocz do zawartości

Powolny upadek telewizji satelitarnej


djadijos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wyniki CP:

https://www.wirtualnemedia_pl/artykul/cyfrowy-polsat-ilu-ma-klientow-abonentow-i-uzytkownikow-prepaidowych-w-trzech-kwartalach-2019-r-8-61-mld-zl-przychodow-i-802-7-mln-zl-zysku-netto

 

TV spadek o prawie 5 tysięcy abo, a gdyby nie wliczanie multiroomu który zaliczył wzrost o prawie 40 tys. to byłoby jeszcze gorzej

Ale że Internetu mniej sprzedają mimo wprowadzenia i szerokiego reklamowania światłowodu to dziwne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Cytat

Według badań Gemius/PBI z grudnia 2019 roku z serwisów VOD (video on demand, z ang "wideo na żądanie") korzysta 2,7 mln Polaków. Liderem zestawienia w listopadzie był Netflix, z którego korzysta 3,7 mln użytkowników (57 proc. proc polskich internautów). Drugi na liście VOD.pl może pochwalić się wynikiem na poziomie 3,2 mln użytkowników. Wysoko na liście jest też HBO Go, z którego korzysta 1,73 mln osób.

 

Jak to możliwe, że 2,7 mln Polaków korzysta z VOD, a 3,7 mln z Netflixa? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, nadawcy sami doprowadzają do upadku płatnej telewizji. Kiedyś mieliśmy dużo mniej kanałów, ale za to każdy z nich jakoś się wyróżniał, a niektóre marki budziły wręcz prestiż, a nawet stawały się kultowe. Obecnie mamy mnóstwo kanałów, w coraz to lepszej jakości, ale czy jest lepiej?

Zdecydowanie nie. Jest dużo gorzej, ponieważ nadawcy coraz bardziej tną po kosztach, oferując przeładowane powtórkami i reklamami kanały o niskiej wartości. Częściowo winę w tej całej sytuacji ponosi też rynek reklam, który całkowicie podporządkowany wynikom oglądalności stanowi przeszkodę dla bardziej ambitnych i niszowych kanałów, które obijają się o mniejsze kablówki lub są całkowicie odrzucane przez operatorów.

Biorąc powyższe czynniki pod uwagę, łatwo zrozumieć coraz większy odpływ abonentów płatnej telewizji na rzecz serwisów VOD. W końcu po co płacić za kanały, na których nie ma co oglądać? Tym bardziej, że często nawet kanały dostępne naziemnie mają więcej do zaoferowania, niż płatne.

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

"Co piąty (19,4 proc.) użytkownik płatnej telewizji kablowej lub satelitarnej rozważa całkowitą rezygnację z usług tradycyjnej telewizji na rzecz wideo OTT. Nieco bardziej skłonni do tego typu decyzji są mężczyźni niż kobiety (21,8 proc. vs 15,9 proc.). Tylko 15,1 proc. korzystających z płatnej TV zdecydowałoby się na dodatkową subskrypcję wideo. Największy odsetek respondentów zdecydowałby się na pakiet do 29 zł (42,3 proc.)."

 

https://satkurier.pl/news/189264/uke-co-piaty-abonent-tv-kablowejsat-rozwaza-przejscie-na-ott.html

Edytowane przez bgmnt
Pozwoliłam sobie na podmianę linku na ten z naszego portalu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy narzekają na poziom tylko dziwnym trafem takie badziewie jak Big Brother, Ekipa z Warszawy czy filmy Vegi, mają bardzo dobrą oglądalność. Polo TV jest miesiąc w miesiąc najchętniej oglądanym kanałem muzycznym. Poziom...

Edytowane przez śmiechu warte
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myśle, że jeszcze długo telewizja linearna będzie się miała dobrze. Wiadomo, pogoń za nowinkami trwa w najlepsze, ale nadal pokolenie 50+ będzie zasilać portfele właścicieli platform i kablówek. Poza tym nadal Internet w Polsce nie jest na tyle dobry, żeby wszędzie można swobodnie oglądać telewizje przy pomocy neta. Nie zapominajmy o fanatykach telewizji pokolenia 20,30+. :P

  • Popieram 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2020‎-‎02‎-‎21 o 16:42, bugmenot napisał:

"Co piąty (19,4 proc.) użytkownik płatnej telewizji kablowej lub satelitarnej rozważa całkowitą rezygnację z usług tradycyjnej telewizji na rzecz wideo OTT.

Wcale mnie to nie dziwi. Jeżeli ktoś mając do wyboru 200 kanałów ogląda regularnie tylko 10 z nich, z czego większość jest dostępna w DVB-T, to może mieć powód do rezygnacji z usług płatnych operatorów, tym bardziej że nadawcy sami ich do tego motywują oferując przeładowane powtórkami i reklamami kanały. Ale z drugiej strony zważywszy na to, że ilość abonentów płatnej telewizji jest liczona w milionach, to te statystyki raczej nie powodują niepokoju u operatorów. Poza tym mnie nikt nie pytał o zdanie w tym temacie, i raczej nie jestem tu wyjątkiem, co tylko pokazuje ile prawdy jest w tych badaniach.

21 godzin temu, lukimann napisał:

Telewizja linearna będzie się miała dobrze.Wystarczy spojrzeć na cenę np w CP, gdzie pakiet rodzinny jest za 5 zł , familijny 30 zł, pakiet Start wraz z Internetem w UPC już za 35 zł itd.

A serwisy VOD czy OTT jednak mimo wszystko  do tanich nie należą a pewnie spora część widzów traktuje to jako coś okazjonalnego.

Z tym muszę się zgodzić. Serwisy VOD mogą świetnie sprawdzają się w połączeniu z niskimi pakietami, oraz DVB-T, ale jako alternatywa dla telewizji już mniej. W końcu co  przykładowo takiego ma do zaoferowania Netflix poza serialami i kilkoma filmami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...